Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvorfor trener du?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-12, 00:16   #26
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hurra for deg Yrla! Herlig lesning!!!

Tusen takk Når du tar knebøy neste gang kan du tenke på meg. Vi er to om det Nå skal vi bli fine!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 00:28   #27
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tusen takk Når du tar knebøy neste gang kan du tenke på meg. Vi er to om det Nå skal vi bli fine!

Jepp, det skal jeg gjøre Nå skal vi bli superfine!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 01:15   #28
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg trener fordi jeg elsker følelsen av og være den beste utgaven av meg selv

Funke det å ja ;-)

  Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 01:40   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor trener du?

For endorfinkicket!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 07:53   #30
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor trener du?

Så bra Yrla! Kos deg med treninga! Ingenting galt med å "ta litt av" i perioder..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 14:15   #31
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor trener du?

Det var så herlig å begynne igjen idag. Kom til et senter med to medlemmer inni. Det passa meg bra fordi jeg måtte prøve meg frem med tyngden. Ha ha, jeg er så svak i forhold til sist jeg trente styrke. Det var deilig kjenne ordentlig på musklene og utfordre seg selv. Selvfølelsen økte bare etter e'n økt. Haaaa! Jeg er støl allerede. Tror jeg skal trene styrke 3 g i uka og jeg håper jeg gidder å gjøre yoga hjemme 2-3 ganger i uka. Om det er sol kan jeg gjør det utenfor. Ikke så morsomt å få tilskuere men det er koseligere enn inne. Jeg liker ikke å trene alene men individuelt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 08:25   #32
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor trener du?

http://reasonstobefit.tumblr.com/

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 22:50   #33
scilla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 5
scilla er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor trener du?

Hei Ylva!

Trening er ikke bare for det estetiske Du Får en sunnere, sterkere kropp av å trene, en som kan motstå belastningsskader, som kan bære deg gjennom et langt liv, som kan tillate deg fantastiske naturopplevelser, du får sterkere beinbygning, et sterkere hjerte, du får forbedret mental helse, du får overskudd..... Så mange ting som ikke bare er knyttet til vektkontroll! Insulinresistens blir bedre av trening, og kroppsfettprosenten også...kunne fortsatt veldig lenge her, men skal begrense meg et tips er å finne noe du ikke har prøvd før, kanskje gleden ved å lære klatring eller padling eller noe annet kan motivere?
Masse lykke til med trening!

scilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 23:54   #34
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor trener du?

Takk. Jeg trives med styrketreninga der jeg trener nå Merker raskt fremgang.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 09:57   #35
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hva motiverer deg til å trene?


Angst. Angst for å bli pleietrengende de siste tiårene jeg lever. Jeg er overbevist om at tung styrketrening øker mulighetene mine for å ikke bli pleietrengende i løpet av de neste femti årene.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 16:20   #36
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor trener du?

Jeg trener fordi det får meg til å føle meg vel. Jeg går ofte ut som et helt annet menneske etter en god treningsøkt. Under økten er jeg ofte i en egen sfære som bare handler om å lytte til egen kropp og kjenne at den fungerer, kjenne at det er deilig å anstrenge den.
Det er så fint å se resultater av arbeidet også. Trener jeg 3-4 ganger i uka, ser jeg raskt at kroppen er sterkere, strammere og etterhvert mindre.
Jeg liker prosjekter, jeg liker å sette meg konkrete mål og jeg liker konkrete resultater: trening gir meg alle de tingene. Og med en god dose lykkehormoner i tillegg: whats not to love:-)

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 18:26   #37
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Angst. Angst for å bli pleietrengende de siste tiårene jeg lever. Jeg er overbevist om at tung styrketrening øker mulighetene mine for å ikke bli pleietrengende i løpet av de neste femti årene.


-

Pleietrengende blir du nok uansett, trening eller ei. Antakelig blir vel vi som trener masse, hardt, tungt og pesende de mest pleietrengende...haha

  Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 19:11   #38
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Pleietrengende blir du nok uansett, trening eller ei. Antakelig blir vel vi som trener masse, hardt, tungt og pesende de mest pleietrengende...haha


Ja, kanskje jeg blir pleietrengende de siste timene - det er forskjell fra de siste tiårene.

Resten av det du skriver er bare tøys.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 19:44   #39
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor trener du?

hypah snakker om seg selv, kula

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 20:51   #40
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

hypah snakker om seg selv, kula

Haha, jeg trener for å leve i nuet, ikke om 50 år. Det tar vi som det kommer.
Inshallah!

  Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:11   #41
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Haha, jeg trener for å leve i nuet, ikke om 50 år. Det tar vi som det kommer.
Inshallah!

Snakk for deg sjøl, en sterk kropp takler alderdommen bedre

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 08:51   #42
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvorfor trener du?

Fordi jeg liker å bli sterkere. Jeg liker å bli mykere. Jeg elsker følelsen av å ha et hjerte som makter skikkelig tunge oppgaver uten å fuske. Jeg vet at kroppen takler dette fordi jeg spiser mat som hjelper kroppen, i stedet for å jobbe mot den.
Har forresten nettopp besvart eksamensspørsmål feil. Spørsmålet var: Er maxpulsen treningsbar? Riktig svar var nei. Men vi på lavkarbo vet bedre...

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:55   #43
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hvorfor trener du?

Som jeg har sagt før, og andre nevnt i tråden jeg;
jeg trener for å bli den beste utgaven av meg sjøl

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:44   #44
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Fordi jeg liker å bli sterkere. Jeg liker å bli mykere. Jeg elsker følelsen av å ha et hjerte som makter skikkelig tunge oppgaver uten å fuske. Jeg vet at kroppen takler dette fordi jeg spiser mat som hjelper kroppen, i stedet for å jobbe mot den.
Har forresten nettopp besvart eksamensspørsmål feil. Spørsmålet var: Er maxpulsen treningsbar? Riktig svar var nei. Men vi på lavkarbo vet bedre...

Huh? Er maxpulsen trenbar? Nei, det er den jo ikke. Men hvilepulsen er trenbar, dvs du kan øke ditt arbeidskapasitetsspenn.

Jeg tror mange aldri klarer teste sin makspuls fordi for å kunne tyne deg så maks ut er du avhengig av å være meget godt ttrent. Jeg har gått opp i makspuls med 1 slag, men det er fordi jeg ble bedre trent, sterkere både fysisk og mentalt.
Særlig det siste gjorde at jeg klarer presse meg MYE hardere enn før og derfor tar jeg meg mer ut rent puls-messig også

Er nok mer derfor man sier at makspulsen er "trenbar", ikke at man trener den til å slå flere slag.

Hvis ikke du har publisert og anerkjent forskning som motbeviser dette da Bittorres?

  Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:58   #45
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor trener du?

Skal jeg tørre å fortelle hvorfor jeg startet å trene da tro...ja jeg gjør det. Var singel i 03 og hadde akkurat startet med litt samvær med en suuuupersprek mannOppdaget at det var behøvelig å ut å røre på seg for "henge med"Nå tåler ikke kroppen styrketrening mer desverre( 100% sikkert, behøver ingen "har du prøvd" forslag), men jeg får ikke betennelser av trim heldigvis så det har jeg fortsatt med. NÅ gjør jeg det for å være den beste utgaven av meg selv jeg kan være, fordi det gjør meg lykkelig og stolt

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 17:50   #46
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Huh? Er maxpulsen trenbar? Nei, det er den jo ikke. Men hvilepulsen er trenbar, dvs du kan øke ditt arbeidskapasitetsspenn.

Jeg tror mange aldri klarer teste sin makspuls fordi for å kunne tyne deg så maks ut er du avhengig av å være meget godt ttrent. Jeg har gått opp i makspuls med 1 slag, men det er fordi jeg ble bedre trent, sterkere både fysisk og mentalt.
Særlig det siste gjorde at jeg klarer presse meg MYE hardere enn før og derfor tar jeg meg mer ut rent puls-messig også

Er nok mer derfor man sier at makspulsen er "trenbar", ikke at man trener den til å slå flere slag.

Hvis ikke du har publisert og anerkjent forskning som motbeviser dette da Bittorres?

Annerkjent forskning på høykarbo trykk, ja, men hvormange studier på fettdrevne personer har du sett? Jeg har trent mange forskjellige idretter i mitt liv, blant annet langrenn, og vet godt hvordan man presser seg for å måle makspuls, jeg målte den blant annet på FSC rommen i Oslo under oppsyn av en PT, og fikk samme resultat der som jeg gjorde selv, nemlig 194.
Noen år senere hadde jeg - i tråd med all forskning - noe lavere, nemlig 191. Siden den er noe variabel med dagsform (hvor mye du klarer å presse deg på aktuell dag) kan den jo variere noe, opp mot 2 slag. Så mellom 191 og 193 altså. Deretter gikk jeg over på lavkarbo, ikke for å gå ned i vekt, men for å se om jeg kunne bibeholde en god helse. Jeg gikk på skikkelig strikt LCHF, ca 10 - 15 gram pr dag, og jeg løp intervaller og langkjøring, trente 4- 5 dage i uken. Det som skjedde på pulsklokka etterhvert som mnd gikk, var snodig. På kortintervalldragene, lå jeg på ca 185 på de to siste dragene (4 min 1200 meter) men på langintervalldragene skjedde det snodige ting som sagt. Jeg kjørte 2 km rolig, 3 km intervalldrag, osv osv. På det siste draget gikk pulsen over 201. Noen mnd senere 212. Så 220. 229. 236 og siste måling 249, deretter sto det bare Error. På kortintervalldragene lå jeg stødig på 182-185,og på langkjøringene på 120 - 130. Men på de harde lange dragene, der jeg egentlig skulle hatt syre som rakkern, men aldri fikk noe, bare åndenød, gikk altså pulsen helt amok, og den holdt seg der, til draget var slutt, kunne vare over en km. Til jeg stupte i grøfta. Forskjellige pulsklokker hjalp ikke, resultatet var det samme, med noen få slags variasjoner. Mange på lavkarbo har opplevd økning av maxpuls, men min teori er at mat med ødeleggende effekt på hormonene begrenser de indre organers potensiale. Lavkarbo normaliserer dette, og avstresser de indre organer, og gir dem muligheten til å realisere sitt potensiale. Jeg hadde også store mengder ketoner å ta av, opp mot 0.5 dl før trening gav hjertet nok ketoner å ta av. Ketoner er jo som kjent super oktan for hjertet og lunger.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:03   #47
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Annerkjent forskning på høykarbo trykk, ja, men hvormange studier på fettdrevne personer har du sett? Jeg har trent mange forskjellige idretter i mitt liv, blant annet langrenn, og vet godt hvordan man presser seg for å måle makspuls, jeg målte den blant annet på FSC rommen i Oslo under oppsyn av en PT, og fikk samme resultat der som jeg gjorde selv, nemlig 194.
Noen år senere hadde jeg - i tråd med all forskning - noe lavere, nemlig 191. Siden den er noe variabel med dagsform (hvor mye du klarer å presse deg på aktuell dag) kan den jo variere noe, opp mot 2 slag. Så mellom 191 og 193 altså. Deretter gikk jeg over på lavkarbo, ikke for å gå ned i vekt, men for å se om jeg kunne bibeholde en god helse. Jeg gikk på skikkelig strikt LCHF, ca 10 - 15 gram pr dag, og jeg løp intervaller og langkjøring, trente 4- 5 dage i uken. Det som skjedde på pulsklokka etterhvert som mnd gikk, var snodig. På kortintervalldragene, lå jeg på ca 185 på de to siste dragene (4 min 1200 meter) men på langintervalldragene skjedde det snodige ting som sagt. Jeg kjørte 2 km rolig, 3 km intervalldrag, osv osv. På det siste draget gikk pulsen over 201. Noen mnd senere 212. Så 220. 229. 236 og siste måling 249, deretter sto det bare Error. På kortintervalldragene lå jeg stødig på 182-185,og på langkjøringene på 120 - 130. Men på de harde lange dragene, der jeg egentlig skulle hatt syre som rakkern, men aldri fikk noe, bare åndenød, gikk altså pulsen helt amok, og den holdt seg der, til draget var slutt, kunne vare over en km. Til jeg stupte i grøfta. Forskjellige pulsklokker hjalp ikke, resultatet var det samme, med noen få slags variasjoner. Mange på lavkarbo har opplevd økning av maxpuls, men min teori er at mat med ødeleggende effekt på hormonene begrenser de indre organers potensiale. Lavkarbo normaliserer dette, og avstresser de indre organer, og gir dem muligheten til å realisere sitt potensiale. Jeg hadde også store mengder ketoner å ta av, opp mot 0.5 dl før trening gav hjertet nok ketoner å ta av. Ketoner er jo som kjent super oktan for hjertet og lunger.

Har du fremstilt kroppen din for testing på olympiatoppen eller tatt kontakt med Hexenberg? Resultatene du har oppnådd er sensasjonelle og unike i verdenssammenheng og motbeviser all kjent forskning. Dette kan være en ren medisinsk sensasjon som MÅ dokumenteres for ikke å bli tatt for renspikka oppspinn. Jeg anbefaler deg å fremlegge deg selv og de du har erfart har opplevd dette for middelbar og omfattende testing.
Bjørn Ferry nevner ikke noe om dette i sin bok så det er jo klart at du antakelig har skutt gullfuglen her med dine resultater om de kan ene og alene knyttes til lavkarbo.

Det som også er allment kjent er at abnormaliteter i stoffskiftet kan gi slike utslag uten at man føler seg syk på noen måte. Ikke uvanlig fenomen og man kan faktisk ha slike sykdommer uten å være klar over det.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 19:41   #48
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Huh? Er maxpulsen trenbar? Nei, det er den jo ikke. Men hvilepulsen er trenbar, dvs du kan øke ditt arbeidskapasitetsspenn.

Jeg tror mange aldri klarer teste sin makspuls fordi for å kunne tyne deg så maks ut er du avhengig av å være meget godt ttrent. Jeg har gått opp i makspuls med 1 slag, men det er fordi jeg ble bedre trent, sterkere både fysisk og mentalt.
Særlig det siste gjorde at jeg klarer presse meg MYE hardere enn før og derfor tar jeg meg mer ut rent puls-messig også

Er nok mer derfor man sier at makspulsen er "trenbar", ikke at man trener den til å slå flere slag.

Hvis ikke du har publisert og anerkjent forskning som motbeviser dette da Bittorres?


Pappa skulle sjekkes for hjertet, men han klarte ikke få høy nok puls til den sjekken. Han fikk da beskjed om å dra hjem og trimme på ergometern noen uker for så å komme tilbake for å sjekke om pulsen kunne bli høy nok for å sjekke hjertet på nytt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 09:10   #49
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Pappa skulle sjekkes for hjertet, men han klarte ikke få høy nok puls til den sjekken. Han fikk da beskjed om å dra hjem og trimme på ergometern noen uker for så å komme tilbake for å sjekke om pulsen kunne bli høy nok for å sjekke hjertet på nytt.

Jepp, akkurat det der er et velkjent "fenomen" som kan misforstås til å tro at makspulsen er trenbar.

Jo bedre trent du er både fysisk og psykisk, jo mer reell blir makspulstesten din fordi du klarer utnytte med av ditt genetiske potensiale.

Mange av oss klarer ikke få reell makspuls fordi vi rett og slett ikke klarer pushe oss så hardt at den nås, men ved mye systematisk trening, gjerne mental trening så flyttes evnen til å tåle smerte og ergo man får et mer reelt makspulsmål.

Men, BitTorres har jo kanskje skutt gullfuglen da, om han har spist seg til en høyere makspuls enn han noensinne har hatt. Hvis så er tilfelle, så bør dette komme toppidrettsutøvere og Olympiatoppen til gode. Ja for den del, hele idrettsverdenen bør få undersøke hans genetikk fordi er det NOE enhver idrettsøutøver ønsker så er det et størst mulig spenn mellom hvilepuls OG makspulsen sin. Jo større spenn, jo bredere register og bedre fysisk kapasitet.

  Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 13:41   #50
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Har du fremstilt kroppen din for testing på olympiatoppen eller tatt kontakt med Hexenberg? Resultatene du har oppnådd er sensasjonelle og unike i verdenssammenheng og motbeviser all kjent forskning. Dette kan være en ren medisinsk sensasjon som MÅ dokumenteres for ikke å bli tatt for renspikka oppspinn. Jeg anbefaler deg å fremlegge deg selv og de du har erfart har opplevd dette for middelbar og omfattende testing.
Bjørn Ferry nevner ikke noe om dette i sin bok så det er jo klart at du antakelig har skutt gullfuglen her med dine resultater om de kan ene og alene knyttes til lavkarbo.

Det som også er allment kjent er at abnormaliteter i stoffskiftet kan gi slike utslag uten at man føler seg syk på noen måte. Ikke uvanlig fenomen og man kan faktisk ha slike sykdommer uten å være klar over det.

Jeg har snakket med Kenn (Hallstensen) om det, og han syntes mine opplevelser var om ikke enestående, så uvanlige. Han visste om flere som hadde opplevd lignende ting, men de holdt kjeft om det, da de var på landslagsnivå innen flere idretter i Norge. Men at mine verdier hadde økt så mye som de gjorde, hadde han ikke vært borte i før. Jeg er usikker på mine siste målinger på 249, fordi klokka rett etterpå gikk over i error modus, men 236 målte jeg flere ganger. Pulsen gikk ganske raskt nedover etterpå, som signaliserer god form. Jeg har målt det som går ann å måles hos legen, og som 43 åring har jeg verdier som hos en godt trent 18 åring, sa legen. Det må jeg jo si meg fornøyd med
Men jeg må spørre om en ting: Hvorfor skulle ikke en maxpuls være trenbar? Rent fysiologisk? Er det noe du har lært og lest i alle fagbøker? Vi har også lært og blitt opplært i fler tiår nå, at mettet fett er farlig. Når store menn gjør små feil, er det farlig. Så, rent fysiologisk og biologisk - hvorfor er ikke maksimalt antall slag et hjertet kan slå, trenbart?

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor? Peppa Gris Trening 9 31-08-11 14:32
Når man trener - når går man ned? Anos Generell diskusjon 4 10-05-11 17:16
Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere? Tiril77 Lavkarbo generelt 30 05-04-11 14:55
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26
Jeg trener.... Nooria Trening 13 09-05-04 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no