Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vitaminer og mineraler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-09, 11:41   #1
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei
Question

Vitaminer og mineraler

Hvor viktig er det at de blir tatt til de anbefalte tidene?

Vanligvis går det veldig greit, for det er ei pille per måltid Men i går var ikke dagen helt som normalt... Så da var det bare på morgenen at jeg fikk i meg til rett tid, og så ble resten tatt på kvelden. Tror dere det har noe å si?

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 12:02   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer og mineraler

Opprinnelig lagt inn av saxpia, her.

Hvor viktig er det at de blir tatt til de anbefalte tidene?

Vanligvis går det veldig greit, for det er ei pille per måltid Men i går var ikke dagen helt som normalt... Så da var det bare på morgenen at jeg fikk i meg til rett tid, og så ble resten tatt på kvelden. Tror dere det har noe å si?

Så lenge du får de i deg riktig vanligvis, så har ikke en dag slik noe å si

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 12:55   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer og mineraler

Jeg er litt forvirret ang dette, for jeg har jo også hørt at vitaminer bør tas til den og den tiden pga. opptaket. Så ble jeg vektoperert og forespeilet å leve på doble doser vitaminer og mineraler resten av livet. Ingen har nevnt noe om å måtte ta dem til spesielle tider, jeg tar multivitamin 2 x daglig sammen med B-vitaminer, fettsyrer og av og til jern og D-vitamin. Morgen og middag/kveld. Blodprøvene viser VELDIG godt når jeg slurver eller tar for små doser av noe, og som regel er prøvene helt fine, så jeg tar jo opp det jeg skal selv om jeg tar alt samlet to ganger daglig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 13:08   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer og mineraler

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er litt forvirret ang dette, for jeg har jo også hørt at vitaminer bør tas til den og den tiden pga. opptaket. Så ble jeg vektoperert og forespeilet å leve på doble doser vitaminer og mineraler resten av livet. Ingen har nevnt noe om å måtte ta dem til spesielle tider, jeg tar multivitamin 2 x daglig sammen med B-vitaminer, fettsyrer og av og til jern og D-vitamin. Morgen og middag/kveld. Blodprøvene viser VELDIG godt når jeg slurver eller tar for små doser av noe, og som regel er prøvene helt fine, så jeg tar jo opp det jeg skal selv om jeg tar alt samlet to ganger daglig.

Jeg bare følger det som står i ketolyseboka om ketolysevitaminene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 13:10   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer og mineraler

Ja det vet jeg og det er jo bra. Jeg bare stiller spørsmålstegn ved viktigheten av dette, for hos vektopererte blir jo alt tatt opp selv om vi tar det i 1-2 doser, og selv om vi har kortere tarmer enn andre så er vi jo ikke SÅ sære innvendig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 13:17   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer og mineraler

Iflg. Torkil, er det noen vitaminer som hemmer opptaket av hverandre, derfor skal man ta de som beskrevet. Husker ikke hvilke det gjaldt....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 13:19   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer og mineraler

Ja synergister og antagonister, det lærte jeg endel om på diverse kurs da jeg jobbet på Life. Men som sagt så stusser jeg siden jeg nå ser svart på hvitt at jeg har bra opptak av det jeg tar når jeg tar det samlet, og at det samme gjelder andre vektopererte.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 13:23   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer og mineraler

Det kan jo være at disse ketolysevitaminene er spesiellt sammensatt pga. ketosen.... Men aner ikke....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 14:37   #9
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Vitaminer og mineraler

Hmm ...

Tenker jeg fortsetter som beskrevet både i bok og på boks, og så går det greit en gang i mellom.

Hadde jo vært så greit å bare ta én stor pillecoctail på morgenen, og så vært ferdig med det

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 19:30   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitaminer og mineraler

Opprinnelig lagt inn av saxpia, her.

Hadde jo vært så greit å bare ta én stor pillecoctail på morgenen, og så vært ferdig med det

Å ja, det hadde vært en befrielse.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ut med vitaminer og mineraler themonk Kosttilskudd 29 15-05-12 14:19
Vitaminer og mineraler Moccachita Ketolysekuren 13 02-10-08 11:37
Vitaminer og mineraler - liste mofe Kosttilskudd 6 23-07-07 11:41
kan man ta for mye vitaminer og mineraler??? nomma Kosttilskudd 1 29-05-05 18:26
Opptak av vitaminer/mineraler Fedonisten Kosttilskudd 15 22-04-05 15:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no