Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noe friskt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-09, 21:51   #1
hmmm
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 46
Innlegg: 72
hmmm er på en erverdig vei

Noe friskt

Det savner jeg!
Epler og frukt generelt.

Hva gjør man?

Skal se meg om her inne, se om jeg skjønner hvor jeg skal lete. Kanskje er jeg bare litt "grønn", som ikke finner frem her inne.
Har vært medlem siden 2007 (ser jeg), da jeg gjorde et spinkelt fedonforsøk, men det er ikke før nå jeg har tatt tak i saker og ting, og nå SKAL jeg bli kvitt overskuddet! Og ketolyse virker jammen som min greie, bortsett fra at ejg må finne noe fruktaktig....

__________________


hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:55   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Noe friskt....

Akkurat det er vel det største, eller nesten det eneste problemet vil jeg si. Du kan spise litt bær, bare du følger med på karbene. Fruktgele kan vel også hjelpe litt. Lag den av funlight saft. Bare ikke for ofte, pga den kunstige søtningen. Dette var de tipsene jeg kom på i farten.
Lykke til til deg!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:03   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noe friskt....

Ser at Nalana kom meg i forkjøpet, men allikevel…
Jeg kjøper sukkerfri sitron Jell-o gele i Sverige, savner mest sitrusfrukter jeg da… Da jeg prøvde med te avvenning så lagde jeg varmt vann med ei skive appelsin eller sitron i. Elles så kan du prøve jordbær (6,6 kh/100 g), bringebær (3,2 kh/100 g) eller blåbær (7,5 kh/100 g) med krem.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:06   #4
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 43
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Noe friskt....

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Ser at Nalana kom meg i forkjøpet, men allikevel…
Jeg kjøper sukkerfri sitron Jell-o gele i Sverige, savner mest sitrusfrukter jeg da… Da jeg prøvde med te avvenning så lagde jeg varmt vann med ei skive appelsin eller sitron i. Elles så kan du prøve jordbær (6,6 kh/100 g), bringebær (3,2 kh/100 g) eller blåbær (7,5 kh/100 g) med krem.

Hvorfor te-avvenninging?

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:07   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt....

Opprinnelig lagt inn av hmmm, her.

Det savner jeg!
Epler og frukt generelt.

Hva gjør man?

Skal se meg om her inne, se om jeg skjønner hvor jeg skal lete. Kanskje er jeg bare litt "grønn", som ikke finner frem her inne.
Har vært medlem siden 2007 (ser jeg), da jeg gjorde et spinkelt fedonforsøk, men det er ikke før nå jeg har tatt tak i saker og ting, og nå SKAL jeg bli kvitt overskuddet! Og ketolyse virker jammen som min greie, bortsett fra at ejg må finne noe fruktaktig....

Jeg, personlig syns det er feil å bytte en "avhengighet" med en annen.
Det å erstatte noe med søtstoff, trigger faktisk søtbehovet hos veeeldig mange. Og dermed blir man ikke kvitt suget.
Jeg sjøl spiste mengder med frukt før. Og jeg må si at da jeg starta kuren, så hang øya igjen i fruktdisken
Men etter kort tid ble det savnet borte

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:07   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Noe friskt....

heistad gele, evt bruk stavmixer oppi litt cottage cheese og frosne bringebær.
Smoothie kan du glede deg over etterhvert som du kan øke karbene, men en variant med fløte isbiter og frosne bringebær kan du jo prøve.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:19   #7
hmmm
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 46
Innlegg: 72
hmmm er på en erverdig vei

Sv: Noe friskt....

Takk for svar!
Dere er jammen greie, som svarer så fort.

Ja, jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet, og vente på at "suget" gir seg. Er ikke så veldig glad i søtningstoffsmaken, med unntak av at ejg er helt avhengig av 7up light..... Ikke bra, men akkurat nå tror ejg ikke jeg klarer å slutte med det. Håper bare jeg ikke slutter å gå ned.....

Har ikke noe bær nå, men jeg får kjøpe inn litt å ha i fryseren, just in case....

__________________


hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:48   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Noe friskt....

Jeg har virkelig fått sansen for agurk. Friskt - og det knasker

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:59   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt....

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg har virkelig fått sansen for agurk. Friskt - og det knasker

Å, ja, spesielt med litt philadelfiaost som tilbehør. Savner ikke epler da altså!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 23:04   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Noe friskt....

Sitat:

Å, ja, spesielt med litt philadelfiaost som tilbehør.

Åja, NAM! Jeg spiser det omtrent hver dag for tiden. Godis!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 01:04   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noe friskt....

Opprinnelig lagt inn av Safir, her.

Hvorfor te-avvenninging?

Vekta mi har stått stille siden august 08 og har jeg har prøvd mye rart får å få nåla til å stupe nedover igjen, men ingentig har hjulpet så lang. Så da det dukket opp en diskusjon her om te ble regnet med i vannkvota eller ikke så måtte jeg bare teste det ut. Jeg har aldri vært spesielt glad i reint vann men kutta ut te i flere uker. ...merket ingen forskjell og vekta ja den står fortsatt bom stille, har gått ned 10 kg på ett år og har drøyt 12 kg igjen til normalvekt. Har vært i ketose hele veien bortsett fra juleferien...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 01:10   #12
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noe friskt ...

Jeg har egentlig ikke startet ennå, bare tjuvstartet med litt "øving" mens jeg venter på boka. Men... jeg spiser ofte stilkselleri med smøreost stappa inni hulrommet! Det er kjempegodt! Håper det er forenelig med lavkarbokost... det er vel det?

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 01:21   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt ...

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg har virkelig fått sansen for agurk. Friskt - og det knasker

Jeg også! Nam nam, enten som den er, eller med urtesalt og majo
Ellers er kjøleskapskaldt vann med sitronskiver noe av det friskeste jeg kan tenke meg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 08:13   #14
krod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 24
krod er på en erverdig vei

Sv: Noe friskt

Paprika kan du spise som ett eple, veldig friskt! Agurk som andre nevner. Tomat kan spises som en frukt.

krod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 11:23   #15
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Noe friskt

Sukkererter! Kalde fra kjøleskapet namnamnam

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 12:01   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Rabarbra, nå som det er sesong.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:04   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt ...

Opprinnelig lagt inn av Vaffel, her.

Jeg har egentlig ikke startet ennå, bare tjuvstartet med litt "øving" mens jeg venter på boka. Men... jeg spiser ofte stilkselleri med smøreost stappa inni hulrommet! Det er kjempegodt! Håper det er forenelig med lavkarbokost... det er vel det?

Ja, det er det, men husk å regne med karbene og bruk den feteste smøreosten. Stangselleri inneholder bare 1.3karber pr 100g.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:15   #18
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Om du har vann i springen som smaker litt uggent så ha tynne skiver slangeagurk i vannet og sett en mugge i kjøleskapet. Smaker friskt og "nytt"

Selv bruker jeg store vannkaraffler på bordet om jeg har gjester...fyller dem m vann, is og frossne bringebær....eller sitron/limebåter+mynteblader...eller agurkskiver og sitronmelisse

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:22   #19
hmmm
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 46
Innlegg: 72
hmmm er på en erverdig vei

Sv: Noe friskt

Nam nam!!

Ble sugen av å lese!

Dere er supre!

__________________


hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no