Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Brie ost

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-12, 22:48   #1
hansolo
Nytt Medlem
 
hansolo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
Innlegg: 8
hansolo er på en erverdig vei

Brie ost

Kjøpte sånn Brie ost Paris på Ica i dag. Den var rund og lå i en hvit pose.

Så lurte jeg på, skal man spise "skallet" til osten, eller skal man bare spise det som er inni?

hansolo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:49   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Brie ost

Spiser alt jeg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:50   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Brie ost

Mange liker ikke skallet fordi det smaker "mer", og legger det unna, men spiselig er det. Brie-veteraner spiser hele.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:54   #4
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Brie ost

Det er jo bare en blanding av tørr mugg og ost, ikke noe farlig i det hele tatt, jeg spiser alt. Om du ikke liker konsistensen kan du jo skjære av.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:58   #5
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brie ost

Spis alt!!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 23:10   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Brie ost

Ja,man kan spise alt,godt det

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 23:14   #7
hansolo
Nytt Medlem
 
hansolo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
Innlegg: 8
hansolo er på en erverdig vei

Sv: Brie ost

Perfekt :-)
Hele greia var godt det, og fint å få bekreftetet at det ikke er farlig :-)

__________________
Min nettside: www.w3senteret.com
hansolo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 23:19   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Brie ost

Hvis jeg kjøper brie, spiser mannen alt. (Les: jeg må nesten fjerne papiret før han kaster deg over den, for hvis ikke så er det fare for at det går med i dragsuget )

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 23:31   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Brie ost

Aldri hørt om noen som "skreller" brie o.l. Er det vanlig?

Og ja, hvitmuggoster er kjempegodt! Bruker de som dessert jeg,kjempegodt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 23:35   #10
hansolo
Nytt Medlem
 
hansolo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
Innlegg: 8
hansolo er på en erverdig vei

Sv: Brie ost

Imse: Nei, har bare ingen aning om dette :-) Startet med lavkarbo i dag etter og ha lest en bok som heter Matrevolusjonen så må spørre meg frem!!

Spiste brie ost, oliven og salt skinke til dessert i dag

__________________
Min nettside: www.w3senteret.com
hansolo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 23:47   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Brie ost

Da jeg ikke "likte" brie skrellet jeg den. Nå elsker jeg brie -men har blitt fryktelig kresen etter at jeg fant en som er laget på upasturisert melk...
Jeg spiser den med et tynt strøk appelsinmarmelade på.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 23:50   #12
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Brie ost

Eller legg den mellom 2 skiver av en lys lavkarbo brød/rundstykke variant, smør på litt lavkarbo syltetøy etter smak (jeg digger aprikos), og putt den i toastjern

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 00:07   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Brie ost

Skjærer av det hvite på to av sidene jeg. Blir for mye med alt "skallet" på for meg..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 00:15   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Brie ost

Jeg har spist skorpa på port salut og ridder, jeg. sikkert ikke like smart

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 00:25   #15
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Brie ost

Jeg skjærer vel av sånn ca. halvparten av skorpa. Godt med litt, det inni smaker jo ingenting, men jeg liker ikke tydelig muggsmak i maten.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 01:04   #16
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Brie ost

Kona mi (som er fransk) sa til meg at jeg kunne skrape av litt med kniven da jeg spurte om det samme for lenge lenge siden, men jeg gjør ikke det idag.

Jeg foretrekker Chevre fremfor Camembert fremfor Brie.

Kittoster, som Ridderost, kan en jo spise det hvis kitten er vasket vekk som på den vanlige ridderosten, mens jeg ikke tror det er greit å spise det brunrøde skallet på Ridder Classic som du får i løsvekt på Meny/Ultra.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 01:11   #17
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Brie ost

Jeg er ganske pinglete på oster utover Norvegia, men har nå lært meg å like brie. Jeg kutter vekk mesteparten av det hvite utenpå, samboeren som er noe mer hardbarka enn meg, gjør det ikke. Brie smaker godt på osteknekkis, med valnøtter eller stangselleri. Lenge siden sist det, kanskje jeg må handle litt på mandag...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 22:23   #18
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Brie ost

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Da jeg ikke "likte" brie skrellet jeg den. Nå elsker jeg brie -men har blitt fryktelig kresen etter at jeg fant en som er laget på upasturisert melk...
Jeg spiser den med et tynt strøk appelsinmarmelade på.

Så enig!! DE me upasturiserte er en drøm!! Brie de Meaux er kjæmpe god!!

Har btw sett en person skjære det bort, men tror ikke hun egentlig likte det.. å personlig syns jeg det er å kaste bort penger. Liker man det ikke, ikke spis det

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 23:41   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Brie ost

Jeg skjærer ofte vekk det hvite, fordi jeg ikke liker konsistensen. Ikke redd for smaken, men det er noe med det gummipapiraktige.... Har egentlig aldri vært glad i sånne skortper. Da jeg var liten var jeg livredd for å få "filla" som jeg kalte det i sausen (det stivnede på toppen når den begynte å kjølne)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 00:02   #20
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Brie ost

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

(det stivnede på toppen når den begynte å kjølne)

Snerk kalte vi det... og det var det beste eg viste på graut og kakao feks

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 00:07   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Brie ost

Da jeg var liten, opptil jeg var 12 eller noe, fantes det en ost som man fikk kjøpt med trekantfasong og med sølvpapir rundt med en hvit merkelapp på. Den minner litt om snøfrisk i smak g konsistens, den er ikke sånn bløt inni som camembert og brie, men det var ikke snøfrisk, den var lagd av kumelk. Den var frisk i smaken men mer søt enn snøfrisk. Trist at den forsvant fordi camembert og brie er ikke like gode som den. Husker jeg tok av den da det var ostefat ved kjeks.Noen som husker den og kjenner en erstatning bedre enn snøfrisk?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bakt brie eller camembert danielve Lunsj 6 05-10-14 17:42
Nydelig brie! smgj Annen mat 6 10-10-11 12:45
Kyllingfilet med brie (bilder) Makronella Middag 5 27-03-11 15:51
Hva med Brie/Camembert Sugarpill Spørsmål og svar 1 14-03-08 22:42
Brie - hva bruker dere den til? mofe Oppskrifter 11 18-03-07 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no