Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fersking på ketolyse

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-11, 13:35   #1
snusken
Juniormedlem
 
snusken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 26
snusken er på en erverdig vei

Fersking på ketolyse

Heisann

Begynte på ketolysekuren på mandag, og gikk rett i ketolyse samme kveld. Har tenkt å gå ned 10 kg og i dag er den allerede redusert med ett.. Er positivt overrasket, hodepinen og slappheten slapp også taket allerede i dag.
Men, uansett all denne positiviteten sniker det seg inn litt skepsis

Hvor sunt er det egentlig å spise alt dette fettet?
En ting er å tape fett i kg, men hvordan ser årene ut etterpå?

Det står at det er viktig å spise nok fett ellers virker ikke kuren, men videre står det at du opplever at du ikke blir sulten og hopper over måltider.
Da lurer jeg på "hvorfor er ikke fettet viktig lenger da??" Og det er da ikke heldig å ikke spise?? Kroppen trenger jo mat.

Er vant til å trene hardt og lurer på hvilken erfaring andre har med hard trening og denne kuren

I boka står det også, til lunsj spis en halv grillkylling og bare det.
Hvorfor kan jeg ikke blande den inn i salat?

Og hva skjer når kroppen skal tilbake til å¨spise karbohydrater?
Må jeg trene som en gal da for ikke legge på meg?

Håper noen kan hjelpe meg

snusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 13:41   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fersking på ketolyse

Tilbake til å spise karbohydrater??? Skal du gå tilbake til det du spiste før så går du opp igjen ja... hvorfor ikke fortsette med lavkarbo?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 13:58   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fersking på ketolyse

Her kan du lese om hvorfor fett ikke er farlig!

Årene? Du tror ikke på at fett som er mykt i romtemperatur plutselig skal bli hardt ved 37 grader?

Du mister litt matlyst og blir mindre sulten akkurat fordi kuren virker! Proteiner og fett metter mer og lengre enn karbohydrater, derfor trenger du ikke spise så ofte og dette medvirker til at du går ned i vekt!
Kroppen trenger ikke mat hele tiden. Så lenge du forbrenner fettet på kroppen får den jo næring hele tiden likevel!

Hardtrening anbefales ikke helt i starten, men det må du kjenne på selv. Kan ta opp til 6 uker før kroppen helt skjønner dette med å bruke ketoner som brennstoff og frem til den tar poenget, kan man møte veggen ganske kjapt!
Søk opp alle tråder startet av BitTorres, så kan du lese mer om ketolyse og trening!

Har ikke boken her, men du skal spise grønnsaker til alle måltider uansett, så kyllingen kan godt få følge av masse salat!

Om du går tilbake til det kostholdet som gjorde at du la på deg, vil du legge på deg igjen, men ikke noefortere elle rmer enn før kuren. Annet enn de 2-3 vannkiloene som vil komme med en gang pga at karbohydrater holder vann tilbake i kroppen!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:50   #4
snusken
Juniormedlem
 
snusken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 26
snusken er på en erverdig vei

Sv: Fersking på ketolyse

@senorita - ja jeg ønsker gå tilbake til et kosthold med karbohydrater fordi det er det som gjør at jeg kan trene skikkelig hardt. Ifølge ketolysekuren er det også ønskelig å øke karbohydratmengden til iallefall 200 gr pr dag.
Det var ikke utelukkende kostholdet som gjorde at jeg la på meg, men en graviditet som gjorde at jeg ble syk og stoffskiftet er i ubalanse. Som regel har det gått veldig fint med Grete Roede kur for å bli kvitt uønskede kilo, men denne gangen hjalp det overhodt ikke og jeg tenkte prøve ketolysekuren for å bli slank til bryllupet.

@kitt - tusen takk for hjelpen. Godt at dere erfarne kan dele gode råd og kunnskap med oss noviser. Setter pris på det

snusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:52   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fersking på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av snusken, her.

@senorita - ja jeg ønsker gå tilbake til et kosthold med karbohydrater fordi det er det som gjør at jeg kan trene skikkelig hardt.

Bjørn Ferry, olympisk mester i skiskyting, må jo kunne sies å trene hardt, han lever lavkarbo! Så trening og lavkarbo utelukker overhode ikke hverandre

Han har forøvrig kommet ut med en kokebok nå, følger man hans tips/råd/oppskrifter får vel ikke ting blitt helt feil mtp ytelse og kosthold

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 11:08   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fersking på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av snusken, her.

@senorita - ja jeg ønsker gå tilbake til et kosthold med karbohydrater fordi det er det som gjør at jeg kan trene skikkelig hardt. Ifølge ketolysekuren er det også ønskelig å øke karbohydratmengden til iallefall 200 gr pr dag.

200 g!? Jeg er ikke på ketolyse og har ikke all verdens peiling, men det høres veldig rart ut... Lavkarbo er vel definert som max. 150 g karbohydrater og når man er på ketolyse skal man vel ligge på rundt 20? Sikker på at du ikke har sett en 0 for mye der?

Det er ikke noe problem å trene hardt på lavkarbo, du må bare gi kroppen tid til å omstille seg først og det kan ta alt fra et par uker til flere mnd.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 11:50   #7
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fersking på ketolyse

Hei Snusken

Gratulerer med valget å prøve lavkarbo. Jeg tror dine tanker er veldig vanlig, er fett farlig, dette er bare en kur for å bli kvitt noen kilo osv. OG jeg tenker at det er helt greit at du tenker det nå.

Jeg tror mange som prøver lavkarbo blir positivt overrasket over hvordan dette kostholdet positivt påvirker helsen og overskuddet. Personlig har jeg fått langt flere positive resultater enn jeg hadde drømt om og forventet. Mitt forslag er at du leser nok om kostholdet slik at du blir overbevist om at fett ikke er farlig. Kan være stressende å spise fett hvis du tror det er farlig. Så vil jeg foreslå at du tester ut kostholdet for en stund, legger merke til hva det gjør med kroppen, for så å finne ut etterhvert om dette er et varig kosthold eller ikke. Tar ofte tid å endre vaner og etablerte sannheter.

Jeg syntes også det virket litt rart med den karbogrensen du nevnte, er du sikker på at du ikke har lest galt?

Og apropo hard trening, det er allerede nevnt noen navn her. Selv er jeg spinninginstruktør og jeg har i perioder levd på 0 gr karbo. Og jeg har hatt overskudd til trening i all mas, mye mer enn før jeg startet opp på lavkarbo. Så karbo er ikke nødvendig for å kunne trene hardt. Kroppen henter av egne reserver og er ikke avhengig av å få tilskudd av energidrikker og bananer, det holder med vann.

Ønsker deg lykke til

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:53   #8
snusken
Juniormedlem
 
snusken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 26
snusken er på en erverdig vei

Sv: Fersking på ketolyse

Jeg leser i boka "Slank med Ketolysekuren" det det blandt annet står "hvis du er veltrent vil du merke at din maksimale yteevne ikke er fullt så høy som tidligere fordi du ikke har karbohydrater til disse energiutbruddene og behovet må dekkes av fettstoffer som ikke gir så høy, maksimal kraft" Han nevner også flere ganger at ketolysekuren best kombineres med en halv times jevn gange daglig og at trening med høy intensitet vil medføre ubehag og derfor frarådes...

Videre skriver han at når ønsket vektnedgang er oppnådd så skal en øke karbohydratmengden sakte men sikkert, og at "150-250 gram kan du etterhvert tillate deg i døgnet"

Ketolysekuren er jo laget for å gå ned i vekt, med maks karbohydratinnhold satt til 15 gram til dagen. Og det er jo naturlig at når en ikke ønsker å gå ned mer i vekt så må en øke karbohydratinnholdet? eller er jeg helt på villspor?

Jeg har lest en del om fettstoffer etc. og er ikke fullt så skremt lenger. Prøver å få i meg fettstoff primært fra fet fisk, nøtter, avocado o.l, men spiser også oster og meieriprodukter.

En annen ting jeg lurer på; det står at folk på ketolyse ofte blir veldig varme pg.a. økt forbrenning, men jeg fryser hele tiden!! Noen som vet en grunn til det?

Jeg er veldig glad for å lese at du som er spinninginstruktør lever på lavkarbo. Det gjør at jeg ikke lenger er redd for å gå ut og springe meg en god tur med høy puls

snusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 16:44   #9
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Fersking på ketolyse

og det meste bør være fra grønnsaker og salat, noe frukt og noen tynne skiver grovt brød.

slang med den siste settningen

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 18:11   #10
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Fersking på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av snusken, her.

Jeg leser i boka "Slank med Ketolysekuren" det det blandt annet står "hvis du er veltrent vil du merke at din maksimale yteevne ikke er fullt så høy som tidligere fordi du ikke har karbohydrater til disse energiutbruddene og behovet må dekkes av fettstoffer som ikke gir så høy, maksimal kraft" Han nevner også flere ganger at ketolysekuren best kombineres med en halv times jevn gange daglig og at trening med høy intensitet vil medføre ubehag og derfor frarådes...

Videre skriver han at når ønsket vektnedgang er oppnådd så skal en øke karbohydratmengden sakte men sikkert, og at "150-250 gram kan du etterhvert tillate deg i døgnet"

Ketolysekuren er jo laget for å gå ned i vekt, med maks karbohydratinnhold satt til 15 gram til dagen. Og det er jo naturlig at når en ikke ønsker å gå ned mer i vekt så må en øke karbohydratinnholdet? eller er jeg helt på villspor?

Jeg har lest en del om fettstoffer etc. og er ikke fullt så skremt lenger. Prøver å få i meg fettstoff primært fra fet fisk, nøtter, avocado o.l, men spiser også oster og meieriprodukter.

En annen ting jeg lurer på; det står at folk på ketolyse ofte blir veldig varme pg.a. økt forbrenning, men jeg fryser hele tiden!! Noen som vet en grunn til det?

Jeg er veldig glad for å lese at du som er spinninginstruktør lever på lavkarbo. Det gjør at jeg ikke lenger er redd for å gå ut og springe meg en god tur med høy puls

Når det gjelder det du skriver om trening, gjelder det mest i overgangsperioden, dvs. 4-6 uker etter oppstart av kur. Når kroppen venner seg til å fungere uten karbohydrater til brennstoff vil ytelsen gå opp igjen.

Det er også verdt å nevne at boken først og fremst er skrevet for overvektige folk som skal gå ned over 10 kg, og for dem er dørstokkmila mer reell enn for deg som er vant til å trene. For dem vil det nok bli en stor overgang å både legge om kostholdet til ketogent og samtidig begynne å trene hardt. Derfor anbefaler han å starte med en halvtimes gåturer. Det er fritt frem å øke innsatsen når man er "ferdigslanket".

Når det gjelder frysingen - det er veldig individuelt. Det kan igjen ha med at du er ganske fersk, og at kroppen fremdeles driver og omstiller seg. ....Eller rett og slett fordi det er vinter og skikkelig guffent.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 18:23   #11
Babycherry
Medlem
 
Babycherry sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordlenning I Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 120
Babycherry er på en erverdig vei

Sv: Fersking på ketolyse

Dette med at du fryser kan kommer fra stoffskiftet ditt! Jeg har lavt stoffskifte og fryser veldig lett og ofte uten "grunn".
Lykke til!

Babycherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:19   #12
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Fersking på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av snusken, her.

Er vant til å trene hardt og lurer på hvilken erfaring andre har med hard trening og denne kuren

Hva legger du i "hard trening"? Jeg har fulgt ketolyse to ganger (avbrutt av et svangerskap) og gått over på "snillere" lavkarbo hvor jeg spiser ca 50 g karbs pr dag. Dette har jeg gjort i snart 2 år, etter siste ketolyserunde. Jeg er sykkelinstruktør (og treningsveileder, men jobber ikke som det sistnevnte lenger nå) og trener en hard spinningøkt pr uke, pluss to-tre løpeøkter (to tempo/intervall, en rolig langkjøring) samt en ren styrkeøkt. Når jeg meg også tid til 10-20 min div øvelser for kjernemuskulatur.

Det som står i boka til Torkil ang. trening på lavkarbo gjelder som andre har sagt (for de fleste) kun i overgangsfasen når kroppen skal venne seg til nytt kosthold. Jeg har null problemer med å trene hardt, nå som jeg har holdt kostholdet så lenge, og har faktsik økt både makspuls og yteevne. Dette fordi man på lavkarbo ofte opplever at hjertemuskulaturen klarer å yte opptil 25 % mer enn på "tradisjonelt" kosthold.

Det tar tid å bli vant til hvordan kroppen fungerer, så ikke forvent mirakler nå de første månedene. Tren som du har gjort, legg deg evt. litt under dine normale prestasjoner nå til å begynne med. Lytt til kroppen - og ta til deg det den sier. Blir ting tungt og slitsomt, så ta det med ro, ikke press ytterligere. Vent på effekten av kostholdet, og ta det langsomt. Etter hvert vil du sannsynligvis (jeg sier sannsynligvis, fordi det alltid vil være individuelle forskjeller på hvordan kroppen responderer på kostholdsomlegginger) merke et helt annet energinivå all over, du vil kunne yte mer over lengre tid og ikke møte den berømte "veggen" under trening.

Jeg løp min første halvmaraton i høst, ingen fantastisk tid, men jeg gjennomførte med glans. Hadde spist ytterst lite til frokost - bare litt solsikkefrø, linfrø og sesamfrø sammen med noen skjeer cottage cheese, og drakk vann på tre av fire drikkestasjoner underveis. Gikk som en drøm Du får en helt merkelig "flow", som jeg aldri har opplevd på vanlig kosthold. Jeg har trent i over 10 år, de 3 siste på lavkarbo-kost.

Anbefaler deg virkelig ikke å gå tilbake til 150-200 g karbs pr dag når du har nådd målet ditt, men det er selvfølgelig ditt valg. Jeg vil tro at du smått og senn vil se de mange gode effektene lavkabrokosthold kan ha, og da blir det lite fristende å gå tilbake til oppblåst mage, tunge bein og generelt dårligere følelse i kroppen. Men det finner du jo ut selv

Lykke til med prosjektet ditt!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:25   #13
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fersking på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av snusken, her.

Heisann

Begynte på ketolysekuren på mandag, og gikk rett i ketolyse samme kveld. Har tenkt å gå ned 10 kg og i dag er den allerede redusert med ett.. Er positivt overrasket, hodepinen og slappheten slapp også taket allerede i dag.
Men, uansett all denne positiviteten sniker det seg inn litt skepsis

Hvor sunt er det egentlig å spise alt dette fettet?
En ting er å tape fett i kg, men hvordan ser årene ut etterpå?

Det står at det er viktig å spise nok fett ellers virker ikke kuren, men videre står det at du opplever at du ikke blir sulten og hopper over måltider.
Da lurer jeg på "hvorfor er ikke fettet viktig lenger da??" Og det er da ikke heldig å ikke spise?? Kroppen trenger jo mat.

Er vant til å trene hardt og lurer på hvilken erfaring andre har med hard trening og denne kuren

I boka står det også, til lunsj spis en halv grillkylling og bare det.
Hvorfor kan jeg ikke blande den inn i salat?

Og hva skjer når kroppen skal tilbake til å¨spise karbohydrater?
Må jeg trene som en gal da for ikke legge på meg?

Håper noen kan hjelpe meg

Jeg slet også veldig med hard trening,når jeg spiste bare 20 karber om dag.Når jeg økte karboinntaket endel til 30-50 karber daglig går det mye bedre.Nå trener jeg like hardt som før både løping og styrke.Jeg er i ketose også.Det trenger ikke være mye økning i karbene før treningen blir bedre.Dette er veldig inndividuelt da.Må legge til at jeg ikke er på ketolysekuren da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:30   #14
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fersking på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Hva legger du i "hard trening"? Jeg har fulgt ketolyse to ganger (avbrutt av et svangerskap) og gått over på "snillere" lavkarbo hvor jeg spiser ca 50 g karbs pr dag. Dette har jeg gjort i snart 2 år, etter siste ketolyserunde. Jeg er sykkelinstruktør (og treningsveileder, men jobber ikke som det sistnevnte lenger nå) og trener en hard spinningøkt pr uke, pluss to-tre løpeøkter (to tempo/intervall, en rolig langkjøring) samt en ren styrkeøkt. Når jeg meg også tid til 10-20 min div øvelser for kjernemuskulatur.

Det som står i boka til Torkil ang. trening på lavkarbo gjelder som andre har sagt (for de fleste) kun i overgangsfasen når kroppen skal venne seg til nytt kosthold. Jeg har null problemer med å trene hardt, nå som jeg har holdt kostholdet så lenge, og har faktsik økt både makspuls og yteevne. Dette fordi man på lavkarbo ofte opplever at hjertemuskulaturen klarer å yte opptil 25 % mer enn på "tradisjonelt" kosthold.

Det tar tid å bli vant til hvordan kroppen fungerer, så ikke forvent mirakler nå de første månedene. Tren som du har gjort, legg deg evt. litt under dine normale prestasjoner nå til å begynne med. Lytt til kroppen - og ta til deg det den sier. Blir ting tungt og slitsomt, så ta det med ro, ikke press ytterligere. Vent på effekten av kostholdet, og ta det langsomt. Etter hvert vil du sannsynligvis (jeg sier sannsynligvis, fordi det alltid vil være individuelle forskjeller på hvordan kroppen responderer på kostholdsomlegginger) merke et helt annet energinivå all over, du vil kunne yte mer over lengre tid og ikke møte den berømte "veggen" under trening.

Jeg løp min første halvmaraton i høst, ingen fantastisk tid, men jeg gjennomførte med glans. Hadde spist ytterst lite til frokost - bare litt solsikkefrø, linfrø og sesamfrø sammen med noen skjeer cottage cheese, og drakk vann på tre av fire drikkestasjoner underveis. Gikk som en drøm Du får en helt merkelig "flow", som jeg aldri har opplevd på vanlig kosthold. Jeg har trent i over 10 år, de 3 siste på lavkarbo-kost.

Anbefaler deg virkelig ikke å gå tilbake til 150-200 g karbs pr dag når du har nådd målet ditt, men det er selvfølgelig ditt valg. Jeg vil tro at du smått og senn vil se de mange gode effektene lavkabrokosthold kan ha, og da blir det lite fristende å gå tilbake til oppblåst mage, tunge bein og generelt dårligere følelse i kroppen. Men det finner du jo ut selv

Lykke til med prosjektet ditt!

Jeg har også sprunget 2 halvmaratoner og endel andre løp.Da var jeg på et høykarbo kosthold, og er spent på hvordan løpene og halvmaratonen jeg skal løpe til sommeren blir på et lavkarbo kosthold.Jeg tror det vil gå bra, for jeg føler treningen går kjempe fint.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:42   #15
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Fersking på ketolyse

-----


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:49.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:41   #16
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Fersking på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av snusken, her.

Hvor sunt er det egentlig å spise alt dette fettet?
En ting er å tape fett i kg, men hvordan ser årene ut etterpå?

Årene ser bedre ut enn på lenge de.
Det er karbohydrater i kosten som gjør at kroppen produserer insulin for å bryte det ned, og det er insulinet som lagrer fettet på og I kroppen, (veldig overforenklet forklart). Men det er enkel ungdomsskole-kjemi.

Synd at fettet alltid skal få skylda for dette her. Og hvorfor skal man begynne å spise "vanlig" igjen etterpå, forresten? Jeg har lagt om til lavkarbo for resten av livet, fordi jeg holder meg FRISK og sunn og lykkelig av det. Karbohydrater gjør meg feit, full av fibromyalgi, sløv og deprimert. Fysj og æsj!

Masse lykke til videre!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:47   #17
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Fersking på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Dette fordi man på lavkarbo ofte opplever at hjertemuskulaturen klarer å yte opptil 25 % mer enn på "tradisjonelt" kosthold.

Jepp. Dette merker jeg veldig godt. Har medfødt hjertefeil, men etter at jeg la om til lavkarbo har alt det vanlige ubehaget i forb. med dette forsvunnet.

HURRA! Helt utrolig følelse, å ha levd hele livet med dårlig hjerte, og så plutselig bli "frisk" bare ved å legge om kosten...

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:35   #18
snusken
Juniormedlem
 
snusken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 26
snusken er på en erverdig vei

Sv: Fersking på ketolyse

Takk for mange gode, kloke svar.
Jeg trener nok ikke så hardt som dere som løper halvmaraton, men jeg pleier ha fem økter i uka på helsestudio med kondisjon og styrke, og da bruker jeg ha en gjennomsnittspuls på 180 - 185, makspulsen min er 195, så jeg er jo ikke noe toppidrettsutøver som kan ha en makspuls på over 200, ennåi det minste
Utenom dette går jeg veldig mye, med barnevogn, ca en mil hver dag, og det i høyt tempo.
Men merker at jeg den siste uka kun har hatt energi til å gå og ikke trene. Kroppen er slapp og beina tunge...

snusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:45   #19
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Fersking på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av snusken, her.

Kroppen er slapp og beina tunge...

Magnesium? Jeg tar det hver kveld, helt vanlig tilskudd, kjøper på apoteket for en hundrings. Hjelper på tunge bein.

Ellers så er det lurt å ta ketolyse-vitaminene, tre forskjellige bokser, kjøpes på ketolyse.no De er optimalt sammensatt mtp ketogent kosthold. Mye billigere å kjøpe der inne også. Apotek/helsekost er schwiiindyrt i forhold Den ene, (som skal taes om kvelden) er magnesium.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fersking Noenkiloformye Spørsmål og svar 11 21-07-10 18:45
Fersking hegepege Dr Lindbergs 2 15-01-09 11:56
Fersking her :) Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 14 18-04-07 07:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no