Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye karbo burde jeg få i meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-14, 16:58   #1
BAN
Juniormedlem
 
BAN sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 23
BAN er ny på veien

Hvor mye karbo burde jeg få i meg?

Det er en uke siden jeg la om kostholdet, og har begynt å merke virkningen allerede.

Fra å være en som gjerne byttet ut middagen til fordel for en toliter med is til å ligge på mellom 50 og 100 gram karbohydrater pr dag så har det gått overraskende lett.

Så til spørsmålet, hvor mange gram karbo burde jeg få i meg? Jeg vil unngå ketose samtidig som jeg vil være sikker på at blodsukkeret holder seg lavt.

Jeg er en godt voksen mann på 185 cm og tung nok til å stå støtt i storm....

BAN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell karbokutt :) Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 21:36   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbo burde jeg få i meg?

Hvorfor vil du unngå ketose?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 22:45   #3
BAN
Juniormedlem
 
BAN sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 23
BAN er ny på veien

Sv: Hvor mye karbo burde jeg få i meg?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor vil du unngå ketose?


Vil først komme over på lavkarbo før jeg tar neste steg.

Det er også mye lettere å håndtere en karbosprekk hvis jeg ikke har en streng diet å forholde meg til.

BAN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell karbokutt :) Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 23:11   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye karbo burde jeg få i meg?

På lavkarbo er du ut og inn av ketose hele tiden uansett. Ligger du lavt nok på karbo så er du i ketose hele tiden. Ketose er ikke noe å frykte.

Min anbefaling er å holde deg under 70 gram, det har funket for meg uten at jeg har følt at jeg har måttet gjøre veldig store forsakelser. Ligger stort sett på 40-60 og trives helt greit med det. Har gått ned 28 kg på dette.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 23:40   #5
BAN
Juniormedlem
 
BAN sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 23
BAN er ny på veien

Sv: Hvor mye karbo burde jeg få i meg?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

På lavkarbo er du ut og inn av ketose hele tiden uansett. Ligger du lavt nok på karbo så er du i ketose hele tiden. Ketose er ikke noe å frykte.

Min anbefaling er å holde deg under 70 gram, det har funket for meg uten at jeg har følt at jeg har måttet gjøre veldig store forsakelser. Ligger stort sett på 40-60 og trives helt greit med det. Har gått ned 28 kg på dette.

Ok, så helt nede på ketosegrensa er greit. Da er jeg på rett kurs da.

Har ca 30 en dag og resten fra 50 til 70.

BAN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell karbokutt :) Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 23:52   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye karbo burde jeg få i meg?

Rett kurs eller ei er ikke godt å si. Men det har fungert veldig fin for meg i over 2,5 år, så veldig feil kan det neppe være...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 15:34   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye karbo burde jeg få i meg?

Opprinnelig lagt inn av BAN, her.

Ok, så helt nede på ketosegrensa er greit. Da er jeg på rett kurs da.

Har ca 30 en dag og resten fra 50 til 70.

høres ikke dumt ut. Håper du finner ut en måte å spise på så du ikke behøver sprekker. At du lager deg yndlingstinga dine på lavkarbo-vis, kjøper det som lavkarbo eller noe sånn. Det er mange is-oppskrifter, sjokoladeoppskrifter osv osv om du bare googler på norsk eller engelsk. De fleste vil ha smaken søtt. Det er ikke noe poeng å unngå den smaken. Men det er sunne måter å få den på. Jeg bruker bringebær søtet med flytende sukralose, og jeg bruker mørk sjokolade søtet med stevia eller tagatose, eller jeg spiser quest-bar fra iherb. Jeg skal lage iskrem med whey proteinpulver og lager boller med mandelmel. Savner ikke noe jeg da.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange kaker burde jeg ha i dag? Mammarosa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 04-09-11 13:26
Skal begynne LK diett - hvor mange g. Kh burde jeg legge meg på om dagen? jonibulda Spørsmål og svar 1 27-08-11 20:00
Hvor finner jeg disse oversiktene over hvor mye karbo det er i ulike matvarer? Sugarmom Spørsmål og svar 2 26-11-10 19:07
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Hvor mye kalsium burde jeg ta? JenJen Ketolysekuren 2 12-09-08 14:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no