Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Erfaringer med periodisk faste

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-11, 00:39   #1
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Erfaringer med periodisk faste

Jeg har nå kjørt periodisk faste i 3 uker nå, gått ned 1 kg i uka så langt. Har i utgangspunktet ikke mye jeg trenger å gå ned, men vil få fram six-packen igjen, noe som trolig innebærer å gå ned 5 kg til. Periodisk faste går i korte trekk ut på å droppe frokost og å spise en tidlig kveldsmat. Alt matinntak bør skje innenfor et vindu på 6-10 timer (litt liberal her), noe som for meg passer utmerket siden jeg aldri har likt nattmat eller frokost. Første måltid spiser jeg 11.30-12.00 på jobb, siste måltid 18.00-20.00 som regel (litt slakk i helgene). Det eneste jeg må passe på er å innta mer proteiner enn jeg bruker (spesielt ved siste måltid på kvelden) samt å trene regelmessig styrke for å beholde muskelmasse så ikke den og "slankes" bort. Jeg spiser det samme som før, blir god og mett til hvert måltid, bruker mye bremykt, olivenolje, rapsolje, grønnsaker (både over og under jorda, men tilbakeholden med potet) og fete meieriprodukter samt endel fet fisk\omega 3, nøtter, og frukt\bærspiser lite kornprodukter, ris og pasta og svært lite sukker. Det er ikke på noen måte farlig å leve sånn, mennesket har levd sånn gjennom milioner av år, jeg ender ofte opp i lett ketose når det nærmer seg første måltid igjen (ligger sjelden i ketose ellers).

Ypperlig måte å spise på som bør testes av de som ikke liker\trenger frokost og sliter med vektnedgangen.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 19:28   #2
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Jeg startet med periodisk faste for nesten 3 uker siden jeg og. Har valgt å ha spisevindu fra 15:00-23:00, da det passer meg best i forhold til forelesninger og jobbtider. Starter aldri før kl 10:00, og er ofte ferdig på jobb kl 03:00.

Noen ganger har jeg tatt en skje cocosa når jeg står opp (og C-vitamin og magnesium). Ellers går det i kaffe og vann fram til første måltid.

Cocosaen tror jeg kan være en god idé, da den akselererer keton-produksjonen, slik at det blir lettere å holde sulten i sjakk frem til første måltid.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 21:35   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Spiste slik før, men syntes det var litt vanskelig mht treninga.. Var ikke noe særlig med intervallspinning på tom mage.. Ikke harde styrkeøkter heller. Følte liksom prestasjonen ikke akkurat var helt på topp.

Nå spiser jeg litt før trening og litt etter og venter til jeg blir sulten med dagens første skikkelige måltid.. sånn sett blir det på en måte IF, men ikke helt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 21:46   #4
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Jeg har endt opp med å spise slik mer eller mindre ubevist. Har rett og valgt å spise når jeg er sulten. For meg betyr det lunsj rundt kl 12:00, og middag rundt kl 18:00. Ut over det er jeg rett og slett ikke sulten. For meg har dette fungert veldig bra, men siden jeg egentlig ikke har prøvd noe annet, så vet jeg jo egentlig ikke om mer mat hadde fungert bedre

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:09   #5
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Artig å høre at flere har erfaringer med det. "Ekspertene" anebfaler at man inntar litt BCAA eller f.eks myseprotein litt før trening for ikke å tære for mye på musklene. Kanskje en proteinshake med litt pulverkaffe i (jeg bruker ofte det) hadde hjulpet og fått opp overskuddet og energien på trening nellie slik du allerede har begynt å teste ut? (bryter ikke fasten i like stor grad da)

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:36   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Det er nok fint å ta BCAA hvis man skal trene før frokost, jeg gjorde det, men det funka ikke for meg. Ellers var alt bra med IF

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 22:01   #7
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Jeg er nybegynner når det gjelder periodisk faste, men liker erfaringene så langt.

Jeg var tidligere 100% sikker på at jeg aldri kunne droppe frokost, for da ville hele dagen min bli ødelagt av sult og svimmelhet, og sånn hadde jeg det også da jeg spiste "normal-karbo-kosthold" (som også inkluderte at jeg "måtte" spise ca hver tredje time for å ikke føle at jeg sultet...).

Har lest litt om periodisk faste/intermittent fasting i det siste, og syntes det virker interessant og logisk (kroppen er vel laget sånn at man burde ha mulighet til å jakte på maten sin når man begynte å bli skikkelig sulten?). Rakk tilfeldigvis ikke frokost en morgen for ikke så lenge siden, og fant ut at jeg skulle vente så lenge jeg kunne med lunsj, og det fungerte overraskende bra.

Har enda ikke forsøkt å trene på helt tom mage, men liker å finne ut hvordan kroppen reagerer på forskjellige omstendigheter, så kommer nok til å teste det. Er uansett veldig glad i å spise tidlig på morgenen, og er som regel sulten da, så fasting for min del blir omtrent som skissert her; et hjelpemiddel jeg bruker en gang i blant.

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:00   #8
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Frokost er definitivt det viktigste måltidet ved karbo-basert diett. (pga lavt blodsukker etter natten) Pål lav-karbo er det omvendt, siden kroppen går på et helt annet drivstoff. Man kan til og med bli syk, hvis man prøver å tvinge i seg frokost når kroppen ikke er klar for det (og det kan hende ofte på lav-karbo diett). Periodisk faste på karbo: usunt! (Slapp, utmattet, skrubbsulten..) Periodisk faste på lav-karbo: SUNT! (Gir høyere energi, bedre fordøyelse etc..) (Alt dette basert på egne erfaringer.)

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 17:14   #9
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av lillekri, her.

Frokost er definitivt det viktigste måltidet ved karbo-basert diett. (pga lavt blodsukker etter natten) Pål lav-karbo er det omvendt, siden kroppen går på et helt annet drivstoff. Man kan til og med bli syk, hvis man prøver å tvinge i seg frokost når kroppen ikke er klar for det (og det kan hende ofte på lav-karbo diett). Periodisk faste på karbo: usunt! (Slapp, utmattet, skrubbsulten..) Periodisk faste på lav-karbo: SUNT! (Gir høyere energi, bedre fordøyelse etc..) (Alt dette basert på egne erfaringer.)

Martin Berkhan som driver www.leangains.com spiser absolutt ikke lavkarbo, men har svært stor suksess med periodisk faste likevel. Så å si at PF på høykarbo er usunt blir en veldig lite nyansert påstand.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 12:28   #10
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Noe som også er verdt å merke seg er at man fint kan leve sunt med høyere karboinntak om man velger gode karbokilder. Høyfett kan også være svært usunt om det inneholder endel industrielt transfett, mye omega 6 osv. Folk som trener, spesielt styrketrening hvor kroppen effektivt tømmer glykogenlagrene tåler vesentlig mere karbo enn en sedat og insulinresistent person. Ingen problemer å leve sunt på høykarbo, en rekke befolkninger i stillehavet har jo basert store deler av kostholdet sitt på søtpotet og frukt, noe spiser så mye som 80% karbo og har god helse (frem til idag når macdonalds og annet søppel begynner å poppe opp der nede), dog er de genetisk bedre tilpasset høykarbo pga at de har flere amylaseenzymer. Periodisk faste fungerer ypperlig med alle kosttilnæringer for de som takler å droppe frokosten og sen kveldsmat, eller starte spisinga senere på dagen.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:44   #11
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Martin Berkhan som driver www.leangains.com spiser absolutt ikke lavkarbo, men har svært stor suksess med periodisk faste likevel. Så å si at PF på høykarbo er usunt blir en veldig lite nyansert påstand.

Innrømmer grov generalisering. (Forøvrig; 'suksess' og 'sunnhet' er ikke alltid det samme.)

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 23:37   #12
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Ser her at alle skriver at de dropper frokosten og spiser heller på kvelden, men hva med de som er skikkelig frokostmennesker?
jeg ELSKER frokost og må ha det, bare må ha det! den består som regel av 2 lavkarboknekkebrød, en med egg og salami, den andre med gulost og salami. Begge to har noen skiver agurk og paprika og ikke minst masse masse godt meierismør!

Hvor stor betydning har det at jeg spiser frokost kl.8 og siste måltid kl. 15? Jeg har et spisevindu på 7 timer og et fastevindu på ca 17 timer. Jeg jogger ofte før frokost, og da er det jo på absolutt helt tom mage, siden det ofte er 15-16 timer siden jeg sist spiste.

Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 23:45   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av Småspiseren, her.

Ser her at alle skriver at de dropper frokosten og spiser heller på kvelden, men hva med de som er skikkelig frokostmennesker?
jeg ELSKER frokost og må ha det, bare må ha det! den består som regel av 2 lavkarboknekkebrød, en med egg og salami, den andre med gulost og salami. Begge to har noen skiver agurk og paprika og ikke minst masse masse godt meierismør!

Hvor stor betydning har det at jeg spiser frokost kl.8 og siste måltid kl. 15? Jeg har et spisevindu på 7 timer og et fastevindu på ca 17 timer. Jeg jogger ofte før frokost, og da er det jo på absolutt helt tom mage, siden det ofte er 15-16 timer siden jeg sist spiste.

Det skal ikke ha noe å si det. Har også inntrykk av at de aller fleste dropper tidlige måltider, men har ikke sett noe om at det må være akkurat frokost som droppes.

Periodisk faste er ikke noe hokus pokus vidunderkur, så slike detaljer har nok ikke noe betydning.

Jeg valgte å droppe frokosten fordi at jeg ikke blir sulten før i 12-tiden.. Da er det på en måte ikke noe vits i å spise før det heller.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 00:48   #14
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med periodisk faste

At de fleste dropper frokosten handler om et par ting:

1. Det er mest praktisk i de fleste tilfeller, siden mange har en del aktivitet på ettermiddagen med trening osv.
2. Fettforbrenningen er høy etter natten, noe som gjør at man enklere kan klare å holde seg uten å bli sulten (etter en tilvenningsperiode selvfølgelig).

Om du ønsker å faste på kveldstid så burde ikke dette være noe problem, så lenge det fungerer for deg!

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 00:54   #15
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det skal ikke ha noe å si det. Har også inntrykk av at de aller fleste dropper tidlige måltider, men har ikke sett noe om at det må være akkurat frokost som droppes.

Periodisk faste er ikke noe hokus pokus vidunderkur, så slike detaljer har nok ikke noe betydning.

Jeg valgte å droppe frokosten fordi at jeg ikke blir sulten før i 12-tiden.. Da er det på en måte ikke noe vits i å spise før det heller.

Jeg har litt lyst til å droppe frokosten noen ganger, men er redd for at jeg da får i meg alt for lite mat.. Det er utrolig mye mer praktisk for meg å spise frokost, lunsj og middag, enn lunsj, middag og kveldsmat. Men før jul skal jeg se om jeg klarer en periodisk faste ved å spise annenhver dag uten at det går for mye ut over treninga og energien, bare for å booste vektnedgangen litt ekstra før jula setter inn for fult (kan trenge et lite kaloriunderskudd til detfor å si det sånn )

Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 01:04   #16
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Jeg tenker å skrive en artikkel om periodisk faste og julesesongen når jeg er ferdig med eksamen, følg med på bloggen så havner den der når den er ferdig

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 01:08   #17
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Jeg tenker å skrive en artikkel om periodisk faste og julesesongen når jeg er ferdig med eksamen, følg med på bloggen så havner den der når den er ferdig

Bloggen er lagret i bokmerkene mine, så nå ser jeg frem til artikkelen

Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 02:43   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Jeg måtte bare teste Eat stop eat og fastet i 24 timer, frem til middag i går. Selve fastingen gikk bra, men støtte på akkurat det samme problemet jeg får med IF. Ble aldri mett jo. Stoppet å spise etter å ha trøkka innpå 1500 kalorier i løpet av halvannen time. (mye fett, normalt protein og moderat karbo) Der tenkte jeg at grensa for inntak i løpet av så kort tid gikk.. La meg sulten som en ulv..

Not for me..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 11:13   #19
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg måtte bare teste Eat stop eat og fastet i 24 timer, frem til middag i går. Selve fastingen gikk bra, men støtte på akkurat det samme problemet jeg får med IF. Ble aldri mett jo. Stoppet å spise etter å ha trøkka innpå 1500 kalorier i løpet av halvannen time. (mye fett, normalt protein og moderat karbo) Der tenkte jeg at grensa for inntak i løpet av så kort tid gikk.. La meg sulten som en ulv..

Not for me..

Dette blir like teit som de som tester lavkarbo i 2 dager for så å konkludere med at det ikke fungerer, fordi de ikke fikk den energien de hadde forventet. Kroppen trenger litt tid til å tilpasse seg.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 11:42   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Dette blir like teit som de som tester lavkarbo i 2 dager for så å konkludere med at det ikke fungerer, fordi de ikke fikk den energien de hadde forventet. Kroppen trenger litt tid til å tilpasse seg.

Ja, jeg vet at kroppen trenger tid til å tilpasse seg. Siden jeg har prøvd IF over en lenger periode og opplevd akkurat den samme "blir aldri mett" følelsen der, så tenker jeg at det ikke er så mye poeng i å teste ut dette over lengre tid. Hvertfall ikke nå som jeg er inne i en så god steam kostholdsmessig.

Tror du det er spesielt sannsynlig at kroppen reagerer kjempeannerledes på 24-timers faste i forhold til 17-timers faste?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 11:48   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Likte ellers 24-timersfasten veldig godt da. Kjentes som en evig koffeinrus etterhvert. Ble ganske kreativ og usammenhengende etterhvert. Og alt av matlyst forsvant som dugg for solen.

Så kanskje når jeg ikke prøver og gå ned i vekt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 11:51   #22
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Nei, men da har du jo prøvd over lengre perioder tidligere!

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 11:58   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Ja, det har jeg. Kostholdendringer osv bør gjerne testes ut i 6-12 uker før man dømmer det noe som helst sted, har jeg funnet ut.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 18:52   #24
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Spiste slik før, men syntes det var litt vanskelig mht treninga.. Var ikke noe særlig med intervallspinning på tom mage.. Ikke harde styrkeøkter heller. Følte liksom prestasjonen ikke akkurat var helt på topp.

Nå spiser jeg litt før trening og litt etter og venter til jeg blir sulten med dagens første skikkelige måltid.. sånn sett blir det på en måte IF, men ikke helt

Faktisk helt jævlig med intervalltrening på fullstendig tom mage vil jeg si.....Ingen, og da mener jeg ingen, skal komme å påstå at man får maks utbytte av å trene kvalitetsøkter på fullstendig tom mage tilvenning eller ei.
De som sier at "joda det fungerer", trener ikke hardt nok, riktig nok og de er langt ifra i særlig god form fra før...

Eneste gruppen jeg vet om som gjør dette er bodybuildere som skal "deffe", men å være i en deffe periode er ikke akkurat sunt for kroppen. Men alle vet jo hva konkurransebodybuildere er villig til å gjøre for å få den største og best deffede kroppen...

Hadde vært moro om antidoping WADA hadde testet bodybuildere en gang.

Men, at endring av når man spiser kan påvirke en vektreduksjon, ja det er en annen sak.


Sist redigert av ToreH : 26-11-11 kl 18:57.
  Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 18:55   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med periodisk faste

Nå finnes det de som mener trening på tom mage er helt topp. Jeg er ikke no fan, men stoler på at folk ikke juger om sånt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste? lulita Andre dietter 11 30-10-10 00:22
Faste Nike Ketolysekuren 6 20-05-08 10:44
Må faste 2 dager - hva gjør jeg? Up-and-down Lavkarbo generelt 8 28-02-08 08:50
Mct-faste...mulig? Borealis Kosttilskudd 2 12-02-07 23:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no