Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sprekk

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-11, 07:24   #1
todda
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 58
Innlegg: 10
todda er på en erverdig vei

Sprekk

Hei alle, ser noen skriver om de har gått på en sprekk, hva er en sprekk og hvor mye skal til før det kalles en sprekk.

Om jeg tar en kopp kakao fra kaffemaskinen på jobben eller en Hobby fra vendor maskinenen er det en sprekk eller må det mere til.

Tor

__________________



todda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 07:25   #2
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Sprekk

jeg regner det som en sprekk ja, for det er jo ting man ikke skal ha...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 09:06   #3
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Sprekk

Opprinnelig lagt inn av todda, her.

Hei alle, ser noen skriver om de har gått på en sprekk, hva er en sprekk og hvor mye skal til før det kalles en sprekk.

Om jeg tar en kopp kakao fra kaffemaskinen på jobben eller en Hobby fra vendor maskinenen er det en sprekk eller må det mere til.

Tor

Det er jo en sprekk fordi det er mat en ikke skal spise.Selvsagt har det litt å si hvor ofte disse sprekkene er ,om det er en skjelden gang eller hver dag.Alle kan jo ha en liten sprekk en gang i blandt.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 09:13   #4
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprekk

Sukkerholdig godis og drikke er en sprekk for meg
Men du må nesten bestemme selv hvordan du vil leve og hvor mange karber du skal ha hver dag,ser du er på lavkarbo og en hobby vil vel bruke opp alle karbohydratene dine den dagen,altså er det svært lite igjen til næringsrik mat.

Går du på en sprekk,så begynn på nytt

Jeg lager kakao hjemme og tar med hvis jeg MÅ ha,men det er sjeldent jeg har sånne sug lenger,og blir jeg sulten eller fyser (også sjeldent) så kjøper jeg meg en Atikns bar og koser meg med den

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 09:15   #5
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprekk

Jeg har forresten ikke hatt en sprekk siden 2 juledag,men så er jeg sta som ett fjell også

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:32   #6
todda
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 58
Innlegg: 10
todda er på en erverdig vei

Sv: Sprekk

Ikke det jeg har hatt noen kjempesprekk alså, sist Fredag på Julebordet på jobben hadde jeg meg en pils og 1 hamburger på veien hjem, ellers så har jeg ikke hatt noen avstikker.

Bare lurte på om hvor mye en sprekk er for dere hardcore lavkarbo folk.

Jeg har ligget jamt under 15 g karbo siden lille Juleaften

__________________



todda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:32   #7
MissTail
Juniormedlem
 
MissTail sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
MissTail er på en erverdig vei

Sv: Sprekk

Opprinnelig lagt inn av todda, her.

Ikke det jeg har hatt noen kjempesprekk alså, sist Fredag på Julebordet på jobben hadde jeg meg en pils og 1 hamburger på veien hjem, ellers så har jeg ikke hatt noen avstikker.

Dette ville vel jeg heller kalt utskeielse enn sprekk...

Dette er en livsstil og for meg er da en utskeielse i ny og ne helt greit, ligger stort sett rundt 50 karbs om dagen og har jo litt mer å gå på enn de som går på ketose.

Bringer en utskeielse meg opp i 100-150 av og til er det ingen krise - men prøver i så fall å kutte ned på fettet den dagen. Skjer heldigvis sjelden...

MissTail er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vinøs Lutz Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:40   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk

Hva som er en sprekk er jo relativt i forhold til hvordan du ønsker at ditt kosthold skal være, og hvorvidt du spiser med god samvittighet eller ikke. Om man følger streng ketogen diett vil jo en Hobby-sjokolade helt klart være en sprekk, men det er jo ikke alle som lever ketogent.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:48   #9
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Sprekk

Jeg synes det er viktig psykologisk sett å ikke kalle sånt småtteri for "sprekk", men heller "utskeielse" som MissTail kaller det.

Mye av det som kan ta motet fra en når man spiser etter bestemte regler er det å få dårlig samvittighet for noe. For min del er det i alle fall viktig å bare legge sånt bak meg med en gang, og se på det som en del av det å kunne "leve med" endringene man har bestemt seg for å gjøre.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:06   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sprekk

Det viktigste er å SPISE HVER SJOKOLADEBIT MED FYNDE OG FRYD! Ellers er det jo faan meg bortkasta.

En utskeielse inniblant (kanskje ikke hver dag) av begrenset art må man vel innrømme seg. En hel bløtekake på styrten - kanskje ikke, det handler ikke om nytelse.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 14:03   #11
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Sprekk

Tror det har med kontroll å gjøre. I hvertfall for meg. Om jeg spiser godteri som er planlagt eller jeg tenkt gjennom konsekvensene av å spise det er det en utskeielse.
Om jeg spiser ukontrollert mye og har vanskelig for å komme tilbake på kostholdet er det definitivt en sprekk.

NB jeg spiser sjokolade med STOOR nytelse nesten hver dag. 70% og helt lovlig

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
......Sprekk...... Catwoman Ketolysekuren 1 23-05-10 17:17
Ang sprekk ... Sushi Spørsmål og svar 0 08-01-10 17:38
Sprekk! trude.lutt Dr Lindbergs 1 30-04-08 18:25
Sprekk Grovsnus Generell diskusjon 11 21-03-08 23:50
Sprekk Viclin Fase I 1 15-06-07 02:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no