Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Ryp 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-12, 00:33   #26
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Jeg tenker å legge til bulgarske utfall, for det skal gjøre underverker for stumpen. Markløft er jeg så som så glad i, får ikke ordentlig kontakt med riktig muskel der, blir bare krampesliten i fingrene av å holde stangen.

Imorgen er det trenings igjen! Gleder meg, for jeg liker dagen bedre etter en god treningsøkt

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 13:15   #27
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Ja, da er det dags for en ny treningsdag! Har slitt med migrene i 3 dager nå, tror dette er siste dagen med litt etterheng... Skal tvinge meg på trening og få ut litt innesperret energi, skal bli godt! Noen andre som skal?

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 14:39   #28
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Hei Åssi!
Tatt dagens økt, etter 55 min spinn. Brukte lang tid på å komme gjennom RYP øvelsene, blir litt tregere etter en lett intensiv spinnøkt. Kjørte på med planken også, 3 rep på alle sider. Brukte bosuball til å 'hvile' beina på for å trigge balansen litt mer. 10x3 armhevninger med beina på pilatesball. Sitter nå og er litt småsliten med mat i magen, et bad blir neste økt på programmet
LCHF er visst bra kosthold for de med migrene. 3 dager er mye! Tror Hexeberg har skrevet om det. Sjøl har jeg ikke hatt vondt i hodet en dag etter omlegging, hatt tensjonshodepine før, men det er jo egentlig ikke sammenlingbart med migrene da..
Fortsatt god bedring og kos deg på trim!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 15:52   #29
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

God bedring, Assi!

Jeg er også ferdig med dagens økt, og oppdaget at uke to er 8 repetisjoner... ikke 12...
Er på dag 2 uke to, så det betyr at mandagens økt var noe hardere enn nødvendig, Ikke klarte jeg 12 rep på alle øvelsene heller.

Men det at jeg faktisk klarte 12 på noen betyr at jeg ikke var flink nok med 10RM.. Der fikk jeg den

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 16:03   #30
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Ja, det var en av hovedgrunnene til at jeg la om kostholdet, at det skulle hjelpe på migrenen. Trodde det hadde det, inntil jeg fikk anfall nå. Får satse på at de hvertfall blir færre enn før!

Dere har vært flinke! Skal dra meg bort når lunsjen har sunket litt. Har vasket leiligheten da, det er jo litt

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 22:37   #31
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Bulgarsk utfall er supert for rompa. Bruker den i ny og ne. På spinninga har jeg begynt å stå litt lavt og bakover om dere skjønner, det tar på stumpen det også!
Ang migrene, det er vel ikke gjort i en fei å bli kvitt den, men kan hende over tid at anfallene blir sjeldnere??
Jeg rakk ikke å vaske huset på fridagen min i dag. Måtte til sentrale strøk for å finne bursdagsgave til mannen.

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 22:52   #32
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ryp 2012

Så kult! Før jeg ble feit brukte jeg RYP for idrett. Når jeg trener den dag i dag bruker jeg fortsatt alle øvelsene fra RYP, men ikke så mange reps. Det har vært hardt i ketose. Tyngre vekter, flere sett med færre reps måtte jeg i alle fall.

Vurderer å "ryp'e" litt igjen nå som jeg kan tillate meg selv mer karbo, kjører du/dere settene fullt ut med alle reps? 12 reps og sånt som det kan være noen ganger og fortsetter økningen kalkulatoren lager for dere hver dag?
I såfall hvor mange %karbo og fett spiser dere?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 22:53   #33
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ryp 2012

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Så kult! Før jeg ble feit brukte jeg RYP for idrett. Når jeg trener den dag i dag bruker jeg fortsatt alle øvelsene fra RYP, men ikke så mange reps. Det har vært hardt i ketose. Tyngre vekter, flere sett med færre reps måtte jeg i alle fall.

Vurderer å "ryp'e" litt igjen nå som jeg kan tillate meg selv mer karbo, kjører du/dere settene fullt ut med alle reps? 12 reps og sånt som det kan være noen ganger og fortsetter økningen kalkulatoren lager for dere hver dag?
I såfall hvor mange %karbo og fett spiser dere?

Så dere hadde svart litt på det jeg spurte om tidligere, men pytt

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 23:43   #34
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Da jeg la om kostholdet, klarte jeg ikke løfte vekter jeg var vant med. Slutta da mer eller mindre, men nå etter et halvt år har jeg begynt igjen. Innsett at det bare er å begynne å løfte igjen, men jeg kjenner jeg har en 'indre styrke' nå som er mye sterkere, og da kjører jeg på Prøver å henge med på reps og vekter, håper det virker! Gjort unna dag 5 i dag ( hoppa inn i uke 3, der jeg slutta i vår.)
Jeg ligger på rundt 20 karbs om dagen..pluss minus.. Mitt mål er ikke nødvendigvis å gå ned i vekt, prøver bare å bli litt fastere i fisken

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:46   #35
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Enig med Lille Virre. Hadde ikke gjort noe å gå 5 kilo ned, men det er vanskelig når det er "pyntekiloene" om man kan kalle det det. Jeg ligger på pluss minus 20 jeg også.

Jeg trener etter oppsettet ja, men som nevnt tidligere blir det ikke langsom jevn stigning på vektene, det blir mer i hopp på et kilo av gangen når jeg øker. Dårlig utstyr på senteret... og så legger jeg til noen øvelser de dagene jeg har god tid

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 01:14   #36
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.


Jeg trener etter oppsettet ja, men som nevnt tidligere blir det ikke langsom jevn stigning på vektene, det blir mer i hopp på et kilo av gangen når jeg øker. Dårlig utstyr på senteret... og så legger jeg til noen øvelser de dagene jeg har god tid

Samme her. Følger oppsettet så godt som mulig spiser mellom 40 og 80 larver, men ønsker å ligge på 40 på sikt. Skal ned ca 20 kg.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 21:45   #37
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Hei RYPer!
Aline, spiser du larver? Heftig! God proteinkilde vil jeg tro!?
Spinna i dag, 55 min, lå mest i sone 2, sliten i kroppen, gamle dama, pressa meg ikke opp i sone 3, tok det som en restitusjonsøkt
Håper på en rypøkt i mårra etter jobb, og den siste på søndag!
God aften!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:22   #38
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Så bra Lille Virre! Flink du. tok også en restitusjonsøkt idag, små intervaller på møllen og litt styrke jeg ikke føler RYPen tar så hensyn til (f.eks min kommende sprettrumpe!)
Prøvde for første gang ut Tabata-intervaller, det var ganske morsomt! om man kan kalle slikt morsomt.....

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 00:24   #39
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

evnt karber

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 15:49   #40
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Wiii! Da er ukens 5 treningsøkt (!) over, og RYP er godt igang! Har meldt meg inn i nytt treningsstudio, og skolen har ikke startet ordentlig enda, så har hatt litt ekstra tid til å trene..

Nå skal helgen nyyyyytes, og det starter med rødvin, lavkarbo-sushi og en HERLIG sjokoladekake bakt på bønner!
Oppskriften finnes her http://linn-sin-verden.blogspot.com/search/label/kake

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 12:08   #41
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ryp 2012

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Wiii! Da er ukens 5 treningsøkt (!) over, og RYP er godt igang! Har meldt meg inn i nytt treningsstudio, og skolen har ikke startet ordentlig enda, så har hatt litt ekstra tid til å trene..

Nå skal helgen nyyyyytes, og det starter med rødvin, lavkarbo-sushi og en HERLIG sjokoladekake bakt på bønner!
Oppskriften finnes her http://linn-sin-verden.blogspot.com/search/label/kake

Hvordan lager du lavkarbo sushi???

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:08   #42
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

hehe, det var ikke så lett, for jeg hadde ikke riktig ingredienser, men smaken var helt himmelsk!

Jeg byttet enkelt og greit ut risen med blomkålris, men burde heller brukt sellerirot. Ellers lagde jeg på samme måte med eddik, men pga fuktigheten i blomkålen kunne jeg ikke kutte makirullen opp. Det ble en hand-roll. Med hjemmelaget chilimajones, soyasaus og ristede sesamfrø ble det et fullverdig sushi-måltid

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 16:20   #43
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ryp 2012

Dette må jo testes..

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 11:34   #44
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Da er det dags for første økt i uke 2!
Wohoooo!!! (Prøver å fake-glede meg til intervallene)

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 13:28   #45
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Endelig har jeg fått tatt dag tre, uke 2! Og klar for uke tre på onsdag!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 15:19   #46
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Så flink du er! Jeg merker jeg sliter på intervallene, liker ikke å løpe for tiden... :/

Men fant en løsning på vekt-problemene. Man har tilgang på vektskiver og stang som man bruker på pump-timene, og de har mindre vekter, så da får jeg hvertfall 0,5 kg-variasjonene

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 16:00   #47
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Så bra, jeg har burdert å ta med en halvlitersflaske og bruke på maskinene

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:38   #48
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Heisann!
Godt å se at dere er i gang for uka Jeg fikk gjennomført RYP fredag og søndag.
Jeg er nå i uke 5 i programmet og ser at på noen av øvelsene er vekta skrudd skikkelig opp, men da er det kun 4 reps. Første økt blir på onsdag.
Jeg oppdaga på gymmen at det må være forskjellig belastning på vektene i liknende aparater...altså jeg bruker "triceps pushdown" på tricepsen, på en relativt gammel sak..begynte med 30 kg der..når jeg prøvde et nyere stativ eller hva det heter, så var det ikke mulig for meg å pushe 30 kg i det hele tatt! Så jeg får bruke det gamle og øke på med det jeg klarer der :P
Dessuten tar jeg knebøy i sånn smith maskin, og der viser det seg at stanga ikke utgjør særlig vekt, men det viktigste er vel at jeg har progresjon!?
Ang intervaller, så sies det i RYP at du ikke skal ta deg helt ut, man skal kunne klare gjennomføre et intervall til når man er ferdig. Kanskje skru ned farta litt Åssi, hvis du blir psyka ut av dem? Hvor høy fart har du, og bruker du stigning? Jeg hadde 4% sist, ikke 5 som de anbefaler, og 8-8.2 km/t. Skrur ned stigning og fart i pausen..
Den bønnesjokoladekaka, ble den god? Har lyst å prøve!!!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:45   #49
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Lille Virre, kaken ble vanvittig(!!!!!!) god! Det er uten tvil det beste bakverket jeg har smakt på lavkarbovis. (Men er ikke helt sikker på hvor mange karber det blir totalt) Måtte "dessverre" lage to, ettersom den første falt sammen når jeg skulle snu den over på kakefat

Jeg har løpt med 5 % i stigning, og en startfart på 10. Jeg tror ikke det er farten, men bare en psykisk stopper jeg har fått. De siste gangene har jeg løpt 50 sekunder, hoppet av i 10 sekunder, så på igjen gjennom de 4 minuttene med høy intensitet... men det er kanskje stigningen som gjør at jeg synes det blir så seigt. Ville løpt på 10 uten stigning, så kanskje jeg bør skru ned farten litt Takk for tips!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:00   #50
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Kjøpte bønner i helga så de står klar i skapet Gleder meg!!!
Løp 10km/t i fjor, uten stigning, tror ikke jeg hadde makta det på 5%, hvis du klarer det er du skikkelig sprek! Sikkert lurt å skru ned farta litt ja, siden du unner deg 10 sek pause Og kondisen skal jo gradvis bygges opp..eller er den løpinga der for fettforbrenning mer enn for kondis??

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Svar

Emneord
ryp


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 19:16
Februarstartertråd 2012 bjorg Lavkarbo generelt 43 28-02-12 13:13
Januartrening 2012 ToreH Trening 408 01-02-12 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no