Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kamskjell - tilbehør?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-05, 13:13   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Kamskjell - tilbehør?

Jeg elsker kamskjell - men har bare spist det på restaurant. Men jeg tenkte nå å prøve å lage det selv.. men hva har man til tilbehør? Husker ikke hva jeg fikk til siden på restaurant..

Også mener jeg å ha lest at det er litt vanskelig å steke kamskjell, at de lett får gummi-konsistens.. Noen som vet hvordan man skal steke dem så de blir bra?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-06-05, 13:29   #2
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Hva med dipsauser?

aioli eller tzatziki: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=aioli

Og salater?

Og tomat-og-chili salsa eller tomatsalat
Litt grønt (grønn salat, agurk, selleri...)
Cauli-flied-lice - http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=jukseris

ellers kan du kanskje sjekke ut denne siden: http://www.budstikka.no/diverse/opps...bcat=60&int=20
og oversette oppskriftene til lavkarbo, samt få noen tips til hvordan steke dem.

Lykke til da!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-05, 19:25   #3
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Kamskjell

skal steke superkort. Ett minutt eller halvannet på hver side. Prøv å vende dem i sesamfrø, eller søt soya, hmm det kan vi jo ikke spise.. kanskje vanlig soya med litt søtt, nei, æsj, det hørtes ikke godt ut. Tror jeg ville brukt noen testede oppskrifter...

THE

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 16-06-05, 19:24   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sitter og ser på et matprogram nå.

Han stekte kamskjell på gasskomfyr. Og det røyk av pannen da han hadde kamskjellene i, og han stekte dem 20 sekunder på hver side. Og han sa det var viktig at man saltet dem etterpå, så ikke saften ble trukket ut av dem.

Vet ikke om det blir det samme når man steker på "vanlig" komfyr?

Tror jeg bare skal prøve meg frem, jeg

Hvordan tror dere forresten at ruccola-salat vil bli til kamskjell?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-06-05, 20:07   #5
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Det må gå fort i alle fall Sterk varme er kanskje det viktigste. Jeg synes kamskjell er godt til alt mulig, jeg. Så ellers en oppskrift hvor det ble brukt sammen med gazpacho. Det hørtes kjempegodt ut.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Coleslaw - tilbehør til middag/kjøtt Magda Middag 4 27-05-08 14:48
Tilbehør til torsk..? mofe Middag 5 24-05-05 20:45
Krydder og tilbehør Nille Type O 0 12-12-04 01:05
Tilbehør til middag Maz Dr Lindbergs 0 30-03-04 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no