Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

"Slank og sunn med de største"

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-06, 18:24   #1
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

"Slank og sunn med de største"

Nettstedet 'Art of taste' har publisert en sammenligning av kostholdsfilosofiene

- Atkins
- Lindberg
- Grethe Roede

Sammenligningen/vurderingen er foretatt av en ernæringsfysiolog - og vi kan sikkert gjette oss til hvor på kostholds-skalaen hun befinner seg, eller?

http://www.artoftaste.no/servlet/sid...000&item=12542

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-04-06, 18:54   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: "Slank og sunn med de største"

Det er jo litt trist at de uttaler seg som "eksperter" på Atkins uten å ha lest boka skikkelig. Selv den norske utgaven, som er svært mangelfull, sier da slett ikke det de påstår her.

Opprinnelig lagt inn av såkalte eksperter uten kunnskap om Atkins

I den første fasen er det ikke lov å spise mer enn 20 gram karbohydrater pr. dag. Dette tilsvarer f.eks. 1 1/2 potet eller 1 eple og 1 appelsin.

For å sette det på spissen så fremstiller de det som om dette er det eneste folk skal spise. Og etterhvert som jeg leser hva de skriver blir det bare verre og verre. Vi spiser ikke fiber vi visst, fordi vi ikke spiser frukt og brød. har de glemt alle grønnsakene disse damene..... ÅÅÅnei, de har ikke lest boka ja, sånn var det det var !

Neeeei, dette gidder jeg ikke bruke tia mi på nei !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-04-06, 19:27   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: "Slank og sunn med de største"

Opprinnelig lagt inn av Nille

Neeeei, dette gidder jeg ikke bruke tia mi på nei !

*fniiiiiiiiiiiis*

.....det har du jo akkurat gjort.......


*dobbelt-fniiiiiiiiiiiiis*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-04-06, 19:37   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: "Slank og sunn med de største"

hu gidder vel ikke å bruker MER tid.. den tittelen vekket hvertfall nysgjerigheten hos meg. og jeg leste gjennom det. men kan ikke si at jeg var så enig med de to snellene da :P

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-06, 20:21   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: "Slank og sunn med de største"

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje

hu gidder vel ikke å bruker MER tid..

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 15:20
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no