Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-05, 14:26   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Stemmer ikke det? Mente å lese at det var en toppidrettsutøver for maaange år siden, som var ute for en ulykke, og de trodde han var død, for de kjente ikke pulsen hans - tror den var på 25 eller noe sånt.

Men jeg tenkte - dette må jo være en utmerket måte å finne ut om man har bra kondis? Eller iallfall om man har bedre kondis sånn etterhvert, altså sammenligne?

Jeg har akkurat nå en hvilepuls på 78, men husker da jeg var yngre, at den var på rundt 64 - da var jeg også i veeldig god form, noe jeg IKKE er nå.

Hvilken hvilepuls har dere?

(Det er visst forskjell på menn og kvinner - på hva man skal ha, lurer om menn skulle ha høyere enn kvinner, men er ikke sikker.)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 14:37   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Hvilepulsen min er mellom 65-68

Jeg tror det er flere ting som må til enn å ha lav hvilepuls....for jeg har vel ikke spesielt god kondis , men jeg vet at selv hvilepulsen blir høyere hos en røyker enn en ikke-røyker

Noen vet sikkert mer mofe

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 14:56   #3
Snow
Juniormedlem
 
Snow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Vestby
Alder: 45
Innlegg: 12
Snow er ny på veien

Sv: Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Hvilepulsen er en god indikator på hvorvidt man har god kondis eller ei. Ikke dermed sagt at slik er det, men det er i alle fall en god indikator
Dette er også høyst individuelt. Blant annet spiller oksygenopptaket en rolle for hvilepulsen

Selv har jeg en hvilepuls på rundt 67. Jeg vil nok si at jeg er godt trent, men har i bunn og grunn dårlig kondisjon

Snow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/RYP Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 15:13   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Jeg har visst et veldig bra oksygenopptak, av en eller annen grunn. Var i ambulanse en gang, og da sa amulansemannen "jasså - jeg ser du trener mye?" - hvorpå jeg svarte "nååja - den eneste gangen er når jeg løper etter bussen."

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 15:31   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Jeg har lavt blodtrykk (har alltid hatt) og har også lav hvilepuls. Selv da jeg hadde ekstremt dårlig kondis. Nå har kondisen bedret seg betraktlig men hvilepulsen er fremdeles lav !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:08   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Litt mere puls her :

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=hvilepuls

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:37   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Jeg har puls under 60 når jeg våkner, og ingen vil vel beskylde meg for å være topptrent akkurat...

  Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 21:46   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Opprinnelig lagt inn av guro

Litt mere puls her :

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=hvilepuls

Supert guro, der fikk jeg den infoen jeg trengte

Der stod det også at psyken kan påvirke hvilepulsen - det forklarer nok hvorfor jeg synes jeg har hatt høyere puls i det siste.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-04-06, 12:51   #9
Scouser
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 36
Innlegg: 1
Scouser er på en erverdig vei

Sv: Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Hei!

Jeg har en puls paa ca. 48, men vil ikke akkurat si at jeg har god kondisjon

Scouser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En blanding av Statens og litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 00:59   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis?

Jeg må ha ekstrem dårlig kondis jeg da. For jeg har ingen puls.. Finner'n ikke! Ergo må jeg være død!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilepuls guro Trening 18 14-01-11 14:04
Lavkarbo = bedre hud? NutJob Spørsmål og svar 20 03-03-10 10:46
Serotonin = bedre humør Marianne Fysisk og mental helse 13 28-02-10 19:21
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 03:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no