Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-11, 20:55   #176
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Så kort og greitt oppsummert det jeg tror egentlig alle mente!

Takk for den hyggelige tilbakemeldingen, syntes tråden allerede har blitt hyggeligere!!

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:21   #177
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

Så folks; "Always look at the bright side of life"


Men, hva pokker skal vi diskutere da...? :-)


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:32   #178
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Hvorfor henge seg opp i bagateller, når det finnes trær

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 23:30   #179
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Men, hva pokker skal vi diskutere da...? :-)


-


Hehe...den biter jeg ikke på Kula

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 23:32   #180
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

Hehe...den biter jeg ikke på Kula

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 02:20   #181
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Men, hva pokker skal vi diskutere da...? :-)


-

Global oppvarming på grunn av alle som konverterer til lavkabo. Det er vår skyld, siden de fleste av oss blir varmere

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:24   #182
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Global oppvarming på grunn av alle som konverterer til lavkabo. Det er vår skyld, siden de fleste av oss blir varmere

Nei, ikke fordi vi blir varmere, men fordi vi spiser så mye kjøtt. man må jo produsere så store mengder kjøtt for å fø oss.
For naturen er det helt klart mer optimalt om flere blir vegetarianere.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:42   #183
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Nei, ikke fordi vi blir varmere, men fordi vi spiser så mye kjøtt. man må jo produsere så store mengder kjøtt for å fø oss.
For naturen er det helt klart mer optimalt om flere blir vegetarianere.


Mulig du har rett, men er det egentlig slik? I løpet av en dag klarer jeg meg med 300-500 g animalsk føde for å holde meg mett. Jeg har aldri prøvd, men det aner meg at jeg måtte ha spist ganske mange kilo agurk for å holde meg tilsvarende mett...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:29   #184
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Lavere strømpriser

Før måtte jeg alltid ha 24 grader i huset,nå nøyer jeg meg med 17-18,fryser ikke heller

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:30   #185
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Mulig du har rett, men er det egentlig slik? I løpet av en dag klarer jeg meg med 300-500 g animalsk føde for å holde meg mett. Jeg har aldri prøvd, men det aner meg at jeg måtte ha spist ganske mange kilo agurk for å holde meg tilsvarende mett...


-

Tenk på alle dass turene du hadde fått da

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:04   #186
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Mulig du har rett, men er det egentlig slik? I løpet av en dag klarer jeg meg med 300-500 g animalsk føde for å holde meg mett. Jeg har aldri prøvd, men det aner meg at jeg måtte ha spist ganske mange kilo agurk for å holde meg tilsvarende mett...


-

Det blir da vel fort mer kjøtt på oss om vi slutter å spise opp all maten til planteeterne!

(For ikke å snakke om slutter å brenne tonnevis med kjøtt for holde prisene oppe ...)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:07   #187
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det blir da vel fort mer kjøtt på oss om vi slutter å spise opp all maten til planteeterne!

(For ikke å snakke om slutter å brenne tonnevis med kjøtt for holde prisene oppe ...)

Men er det ikke noe med avgassene til kuene? De fiser og fisen forurenser?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:18   #188
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Men er det ikke noe med avgassene til kuene? De fiser og fisen forurenser?

Dette vet jeg ikke så mye om, men mener metangassen dannes av kraftfôr, og ikke nødvendigvis gress.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:25   #189
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Husmor27, her.

jvb : neivel , jeg synes at MINE barn trenger de ekstra karbohydratene som er i vanlig hvetemel Altså jeg ser ikke på det som feil / eller usunt å gi dem et kosthold som innebærer både lavkarbo /høyakrbo prinsipper. Når de er så små som mine - så er det helt på jorde å sette barna sine på diett. Og i hvert fall da dem slett ikke er overvektige i det hele tatt!

Du syns de trenger HVETEMEL? Melet som er oppe og avgjort av alle helseguruer her i verden, lavkarbo eller ei, ikke er bra for oss? Javel...

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:28   #190
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Du syns de trenger HVETEMEL? Melet som er oppe og avgjort av alle helseguruer her i verden, lavkarbo eller ei, ikke er bra for oss? Javel...


Husk på at dette er synsing, og ingen diskusjon! Jeg, for eksempel, syns at jorden er ganske flat. Hva syns du?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:30   #191
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Men er det ikke noe med avgassene til kuene? De fiser og fisen forurenser?


På den annen side har jeg praktisk talt helt sluttet å avgi denne type gasser etter at jeg kuttet ut kornprodukter. Det må tas med i regnskapet.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 20:52   #192
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

På den annen side har jeg praktisk talt helt sluttet å avgi denne type gasser etter at jeg kuttet ut kornprodukter. Det må tas med i regnskapet.


-

Hehe, en ku mindre som fiser. Ok!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 11:04   #193
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Du syns de trenger HVETEMEL? Melet som er oppe og avgjort av alle helseguruer her i verden, lavkarbo eller ei, ikke er bra for oss? Javel...

Cherry: Kan vel si det annerledes de trenger det ikke, men de får det - og jeg ser ikke på det som feil å gi de vanlig kneip brød ei heller å gi dem lavkarbo baserte middager som vi andre spiser I bunn å grunn så kjører vi ikke noe diett på dem.

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 15:07   #194
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hehe, en ku mindre som fiser. Ok!


Ku og ku, fru Blom!

Ok, til og med Litago har introdusert gutte-kuer...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 19:27   #195
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Nei, ikke fordi vi blir varmere, men fordi vi spiser så mye kjøtt. man må jo produsere så store mengder kjøtt for å fø oss.
For naturen er det helt klart mer optimalt om flere blir vegetarianere.

I alle økosystemer så holder naturen populasjonen av en tilfeldig valgt dyreart nede eller i kontroll ved hjelp av leveareal og tilgang til mat.
Takket være jordbruk, som er en angrep på naturen selv, så har jordbruk klart å fø flere mennesker, slik at menneskepopulasjonen har eskalert ubegrenset. Og ekspandert til alle verdenshjørner.

For naturen sin del, så hadde det vært fordel for mennesker å gå tilbake til røttene og levd som jeger/samler. Riktignok vil det bli hunger og nød og flere milliarder vil dø av sult. Men slik er naturen, den dreper dyr for å holde ting i system som har fungert i millioner av år.

"circle of life"

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 23:00   #196
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

I alle økosystemer så holder naturen populasjonen av en tilfeldig valgt dyreart nede eller i kontroll ved hjelp av leveareal og tilgang til mat.
Takket være jordbruk, som er en angrep på naturen selv, så har jordbruk klart å fø flere mennesker, slik at menneskepopulasjonen har eskalert ubegrenset. Og ekspandert til alle verdenshjørner.

For naturen sin del, så hadde det vært fordel for mennesker å gå tilbake til røttene og levd som jeger/samler. Riktignok vil det bli hunger og nød og flere milliarder vil dø av sult. Men slik er naturen, den dreper dyr for å holde ting i system som har fungert i millioner av år.

"circle of life"


Du har dessverre helt rett i dine betraktninger...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 23:13   #197
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Jeg tenker at dette ikke er så mye å reagere på, da vi ikke vet bakgrunnen for dette. Jeg husker at vi gjorde litt det samme hvis det var spesielle dager. Jeg var en av de barna som hadde med kake eller muffins på skolen hvis jeg hadde bursdag, og på lørdager fikk jeg lørdagsgodt. Det hendte det gjerne at jeg fikk en Kvikk Lunsj hvis vi var på skitur.

For meg er dette litt hysterisk, så lenge man ikke gjør dette hver dag. Jeg kan ikke fatte hvorfor man skal bry seg så mye om hva andre gjør, hva jeg gjør med min kropp er ingen andres business strengt tatt, og vi har ingen forutsetninger for å vite hvorfor det var slik. Kanskje de feiret bursdag og hadde med seg seg dette. Uansett, jeg synes det er en større uting å være så fordømmende.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overvektige barn - hva gjør man? Thea1980 Barns kosthold 23 11-01-11 12:17
"Overvektige barn spiser sunnest" Nicpins Nyheter / media 5 23-09-10 22:07
Hvor mange karbohydrater finnes i curry paste? anca-77 Spørsmål og svar 2 27-08-08 11:06
Gir foreldre skylden for overvektige barn Helene Artikler 40 25-10-06 16:26
Overvektige barn må tåle å sulte kie Barns kosthold 23 18-07-05 11:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no