Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fisk

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-04, 15:59   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Fisk

Grunnoppskrift:

Stek fisk (torsk,sei, steinbitfilet osv) i meierismør,
sammen med masse brokkoli. Salt og pepper

Varierende tilbehør:

1. Hell fløte over til slutt og la dette koke inn.

2. Ha raspet gullerot til. (Kommer vel an på om en er på 14 dagers dietten eller ikke...)

3. Brun løk til.

Smaker helt nydelig for selv de som ikke er så glad i fisk.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-01-04, 18:36   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

nam nam dette må jeg prøve men man kan vel ha litt gulerot selv om man er på 14 dagers dietten? man kan vel ha inntil 20 gram karbo da?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-01-04, 01:06   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Gulerot er ikke tillat på Introduksjonen... Fordi den inneholder stivelse...

Men fisken er best med fløte og brokkoli!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-03-04, 20:14   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Trodde gulrot var helt greit..Hadde råkost til laksen igår av raspete gulrøtter,agurk,paprika med presset sitron over.Knallgodt! Spiste en god del av det og,og det påvirket meg heldigvis ikke på noe måte..Nå svarer jeg på et gammelt innlegg,men det er vel lov ?

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-03-04, 20:40   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

nei det er ikke lov å svare på gamle tråder!! hehe neida. selvsagt er det lov

ifølge GI, så er det jo forskjell på rå og kokt gulrot. rå er best, den har lavest GI. jeg har iallefall spist litt rå raspet gulrot i induksjonen, for det er den eneste rå grønnsaken jeg liker. skader nok ikke. men kokt bør du holde deg unna.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-03-04, 21:49   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

For ketosen sin skyld så spiller det ingen rolle hvor karbohydratene kommer fra. Men av sunnhetsgrunner er det lurt at karbohydratene kommer fra lav-Gi matvarer, og ikke fra 20 gram sukker... Gulrot inneholder 6,5 gram karbohydrat per 100 gram, og man kan altså bruke litt av denne. Mengden karbohydrat forandrer seg ikke selv om den blir kokt - det er bare GI. Men det gjør absolutt ingenting å spise litt kokt gulrot, for når karbohydratinnholdet er så lavt, er det tullete å snakke om GI. Glykemisk belastning (GB) av kokt gulrot er lav. GB = GI x gram krabohydrat i 100 gram vare.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 15-03-04, 23:11   #7
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Men kokte gulrøtter er pyton!Urk og æsj..Heldigvis har jeg ikke påvirket poden min med dette,han elsker kokte grønnsaker,for så vidt all slags grønnsaker,unntatt salatblader.Grøntforet er det første som forsvinner fra tallerknenen hans! Men jeg klager ikke

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-04, 11:02   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

For ketosen sin skyld så spiller det ingen rolle hvor karbohydratene kommer fra. Men av sunnhetsgrunner er det lurt at karbohydratene kommer fra lav-Gi matvarer, og ikke fra 20 gram sukker... Gulrot inneholder 6,5 gram karbohydrat per 100 gram, og man kan altså bruke litt av denne. Mengden karbohydrat forandrer seg ikke selv om den blir kokt - det er bare GI. Men det gjør absolutt ingenting å spise litt kokt gulrot, for når karbohydratinnholdet er så lavt, er det tullete å snakke om GI. Glykemisk belastning (GB) av kokt gulrot er lav. GB = GI x gram krabohydrat i 100 gram vare.

okei da er jeg med leste bare i Lindberg boken at kokt gulrot var fy, for GIen steg så voldsomt ved koking, og det er jo heller ikke bra for oss på Atkins? eller?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-03-04, 20:35   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Gulerot skal man ikke spise på Atkins før man har kommet til steg 8 på "stigen" i vedvarende. Dette på grunn av stivelses innholdet. [Gulerot inneholder også 6.7 karber pr 100 gram enten den er kokt eller rå. ]

Men nå svarer dere vel som vanlig: "...å er det ikke det ? Jaja, jeg spiser det nå allikevel jeg......."

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 16-03-04 kl 21:04.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-03-04, 20:42   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-03-04, 21:08   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Også Atkins mente at grønnsakene skulle helst spises rå...... Jeg spiser rå gulrot men ikke kokt.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-03-04, 22:34   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Gulerot skal man ikke spise på Atkins før man har kommet til steg 8 på "stigen" i vedvarende. Dette på grunn av stivelses innholdet. [Gulerot inneholder også 6.7 karber pr 100 gram enten den er kokt eller rå. ]

Men nå svarer dere vel som vanlig: "...å er det ikke det ? Jaja, jeg spiser det nå allikevel jeg......."

Stå på Nille!

Ikke bry deg med disse personlige diettene!
Viktig at den rette lære kommer fram!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar

Emneord
fisk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no