Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan jeg være i ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 20:26   #1
Jorgen_BM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Jorgen_BM har litt lumsk oppførsel i fortiden

Kan jeg være i ketose?

Heisann. Har drevet med slanking siden første nyttårsdag, eller har jo drevet med det i over et år nå, men ja, til poenget: Min mor snakket på at jeg hadde veldig dårlig ånde, og trodde jeg var i ketose, men jeg var i tvil siden jeg har ikke fulgt noe lavkarbo diett, og spist rundt 6 ryvita om dagen, som inneholder 6,6 karbo per knekkebrød. Idag kjøpte jeg en pakke ketostix og fikk utslag, fikk mørkelilla farge, mellomting mellom den mørkeste og nest mørkeste.
Jeg leste at fargestoffer kan påvirke utslaget, går på concerta(ADHD) medisin, og vet at det er noen fargestoffer der, men ingen av de som var nevnt på pakningsvedlegget, tar også vitamineral en gang om dagen.

Jeg har lagt ved en journal hvor der står alt jeg har spist siden 01.01.11

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1_.jpg (251,9 KB, 74 visninger)
Filtype: jpg 2_.jpg (203,3 KB, 28 visninger)
Filtype: jpg 3_.jpg (186,2 KB, 23 visninger)
Jorgen_BM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:09   #2
Jorgen_BM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Jorgen_BM har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Kan jeg være i ketose?

Har funnet ut at vitamineral inneholder B2 som er riboflavin, og dette stoffet kan påvirke utslaget, men dette er jo i de fleste matvarer også, og jeg hadde ikke tatt denne tabletten igår da jeg testet meg. Hva tror dere?

Jorgen_BM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:18   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg være i ketose?

Du skal måle med stiksen om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!
Får du da noen form for utslag, er du i ketose!

Fargen spiller ingen rolle, utslag er utslag!

Aller mørkeste utslag KAN bety at du får i deg for lite væske!
Særlig disse grove knekkebrødene trekker mye væske!
Du bør få i deg 2.5- 3 liter om dagen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:10   #4
pesada
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 25
pesada er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg være i ketose?

Nå skal ikke jeg svare på noe jeg ikke har peiling på, for jeg er helt ny her inne, men jeg reagerte i alle fall veldig på at du har et kaloriinntak som nesten aldri overstiger 500 om dagen.. Ekstremt lite næring, selvom hovedandelen kommer fra karbohydrater fører vel også til ketose, når du ligger så lavt som 30 karbohydrater om dagen!?

Dette ser for min del ut som en meget usunn kostholdsplan, og selvom du er i ketose, følger du ingen av rådene i på hverken ketolysekuren, Skalderman eller Atkins..

Men som sagt, jeg stiller nok fler spørsmål enn de fleste her inne, og kan egentlig alt for lite til å svare deg. Ble bare litt bekymret da jeg så igjennom hva du hadde spist de siste ukene...

pesada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg under 30kh og 1500 kcal om dagen Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:15   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg være i ketose?

Enig med pesada, usunn diett

Ikke mye næring du gir kroppen. Men mye karber ( nå såg jeg bare på det første vedlegget ditt)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 21:25   #6
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg være i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du skal måle med stiksen om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!
Får du da noen form for utslag, er du i ketose!

Fargen spiller ingen rolle, utslag er utslag!

Aller mørkeste utslag KAN bety at du får i deg for lite væske!
Særlig disse grove knekkebrødene trekker mye væske!
Du bør få i deg 2.5- 3 liter om dagen!

jeg tok en prøve og den var nesten på den mørkeste. mener du mye vann eller generelt med væske inntak

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 22:43   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg være i ketose?

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

jeg tok en prøve og den var nesten på den mørkeste. mener du mye vann eller generelt med væske inntak

Jeg mener 2.5-3.0 liter væske!

I et væskeregnskap telles alt med, fra kaffekoppen til vannglasset.
Som en bonus er det mye vann i grønnsaker etc!

Du skal drikke når du er tørst, gjerne bittelitt ekstra, men trenger ikke tvinge i deg væske om du ikke klarer!

Og husk på at kroppen også trenger salter og mineraler. Ikke lurt å skylle alt ut med vannet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 23:51   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg være i ketose?

Ikke rart du er i ketose, mann. Du sulter jo! Det er ikke bare i fravær av karbohydrater at man er i ketose, men også i (tilnærmet) fravær av mat ... Ikke meningen å være streng, men dette har ingen godt av i lengden . Du kan oppnå både vekttap og god helse OG metthet med et lavkarbokosthold.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:10   #9
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Kan jeg være i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Jorgen_BM, her.

Heisann. Har drevet med slanking siden første nyttårsdag, eller har jo drevet med det i over et år nå, men ja, til poenget: Min mor snakket på at jeg hadde veldig dårlig ånde, og trodde jeg var i ketose, men jeg var i tvil siden jeg har ikke fulgt noe lavkarbo diett, og spist rundt 6 ryvita om dagen, som inneholder 6,6 karbo per knekkebrød. Idag kjøpte jeg en pakke ketostix og fikk utslag, fikk mørkelilla farge, mellomting mellom den mørkeste og nest mørkeste.
Jeg leste at fargestoffer kan påvirke utslaget, går på concerta(ADHD) medisin, og vet at det er noen fargestoffer der, men ingen av de som var nevnt på pakningsvedlegget, tar også vitamineral en gang om dagen.

Jeg har lagt ved en journal hvor der står alt jeg har spist siden 01.01.11

Er ikke du en mann da? Gi ryvita`n til noen Grete Roede-hekta damer, og kast deg over egg og bacon. Bacon er kanskje ikke det sunneste i lengden, men det er glimrende for å gi et innblikk i hva et fettrikt måltid KAN være.
Det er veldig viktig at du får i deg mye sunt fett. Sunt fett er altså nok omega 3, og mye animalskt fett.Omega 6 og 9 får du nok av uansett, så det er ikke så viktig å tenke på.
Om du ikke tenner fettbålet, så vil ikke det her funke. Lavkarbo består fremst av mye fett kombinert med lite karbohydrater. Glem ketose. Ketose sticks måler kun ketoninnholdet i urinen, den sier ingenting om hvor mye ketoner kroppen din bruker. Etter å ha gått på lavkarbo lenge, forsvant den dype fargen på mine sticks. Selv om jeg var i ketose. Jeg gikk på 20 gram karbo om dagen, og løp mange kilometer hver dag - og det ganske raskt også.
Etter hvert som jeg gikk på lavkarbo, lærte kroppen seg mer og mer å bruke fett OG ketoner som drivstoff, dermed havnet mindre og mindre ketoner i urinen, men det betød ikke at jeg ikke var i ketose.
Men om det er vekttap du tenker på, så vit at ketose IKKE er det samme som å gå ned i vekt. Jeg la på meg 3 kg muskler uten å tape fettmasse selv om jeg var i ketose. Det der regulerer kroppen din selv - den vet bedre enn deg når du skal ned i vekt eller ikke.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:40   #10
padda
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
padda er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg være i ketose?

Du spiser da alt for lite.

__________________



padda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:26   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg være i ketose?

Jeg tror du hadde hatt VELDIG godt av å lære deg litt om ernæring, det der er mat slik en tenringsjente uten peil på kosthold slanker seg. På slik kost mister jenter mensen, utviklingen stopper opp osv og fremfor alt de blir både feilernærte og ødelegger forbrenningen.
Min bittelille 4 åring på 10kg ( hun er på størrelse med en 1 1/2åring), går NED i vekt av så få kalorier og vi sliter med både sondemat og lirking og luring for å få i henne nok mat, og hun sulter seg ikke med vilje, men fordi hun har svelgeproblemer.

Les deg opp på lavkarbo og lær deg skikkelig ketogen kost, for din helses skyld, du går like fint ned på 1500-2000kcl med riktig sammensatt kost som den kosten du skisserer over, men du utarmer ikke kroppen, går ikke i sparebluss, får mere energi og er ikke sulten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Være i ketose? xCamilla Ketolysekuren 8 03-03-09 08:39
Jeg må da nødvendigvis være i ketose? Sugarpill Spørsmål og svar 10 28-07-07 20:25
Kan det være ketose på gang? Miriam Lavkarbo generelt 7 19-04-07 12:45
Hva vil det si å være i ketose ? Nille Spørsmål og svar 0 06-09-05 19:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no