Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Chili Texas style

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-11, 00:08   #76
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av linkn, her.

Er det noen som vet hvor mye karber det er i den? Jeg skal lage den i morgen, skal ta en runde ketose igjen nå tenkte jeg.

Aner ikke. Men legg inn ingrediensene i diett.no, så funner du det ut!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 01:51   #77
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Chili Texas style

Jeg lagde denne igjen til familyen i dag, og den ble godt mottatt. Det jeg kom på underveis var at jeg var usikker på om den skulle trekke med eller uten lokk på gryten? Hva er den gjengse oppfatning?

Merket at det å ha komfyren på laveste ikke var lavt nok til at det ikke kokte. Så kan sikkert være lurt å ha en sånn metallrist i mellom.

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 01:57   #78
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av Tasja, her.

Jeg lagde denne igjen til familyen i dag, og den ble godt mottatt. Det jeg kom på underveis var at jeg var usikker på om den skulle trekke med eller uten lokk på gryten? Hva er den gjengse oppfatning?

Merket at det å ha komfyren på laveste ikke var lavt nok til at det ikke kokte. Så kan sikkert være lurt å ha en sånn metallrist i mellom.

Uten!!! Hele poenget med å la den trekke er å få ut væske, sånn at den blir tykkere, og smaken mer intens!
Sikkert lurt med metallrist. Den putrer så vidt på laveste temperatur her, heldigvis. Har blitt litt fan av å la ting trekke!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:39   #79
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Chili Texas style

Nesten så jeg vil anbefale folk å lage denne dagen før den skal serveres. Den er nemlig aller best oppvarmet med en god klatt smør i
Takk for oppskriften Photo, og ikke minst, takk for smørtipset. Har aldri gjort lignende før.

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 10:01   #80
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av manebane, her.

Nesten så jeg vil anbefale folk å lage denne dagen før den skal serveres. Den er nemlig aller best oppvarmet med en god klatt smør i
Takk for oppskriften Photo, og ikke minst, takk for smørtipset. Har aldri gjort lignende før.

Ja, ikke sant! Den er kjempegod når den er ferdig, men dobbelt så god dagen etter!
Smør ruler!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 10:08   #81
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Jeg har enda ikke fått testet denne, og den er nok ikke helt etter festivalreglementet mitt. Jeg tror jeg må prøve å få laget den den uka som mora mi er på besøk. Da har jeg pause fra festivalen. Jeg trenger jo ikke å fortelle henne hvor mye fett som er i den (hun er fanatisk, normalvektig lavkalorislanker av verste sort)

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:57   #82
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Chili Texas style

Åh NAM!!

Jeg lagde denne dagen før vi skulle spise den siden den sies og være best dagen derpå.
Stooor suksess, og min lille snuppe på 1 år måtte seriøst begrenses.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:00   #83
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Åh, så gøy!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 20:54   #84
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Amatørspørsmål: bruker du (masse) smør som fettkilde i dette?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:09   #85
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Amatørspørsmål: bruker du (masse) smør som fettkilde i dette?

Ekspertsvar: Jepp!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:10   #86
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Denne gjorde stoooor lykke her i heimen, og oppskriften er herved gitt videre til min fettfobiske mor (Jupp, så god syns hun den var ). Kanelen og spisskummin gjorde susen syns jeg

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:12   #87
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Denne gjorde stoooor lykke her i heimen, og oppskriften er herved gitt videre til min fettfobiske mor (Jupp, så god syns hun den var ). Kanelen og spisskummin gjorde susen syns jeg

Så bra!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:13   #88
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ekspertsvar: Jepp!

Åkei, da skal jeg lage denne en dag til uka

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:22   #89
Farris
Nytt Medlem
 
Farris sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 37
Innlegg: 8
Farris er på en erverdig vei

Sv: Chili Texas style

Vil bare takke for en fantastisk god middag!
Diska opp med denne retten i dag. Hadde i grunn ikke noe store forventninger, da jeg aldri har smakt noe lignende. Maten var så godt at jeg tørr påstå at det er en av mine top 10 beste måltider noen gang. Ganer brenner, og jeg svetter som bare det. Men allikevel så sitter jeg her mett og fornøyd!

Dette her blir det mer av fremover!

Farris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 11:19   #90
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Hurra!

Jeg må lage denne igjen snart jeg også!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 11:23   #91
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

Her også
Den er fantastisk god

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 14:10   #92
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

Nå står en halvert porsjon av denne og putrer på komfyren. Veldig spent!
Lurer dog på om jeg har blingsa i hermetikkhylla, og kjøpt en tomatpurè med uhørt mange karbohydrater i seg, eller er 20 per 100g "vanlig"?
Håper nesten litt på at den ikke blir dødsgod, så jeg blir sugen på å slenge ned mer chili i magen enn karbogrensa tillater!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 16:51   #93
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Nå står en halvert porsjon av denne og putrer på komfyren. Veldig spent!
Lurer dog på om jeg har blingsa i hermetikkhylla, og kjøpt en tomatpurè med uhørt mange karbohydrater i seg, eller er 20 per 100g "vanlig"?
Håper nesten litt på at den ikke blir dødsgod, så jeg blir sugen på å slenge ned mer chili i magen enn karbogrensa tillater!

Jeg bruker Eldorado sin. Det er uansett en ss, hvor mange gram er det? 20, kanskje? Ikke så ille da, typ 2 gram karbohydrater. Tror heller ikke at gryta har så voldsomt mye karber i seg, uten at jeg har tella. Om man er raus på smøret, så er den temmelig mettende!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 00:16   #94
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

Sånn som jeg fikk det til, ble den halverte porsjonen på ca 30 kh. Litt i overkant for hverdagsmat for min del, men er garantert ikke siste gangen jeg lager den, for den ble virkelig kjempegod! Gleder meg til å smake på den i morgen igjen

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 02:25   #95
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Chili Texas style

Gleder meg til å smake på den i morgen igjen

Den er ennå bedre dagen derpå

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 18:54   #96
Vandreren
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 1
Vandreren er på en erverdig vei

Sv: Chili Texas style

Må bare melde meg inn i jubelkoret, fantastisk god Chilligryte!! Takker SÅ mye for oppskriften

Vandreren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:46   #97
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Chili Texas style

Åh, denne skal testes ut sambo skal jobbe overtid imorgen og onsdag, så da spiser han på jobb, men torsdag skal han spise hjemme, så da skal jeg lage denne på onsdag, å varme den oppigjen på tirsdag, gleder meg!
Men til hvor mange pers er denne?

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 21:15   #98
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Chili Texas style

Høres veldig godt ut! Sikkert nydelig med en dæsj rømme og ruccolasalat til

  Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 08:49   #99
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Sitat:

Men til hvor mange pers er denne?

Mange Her holdt den til middag for 2 i to dager pluss middag for meg en dag, uten tilbehør til meg, og vi spiste oss stappmett alle gangene. Så da vil jeg tippe ca 6 personer

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 15:25   #100
*LoveBugMama*
Juniormedlem
 
*LoveBugMama* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 38
*LoveBugMama* er på en erverdig vei

Sv: Chili Texas style

Mmm, chilli er såå godt! (Har ikke prøvd denne oppskriften enda, men den så nydelig ut og skal def. prøves.)

Mine tips til deilig tilbehør er :

Rømme eller creme fraiche. (Jeg liker best CF, da denne er mindre "sur" i smaken, syns jeg.)
Avacado i "biter" eller som guacamole.
STERK cheddarost, revet.
Tortillalefser, klippet i trekanter og stekt til de blir sprø. (Nå kan man jo kjøpe low carb-lefser, mener jeg å vite?)

Noen ganger lager jeg chillien litt tynnere, som chillisuppe. (Tykk suppe.)

Å, nå ble jeg sulten.

*LoveBugMama* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er diabetiker. Spiser etter blodsukkerapparatet.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Farmors pølsegryte – Lavkarbo style! Trulten Middag 4 19-10-10 19:01
Søt chili saus Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 08-10-09 19:21
Fylte paprika Skaldeman/lavkarbo-style magan Middag 10 21-06-09 22:27
New York Style cheesecake paprika Kake/dessert og snacks 2 23-04-06 18:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no