Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vektoppgang

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 09:50   #1
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Vektoppgang

Jeg har aldri eid ei badevekt før nå, med det resultatet at jeg i forrige uke veide 70,2 og i dag 71,2. Ville grine. Har vært flink med maten men ikke med trening denne uka. Venter mens neste uke, så det kan det ikke være.

Hva gjør jeg feil?

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:53   #2
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Vektoppgang

Det vet jeg ikke før du skriver opp hva du spiser/drikker til vanlig men jeg har også gått opp i vekt - spesielt i forbindelse med stress, eggløsning, søtning, for mye salt, for lite vann osv.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:09   #3
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang

Jeg følger Ketolyseboka til punkt og prikke, og selv om jeg ikke tidligere har hatt badevekt så ser jeg jo at kiloene forsvinner sakte men sikkert. Og kjenner klærne blir løsere.
Men av ren nysgjerrighet kjøpte jeg vekt - det skulle jeg ikke gjort. Ble deprimert av dette.

Men jeg drakk 3 store krus med kaffe før jeg veide meg - kanskje det utgjorde vektoppgangen?
Har moderat utslag på stixen hver kveld så ingenting skulle tilsi et kilo opp.

En annen ting jeg har merket meg; jeg har som sagt moderat utslag på stix, men om jeg har tatt en kaffekarsk (litt brennevin og kremfløte i kaffen, er fullblods nordlending) får jeg fullt utslag på stixen. Merkelig....

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:21   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Du venter mens neste uke? Da kan kroppen allerede binde vann.


Hva ekstakt spiser du, hvor mange karber, hvor mye vann? osv.
Vitaminer?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:21   #5
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Vektoppgang

Ja, det er mulig at kaffen kan ha noe å si... pass på å drikk godt med vann når du drikker kaffe. Fikk et tips av ei venninne som har erfart at mye kaffe + litt for lite vann kunne påvirke vekta. Men jeg har ikke så mye erfaring med det selv, egentlig.

Men du sier det skjedde noe da vekta kom i hus.. det kan vel rett og slett være det altså! Du har slappet av, å bare fokusert på å gjøre ting riktig. Og kanskje det fungerer best for deg? Jg må holde meg til en veiedag i uka. Samme tid, samme sted. Ellers kan jeg veie meg hver dag og få det veiestresset. Og da går det ikke særlig bra. Det var en periode jg gikk opp 2 kg på kort tid - bare pga stress. Når gubben la bort vekta, da gikk det greit igjen.

Tror ikke at alkoholen (sånn du drikker den) har noe å si. Det er bare hvis du velger alkohol med mye sukker i.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:22   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Trulte42, her.


En annen ting jeg har merket meg; jeg har som sagt moderat utslag på stix, men om jeg har tatt en kaffekarsk (litt brennevin og kremfløte i kaffen, er fullblods nordlending) får jeg fullt utslag på stixen. Merkelig....

det er alkoholen som påvirker stixen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:24   #7
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

det er alkoholen som påvirker stixen.

Gjør den det altså? Men kan alkohol føre til at en ikke går ned i vekt/går ut av ketose og?

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:35   #8
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Gjør den det altså? Men kan alkohol føre til at en ikke går ned i vekt/går ut av ketose og?

Jepp. Kroppen brenner alkohol istedetfor fett hvis den kan.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:36   #9
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang

Jeg starter dagen med to egg og bacon, jeg har bakt et brød som kalles proteinbrødet (er i boka til Torkel) og da hender det at jeg tar en skive av det til lunsj, gjerne med kokt egg eller peppermakrell på boks og med majones.
Middag består av kjøtt eller fisk med blomkål og brokkoli, jeg har ikke veid maten, har vært på denne kuren før og raste jo ned. Om kvelden blir det litt vossafår (et par blingser) med majones.
Har tatt de vanlige vitamin (Ketolyse) samt Barbasco pluss piller.

Jeg begynner å tro på den teorien på stresset med å få vekt i huset. Litt koko i hodet grunnet den...

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:37   #10
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang

Må tilføye at jeg tar to Paralgin Forte hver kveld grunnet smerter i skuldra. Venter på operasjon.

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:05   #11
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Vektoppgang

.. noen reagerer på brøderstatning. Bare sånn at du er Obs på det.
Men jeg tror veldig på det med veiestress. Det er nok det største problemet som går igjen her på forumet, og andre steder.

Det visste jeg ikke da får jeg huske på det, neste gang jg inntar alkohol. er heldigvis sjelden jg drikker...

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:11   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Nille her inne skrev en gang at det spiller ingen rolle hva man veier så lenge man passer inn i den klesstørrelsen man ønsker. Ergo; ikke fokuser på vekta, men vær fornøyd så lenge klærne blir romsligere og du må kjøpe nye.

Vekta kan gå opp og ned i en lang periode mens du allikevel minster centimeter.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:14   #13
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Vektoppgang

Det er jeg sååå enig i det beste er å føle seg vel. Ikke gå utifra et tall på vekta. Burde vært flinkere til å tenke sånn selv.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:18   #14
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Vektoppgang

Joda jeg koser meg med en karsk i ny og ned. Det er jo ikke mange dråpene jeg har i, og kilo forsvinner jo, det merkes på klærne... (Vodka som holder 70%) Hø hø hø....

Gerd spurte hva jeg drakk sånn om dagene, og jeg drikker sykt mye vann. Er alltid så tørst. Drikker aldri brus eller saft.

Forresten, kan man drikke fun light? Tenkte på søtningsstoffene...

Venner av meg har begynt på lavkarbo, men de er ikke så nøye som jeg er, og likevel raser de ned. Jeg tror kanskje at jeg stresser for mye. Er nå tom for krom/kalium tabletter og skal kjøpe nye, men hvor viktig er de egentlig? Som sagt så bryr mange seg ikke om pillene men raser likevel ned.

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:53   #15
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektoppgang

Hvilke type badevekt er det? Fordi badevekt kan variere så mye i nøyaktighet, med tanke på fjæring, motstand temperatur osv. Den eneste sikre metoden for å måle vekta er å gå til lege hvor man måler vekta med lodd.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:33   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Trulte42, her.

Men jeg drakk 3 store krus med kaffe før jeg veide meg - kanskje det utgjorde vektoppgangen?

Når veide du deg?
Dersom du veier deg til ca samme tid hver morgen, etter toalettbesøk og i bare trusen, vil du få best mulig sammenliknbare tall!
Og så må du være nøye med at vekten står på samme sted!

Har du fått i deg litt mye salt mat, venter mens etc binder kroppen fort ekstra vann med både en og to kilo opp på vekten som resultat!

Desverre er ikke PF noe særlig når man vil ned i vekt. Er et opiat som blant annet kan gjøre deg forstoppet! Jeg går ikke ned et gram om jeg må ta demmer enn et pat dager. Foretrekker å ta en PF og en Ibux. Virker faktisk vel så bra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektoppgang under menstruasjon lillepus18 Ketolysekuren 24 21-05-11 10:02
Vektoppgang? SuperMamma Ketolysekuren 7 08-01-10 12:25
Vektoppgang Frua Ketolysekuren 11 20-04-09 11:43
Vektoppgang Donna Spørsmål og svar 2 26-10-08 20:24
Vektoppgang og Ketolysekuren Summer Ketolysekuren 1 05-07-05 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no