Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-05, 16:03   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Jeg diskuterer jo ofte fett og sukker på andre fora, og blir nesten hengt om jeg sier at fett er sunt og sukker er så skadelig. Ja, jeg er jo beint frem HYSTERISK.

Så jeg pleier å samle sammen linker som jeg viser. Har funnet noen gode idag:

Kjøtt og fete meieriprodukter er sunt

Spis fett - bli slank

Mer fett - mindre karbohydrater

Fett er sunt

Sleng på flere linker etterhvert som dere finner. Her skal fettfobien bekjempes med nebb og klør!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 18:17   #2
Kame
Juniormedlem
 
Kame sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 50
Innlegg: 45
Kame er ny på veien

Helt utenfor tema, men hver gang jeg ser nicket ditt, så leser jeg "ister", og det passet så innmari godt her!

__________________




Kame er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 18:31   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Supert tiltak, Iset! Gode artikler var det også!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 19:26   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Knallbra Iset, denne klistrer vi !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 19:33   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Knallbra Iset, denne klistrer vi !!



Håper folk kommer med flere linker, jeg legger iallefall inn alle seriøse fine linker jeg kommer over.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 23:22   #6
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

BRA! Har lagt den i favoritter, så skal jeg skrive inn om jeg kommer over noen.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-05, 21:43   #7
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

http://www.nationen.no/meninger/Kron...cle1750625.ece Dette er jo bøndenes egen avis,så dei har vel andre egeninteresser enn VG f.eks. Hadde vore bra om Tine hadde stått imot Drevon & Co, det er masse dokumentasjon på at melkefett er bra.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson

Sist redigert av 205gti16v : 08-10-05 kl 19:25.
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 07-10-05, 11:34   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Den siste der var faktisk veldig interessant!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-10-05, 19:39   #9
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Frå sverige,omhandler kosttilskuddet eyeQ som har vist seg gunstig iforbindelse med adhd og lign. Fikk vite av Anne Knutsen som er dansk hjerneforsker at dette er like effektivt som medisinering men med kun ein bivirkning:glattere hud

http://www.expressen.se/index.jsp?a=66795

Fortsetter å leite

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 08-10-05, 19:59   #10
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Til og med bladet iform er på gli. Dei er ikkje så positive til lavkarbo då.
http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?p=bohp&d=118&a=483

Uansett er det bra at dei bekjemper fetthysteriet på sin måte.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 08-10-05, 22:09   #11
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Frå forskning.no så det burde vere truverdig nok.
Omhandler melkefett igjen, veldig bra formulert artikkel. http://www.forskning.no/Artikler/200.../1096535215.02

Og her er ein om astma og melkefett http://www.doktoronline.no/section/nosection/31125625

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson

Sist redigert av 205gti16v : 08-10-05 kl 22:49.
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 02-12-05, 15:29   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Her er noen flere:

Feit mat som medisin

Bedre uten brød

Bedre uten brød, omtale av boka + tilhørende linker. Masse bra info her.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 16:24   #13
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

trekker frem denne igjen

Jeg er på jakt etter forkningsresultater/vitenskapelige artikler (må nevne at jeg ennå ikke har fått sett igjennom alle linkene her...) som går på at fett er sunt, uten at det nødvendigvis legges stor vekt på slanking

Hvis noen av dere vet om flere enn de linkene som er her, så hiv dem inn i tråden

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-06, 23:04   #14
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Fant denne på nettet om fett og kolesterol. Sikkert ikke helt ny av dato, men interesant. Sjekk også ut linkene nederst under artikkelen.

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5221

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-02-06, 23:21   #15
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

http://home.online.no/~ol-enge/art02...ettet_fett.htm

http://www.fetmaparadoxen.se/index.html

Der er noen linker og de linker videre til ennå flere både svenske og engelske.


Dette er sider jeg har lest endel på, ikke så mye for å overbevise andre enn meg selv, siden dette faktisk var en helt ny måte å tenke på for meg også når jeg fikk beskjed om at jeg måtte legge om kostholdet til lavkarbo. Jeg hadde tidligere prøvd Fedon, og før det Vk og ingen av de virket på meg. Den svenske linken syns jeg er veldig bra.

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 05:28   #16
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Utrolig gode linker Fjonken og Caxa

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 07:29   #17
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Veldig bra !

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 18:40   #18
Gompen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: london
Alder: 45
Innlegg: 54
Gompen er ny på veien

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

veldig interessant allt dette..... takk skal du ha Iset.
Jeg bruker F2 som er en lav-fett diett for jeg makter rent personlig ikke aa spise saa mye fett og derfor passer ikke hoeyfett dietter til meg. jeg har proevd og endte opp med aa foele meg kvalm og ekkel uten matlyst i to uker.....

men for all del, hvis det passer for andre saa skal ikke jeg protestere...

maa bare paapeke da at paa nettet saa kan du finne artikler som stoetter opp om hvilken som helst slags filosofi enten det gjelder mat eller annet saa det kommer ogsaa lit an paa oeyet som ser...

__________________
singlehandedly i have fought myself into this hopeless mess.
Gompen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: f-plan Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 18:58   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Opprinnelig lagt inn av Gompen

veldig interessant allt dette..... takk skal du ha Iset.
Jeg bruker F2 som er en lav-fett diett for jeg makter rent personlig ikke aa spise saa mye fett og derfor passer ikke hoeyfett dietter til meg. jeg har proevd og endte opp med aa foele meg kvalm og ekkel uten matlyst i to uker.....

men for all del, hvis det passer for andre saa skal ikke jeg protestere...

maa bare paapeke da at paa nettet saa kan du finne artikler som stoetter opp om hvilken som helst slags filosofi enten det gjelder mat eller annet saa det kommer ogsaa lit an paa oeyet som ser...

Jada, jeg startet ikke denne tråden for å prøve å overbevise noen til å skifte kostholdsfilosofi, jeg ville bare samle sammen noe konkret å slå i bordet med til de som sier at mettet fett er FARLIG.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 13:15   #20
Gompen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: london
Alder: 45
Innlegg: 54
Gompen er ny på veien

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

bare et spoersmaal til... hva med kolesterolet og andre typer aareforkalkning? det er en vel etablert faktum at mettet fett oeker kolesterolet og dermed oeker risikoen for blodpropp og andre livsstilssykdomer. jeg jobber paa hjerte avdeling paa sykehuset og har ved mange anledninger sett hva et hoeyfett koshold kan gjoere med hjertet (for ikke aa nevne nyrer, lever og sirkulasjon generelt)...
jeg bare lurer paa hvordan i all verden dere som spiser hoeyfett mat unngaar disse problemene?

__________________
singlehandedly i have fought myself into this hopeless mess.
Gompen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: f-plan Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 13:22   #21
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Det er en etablert myte at det er mettet fett som er årsaken til alt du nevner. Et høyfettkosthold(definert av myndighetene) inkluderer også mye karbohydrater, og det er det som gjør at fettet blir farlig. Et høyfett/lavkarbokosthold har ikke de samme virkningene, det er jo Nille et levende eksempel på. Grunnen til at disse problemene unngås på denne typen kosthold er nettopp det at karbohydratene omtrent ikke er til stede, og dermed minsker risikoen.
De fleste opplever faktisk at kolesterolet går ned, insulinnivåene normaliserer seg, blodtrykket går ned og vekta likeså. Er ikke det god nok grunn til å kutte karbohydrater?

  Svar med sitat
Gammel 01-03-06, 23:16   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Opprinnelig lagt inn av Gompen

det er en vel etablert faktum at mettet fett oeker kolesterolet .......har ved mange anledninger sett hva et hoeyfett koshold kan gjoere med hjertet

ikke en helt sannhet heldigvis....mettet fett og mettet fett er ikke det samme for å si det sånn.

Det er ikke alt mettet fett som øker dårlig kolesterol etc. Det er TRANSfettet som er synderen. De ødelagte fettsyrene. Transfett er egentlig bare en kjemisk benevning på hva som har skjedd med en fettsyre etter oppvarming eller hydrogenering. Den endrer struktur fra cis-form til trans-form (molekylet vrir seg). Transfett finnes i alt industrifett, men margarinene har nå mye mindre enn før. De største kildene er ferdigmat, frityrstekt mat som hamburgere, fish& chips. Ferdig mat som posesupper, sauser, ferdigmajones, kaviar og butikkkjøpte dressinger, potetgull, kjeks, kjøpte kaker, varmpressede oljer.

Det mettede fettet vi bør spise, - som fett i kjøtt, Cocosa, MCT olje etc er ikke fettet som dreper.

Fett/oljer vi brø bruke mer av er:
Olivenolje, rapsolje, avokadoolje og makadamiaolje inneholder mye enumettet fett som er positivt for fettforbrenning, ledd, hud m.m.
Linfrøolje, valnøttolje og tran inneholder mye omega-3, og er meget varmeustabile. Bør brukes som kosttilskudd, eller over salat.
Kokosolje (Cocosa) er den oljen med mest mettet fett, noe som er gunstig ved varmebehandling av mat.

På etiketten av alle oljene MÅ det stå kaldpresset eller xtra virgin, for at de skal være sunne.



Opprinnelig lagt inn av Ernæringsfysiologen

Jeg har aldri sett noen som har fått høyere kolesterol av å følge lav-karbo kosthold. Da må det eventuelt være fordi det gode kolesterolet har blitt bedre. Grunnen er at mindre karbohydrater gir mindre insulin. Lite insulin gjør at det dannes mindre kolesterol. (Via enzymet HMG CoA reduktase i leveren, som insulin fremmer).

Men når det er sagt, så er det viktig å påpeke at et lav-karbo kosthold ikke nødvendigvis betyr at alle aspekter ved kostholdet er sunt!


Det er ikke mye hjelp i å spise lite karbohydrat hvis man samtidig:

1) bruker varmpressede oljer med masse omega-6 og transfett
2) daglig spiser majones, kaviar og dressinger fra butikken
3) ikke spiser nok proteiner
4) ikke spiser nok fett
5) alltid tyr til mettet fett
6) svir biffen i panna til alle måltider
7) spiser ensidig
8) spiser for lite
9) spiser uregelmessig
10) ikke spiser grønnsaker
11) aldri lager mat fra bunnen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 03:22   #23
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Naturleg metta fett er bra.
Kunstig metta fett er farlig.

205gti16v er bastant igjen

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 15:57   #24
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

En link om Frankensteins kosthold...
http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle1341653.ece
En artikkel av Sten Sture Skaldeman Som sammenlikner myndighetenes anbefalinger med en gal forskers eksperimenter...

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 20:15   #25
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

En link om Frankensteins kosthold...
http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle1341653.ece
En artikkel av Sten Sture Skaldeman Som sammenlikner myndighetenes anbefalinger med en gal forskers eksperimenter...

Innlegget det linkes til er det samme som jeg leste i Aftenposten (papirutgaven) i juni 2006. Det var det innlegget som fikk meg til først å tvile, deretter sanke informasjon for tilslutt å sitte med følelsen av å forstå hva som egentlig foregår i kroppen.

Heia Skaldeman!

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Har dere noen tips til middager med svinekjøtt? Iset Middag 2 01-09-05 18:05
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no