Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det "lov" med baconsvor?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-07, 15:24   #1
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Er det "lov" med baconsvor?

Jeg syns jeg leste det her at det var et godt alternativ på snacks for oss på lavkarbo. Så jeg reiv med meg en pose i butikken jeg.
Da jeg kom hjem så jeg til min forskrekkelse at det er 68 karber i den
Skal det være så mye da?

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 15:27   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Jeg syns jeg leste det her at det var et godt alternativ på snacks for oss på lavkarbo. Så jeg reiv med meg en pose i butikken jeg.
Da jeg kom hjem så jeg til min forskrekkelse at det er 68 karber i den
Skal det være så mye da?

Nix!

Enten bacongull med ca 2,5 karber eller fleskesvor med 0,5 karber.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 15:32   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

baconsvor med 68 karber?... kan vel ikke være ekte bacon da?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 15:32   #4
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Du har garantert kjøpt baconsnacks som overhodet ikke er bacon, men laget av mais.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 15:45   #5
wegie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 43
Innlegg: 32
wegie er på en erverdig vei

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Kims Bacongull har 0 karber (dvs ihvertfall mindre enn 1 karb per 100 g). Noen synes de er for salte, men jeg liker krydderet veldig godt. Synes Maarud sin er noe tam på smak.

__________________

wegie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 15:46   #6
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Du har garantert kjøpt baconsnacks som overhodet ikke er bacon, men laget av mais.

Neeeeeiii! Søren klypa ta! Og jeg som hadde så lyst på noe godt. Jeg får heller ta en bit av den sukkerfrie sjokoladen igjen jeg da...

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 15:51   #7
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

baconsvor med 68 karber?... kan vel ikke være ekte bacon da?

Jeg kjøpte en billig-variant jeg. Skulle tenkt litt lenger enn som så...

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 16:40   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Rimi har stor pose billigvariant men den har litt lite smak syns jeg. Men så har jeg ei venninne som digger den. Prøve seg frem

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 18:11   #9
oya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 39
Innlegg: 9
oya er ny på veien

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Hvordan er det med fettet i disse? Transfett eller?

oya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sonedietten Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 18:43   #10
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Euro-shopper har også en variant som heter "Baconsnacks", selges i ICA-systemet. 200gr. poser, men veldig salt. Stekt i palmeolje, men jeg kjenner ikke kvaliteten på den.
Husker ikke prisen, men den er billig.

Karbohydratinnholdet er oppgitt til 0,2gr pr. 100gr.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:48   #11
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Euro-shopper har også en variant som heter "Baconsnacks", selges i ICA-systemet. 200gr. poser, men veldig salt. Stekt i palmeolje, men jeg kjenner ikke kvaliteten på den.
Husker ikke prisen, men den er billig.

Karbohydratinnholdet er oppgitt til 0,2gr pr. 100gr.

Kjøpte to poser av denne før jul og har enda mye igjen da denne baconsnacksen er veldig, veldig salt. Jeg foretrekker maarud sin Bacongull eller Kims sin baconsnacks( som ingen av 4 dagligvarebutikkene her selger lenger)

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:06   #12
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Kjøpte to poser av denne før jul og har enda mye igjen da denne baconsnacksen er veldig, veldig salt. Jeg foretrekker maarud sin Bacongull eller Kims sin baconsnacks( som ingen av 4 dagligvarebutikkene her selger lenger)

Jeg har sendt ICA en e-post om hvorfor det er nærmest uspiselig p.g.a saltinnholdet. Samtid spurte jeg om kvaliteten på palmeoljen og om trasfett.

Skal legge ut svaret her hvis det dukker opp.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 23:09   #13
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Kims Bacongull med lite karbs, men smaker salt? Hmm...tenke tenke

__________________
Slanking og trening. Hardt arbeid.
Beefcake er målet.
Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:28   #14
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Jeg har sendt ICA en e-post om hvorfor det er nærmest uspiselig p.g.a saltinnholdet. Samtid spurte jeg om kvaliteten på palmeoljen og om trasfett.

Skal legge ut svaret her hvis det dukker opp.

Hadde rent glemt dette. Men svaret kom det. Her er mailen fra ICA:


Takk for at du henvendte deg til oss.

Vi har snakket med leverandøren, og de kan opplyse at det er 0,72% transfettsyrer i produktet Euro Shopper Baconsnacks. Når det gjelder mengden salt må vi vite lotnr og holdbarhetsdatoen for å kunne sjekke om det er mer salt enn hva det skal være i
produktet, men i følge produktspesifikasjonen skal det være 2% salt i produktet. Dette er et snacksprodukt med høyt fett- og saltinnhold, og bør derfor spises med måte som alle andre produkter med mye fett (spesielt mettet fett) og salt. Vi har
ikke mottatt andre klager på for høyt saltinnhold, men vi noterer det.


Vennlig hilsen
ICA Kundekontakt




Hvis det er flere enn meg som mener dette produktet er for salt, kan dere sende en mail til ICA . Forbrukermakt i praksis?

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:10   #15
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Kims Baconsnacks

Jeg foretrekker Kims Baconsnacks, som er nevnt av flere andre her. Har dere forresten prøvd å varme den i ovnen som beskrevet på pakken? Kjempegodt !!!

Vedlagte bilder
Filtype: gif kims_baconsnacks.gif (14,0 KB, 291 visninger)
__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:16   #16
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

men siden det er så lite karbo i det...altså kan vi spise det som lørdags snacks med god samvittighet?

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:19   #17
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Opprinnelig lagt inn av upsidaysi, her.

men siden det er så lite karbo i det...altså kan vi spise det som lørdags snacks med god samvittighet?

Jepp, og sammen med rødvin er det enda bedre.
Inneholder en del salt, som igjen binder vann, som igjen kan vises på vekta.

Men godt er det

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:55   #18
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

wow så herlig da jeg eeelsker jo dette snackset *danser-hurradansen-og-løper-lykkelig-rundt*

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:15   #19
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Har lett etter det Kims produktet der, men finner det ikke i noen butikker, hvikle kjeder selger det?

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:19   #20
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Sansynligvis så må du på Mega eller en annen stor butikk med godt utvalg. Her hvor jeg bor så har vi Bunnpris,Ica, Rema 1000 og prix , men ingen av de fører kims baconsnacks lenger. Prix gjorde det tidligere.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:31   #21
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Har lett etter det Kims produktet der, men finner det ikke i noen butikker, hvikle kjeder selger det?

Jeg har iallefall kjøpt dem på COOP Extra. Har kjøpt et annet sted også, men husker ikke sikkert hvor - tror det kan ha vært COOP OBS!

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:12   #22
wegie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 43
Innlegg: 32
wegie er på en erverdig vei

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Jeg digger også KIMS Baconsnacks. Synes den er mye bedre enn Maarud sin Jeg kjøper den på Prix. Den er faktisk mye billigere enn Maarud sin også

__________________

wegie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:05   #23
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Den der har ikke jeg smakt!!!hmmm...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 18:15   #24
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Hm... Har prix i sentrum her vi bor, får kjøre innom der når jeg skal ett ærend dit neste gang og se Får nøye meg med Maarud sin så lenge.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:23   #25
Kristall
Nytt Medlem
 
Kristall sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 8
Kristall er ny på veien

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Jeg har kjøpt sånn "Øffer Fleskesvær" i dag. Dette fordi det var litt mer i den enn de små pakene fra Maarud. Det er veldig lite karbohydrater i disse typene bacon også.

__________________


Kristall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42
Om starten på dagen ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 29-06-07 09:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no