Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ut av ketolyse på bare en uke?!?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-11, 14:29   #1
snusken
Juniormedlem
 
snusken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 26
snusken er på en erverdig vei

Ut av ketolyse på bare en uke?!?

Heisann.
Først vil jeg bare få uttrykke hvor imponert jeg er over denne nettsiden. Så mange kunnskapsrike og behjelpelige mennesker på en plass har vært en sann fryd for en novise på lavkarbo

Jeg har nå gjennomført min første uke med ketolysekuren og er så langt imponert. Gikk rett i ketolyse første dagen
Målet er å ta av 17 kg og etter første uke er 1.6 kg vekke. Noe som er en strålende bonus da jeg før har vært tilhenger av å telle kalorier, trent massivt og allikevel ikke gått ned...

De to første dagene var jeg elendig, hodepine, slapp, sulten, kald og kvalm. Og vips var det borte, også så raskt
Kuren har heller ikke vært vanskelig å følge og jeg har vært nøye med å veie alt jeg har spist av karbs og holdt grensen på maks 13 hver dag (kuren sier maks 15) Jeg har spasert ca en mil til dagen, men har merket at jeg har måttet avstå fra løpeturer og annen trening som jeg til vanlig driver med. Regner med at jeg kan ta det opp igjen så snart kroppen venner seg til det nye kostholdet.

På fredag var vi bedt bort på middag og da stod jeg over desserten, men fikk ikke veid sukkerertene og selleripureen som jeg spiste. Jeg spiste også en potetbåt og en eplebåt - fy meg... men da jeg kom hjem viste fremdeles sticksen at jeg var i ketolyse, om enn noe lysere i fargen.. På lørdagen var den tilbake til å være lilla, men så, BOM, i går var den beige!!!!!!!
Jeg spiste 15 g karbs i går, som kom fra salat, grønnsaker og noe fra meieriprodukter. Kan det være at kroppen min allerede har vent seg til kuren og at jeg må ned lavere i karbs? Er dette en vanlig greie?

Noe annet jeg lurer på er, ved ønsket vektnedgang må jeg jo begynne trappe opp karbohydratene for å ikke gå ned mer?
Hva er da grensen for å leve på et lavkarbokosthold? Og kan jeg allikevel med denne mengden spise uten å telle kalorier og uten å legge på meg?

Håper på noen kloke hoder som kan hjelpe, komme med tips og råd.
Jeg lytter så gjerne til dere

snusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:32   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ut av ketolyse på bare en uke?!?

Ikke se deg blind på stixen. Den sier bare fra om hvor mye ketoner det er i urinen, og dét igjen kan avhenge av hvor mye vann du har drukket, tid på døgnet, og jeg husker ikke om trening kunne ha noe å si også. Spis som du skal, og vær trygg på hva du spiser.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:37   #3
snusken
Juniormedlem
 
snusken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 26
snusken er på en erverdig vei

Sv: Ut av ketolyse på bare en uke?!?

Takk 157 cm og for et skjønt profilbilde, blir i godt humør av det
Gratulerer med fantastisk vektnedgang. Misunnelig på deg som bare er 2 kg vekke fra målet

snusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bare 3 kilo igjen! Bare Tre! wollafruen Livets lyse side 8 21-08-10 09:38
Akkurat startet på Ketolyse, vekta går bare oppover Pilot Spørsmål og svar 30 11-01-10 23:55
Jeg er bare så glad; takk til Torkil og Ketolyse! Villemo Ketolysekuren 22 23-08-07 07:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no