Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Sprøe knekkebrød – LCHF

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-11, 13:50   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sprøe knekkebrød – LCHF

Se hele innlegget med bilder her!

Knekkebrød, knekkebrød og mere knekkebrød! Har hovedsaklig laget knekkebrød for å ha med på turen vår, men jeg tror ikke vi tar med oss alt for å si det sånn, det ble en del!

Jeg doblet også oppskriften da, da fikk jeg tre bakebrett. Originaloppskriften er egentlig til to bakebrett, men i og med at jeg var litt treig med å få deigen over på bakepapir blei den ganske fast og vanskelig å fordele. Derfor anbefaler jeg at du sprer ut deigen på alle bakepapirene du skal steke med en gang, så sliper du at knekkebrødene blir for tykke og for vanskelige å steke. Jeg syns imidlertid ikke at knekkebrødene ble for tykke når jeg hadde tre bakebrett istede for fire, men jeg stekte dem litt lenger.

Oppskriften fant jeg på LCHF-bloggen som fant oppskriften her!

Ingredienser

200 g solsikkekjerner
1 dl linfrø (50g)
1 dl sesamfrø (50g)
2,25 dl kli/kruskakli (50g)
2 ss fiberhusk(store toppede)
1 ts salt
1/2 ts sukrin
5 dl vann
Fremgangsmåte

Rør sammen alle ingrediensene og la den hvile i ti minutter så fiberhusken får svelle.

Smør deigen utover to bakepapir og rut opp med pizzahjul. Jeg fikk 35 skiver.

Stek begge platene samtidig i varmluft 160g 1t 10 min. La platene bytte plass to ganger underveis, og snu dem med forsiden inn.

Om du ikke har varmluftsovn som meg, så øk temperaturen til 180 og stek et brett av gangen. Husk å snu på brettene en gang i løpet av tiden, så blir de gjevnt stekt.

Jeg brukte pizzarullen til å dele på knekkebrødene til slutt og. Jeg fylte den største kakeboksen jeg har til randen med dobbel oppskrift!

Energi
Fett 74 %
Protein 18 %
Karbohydrat 8 %
Alkohol 0 %


Sist redigert av |Ingrrid : 13-06-11 kl 17:05.
|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 13:52   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 14:05   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Hei
Dette er vel forumets mest brukte oppskrift, du finner orginalen her:
Nannahs supergode knekkebrød!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 15:17   #4
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Er klar over det (har til og med skrevet det), linken til originalposten forsvant ved copy-paste, men om noen ville se bilder

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 16:44   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

da er det fint å poste bildene i originaltråden

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 17:03   #6
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

da er det fint å poste bildene i originaltråden

Da gjør jeg det

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 13:03   #7
snuppelure74
Medlem
 
snuppelure74 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
snuppelure74 er på en erverdig vei

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

takk for oppskrift, denne må prøves
Hvordan oppbevares disse og hvor lenge holder de ?

snuppelure74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexberg Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 13:23   #8
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Opprinnelig lagt inn av snuppelure74, her.

takk for oppskrift, denne må prøves
Hvordan oppbevares disse og hvor lenge holder de ?

Jeg oppbevarer de i en tett boks da holder de seg sprø

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 13:33   #9
snuppelure74
Medlem
 
snuppelure74 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
snuppelure74 er på en erverdig vei

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Jeg oppbevarer de i en tett boks da holder de seg sprø

Ok, bare i matskap f.eks da ? holder de lenge ?

snuppelure74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexberg Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 13:35   #10
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Jepp har de i en julekakeboksDe holder seg lenge ,jeg pleier å ha dem i 2 uker så er de spist opp.De er veldig gode
Så har ikke fått sjekket hvor lenge de holder seg utover det.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 13:53   #11
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Dei held seg lenge utan tett boks også, etter mi erfaring blir dei lettare mjuke i tett boks.

Sitat:

Oppskriften fant jeg på LCHF-bloggen som fant oppskriften her!

Skulle det linke til Nannah si oppskrift? Kom berre inn på din eigen blogg igjen.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 13:55   #12
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Dei held seg lenge utan tett boks også, etter mi erfaring blir dei lettare mjuke i tett boks.

Skulle det linke til Nannah si oppskrift? Kom berre inn på din eigen blogg igjen.


Merkelig hvis lokket ikke ligger igjen på boksen blir mine seige ,det var da merkelig forskjell på samme knekkebrød

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:01   #13
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Merkelig hvis lokket ikke ligger igjen på boksen blir mine seige ,det var da merkelig forskjell på samme knekkebrød

Hihi, vi får skulde på den belgiske lufta eller noko!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:07   #14
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 17:54   #15
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Sprøe knekkebrød – LCHF

Nå synes jeg det er veldig koselig at andre liker oppskriftene mine
Men blir det ikke litt rart å legge ut samme oppskrifta med et annet navn i samme oppskriftforum da?

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lyst på ordentlig sprøe ostechips? Bee Kake/dessert og snacks 182 19-01-13 21:06
Sprøe peanøttkjeks Aadi Bakst 25 15-12-11 02:40
Knekkebrød i en fei Lisbeth Bakst 7 21-01-11 11:53
Knekkebrød ???? sjarmisa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 24-04-10 20:46
LCHF knekkebrød/kjeks Adriane Bakst 7 21-02-09 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no