Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hva kan man spise i JULA ?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-07, 16:34   #1
haukhe
Juniormedlem
 
haukhe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 38
Innlegg: 29
haukhe er på en erverdig vei
Exclamation

Hva kan man spise i JULA ?

Hei hei!
Er litt tidlig ute, men hvorfor ikke?!

Julen nærmer seg jo med stormskritt, og ved den anledning lurer jeg rett og slett på hva det er vi fedonfolk kan / bør spise? Og hva er det så absolutt vi IKKE må spise?

Det er jo litt vanskelig akkurat det med julemiddagen når det står en rekke herlige retter på bordet! Jeg har familie i Bergen, og når jeg drar meg over dit så blir det jo Pinnekjøtt, kålstuing, poteter, rakfisk o.l på bordet. Kanskje litt vin o.l. Hva bør jeg ligge unna ?

Kan ikke folk skrive ned litt tanker / fakta o.l for oss som er litt usikkre på hva vi kan "dytte" i oss i julen? ( OGSÅ romjulen... =) )

- Haukhe -

__________________


haukhe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins / Fedon ? Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:42   #2
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

eg bli å spise alt, i moderate mengder, men ikke potet, hvetemel og
sukker.... blir å lage mine egne lavkarbokaker blir sikkert noen
glass vin åsså er jo jul bare 1gang i året

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:52   #3
haukhe
Juniormedlem
 
haukhe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 38
Innlegg: 29
haukhe er på en erverdig vei

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Ja, bare jeg holder meg unna poteten og de værste kakene så burde det vel gå greit? =) Og i moderate mengder:P Treeeenger ikke stappe alt inn i munnen selv om det er sinnsykt godt

Og ja, er jul èn gang i året

__________________


haukhe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins / Fedon ? Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:56   #4
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Jeg kommer til å lage julegodter og kaker lavkarbo style, og til middag unngår jeg de verste karbobombene. Til pinnekjøttet tar jeg meg nok mest sannsynlig en potet, og kålrabistappe MÅ jeg ha.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:08   #5
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Jeg dropper potet, sukker, mel og alkohol. Og pasta og ris. Blir med andre ord ingen sprekk på meg i jula. Ribbe og pinnekjøtt er jo veldig fett/salt, og det gir jeg bæng i. Jeg SKAL spise pinnekjøtt. Men med bare grønnsker til å skal det gå helt fint det. Tror jeg... :-o

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:33   #6
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Julaften er "belønningssdag". Men jeg tror det er viktig å planlegge det man skal tillate seg å spise denne dagen. Det som blir utfordringen for meg er å begrense "belønningsdagen" til julaften. Ikke 1 dag jul - 2 dag jul, romjul osv. Da går det skeis. Men en dag tror jeg ikke vil ødelege så mye,ikke for meg på Lindberg i allefall.
Kanskje verre for dere som følger ketolyse ?

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:47   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Jeg dropper potet, sukker, mel og alkohol. Og pasta og ris. Blir med andre ord ingen sprekk på meg i jula. Ribbe og pinnekjøtt er jo veldig fett/salt, og det gir jeg bæng i. Jeg SKAL spise pinnekjøtt. Men med bare grønnsker til å skal det gå helt fint det. Tror jeg... :-o

Flott Lollypop !
Det er slik det bør være.

Dessverre har vi tallrike eksempler på at medlemmer her går inn i jula med tanke om at DA skal det koses. DA skal det spises. Så klarer de ikke stoppe, faller av vogna og vi ser dem aldri mer. Eller kanskje ser vi dem mot sommer, da skal x-antall kilo som ikke var der før jul av igjen. Trist men leitt som jeg pleier å si !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:59   #8
AKB
LIvsnyter
 
AKB sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 77
Innlegg: 454
AKB er en juvelAKB er en juvelAKB er en juvel

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Jeg skjønner ikke at jula er noe problem. Det er vel aldri noen gang vi har mer god mat i hus. Ribbe og pinnekjøtt fek. det går fint an å spise med rosenkål,blomkål eller brokkoli? Vi pleier å ha kalkun med fløtesaus(sjyen av kalkunen og fløte som er godt kokt inn)rosenkål og diverse andre grønnsaker + poteter til de som spiser det på julaften. Da spiser jeg nok litt for mye, men resultatet er at jeg er mett hele kvelden og fristes ikke så mye av kaker og godteri. De andre dagene blir det også god og fet mat så det søte ikke frister.

__________________
GRIP DAGEN

AKB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:57   #9
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Flott Lollypop !
Det er slik det bør være.

Dessverre har vi tallrike eksempler på at medlemmer her går inn i jula med tanke om at DA skal det koses. DA skal det spises. Så klarer de ikke stoppe, faller av vogna og vi ser dem aldri mer. Eller kanskje ser vi dem mot sommer, da skal x-antall kilo som ikke var der før jul av igjen. Trist men leitt som jeg pleier å si !


Ja jeg skal være så opptimistisk å si at det ikke kommer til å bli vanskelig en gang. Nå har jeg såpass avvendt fra søtsaker og kaker og slikt, at jeg ønsker å holde meg dær. Så lenge jeg ikke tar den første biten så er det enklest tror jeg. Det kan jo hende det ikke blir så enkelt som jeg ser for meg, men jeg tror det handler mye om instilling og forventning.
Jeg vet på meg selv at dersom jeg planlegger å kose meg "bare på julaften", så glir det lett ut. Det er så lett å tenke "En bit gjør jo ikke noe. Det er jo snart julaften. En bit til skader ikke, det er jo julaften i morgen. En siste bit til skader jo ikke. Jeg spiste jo så mye i går..."

Det er godt mulig det funker for dere andre, det er veldig forskjellig hvor sterk hver enkelt er på slikt. Men for akkurat meg tror jeg det er best å planlegge lavkabo for alle penga, også i jula.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 19:02   #10
haukhe
Juniormedlem
 
haukhe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 38
Innlegg: 29
haukhe er på en erverdig vei

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Bra at folk engasjerte seg litt her ! Artig!
Vil heller ikke sprekke i jula, begynner man først og tenke "noe skader ikke" så ja, klarer man faktisk ikke stoppe!
Poteten skal jeg klare meg uten i jula. Ris og pasta er det ikke så ofte blir servert i jula der jeg er hvertfall.. Heldigvis skal jeg bare feire lille julaften og julaften med masse fristelser føre jeg reiser heimatt til lavkarboskapet he he!

Er det noen som har noen gode lavkarbo- kaker/cookies som kan lages i jula ?

Og husk folkens, man kan trimme selv om det er julaften altså Føler man seg litt bedre på kvelden også Min mening da

__________________


haukhe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins / Fedon ? Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 19:08   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Opprinnelig lagt inn av AKB, her.

Jeg skjønner ikke at jula er noe problem. Det er vel aldri noen gang vi har mer god mat i hus. Ribbe og pinnekjøtt fek. det går fint an å spise med rosenkål,blomkål eller brokkoli? Vi pleier å ha kalkun med fløtesaus(sjyen av kalkunen og fløte som er godt kokt inn)rosenkål og diverse andre grønnsaker + poteter til de som spiser det på julaften. Da spiser jeg nok litt for mye, men resultatet er at jeg er mett hele kvelden og fristes ikke så mye av kaker og godteri. De andre dagene blir det også god og fet mat så det søte ikke frister.

Enig med deg!!! MMMYYYYE god mat i jula, og et glass vi eller tre skader ikke
Det ENESTE jeg blir å savne er vørterbrødet jeg lager med en bayer i istedet for vørterøl Kaker og snop har aldri vært noe for meg. DESSUTEN har jeg vært solidarisk med en i familien som skulle gjennomføre sånn mageslankeoperasjon i januar året etter, og hele den jula levde jeg på pulverkur så på lavkarbo er jula akkurat i min matstil

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 19:20   #12
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Jeg skal dessverre til Danmark og holde jul med familien. Og det blir selvfølgelig tradisjonell mat i stor overflod. Jeg gruer meg ikke for å sprekke, for det har jeg bestemt at jeg ikke skal! Men jeg gruer meg til en uforstående, men velmenende familie som vil presse og ikke forstå. "Vær nå ikke så kjedelig, det er da bare jul en gang i året", "du må da kunne unne deg selv litt", "og jeg som har stått på kjøkkenet hele dagen", eller "skal du på slankekur? - men du er da ikke tykk, se på meg da" osv osv osv. Jeg tror jeg må få forberedt dem godt på dette så det ikke blir alt for brutalt, og at følelsen av at jeg er usosial ikke blir for overveldende.

Er det noen som har erfaring i den forbindelse, vil jeg meget gjerne høre det. Det kan sikkert også hjelpe andre som helt sikkert vil bli presset av familie og venner nå i julen.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 19:56   #13
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Nå for tiden er det jo 1000 grunner til å skeie ut til hverdags. Selskap,tupperware,kles, osv. Bursdager er det jo også hele tiden. Er nesten ikke forskjell på hverdag og fest lenger. Nå til helgen er det jo farsdag også. nei det er viktig å holde fokus å ikke skeie ut, det kan fort bli for ofte. Jag har lovet ungene å ikke bake kaker før en uke før julaften, det pleier jeg å bake i store mengder til 1. desember. Så tenker jeg å spise ribbe og pinnekjøtt uten poteter med masse grønnsaker. Og holde meg unna søtsakene, for har jeg først begynd er jeg ikke til å stoppeGOD JUL

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 19:58   #14
haukhe
Juniormedlem
 
haukhe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 38
Innlegg: 29
haukhe er på en erverdig vei

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Opprinnelig lagt inn av Eva, her.


Er det noen som har erfaring i den forbindelse, vil jeg meget gjerne høre det. Det kan sikkert også hjelpe andre som helt sikkert vil bli presset av familie og venner nå i julen.

Jeg vil også gjerne høre flere sine forslag/erfaringer etc ang dette! Det er alltid noen i en familie som syns man er kjedelig / mener at man ikke trenger slanke seg eller at det "er jul èn gang i året" osv... Det er vanskelig, veldig vanskelig å stritte imot sånne kommentarer i ny og ne..

BTW : Hvordan er det med Kålrotstuing egentlig, er det fy fy eller nesten fy fy? he he

__________________


haukhe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins / Fedon ? Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 20:07   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Opprinnelig lagt inn av haukhe, her.

Jeg vil også gjerne høre flere sine forslag/erfaringer etc ang dette! Det er alltid noen i en familie som syns man er kjedelig / mener at man ikke trenger slanke seg eller at det "er jul èn gang i året" osv... Det er vanskelig, veldig vanskelig å stritte imot sånne kommentarer i ny og ne..

BTW : Hvordan er det med Kålrotstuing egentlig, er det fy fy eller nesten fy fy? he he

Lag stuing av blomkål og neper. Smaker litt anderledes, men er knallgodt

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 20:26   #16
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

I jula skal jeg spise masse ribbe og pinnekjøtt, litt poteter og litt saus, samt grønnsaker...
Spiser rett og slett det jeg har lyst på, men det begrenser seg selv..Spiser jeg sånn jeg gjorde FØR, blir jeg dårlig..rett og slett..

Og det orker jeg ikke i jula......

Kjøper med meg hjem cavalier sin marsipan og kanelkjeks(smaker pepperkaker), samt lager myas cookies og litt annet lavkarbo snacks...
Så holder jeg meg til det, så godt jeg kan.....

Noen clementiner blir det nok..

I jula er det lov å skeie ut for min del..
MEN, det er om å gjøre å hente seg inn igjen etterpå, og jeg vet, at om jeg lar alt fare, kan det bli tøft....

så ALT med måte for meg

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:07   #17
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Ånei, clementiner!!! Sukk, elsker clementiner...
Tror det blir et par clementiner som lørdagssnacks fremover..

Pleier å bake altfor mye julekaker. I år blir det kun pepperkaker. Har halveis lovet barna å lage pepperkakehus, det er jo gøy!
Blir nok første året jeg ikke spiser meg syk på pepperkakedeig..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:09   #18
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

hvor får man tak i sånn cavalier kanelkjeks da??
første gangen eg høre om det..
og er det ikke hvetemel i den???

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:19   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Helsekosten !

Det er nok hvetemel i dem. Det står weisenmehl og det tror jeg er hvetemel... men det er soyamel også i.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:23   #20
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

så man burde holde seg helt unna det??

enn kjeksen til sukkerfritt, er det hvete i den åsså??

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 11:44   #21
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Jeg ser ikke for meg at julen blir så stort problem for meg. Julaften skal jeg ha pinnekjøtt og det kan jeg spise masse av med god samvittighet som jeg har forstått. Spise litt ribbe og ikke minst svoren nam nam. Litt kålrotstappe skal jo og være lov. Dessert er jeg ikke noe glad i så det går bra.

Så skal jeg unne meg litt sjokolade/chips ut på kvelden tror jeg

De neste dagene er det jo så mye godt pålegg og restemat fra julaften at jeg føler jeg kan spise masse god mat i julen! Har tenkt at jeg må lære meg å lage et lavkarbo brød før jul hvis jeg får lyst på det.

Alkohol drikker jeg veldig sjelden i juletiden uansett og om jeg tar 1 glass rødvin en kveld så er jo ikke det noen stor skade.

Nei jeg vil ikke ta sjansen på å gå opp mange kg i julen, mitt mål er jo at jeg skal omtrent være ferdigslanket til januarsalget og da kan jeg ikke plutselig ha 4 kg ekstra. Det hadde vært nedtur!

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 20:06   #22
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

I jula skal jeg spise masse ribbe og pinnekjøtt, litt poteter og litt saus, samt grønnsaker...
Spiser rett og slett det jeg har lyst på, men det begrenser seg selv..Spiser jeg sånn jeg gjorde FØR, blir jeg dårlig..rett og slett..

Og det orker jeg ikke i jula......

Kjøper med meg hjem cavalier sin marsipan og kanelkjeks(smaker pepperkaker), samt lager myas cookies og litt annet lavkarbo snacks...
Så holder jeg meg til det, så godt jeg kan.....

Noen clementiner blir det nok..

I jula er det lov å skeie ut for min del..
MEN, det er om å gjøre å hente seg inn igjen etterpå, og jeg vet, at om jeg lar alt fare, kan det bli tøft....

så ALT med måte for meg

signerer denne.
Liker ikke pinnekjøtt eller ribbe da

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 20:37   #23
Blomsterpotta
Juniormedlem
 
Blomsterpotta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 30
Blomsterpotta er på en erverdig vei

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Jeg har allerede søkt opp noen spennede oppskrifter på kaker her inne og lavkarbo marsipan som jeg skal lage.Og vil unne meg noen glass vin også! Ellers være kjempeflink.

Blomsterpotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 15:41   #24
Lellefant
Nytt Medlem
 
Lellefant sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bolleland
Innlegg: 4
Lellefant er på en erverdig vei

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Det må jo kunne å gå an å kose seg litt i jula uten å få hysterisk anfall. Det er jo ikke det man spiser mellom jul og nyttår man legger på seg av, er vel heller det man spiser mellom nyttår og jul man skal passe seg for.

__________________
Skal ned 10 kilo etter fødsel. Og jeg starter NUH med ketolyse... wish me good luck
Lellefant er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 19:39   #25
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hva kan man spise i JULA ?

Nja. Det er delvis riktig, men det er jo kke akkurat smart å sprekke i jula helelr da. :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 22:12
Hva kan man trygt spise på Mallorca? Humle Ketolysekuren 4 26-06-07 10:23
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 18:01
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 22:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no