Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-12, 20:29   #17626
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med hvordan Ullteppegarnet fra Sparkjøp tover, i sammenlikning med fx finull fra Rauma, Tove fra Sandnes eller Pt2 fra Tryving ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 27-11-12, 23:09   #17627
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Da er lårskivene innkjøpt og står og putrer i en Osso bucco inspirert gryte/suppe kombinert med en fransk oksegryte jeg fant på aperitif. Det lukter godt så langt.
Det så ut som om de hadde hatt kalveskank også da vi kjøpte lårskivene- så kanskje det blir testet neste gang.

Ikke noe "lurer på" i dag altså - bare en oppfølging siden jeg fikk svar da jeg lurte

åååååh, osso bucco er så godt!!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-11-12, 00:10   #17628
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Noen som har erfaring med hvordan Ullteppegarnet fra Sparkjøp tover, i sammenlikning med fx finull fra Rauma, Tove fra Sandnes eller Pt2 fra Tryving ?

Det tover kjempefint.
Har brukt det mye til toving og er faktisk et av favorittgarnene mine og tove.
Tover nokså likt finull fra Rauma (de andre to har jeg ikke testet) men er mye rimeligere

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 28-11-12, 00:12   #17629
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Det tover kjempefint.
Har brukt det mye til toving og er faktisk et av favorittgarnene mine og tove.
Tover nokså likt finull fra Rauma (de andre to har jeg ikke testet) men er mye rimeligere

Å supert BenteR, nå ble jeg glad. Har noen nøster, men vært redd for å prøve det. Tovet en gang Regnbuegarnet fra Sparkjøp, og det tovet altså så mye, så tøflene som skulle være str 36 i følge oppskriften kom ut passe til baby
Ha, ha. Da blir det strikking gitt.
Tusen takk

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 28-11-12, 00:54   #17630
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvorfor jeg ikke får opp skikkelig info på facebook veggen til noen jeg er venn med? Får liksom opp bilder, og hvem som er deres venner, men så kommer ikke nylige hendelser opp, det er altså tomt nedover. Hva er det som er galt?


Og så lurer jeg på hvorfor det kjennes som om jeg har sandkorn inne på øyet? Det begynner ofte på kvelden, og er ubehagelig når jeg blunker. Bruker briller fast for jeg er nærsynt. Det er veldig ekkelt med dette vonde i øyet.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 28-11-12, 02:08   #17631
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.


Og så lurer jeg på hvorfor det kjennes som om jeg har sandkorn inne på øyet? Det begynner ofte på kvelden, og er ubehagelig når jeg blunker. Bruker briller fast for jeg er nærsynt. Det er veldig ekkelt med dette vonde i øyet.

Øyekatarr! Du må til legen og få resept på salve eller dråper før det blir (mye) verre. Dessuten er det supersmittsomt, husk å kaste all øyesminke du har brukt mens det har vært sånn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-11-12, 08:25   #17632
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som vet hvorfor jeg ikke får opp skikkelig info på facebook veggen til noen jeg er venn med? Får liksom opp bilder, og hvem som er deres venner, men så kommer ikke nylige hendelser opp, det er altså tomt nedover. Hva er det som er galt?

Vil tro at vedkommende ikke har veggen sin som synlig?
Eller at du er blokkert på noe vis?

Virker hvertfall mest logisk

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 28-11-12, 13:39   #17633
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Øyekatarr! Du må til legen og få resept på salve eller dråper før det blir (mye) verre. Dessuten er det supersmittsomt, husk å kaste all øyesminke du har brukt mens det har vært sånn.

Huff da. Har faktisk følt at jeg væsker litt i øynene, men når jeg ser etter så ser jeg ikke noe gugg eller rødt.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 28-11-12, 13:43   #17634
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Vil tro at vedkommende ikke har veggen sin som synlig?
Eller at du er blokkert på noe vis?

Virker hvertfall mest logisk

riktig. vedkommende har enten gjort innstillingene sine slik at noen (eller ingen) ser veggen. eller vedkommende har blokkert Kanskje.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-11-12, 14:36   #17635
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

riktig. vedkommende har enten gjort innstillingene sine slik at noen (eller ingen) ser veggen. eller vedkommende har blokkert Kanskje.

Hm, veldig rart. Dette er jo bl.a to veninner. dette må jeg finne ut av

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 28-11-12, 14:38   #17636
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hm, veldig rart. Dette er jo bl.a to veninner. dette må jeg finne ut av

Anbefaler da å spørre dem, ikke sikkert det bare gjelder deg kan være fler

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 28-11-12, 14:52   #17637
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

@Kanskje: Du kan gå inn ved siden av noe av det du ser på veggen og klikke på en pil der (har ikke FB åpent foran meg så det får bli en slik forklaring). Da du der trykker hide får du muligheten "change what updates you see ..." - der kan du da velge om du vil se alt, noe eller ingenting fra den personen. Kan være at det er den innstillingen du må forandre. Det er en grei måte å regulere hvor mye "spam" man får fra folk som er racere på FB

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 28-11-12, 18:28   #17638
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Huff da. Har faktisk følt at jeg væsker litt i øynene, men når jeg ser etter så ser jeg ikke noe gugg eller rødt.

Fått øyesalve/dråper ... litt ubehagelig å ha innpå, men satser på at det hjelper. Øyet var ikke veldig betennt ,men litt hovent, og rødt. Og så svir det og jeg har sand følelse. Og siden jeg besøkte noen som hadde betennelse for et par uker siden, så ble det behandling. Håper det hjelper :-) Takk for rådet om å søke lege.

Må all sminke jeg har brukt kastes nå da?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 28-11-12, 18:33   #17639
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

@Kanskje: Du kan gå inn ved siden av noe av det du ser på veggen og klikke på en pil der (har ikke FB åpent foran meg så det får bli en slik forklaring). Da du der trykker hide får du muligheten "change what updates you see ..." - der kan du da velge om du vil se alt, noe eller ingenting fra den personen. Kan være at det er den innstillingen du må forandre. Det er en grei måte å regulere hvor mye "spam" man får fra folk som er racere på FB

Finner ingen piler jeg

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 28-11-12, 18:41   #17640
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

@Kanskje: Du kan gå inn ved siden av noe av det du ser på veggen og klikke på en pil der (har ikke FB åpent foran meg så det får bli en slik forklaring). Da du der trykker hide får du muligheten "change what updates you see ..." - der kan du da velge om du vil se alt, noe eller ingenting fra den personen. Kan være at det er den innstillingen du må forandre. Det er en grei måte å regulere hvor mye "spam" man får fra folk som er racere på FB

Dette gjelder bare hva du ser på din egen newsfeed, ikke hva du ser på selve veggen til vedkommende, det er det h*n som styrer. Men Kanskje, ser du at vedkommende legger ut statuser/bilder/lenker etc? Kanskje denne personen rett og slett aldri poster noe.
Jeg vet ellers om flere som blokker enkelte funksjoner, som posting på egen vegg o.l., men det er stort sett for alle. Jeg tenker i alle fall at man skal ha en god grunn til å blokkere for enkeltpersoner. (Som jeg har, for enkelte eldre slektninger som har en tendens til å slarve og trekke egne, gjerne noe underlige, konklusjoner over ting. )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-11-12, 20:31   #17641
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jupp. Og når det gjelder sko er det - grovt sett - to ideologier... den ene mener at man trenger demping og korreksjon, den andre at foten trenger minst mulig fordi den i seg selv har fantastisk innebygget støtdemping som man hemmer gjennom å løpe med forøyede, og dempede hæler. Min erfaring er at det er bedre for meg med minimale sko. Har ikke vondt i beina med det, men jeg har returnert (og kastet) flere par sko i mellomdyr klasse fordi de ble vonde på føttene etter 2-4km. Med minimale sko er min erfaring at det blir lettere å løpe mer framover på foten, såfremt man tar det pent i starten og bygger opp musklene skikkelig. (Når det er sagt tror jeg gjerne at det finnes bein som trenger mer hjelp - men jeg tror ikke det gjelder 80-90% av mosjonistløperne. Vel, det er min mening. )

Jeg er nok definitivt blant de som trenger demping og støtte både her og der. :P Gikk til noen som tilsvarer Löplabbet her i London i dag. Fikk prøvd joggesko på tredemølle og sett bilder av løpingen min. Plattfot med stor p. Så... nå har jeg joggesko som er overraskende behagelige. Happy ending (forhåpentligvis)

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 28-11-12, 20:40   #17642
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Fått øyesalve/dråper ... litt ubehagelig å ha innpå, men satser på at det hjelper. Øyet var ikke veldig betennt ,men litt hovent, og rødt. Og så svir det og jeg har sand følelse. Og siden jeg besøkte noen som hadde betennelse for et par uker siden, så ble det behandling. Håper det hjelper :-) Takk for rådet om å søke lege.

Må all sminke jeg har brukt kastes nå da?

Om det er katarr - JA. Ellers kommer du til å smitte deg selv på nytt og på nytt. Og ikke bruk sminke mens du har betennelsen!!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-11-12, 20:42   #17643
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Jeg er nok definitivt blant de som trenger demping og støtte både her og der. :P Gikk til noen som tilsvarer Löplabbet her i London i dag. Fikk prøvd joggesko på tredemølle og sett bilder av løpingen min. Plattfot med stor p. Så... nå har jeg joggesko som er overraskende behagelige. Happy ending (forhåpentligvis)

Glimrende! Håper at du får stor glede av å bruke dem framover.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 29-11-12, 20:37   #17644
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan får jeg ren og blank messing?

Og hvordan får jeg bort flekker av stearin på speilfat? Blir bare gnidd utover og ikke pent.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 29-11-12, 21:08   #17645
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvordan får jeg ren og blank messing?

Og hvordan får jeg bort flekker av stearin på speilfat? Blir bare gnidd utover og ikke pent.

Messing aner jeg ingenting om, men speilfatet holder du under varmt vann så skal det løsne

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 29-11-12, 21:09   #17646
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Uhrm. Jeg har aldri skåldet (skoldet?) mandler før, og lurer på hvor lang tid det tar før de er tørre når de ligger spredt på brett? Ca? Og, skal de smake annerledes etter å ha vært i kokvannet?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 29-11-12, 21:25   #17647
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Uhrm. Jeg har aldri skåldet (skoldet?) mandler før, og lurer på hvor lang tid det tar før de er tørre når de ligger spredt på brett? Ca? Og, skal de smake annerledes etter å ha vært i kokvannet?

De smaker ganske annerledes, syns jeg, men er fortsatt veldig gode!
De tørker liksom ikke helt igjen på en måte. Jeg pleier aldri tørke mandlene mer enn kanskje over natten på benken. Ofte går de rett fra skolding til kvern til kransekake og aldri har noen klaget på hverken kransekaken eller marsipanen jeg lager.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 29-11-12, 21:39   #17648
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Supre greier, kitt! Da blir de nok fine til i morra. I dag er det ikke nok ork til å gjøre stort annet enn å lime pepperkakehus Tenkte jeg skulle forsøke Fristende Lavkarbos pepperkaker nemlig De skal det være skåldete mandler i.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 29-11-12, 21:58   #17649
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noen fortelle meg det perfekte blandingsforholdet for melis og vann når jeg skal sette sammen pepperkakehus? Helst i gram/ml/dl, ikke 1:9 osv

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 29-11-12, 22:16   #17650
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Kan noen fortelle meg det perfekte blandingsforholdet for melis og vann når jeg skal sette sammen pepperkakehus? Helst i gram/ml/dl, ikke 1:9 osv

Mener det ligger i sintef sine byggforskrifter for pepperkakehus:
http://www.sintef.no/Byggforsk/Nyhet...pepperkakehus/
Selve forskriftene: http://www.sintef.no/upload/Byggfors...hus%202012.pdf

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no