Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Snadder kyllinggryte

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-06, 12:47   #1
Thse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Sotra
Alder: 43
Innlegg: 25
Thse er på en erverdig vei

Snadder kyllinggryte

Som et resultat av et øyeblikks kreativitet med det en har i kjøleskapet, så laget jeg i går en kyllinggryte som jeg syns ble kjempegod!

Dette ble en ganske så stor posjon:

2 bokser hakkede tomater med hvitløk
2 bokser fløte
1 papirpose med fersk champignon
1 stor løk
1 purre
salt og pepper
paprika krydder
Red devil cayenne saus
Grønn tabasco
chili og hvitløks saus/purè (kjøpte et glass på meny med en slags purè av hvitløk og chili)
1 pakke kylling filet (5 stk)
2 blomkålhoder

Helte fløten og de hakkede tomatene opp i en kasserolle, og satt varme på. Stekte så soppen med salt og pepper, og puttet den oppi. Stekte deretter løk og purre, og puttet det i. Skjærte så opp kyllingen i biter og stekte den før jeg hadde den oppi med resten. Smakte så til med salt, pepper, red devil, tabasco, paprika krydder, og den hvitløk og chili purèn. Lot det så stå å småkoke en stund, og serverte med kokt blomkål til.

__________________
Thse
Thse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:57   #2
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snadder kyllinggryte

Hørtes veldig godt ut! Det er samme måten jeg lager mat på, ser hva jeg har i skapet og hiver oppi

Men det må da bli fryyyktelig mye mat?? Jeg tror jeg skal prøve, men kanskje mer som dette (til 2 personer):

1 boks hakkede tomater med hvitløk
1/2 boks fløte
2-300 g champignon
1 mellomstor løk
salt og pepper
chilisaus (kjøpte en god en i innvandrerbutikk, 0g karbs pr 100 g, litt som tykk tabasco)
4 kyllingfilleter

Hm.. blomkål.. enten er det jeg som er lei av blomkål, ellers hørtes det kanskje litt snodig ut i denne blandingen? Med tanke på hva JEG har i skap og fryser, hva med:

1/2 rød paprika
200 g squash
100 g aspagesbønner

paprikakrydder
ingefær (veldig godt i sånne gryter med fløte og kylling og tomat)

Mm, nå ble jeg sulten!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 13:07   #3
Thse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Sotra
Alder: 43
Innlegg: 25
Thse er på en erverdig vei

Sv: Snadder kyllinggryte

Jo det ble ganske mye mat ja.... vi var 4 som spiste, og det var mye igjen, så hadde med meg til lunsj på jobb i dag og.
Pleier som regel å lage litt mye av sånne middager, for det er så greit å bruke som lunsj dagen etter.
Det var faktisk helt greit med blomkål til. Men forslaget ditt hørtes ikke dumt ut heller, så ikke umulig at jeg prøver det neste gang.

__________________
Thse
Thse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins/egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkel tandori-kyllinggryte Nett Middag 9 09-07-11 14:55
Kyllinggryte eno Middag 5 05-08-06 21:43
sukkerfri? gunnhildMP Livets lyse side 16 07-03-05 20:43
Snadder god grøt HP Barns kosthold 8 02-03-04 19:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no