Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Det er litt rart dette her - om kommentarer

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-12, 20:18   #1
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Det er litt rart dette her - om kommentarer

Jeg har holdt på med lavkarbo ganske så lenge, begynte i 2007. Gått ned mange kilo, blitt frisk (var veldig dårlig av PCOS og insulinresistens) og lever veldig greit med lavkarbo. I 2009 fikk jeg en datter, og etter fødsel veide jeg omtrent det samme som før jeg ble gravid.
I høst ble jeg igjen syk (denne gange for høyt stoffskifte) som medførte noe nedgang. Ikke mye, men litt, uten at jeg egentlig gjorde noe spesielt med kostholdet. Jeg har blitt mye bedre, men er fortsatt noe syk. Nå har man funnet ut at jeg har gallestein og kronisk galleblærebetennelse (skal snart opereres), noe som medfører at jeg blir fort sliten og har litt vondt. Derfor klarer jeg ikke trene så mye som før, og kostholdet er så som så må jeg innrømme. Dette har ført til en liten vektoppgang, og jeg veier like mye som før jeg ble gravid, dvs ca 4 kg mer enn i høst. Jeg føler meg ikke så bra, magen tyter ut og jeg er mye slapp og sliten, selv om det går veldig bra på jobben og i livet mitt ellers.
Men altså, det merkelige er at folk kommer med så mange positive komplimenter til meg! En som ikke har sett meg på ett år spurte forsiktig om jeg hadde blitt mye tynnere siden sist? (nei var jo mitt svar), og andre igjen mener jeg ser utrolig bra ut for tiden, frisk og sprek og "på gang". Noe annet som er merkelig er at klærne ikke har blitt trangere, de er som de har vært nå en god stund, og kanskje noe romsligere faktisk. Så jeg skjønner liksom ikke hvor disse fire kiloene har gjort av seg, hvordan jeg kan se så frisk og sprek ut, når jeg føler meg flat i følelsene og blubbete i kroppen?
Merkelige greier dette her, men godt at jeg utstråler noe annet enn slik jeg føler meg da....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 01:31   #2
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Det er litt rart dette her - om kommentarer

Du har nok mistet fett og fått muskler

Kanskje du har spist mer proteiner.. selv om kostholdet er så som så. Kanskje det lille du føler at gjør, er mye for en syk kropp - slik at det blir trening

I alle fall, så bra!

Min tanker, uten basis i noen vitenskap

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 20:22   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Det er litt rart dette her - om kommentarer

Opprinnelig lagt inn av bligravid?, her.

Du har nok mistet fett og fått muskler

Kanskje du har spist mer proteiner.. selv om kostholdet er så som så. Kanskje det lille du føler at gjør, er mye for en syk kropp - slik at det blir trening

I alle fall, så bra!

Min tanker, uten basis i noen vitenskap

hehe, jeg kan GARANTERE at det ikke er mer muskler her men at fettet kanskje har flyttet litt på seg? Eller at de 4 kiloene er vann? who knows...

Uansett, skal snart opereres og da håper jeg at jeg kan føle meg bedre og begynne å trene litt mer igjen, det savner jeg!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 09:32   #4
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Det er litt rart dette her - om kommentarer

Kanskje det er vann rett og slett?

Lykke til med operasjoner

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er dette for noe rart da? Ang stix martiana Ketolysekuren 4 25-05-10 11:03
Dette var rart (ang trening) Elizabeth Ketolysekuren 9 14-04-10 11:27
Er ikke dette litt rart? Tussi jenta Ketolysekuren 6 14-10-07 08:23
Et litt rart spørsmål.. Tingeling Induksjonen 3 02-05-05 21:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no