Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Har fått en helt ny gutt i hus!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-11, 09:48   #76
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Tusen takk Dere er så oppmuntrende

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 10:56   #77
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

For en flott tråd !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 12:37   #78
Cosytroll
Juniormedlem
 
Cosytroll sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: MiddleOfNorway
Innlegg: 23
Cosytroll er på en erverdig vei

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Jeg har ikke barn selv, men dette var oppløftende lesning! Blir så trist av å tenke på alle de ungene som kanskje får masse medisiner de kunne vært spart for og masse problemer i hverdagen som de selv verken kan for eller rår med på grunn av kosthold.

Må slutte meg til rekken og si at jeg er veldig imponert!

Cosytroll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert inntil videre - - ? Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:30   #79
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Takk alle sammen

Nå viser det seg at mini muligens har en sjelden form for epilepsi som gjør at han detter litt ut. For det gir seg ikke akkurat det der. Han skal på EEG snart, venter på time. Noe av grunnen til dette kan være at han ble operert i hodet da han var 11 mnd. gammel. Fikk ny lege nå og ble ganske forbannet på at ingen har tenkt på dette før.

Men tiden vil vise ..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 11:31   #80
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

En del former for epilepsi (motstridende konklusjoner av studier, ettersom jeg forstår) kan ha nytte av kostendringer. Står en del om det hos den bloggeren jeg refererte til i #68 i denne tråden.

Uansett - godt mede nytenkende leger som bryr seg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:12   #81
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

En del former for epilepsi (motstridende konklusjoner av studier, ettersom jeg forstår) kan ha nytte av kostendringer. Står en del om det hos den bloggeren jeg refererte til i #68 i denne tråden.

Uansett - godt mede nytenkende leger som bryr seg.

Ja, jeg er ikk helt inne i det enda, er såpass så nytt, men holder på å lese meg litt opp om dette Men det gjenstår jo å se

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 18:45   #82
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Fantastisk flott!!
Jobber i barnehage, og ser mange med denne problemstillingen. Vi har snakket mye om dette med ADHD og kosthold. Tror det har MYE for seg

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:00   #83
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Fantastisk flott!!
Jobber i barnehage, og ser mange med denne problemstillingen. Vi har snakket mye om dette med ADHD og kosthold. Tror det har MYE for seg

Det er ikke bare kostholdet alene som bidrar. Alle tilsetningsstoffene må også reduseres. REN mat er best!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:06   #84
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Fantastisk historie som faktisk beviser noe jeg har hatt en teori om lenge. Jeg jobber i PP-tjenesten og ser en økende grad av ADD og ADHD.
Det er ikke vi som "behandler" disse barna, men BUP. Håpløst å i det hele tatt tenke på å diskutere dette med dem dessverre. Skulle ønske denne "behandlingsmetoden" ble mer belyst, og det tror jeg den blir etterhvert.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:11   #85
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Fantastisk historie som faktisk beviser noe jeg har hatt en teori om lenge. Jeg jobber i PP-tjenesten og ser en økende grad av ADD og ADHD.
Det er ikke vi som "behandler" disse barna, men BUP. Håpløst å i det hele tatt tenke på å diskutere dette med dem dessverre. Skulle ønske denne "behandlingsmetoden" ble mer belyst, og det tror jeg den blir etterhvert.

For maaaaaange år siden (les 25 år) var jeg lærer for ei jente med datidens mbd. Vi testet ut Feingolddietten på henne og jenta ble som forvandlet på et par uker! Dessverre lot det seg ikke gjøre å gjennomføre dietten fulltid og alt gikk tilbake til det faste gamle.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:59   #86
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

For maaaaaange år siden (les 25 år) var jeg lærer for ei jente med datidens mbd. Vi testet ut Feingolddietten på henne og jenta ble som forvandlet på et par uker! Dessverre lot det seg ikke gjøre å gjennomføre dietten fulltid og alt gikk tilbake til det faste gamle.


Kjenner også en gutt som ble helt forandret av å redusere fenoler og salisylater..

Er jo selv i adhd spekteret og merker stor forksjell på hvordan mat påvirker hode. Skulle ønske snart også BUP forsto.

Jeg sluttet med en døgndose på 120mg ritalin når jeg begynte med diett!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:08   #87
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Kjenner også en gutt som ble helt forandret av å redusere fenoler og salisylater..

Er jo selv i adhd spekteret og merker stor forksjell på hvordan mat påvirker hode. Skulle ønske snart også BUP forsto.

Jeg sluttet med en døgndose på 120mg ritalin når jeg begynte med diett!

Bra!!!! Min gutt ble syk av ritalin, så vi kuttet ut da han gitt i åttende..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 23:36   #88
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er ikke bare kostholdet alene som bidrar. Alle tilsetningsstoffene må også reduseres. REN mat er best!

Enig. Mye kunstige greier i dag, ødelegger for mange barn.
Er jo helt utrolig hvor ADHD problematikk har øket de siste 10-20 årene.

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 12:13   #89
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Det er alstå så mange kunnskapsrike flotte mennesker på dette forumet!

Ante ikke at vaniljesukker var såå ille! Bort med det! Ungene mine har gått på Møllers tran siden de var babyer. Minste tar også eye-q. De to yngste er superkresne og jeg har vært så rådløs. Da mener jeg i grunn mer kresne enn noen av ungene beskrevet i de trådene jeg har lest så langt. Men jeg tror at omega 3, vitaminer og at de i det minste får i seg litt proteiner i form av egg i pannekaker og vafler hjelper litt. Minste spiser ingen (!) former for kjøtt, har spist litt fiskepinner en sjelden gang. Men han kan maule revet mozarella-ost innimellom, drikker helmelk, godtar smør, men tar dessverre etter mellomste som ikke spiser smør med mindre han er hardt presset. Mellomste spiser wienerpølser som eneste kjøttkilde. Nekter plent å smake noe annet. Smake noe som helst nytt som ikke lukter søtt er omtrent utelukket for begge to. De har for ordens skyld en storebror som alltid har spist alt, smakt på alt, er jevnere i humøret...

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gutt 27 år - minus ca. 15 kg. Tips? E_S Spørsmål og svar 3 15-09-08 20:27
Liten gutt med stort matproblem Hannehk Lavkarbo generelt 11 08-07-08 04:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no