Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Fordeling - 75% fett -25% protein -5% karbs

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-09, 10:47   #1
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Fordeling - 75% fett -25% protein -5% karbs

Hei!

Har nettopp begynt på Skaldeman (ekstrem) Spiser ca 80% fett, 19% protein og 1 % karbs. Men driver og lurer på om jeg skal justere fordelingen slik som Skaldeman har skrevet i boka si. Men lurer på om jeg MÅ spise 5% karbs? Det tilsvarer ca 20 karbs pr dag. Blir det ikke optimalt dersom jeg ikke spiser 5% karbs?

Men dere som følger Skaldeman, karbohydratene dere spiser , kommer det mest fra grønnsaker?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:01   #2
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Hei!

Har nettopp begynt på Skaldeman (ekstrem) Spiser ca 80% fett, 19% protein og 1 % karbs. Men driver og lurer på om jeg skal justere fordelingen slik som Skaldeman har skrevet i boka si. Men lurer på om jeg MÅ spise 5% karbs? Det tilsvarer ca 20 karbs pr dag. Blir det ikke optimalt dersom jeg ikke spiser 5% karbs?

Nei du må ikke spise 5%. I følge Skaldeman er det "jo mindre karbo, jo bedre". Selv kommer jeg sjeldent over 3%. Jeg spiser kun grønnsaker til middag.

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Men dere som følger Skaldeman, karbohydratene dere spiser , kommer det mest fra grønnsaker?

Det meste ja, men noe av det jeg spiser inneholder naturligvis litt karbo. F.eks burgere, pølser osv

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:02   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Men dere som følger Skaldeman, karbohydratene dere spiser , kommer det mest fra grønnsaker?

Ja!
Da jeg gikk ned lå jeg på 0-5 kh om dagen, og de kh jeg spiste kom fra kinakål, agurk eller en liten brokkolidusk av og til.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:02   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Mine karber kommer først og fremst fra karber ja.
Jeg har over 50kg overvekt, så jeg spiser maks 12 karber om dagen. Er det det du følger?

Da kan du spise feks 100g brokkoli, 100g blomkål, noen grønne olivner el.l. Men det skal ikke være så mange karber.

Dersom du skal spise 20 karber om dagen, så følger du vel ikke den ekstreme varianten?

Jeg spiser minst mulig mjølkeprodukter, for det vikrer som om de stopper vektnedgangen min. Men ellers sier Skaldemann at det er OK. Men alle karbene bør nok ikke komme fra fløte, for det blir jo en del...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:05   #5
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Mine karber kommer først og fremst fra karber ja.
Jeg har over 50kg overvekt, så jeg spiser maks 12 karber om dagen. Er det det du følger?

Da kan du spise feks 100g brokkoli, 100g blomkål, noen grønne olivner el.l. Men det skal ikke være så mange karber.

Dersom du skal spise 20 karber om dagen, så følger du vel ikke den ekstreme varianten?

Jeg spiser minst mulig mjølkeprodukter, for det vikrer som om de stopper vektnedgangen min. Men ellers sier Skaldemann at det er OK. Men alle karbene bør nok ikke komme fra fløte, for det blir jo en del...


Pr dags dato spiser jeg 5 karbs hver dag (har gjort det i 2 uker), jeg tenkte hvis jeg skal gå over til vanlig variant, da tilsvarer 5% karbs ca 20 karbohydrater

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:08   #6
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Nei du må ikke spise 5%. I følge Skaldeman er det "jo mindre karbo, jo bedre". Selv kommer jeg sjeldent over 3%. Jeg spiser kun grønnsaker til middag.

Det meste ja, men noe av det jeg spiser inneholder naturligvis litt karbo. F.eks burgere, pølser osv


Jeg synes ofte det er vanskelig å få fordelingen mellom fett og proteiner, da det blir ofte for MYE proteiner. MAn skal vel ikke ha mer 1-1,5 g protein pr kg kroppsvekt?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:20   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Jeg har lest begge bøkene ( altså gi-noll og ät dig ner i vikt ) og jeg forsto det slik at jeg burde spise oppunder de 12 karbene som er satt som maks. Betyr det at det er OK om jeg ikke spiser grønt til hvert måltid? Funker det uten liksom?
Jeg har litt problemer med å kutte helt på grønnsaker, men jeg holder meg på under 12 karber altså. 12 karber er ganske mye grønnsaker, og jeg kommer sjelden over 10. Og da er noe av det karber fra eggenhvitene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:21   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Jeg synes ofte det er vanskelig å få fordelingen mellom fett og proteiner, da det blir ofte for MYE proteiner. MAn skal vel ikke ha mer 1-1,5 g protein pr kg kroppsvekt?

Jeg tror ikke Skaldemann oppgir noe slik tall for proteiner, selv om det er den generelle regelen for lavkarbo ellers. Men nå har jeg bare lest bøkene en gang, og må nok lese mere i de for å få alt til å sitte..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:30   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

..OK om jeg ikke spiser grønt til hvert måltid? Funker det uten liksom?

Nå svarer jeg utfra min erfaring, som fungerte ekstremt bra på meg (og det vet dere allerede, at det som fungerer på meg, trenger ikke nødvendigvis ikke å fugere på deg..)
Jeg spiste ikke grønt til hvert måltid. Av og til hadde jeg litt grønt til middag. Ellers var det proteiner og fett til frokost, lunsj og kvelds (og mellom om behov)

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:37   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Takk! Er det deg jeg skal spørre om jeg lurer på noe tro?

Godt noen har gått veien før meg i allefall!

Får jeg spørre om hvor mye kjøtt/egg du spiste hver dag da du gikk ned alle disse 35kiloene? Jeg skal ned nesten dobbelt så mye (Ok jeg håper på 50-60kg, jeg skal ned til 70 i allefall) og jeg trenger alle tips jeg kan få!

Jeg leser bøkene med stor iver og synes Herr Skaldemann har en artig måte å formulere seg på At han ikke er lege driter jeg i, han har fått det til,så da skal jeg også få det til!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:43   #11
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Takk! Er det deg jeg skal spørre om jeg lurer på noe tro?

Godt noen har gått veien før meg i allefall!

Får jeg spørre om hvor mye kjøtt/egg du spiste hver dag da du gikk ned alle disse 35kiloene? Jeg skal ned nesten dobbelt så mye (Ok jeg håper på 50-60kg, jeg skal ned til 70 i allefall) og jeg trenger alle tips jeg kan få!

Jeg leser bøkene med stor iver og synes Herr Skaldemann har en artig måte å formulere seg på At han ikke er lege driter jeg i, han har fått det til,så da skal jeg også få det til!


Jeg har nettopp bestilt meg Skaldeman kokebok. Gleder meg til å få det, trenger litt inspirasjon innimellom. Jeg har gått opp og ned fra 70.5 -70.1 i flere mnd nå. Kommer aldri under 70. Håper at Skaldeman kan være tingen for meg.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:52   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Får jeg spørre om hvor mye kjøtt/egg du spiste hver dag da du gikk ned alle disse 35kiloene?

Jeg holdt aldri telling på hvor mye jeg spiste, for jeg spiste når jeg var sulten og til jeg var forsynt.
I begynnelsen spiste jeg hele tiden i frykt for å begynne å fyse på noe ulovlig...

En typisk dag kunne bestå av 3 stekte egg med noen baconskiver til frokost, 2-400 gram kyllingvinger til lunsj,
2-4 feite koteletter til middag (og jeg spiste gjerne fettet som de andre skar bort), så det samme som frokost eller lunsj til kvelds.
Som mellom spiste jeg norvegia dyppet i skinkeost, norvegia med skinke eller fett fra kotelettene.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:07   #13
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Jeg synes ofte det er vanskelig å få fordelingen mellom fett og proteiner, da det blir ofte for MYE proteiner. MAn skal vel ikke ha mer 1-1,5 g protein pr kg kroppsvekt?

Jeg har holdt på lenge uten de helt store resultatene, og har prøvd både å spise mindre og mere mat (totalt sett) i perioder, uten å bli så mye klokere.

Men i det siste har jeg fokusert på proteiner. Når jeg regner etter på hvordan jeg stort sett har spist det siste året, så har jeg ligget alt for høyt på protein. Så nå prøver jeg meg fram for å finne rett "protein-nivå".

I følge Optimal Ernæring skal man ligge på "høyde i cm minus 100". I mitt tilfelle 185-100=85 g protein. Dette har jeg prøvd i 2 uker nå. Jeg gikk ned et par kg de første dagene, men så stagnerte det. I tillegg ble jeg raskere/mer sulten. Årsaken til det kan kanskje være at jeg ikke økte på karbohydratene. OE sier vel ca 50-60g, mens jeg lå på ca 10g.

Nå har jeg hvertfall tenkt å øke på proteiner til ca 120g, samt ligge på ca 80% fett (som jeg har gjort hele tiden) en tid framover. Jeg trener styrketrening 3 dager i uka og trenger litt ekstra proteiner pga det.

Jeg har kommet fram til disse tallene ved hjelp av denne "kalkulatoren": http://www.phlaunt.com/lowcarb/DietMakeupCalc.php

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:51   #14
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling - 75% fett-25%protein-5%karbs

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jeg holdt aldri telling på hvor mye jeg spiste, for jeg spiste når jeg var sulten og til jeg var forsynt.
I begynnelsen spiste jeg hele tiden i frykt for å begynne å fyse på noe ulovlig...

En typisk dag kunne bestå av 3 stekte egg med noen baconskiver til frokost, 2-400 gram kyllingvinger til lunsj,
2-4 feite koteletter til middag (og jeg spiste gjerne fettet som de andre skar bort), så det samme som frokost eller lunsj til kvelds.
Som mellom spiste jeg norvegia dyppet i skinkeost, norvegia med skinke eller fett fra kotelettene.

2-4 kotletter? Jeg er så sinnsykt mett om dagen, klarer knapt å spise middag. Men jeg ligger iallefall rundt 170 g fett om dagen da Det er jeg ille fornøyd med.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 13:29   #15
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling - 75% fett -25% protein -5% karbs

Jeg har ligget på under 10 karber per dag, og jeg har vært helt utmattet, virker som om kroppen min ikke har godt av det ihvertfall (har drevet på i et par mnd nå så burde være forbi startproblemene også). Dessuten har jeg ikke gått ned en tøddel, så for min del ser dette ut til å funke dårlig. Jeg har også prøvd å spise både mye og lite, og fettandelen min har ligget på over 75% hele tiden. Tenkte å prøve å øke karboandelen for å se om både energinivå, vekt og masseposemål blir bedre av det, jeg skjønner ikke hva ellers det kan være...

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 13:54   #16
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling - 75% fett -25% protein -5% karbs

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

Jeg har ligget på under 10 karber per dag, og jeg har vært helt utmattet, virker som om kroppen min ikke har godt av det ihvertfall (har drevet på i et par mnd nå så burde være forbi startproblemene også). Dessuten har jeg ikke gått ned en tøddel, så for min del ser dette ut til å funke dårlig. Jeg har også prøvd å spise både mye og lite, og fettandelen min har ligget på over 75% hele tiden. Tenkte å prøve å øke karboandelen for å se om både energinivå, vekt og masseposemål blir bedre av det, jeg skjønner ikke hva ellers det kan være...

Det er ikke alltid lett. Kanskje du ikke har så mye å ta av? Jeg er litt slækk om dagen jeg og, men er veldig mett og fornøyd ellers

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:54   #17
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling - 75% fett -25% protein -5% karbs

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Det er ikke alltid lett. Kanskje du ikke har så mye å ta av? Jeg er litt slækk om dagen jeg og, men er veldig mett og fornøyd ellers

Mett og god er jeg, men fyser fremdeles og er så frytelig sliten og sliter med konsentrasjon. Lite praktisk i eksamenstider.
Har ikke så mye å ta av, 10-12 kg, men er jo såpass at etter 2-3 måneder burde jeg ha begynt å ta av noe (de to kiloene på tickeren min har jeg fått igjen også ).

Så jeg skal som sagt prøve å spise litt mer karbo, virker som om det er veldig forskjell på folk hvor mye karbo de kan og bør spise, hva for mat de kan spise og hvor mye. Puh, er ikke enkelt dette, men vi skal vel få det til

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 19:14   #18
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Fordeling - 75% fett -25% protein -5% karbs

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Men dere som følger Skaldeman, karbohydratene dere spiser , kommer det mest fra grønnsaker?

Nei, hos meg er det karb fra fløte og ost...men jeg holder meg under 9g om dagen.

Nå den siste uken har jeg spsit litt spinat til middag.

Spiser 1/2 pk bakon stekt i litt smør, et egg og 3 eggeplommer. med en kopp kaffe med en dasj fløte.
Lunch: Middags mat eller litt graddost og 3salsmiskiver.
Middag: Fakir-brødet,1 løvbiff med ost, feta-kjøttbrød ol.
Tar da to 2cm tykke skiver max.

For meg stopper det helt opp om jeg spiser mye proteiner, det har jeg nemmelig prøvd.
Jeg går bare ned ved hjelp av oppskriftene i gruppe 50+ i boken "GI Noll".

Etter 8uker på den dietten, har jeg gått ned nesten 9kg.
2u pause med for mye proteiner da vekten stod stille i påsken...
Jeg trener ikke, men er aktiv i hverdagen, og spaserer en times tur hver dag.

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:26   #19
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling - 75% fett -25% protein -5% karbs

Opprinnelig lagt inn av LaVidaE, her.

Nei, hos meg er det karb fra fløte og ost...men jeg holder meg under 9g om dagen.

Nå den siste uken har jeg spsit litt spinat til middag.

Spiser 1/2 pk bakon stekt i litt smør, et egg og 3 eggeplommer. med en kopp kaffe med en dasj fløte.
Lunch: Middags mat eller litt graddost og 3salsmiskiver.
Middag: Fakir-brødet,1 løvbiff med ost, feta-kjøttbrød ol.
Tar da to 2cm tykke skiver max.

For meg stopper det helt opp om jeg spiser mye proteiner, det har jeg nemmelig prøvd.
Jeg går bare ned ved hjelp av oppskriftene i gruppe 50+ i boken "GI Noll".

Etter 8uker på den dietten, har jeg gått ned nesten 9kg.
2u pause med for mye proteiner da vekten stod stille i påsken...
Jeg trener ikke, men er aktiv i hverdagen, og spaserer en times tur hver dag.


Vet du hvor mange gram proteiner du ligger på ca pr dag??

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 21:44   #20
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Fordeling - 75% fett -25% protein -5% karbs

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Vet du hvor mange gram proteiner du ligger på ca pr dag??

Nei,
men jeg spiser lite!!!!
jeg testet ut med å spise 2 uker vanlig middagsmat, dvs laks, hjort, stek, biff og hamburgere, med 1-2ts smør på til middag. Gikk ikke ned men holdt vekten i de to ukene, så det ble for mye protein og for lite fett i maten.
Frokosten var standard eggeomeletten.

Som sagt iløpet av en dag: et helt egg,3 eggeplommer, 1/2 pk bacon, 1 dl fløte, 4 tynne skiver kjøtt-brød / 1 løvbiff med ostefyll, litt spinat-stuing til middag.
Og av og til 4skiver graddost med 4 skiver salami som lunch....
Det er det jeg spiser på en hel dag, og jeg er stappmett av alt fettet!

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fordeling fett/proteiner Viclin Ketolysekuren 5 27-07-11 19:52
Ingen "retning", hvilken fordeling av karbo/protein/fett? FakeSmile Lavkarbo generelt 1 02-05-09 00:27
Fordeling av karbohydrater, fett og protein Stella Lavkarbo generelt 3 02-04-09 10:25
Fordeling karbo/ protein/ fett Nynne Lavkarbo generelt 3 11-03-08 09:35
% fordeling av karbo, proteiner og fett? nalana Lavkarbo generelt 3 18-09-04 00:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no