Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fett i dagen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-09, 00:02   #1
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Fett i dagen

Fett er jo vår kjære venn. Men når en stressende, veldig dårlig planlagt dag nærmær seg slutten og man vet at det har vært for lite fett i kosten. Hva er da greit? En stripe smør? Et par ss olje? Noe sånt? Rekker liksom ikke lage noe spesielt med mat heller.

__________________


Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 00:22   #2
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Fett i dagen

Jeg drakk fløte jeg da.. for å fylle på Leser her inne om folk som har i seg et par ss olje.. eller cocos (kjøpt på helsekost)..

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 00:24   #3
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Fett i dagen

jeg forestiller meg at dette ikke er bra jeg da Hele nedpå rent fett. Men er vel bare Ola Nordmann kostholdet som slår til litt

__________________


Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 00:44   #4
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Fett i dagen

På denne kuren SKAL man jo ha i seg masse fett.. For fett forbrenner fett..

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 00:46   #5
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Fett i dagen

Men, for å gjøre deg enda mer forvirra, det er ikke alt fett vi skal ha.. Og der er jeg litt ute og kjøre sjøl. Men vet at margarin skal vi styre unna, og varmpressede oljer.. Vi skal ha meierismør og kaldpressede oljer.. *under "opplæring"*

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 01:01   #6
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Fett i dagen

Ja. Det har jeg og hørt. Så jeg har skaffet meg meierismør her. Har jo fått i meg 500g på 9 dager. Dette er en spesiell diett ass. Man kan spise meierismør rett fra pakka. Grete Roede ville fått hjertestans.

__________________


Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 01:13   #7
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Fett i dagen

Hehe ja..

Nå finner jeg køya her.. Du får ha en fortsatt god natt

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 01:27   #8
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av Graphicjunkie, her.

Ja. Det har jeg og hørt. Så jeg har skaffet meg meierismør her. Har jo fått i meg 500g på 9 dager. Dette er en spesiell diett ass. Man kan spise meierismør rett fra pakka. Grete Roede ville fått hjertestans.

Hahahahahahahaha. Men så er grethe roede alt om å opprettholde vekten.
ikke få den ned så mye... jeg kan tenke meg å gå på grethe roede igjen NÅR jeg kommer meg nedpå match vekten

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 07:44   #9
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

Hahahahahahahaha. Men så er grethe roede alt om å opprettholde vekten.
ikke få den ned så mye... jeg kan tenke meg å gå på grethe roede igjen NÅR jeg kommer meg nedpå match vekten


Jeg har prøvd GR før, men jeg holdt på å sulte ihjel! 40gr brød og 10gr skinke. Også kan man i tillegg SPARE NOE AV DET for å samle kosemerker!? Huff, nei jeg er for glad i mat, jeg.....

Det blir nok Ketolyse Vedvarende eller Fedon på meg etter nådde 60kg


Men til det tråden handler om: Jeg blander meierismør, cocosa, kakaopulver og bittelitt søtstoff. Det blir som sjokolade

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 08:14   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fett i dagen

Og noen drikke MCT- olje som shots!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:56   #11
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og noen drikke MCT- olje som shots!

*grøsser*

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:00   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

jeg kan tenke meg å gå på grethe roede igjen NÅR jeg kommer meg nedpå match vekten

Er du sikker på det? Husk at du da må omstille hodet ENDA en gang. Jeg ville heller brukt pengene på et Lindberg-kurs.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:03   #13
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Fett i dagen

Jeg er så inndoktrinert med at skal man gå ned i velt skal man IKKE spise fett....Det er vanskelig og snu den tanken.
Jeg sitter på kvelden og har dårlig samvittighet over at jeg har spist smør, fløte og rømme....

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:04   #14
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fett i dagen

Nå banner jeg sikkert i kjerka, men jeg er fortsatt ikke så sikker på det med fett Jeg har fått flere forklaringer på hvorfor mettet fett ikke nødvendigvis er usunt. Noen undersøkelser sier dette, men de aller fleste sier jo det motsatte. Men det jeg ikke har fått noen vitenskapelig forklaring på er HVORDAN "fett brenner fett". Jeg må jo bare bøye meg i støvet for de som har gått ned mye med en fettholdig Ketolysekur, men jeg har oppnådd minst like gode resultater uten mettet fett overhodet.

  Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:05   #15
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av Adelaide, her.

Jeg er så inndoktrinert med at skal man gå ned i velt skal man IKKE spise fett....Det er vanskelig og snu den tanken.
Jeg sitter på kvelden og har dårlig samvittighet over at jeg har spist smør, fløte og rømme....

Det MÅ du slutte med Vaffal på denne kuren

*traller i vei*

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:07   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Men det jeg ikke har fått noen vitenskapelig forklaring på er HVORDAN "fett brenner fett".

Har du lest boka Bedre uten brød? Der står det veldig godt forklart hvorfor denne typen kosthold er bedre for kroppen, og "hva som gjør hva".

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:07   #17
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Fett i dagen

Det er jo ikke slik at vi kan spise ubegrenset med fett, men vi må ha litt av det for at fettet vi har på kroppen skal bort. Om jeg sitter og spiser en kilo meierismør og bøtter innpå med kremfløte så sier det seg selv at jeg ikke kommer til å gå ned men opp. Det er viktig å få i seg fett, men i moderate mengder.......om jeg har oppfattet denne kuren riktig.

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:15   #18
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du lest boka Bedre uten brød? Der står det veldig godt forklart hvorfor denne typen kosthold er bedre for kroppen, og "hva som gjør hva".

Nei, jeg har ikke lest denne boken, men Danish har sendt meg haugevis av linker rundt temaet som jeg har sjekket ut. Det jeg har funnet er at for hver teori som sier at fett er sunt, er det hundre andre som sier det stikk motsatte med samme argumentasjon. Men jeg har ikke sett en eneste god forklaring på hvorfor mettet fett skulle føre til fettforbrenning. Fint om du kunne sitert litt fra den boken. Jeg føler nemlig at det er mer "religion" enn vitenskap, men jeg er åpen for alt, og sier ikke at det er feil. Jeg har bare ikke funnet noe som har overbevist meg ennå. Jeg kjører lavkarbo med relativt høyt proteininntak og null mettet fett, bare litt rapsolje og olivenolje. Det fungerer greit for meg i hvert fall.

  Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:18   #19
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av elian, her.


Men til det tråden handler om: Jeg blander meierismør, cocosa, kakaopulver og bittelitt søtstoff. Det blir som sjokolade

hvor mye av hvert bruker du da?? husker vi lagde noe slikt da jeg var liten og vi ikke hadde noe snop i huset...

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:22   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fett i dagen

Litt av problemet er vel at man er relativt tidlig i forkningen enda, og ikke vet helt HVA som skjer, man bare konstaterer at det skjer Og det er alltid slik, særlig i internettalderen, at man finner bøttevis av forskning for og i mot en ting. Og ofte må en teori motprøves i årevis før den blir en sannhet, se på det med at jorda er rund f.eks
Jeg har ikke boka foran meg nå, og det er lenge siden jeg har lest den, men jeg husker at den ga meg mange svar på de tingene som "buttet i mot" for meg Har du et bibliotek i nærheten så sjekk om de har den, tror du må lese litt mer enn kun sitater for å få helheten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:29   #21
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Litt av problemet er vel at man er relativt tidlig i forkningen enda, og ikke vet helt HVA som skjer, man bare konstaterer at det skjer Og det er alltid slik, særlig i internettalderen, at man finner bøttevis av forskning for og i mot en ting. Og ofte må en teori motprøves i årevis før den blir en sannhet, se på det med at jorda er rund f.eks
Jeg har ikke boka foran meg nå, og det er lenge siden jeg har lest den, men jeg husker at den ga meg mange svar på de tingene som "buttet i mot" for meg Har du et bibliotek i nærheten så sjekk om de har den, tror du må lese litt mer enn kun sitater for å få helheten.

Ok. Jeg skal se om jeg ikke finner den. Jeg synes det er utrolig interessant, og jeg ser jo av alle innleggene her inne at det i hvert fall er noe som skjer. Og jeg vil oppfordre alle til å forsøke det som dere gjør siden det i hvert fall ikke synes som om noen går opp på Ketolysekuren. Gir egentlig blaffen i hva tradisjonelle ernæringseksperter måtte mene. De har jo lurt oss trill rundt med vranglære i årevis

  Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:29   #22
Bentejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
Bentejenta er på en erverdig vei

Sv: Fett i dagen

Ang dette med div fett, jeg steker i melange å har dette på grønnsakene, er det feil fett???

__________________


Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:33   #23
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Fett i dagen

Men det jeg sliter med er, hvordan blanserer jeg for mye fett/ for lite fett?

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:34   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av Bentejenta, her.

Ang dette med div fett, jeg steker i melange å har dette på grønnsakene, er det feil fett???

Jeg ville droppet melangen, den er jo margarin. Her kan du se litt om margarinet: http://forum.lavkarbo.no/showthread....argarin-tr%E5d

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:34   #25
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Fett i dagen

Opprinnelig lagt inn av Bentejenta, her.

Ang dette med div fett, jeg steker i melange å har dette på grønnsakene, er det feil fett???

Ja, det er feil.. Lærte dette i går sjøl, vi skal ikke ha transfett. (les om det på wikipedia) Og det er det bl.a. i varmpressede oljer, margarin og delfiafett.
*sukk*

*traller videre*

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Sunt fett og usunt fett Princez Ketolysekuren 8 18-03-08 21:03
Hvorfor gir fett inn, masse fett ut? Fjonken Spørsmål og svar 23 15-02-07 17:13
[Helse] Hvor mye fett skal jeg ha i meg om dagen? mofe Spørsmål og svar 1 05-09-05 20:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no