Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-11, 20:53   #1
jonibulda
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
jonibulda er på en erverdig vei

Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Jeg har begynt en LK diett, på ca 50g. Kh./dagen. Jeg har blitt oppdratt til å tro at frukt og fruktjuice er en god kide til vitaminer, spesielt vitamin C. Men det er så mye sukker/Kh. i juice og frukt at det blir vanskelig å få det til å gå i hop med dietten.

Er det viktig for meg å få i meg vitaminene og potensielt mineralene som er i juice og frukt? Og hvis det er det, burde jeg da ta kosttilskudd av noe slag, i tilfelle er det noen å anbefale?

Jeg er vant til å spise et variert kosthold, og har alltid spist litt av alt for å være sikker på at jeg får i meg alle nødvendige næringsstoffer, vitaminer og mineraler, men jeg har aldri (før jeg begynte på dietten) egentlig sjekket næringsinnhold, og telt vitaminer, så jeg har bare tatt en helgardering med å spise litt av alt. Nå har jeg funnet ut av at det er ganske mange matvarer jeg må kutte ut pga. for høyt Kh./sukkerinnhold. Og da er jeg bekymret for at jeg ikke lenger vil få i meg nok næringsstoffer.

Jeg har nylig lært at det er viktig å erstatte Kh. med mye fett, for å estatte den energikilden som er Kh. Er det andre viktige næringsstoffer som jeg på tilsvarende måte burde sikre meg at jeg får i meg, som jeg går glipp av på en lavkarbo diett? Andre vitaminer og mineraler? Og evt. noen kilder til disse stoffene?

jonibulda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:16   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Visste du at det er mer c-vitamin i paprika enn i en appelsin?

Spiser du variert med grønnsaker og bær, rene proteinkilder, og godt fett får kroppen din det den trenger av næring - grønnsaker er faktisk en mye bedre kilde til vitaminer og mineraler enn frukt.

Siden du spiser såpass lite kh, kan det være en ide og spise "ketolyse-tablettene" - som er utviklet som tilskudd til de som spiser ketogent. Sjekk ut www.ketolyse.no for oversikt over tilskuddene. Du MÅ ikke kjøpe disse spesifikt, men de gir deg en oversikt over hva som kan være lurt og ta.

Ketolysetablettene selges også hos meny

Skroll også heeeelt nederst på denne siden så finner du tråder med liknende tema

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:02   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Jeg synes du skal føre opp noen dager med ditt forhenværende normalkosthold og sammenlikne, jeg.

Forutsatt at du spiser grønnsakene dine og både kjøtt og fisk så er neppe lavkarbo noe verre enn ditt forrige kosthold.

Visste du forresten at kornvarer inneholder fytater - som hindrer opptak av f.eks både jern og b12?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 29-08-11 kl 23:20.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:59   #4
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Hva med å spise litt innmat som lever, blod og nyrer? De inneholder langt mer vitaminer og mineraler enn vanlig kjøtt Mener at lever faktisk inneholder noe c-vitamin. Grunnet at de inneholder noe avfall\giftstoffer bør man ikke overdrive, men innmat noen få ganger i uka er nok bra

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 23:04   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Nøtter er et lurt tilskudd av mineraler og sporstoffer ihvertfall, som også er lav på karbo. Variert med grønnsaker.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 00:19   #6
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Hva med å spise litt innmat som lever, blod og nyrer? De inneholder langt mer vitaminer og mineraler enn vanlig kjøtt Mener at lever faktisk inneholder noe c-vitamin. Grunnet at de inneholder noe avfall\giftstoffer bør man ikke overdrive, men innmat noen få ganger i uka er nok bra

Siden du nevner lever - Er det greit med leverpostei?

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:12   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Siden du nevner lever - Er det greit med leverpostei?

Jepp, bare du passer på å finne en med lite karber! First Price sin er fin, den og hvitløkspateen deres!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 18:11   #8
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Vi har salat til maten nesten daglig, med salatblad, agurk, tomat og paprika. Av og til andre ting oppi. Så "flinke" var vi ikke før lavkarbo. Har blomkålmos eller -ris flere ganger i uka, i går hadde vi mos av knutekål, purre og brokkoli. Jeg putter av og til litt gulrot oppi maten, f.eks. lager rotemos av sellerirot, nepe/knutekål og gulrot. Så ingen skal si at ikke det med næringsstoffer er ivaretatt. Pasta og ris spiser vi så godt som aldri, men så er da næringsinnholdet lik null. Hender det dukker opp en potet, men det er sjeldent (synes mannen min..).

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:15   #9
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Jeg har fått tatt blodprøver og mangler intet, men tar en multivitamin som sikring, og da jeg spiser mye fet fisk behøvde jeg ikke omega 3 sa lavkarbo legen, men spiser du ikke fisk bør du ta det.

Samt D vitamin i vintermånedene


Det var beskjeden jeg fikk.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:43   #10
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jepp, bare du passer på å finne en med lite karber! First Price sin er fin, den og hvitløkspateen deres!

mmmm Hvitløkspatè

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 20:15   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

og da jeg spiser mye fet fisk behøvde jeg ikke omega 3 sa lavkarbo legen,

De dagene jeg spiser en boks makrell i tomat (sånn stor oval boks) tar jeg ikke omega3-tilskuddene, men de dagene jeg ikke spiser makrell tar jeg to Møllers omega3-kapsler. Ser ut til at jeg omsider har funnet løsningen på hvordan holde eksemet på mine tørre legger i sjakk!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:56   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

De dagene jeg spiser en boks makrell i tomat (sånn stor oval boks) tar jeg ikke omega3-tilskuddene, men de dagene jeg ikke spiser makrell tar jeg to Møllers omega3-kapsler. Ser ut til at jeg omsider har funnet løsningen på hvordan holde eksemet på mine tørre legger i sjakk!

http://www.forskning.no/artikler/2009/juli/225718 her står det at fettet i boksene harskner.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 18:16   #13
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

http://www.forskning.no/artikler/2009/juli/225718 her står det at fettet i boksene harskner.

Ja men de konkluderer med at det ikke er argumenter for å ikke spise fisk på boks og at man får i seg omega3 allikevel.
Men greit nå vite.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 20:39   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Ja men de konkluderer med at det ikke er argumenter for å ikke spise fisk på boks og at man får i seg omega3 allikevel.
Men greit nå vite.

Ja, men hva andre konkluderer med tar jeg med en klype salt. Det er mange middelmådige konklusjoner folk kommr til. De bør vi trekke selv etter selv å ha samlet kunnskap. For vi kjenner ikke til andres standard.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 13:37   #15
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja, men hva andre konkluderer med tar jeg med en klype salt. Det er mange middelmådige konklusjoner folk kommr til. De bør vi trekke selv etter selv å ha samlet kunnskap. For vi kjenner ikke til andres standard.

Enig med deg i det, men det var den linken du viste til som konkluderte dette.
Men les og lær og ta egne beslutninger , der er vi enige.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 15:41   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Enig med deg i det, men det var den linken du viste til som konkluderte dette.
Men les og lær og ta egne beslutninger , der er vi enige.

Klem til deg.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 10:35   #17
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

At fettet er litt harskt er ikke noe argument imot, for å si det sånn, du kjenner det på lukt og smak om det er skikkelig harskt!

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 14:53   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Litt harskt er det ok for deg det altså? Der har vi forskjellig krav da

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 16:27   #19
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Jeg bekymrer meg ikke om det er litt harskt.
Min avdøde bestemor var en kløpper i å lage god mat til mange på nesten ingenting. Selv om jeg har fått oppskrifter av henne, så blir ikke min mat like god nettopp fordi jeg ikke har harskt kjøtt.
Er kjøttet derimot surt, går det rett i søpla!
Jeg tar tran daglig selv om jeg spiser mye fisk, både som middag/lunsj, men også hermetisk fisk som makrell eller tunfisk som snacks/frokost/kvelds. Vet ikke om det er tranen jeg kan takke for at jeg stort sett aldri blir forkjølet /influensa(hals- eller ørebetennelse, selv om jeg har flere autoimmune sykdommer og mye antistoffer i kroppen.
Uansett; variasjon er nøkkelen til å få dekket behovene til kroppen!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:39   #20
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Litt harskt er det ok for deg det altså? Der har vi forskjellig krav da

NÅr det verken lukter harskt eller smaker harskt får det være at det er bittelitt harskt Får tro at det resterende i produkter veier opp for litt harskhet og vell så det!

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 22:35   #21
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Hvordan kan det bli harskt når det er hermetisk..? Trodde oksygen var en viktig del av prosessen for at fett skal harskne...

Og ang. det med C-vitamin så mener jeg å ha lest flere steder at man ikke trenger like store mengder C-vitamin på lavkarbokosthold, fordi det vi stort sett bruker C-vit til er karbohydratmetabolisme...

Altså, mindre karbo, mindre behov for c-vit.

Tror jeg blant annet har hørt det om c-vit i forbindelse med han Vilhjalmur Stefansson som levde hos inuittene, c-vitaminet fra lever og annen innmat var faktisk nok til å dekke behovet, siden de ikke trengte det for å behandle karbohydrater.......

__________________


Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 01:31   #22
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Opprinnelig lagt inn av Fluke83, her.

Hvordan kan det bli harskt når det er hermetisk..? Trodde oksygen var en viktig del av prosessen for at fett skal harskne...

Og ang. det med C-vitamin så mener jeg å ha lest flere steder at man ikke trenger like store mengder C-vitamin på lavkarbokosthold, fordi det vi stort sett bruker C-vit til er karbohydratmetabolisme...

Altså, mindre karbo, mindre behov for c-vit.

Tror jeg blant annet har hørt det om c-vit i forbindelse med han Vilhjalmur Stefansson som levde hos inuittene, c-vitaminet fra lever og annen innmat var faktisk nok til å dekke behovet, siden de ikke trengte det for å behandle karbohydrater.......

C vitamin trengs i kroppen for mer enn bare det. Og spiser du innmat, ok. Jeg tar 200 mg 3 ganger dgl fordi det er bra. Enkelt og greit.

I en boks er det luft, derfor.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:09   #23
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Hvordan få i seg nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler på LK diett?

Ang eskimokost så har eskimoene pleid å spise mageinnhold fra dyrene de spiser noe som gir dem både noe karbo og noe c-vitamin. Ift boksmat så vil makrell i tomat holde seg langt bedre uten å harskne siden inneholder endel tomat som igjen inneholder antioksidanter som igjen hindrer fett fra å oksidere Tunfisk i vann på boks, i olje og gele eller makrell i olje vil derimot være dårligere ift harskning.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ut med vitaminer og mineraler themonk Kosttilskudd 29 15-05-12 15:19
Vitaminer og mineraler Pebbles82 Induksjonen 0 21-04-11 13:39
Vitaminer og mineraler tøffeliten Ketolysekuren 0 26-05-10 01:13
Vitaminer og mineraler saxpia Ketolysekuren 9 18-05-09 20:30
kan man ta for mye vitaminer og mineraler??? nomma Kosttilskudd 1 29-05-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no