Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Marinader?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-05, 01:00   #1
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk
Question

Marinader?

Ohh!! KOm bare på noe i full fart, noen som vet om noen gode marinader en kan legge kjøtt i? f.eks kylling, biff, svinekjøtt ol.? Synes d er så kjedelig med bare "vanlig" smak hele tiden

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 04:51   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mila

Ohh!! KOm bare på noe i full fart, noen som vet om noen gode marinader en kan legge kjøtt i? f.eks kylling, biff, svinekjøtt ol.? Synes d er så kjedelig med bare "vanlig" smak hele tiden

I forhold til hvilken kostholdsfilosofi? Eurodietten?

Har ingen forslag jeg, aner ikkenoe om eurodietten

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 09:31   #3
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Hei Mila!*

Går du inn på Kvasir og skriver "marinade" popper det opp masser av forslag.

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 15:19   #4
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

I forhold til hvilken kostholdsfilosofi? Eurodietten?

Har ingen forslag jeg, aner ikkenoe om eurodietten

Nahh, Mente no lindberg jeg da, eurodietten... vet ikke hva som er lov av marinader å slikt jg heller

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 15:30   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mila

Ohh!! KOm bare på noe i full fart, noen som vet om noen gode marinader en kan legge kjøtt i? f.eks kylling, biff, svinekjøtt ol.? Synes d er så kjedelig med bare "vanlig" smak hele tiden

Til kylling er det godt med en marinade av olje (1 dl ca), 1 fedd hvitløk(hakket), vanlig løk(en halv i båter), krydder (1 stor tsk); enten basilikum eller provancekrydder, og litt sitronsaft (1-2 ss) Ha alt i en plastpose og gni godt.
La kyllingen ligge i marinaden lengst mulig, fra 20 min til noen timer eller over natten. Jo lenger jo bedre

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 15:33   #6
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Til kylling er det godt med en marinade av olje, hvitløk, vanlig løk, krydder; enten basilikum eller provancekrydder, og litt sitronsaft
La kyllingen ligge i marinaden lengst mulig, fra 20 min til noen timer eller over natten. Jo lenger jo bedre

Høres nam nam ut liker godt hvitløk

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 15:36   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mila

Høres nam nam ut liker godt hvitløk

Jeg har korrigert marinaden, så nå ligger det mål der...sånn ca...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 15:39   #8
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Jeg har korrigert marinaden, så nå ligger det mål der...sånn ca...

Thaaank yoooou!

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 16:19   #9
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Vi pleier å prøve masse forskjellige marinader. Bare putt masse forskjellig krydder og urter i litt olje og prøv deg fram med det du liker
Marinaden gjør hele forskjellen på en middag synes jeg!
Marinaden blir best om den ligger over natta.

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 16:38   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Vet ikke hvordan ting er på eurodiett jeg, men;

Kjøp deg friske urter! De er litt vanskelige å holde fine over tid, men du kan evt. klippe dem i "biter" og ha i fryseren.

Bland urter og olje, la stå i kjøleskapet over natte, og vips har du marinade

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 16:43   #11
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Smaaart

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 16:50   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Se forøvrig denne tråden;
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3310
Innlegg 5

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 16:53   #13
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Snille snille mennsker takketakk

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 17:17   #14
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Hadde marinerte koteletter i dag jeg.. ga tok jeg en god dæsj olje, litt vann, thai wok krydder, meksikansk chilipulver og cajennepepper.. mmmmm... nam nam

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 19:06   #15
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB

Hadde marinerte koteletter i dag jeg.. ga tok jeg en god dæsj olje, litt vann, thai wok krydder, meksikansk chilipulver og cajennepepper.. mmmmm... nam nam

Hørtes også godt ut... får prøve meg frem "finne opp" nye ting å tang som kanskje smaker godt

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med grill oljer/ marinader? Trolla Lavkarbo generelt 5 25-06-07 02:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no