Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Prosentfordeling protein, fett og karbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-12, 12:33   #1
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Prosentfordeling protein, fett og karbo

Hei alle sammen!
Jeg starter på igjen etter et langt opphold og mange nye (og gamle) kilo.

Men, jeg husker ikke helt prosentfordelingen...


Noen som kan hjelpe meg med det?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 12:53   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Prosentfordeling protein, fett og karbo

Noe sånt som 5% karber, 20% proteiner og resten fett!

Du skal spise ca 1g protein pr kg kroppsvekt, så får du regne ut resten i fra det!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:30   #3
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Prosentfordeling protein, fett og karbo

Tusen takk Kitt!

Vet du foresten noe om hva man bør ligge på for å bygge muskler og få ned fettprosenten?

Mannen min begynner sammen med meg, men siden han ikke er overvektig og skal bygge muskler skal han ligge høyere på karbo enn meg... Han trener 2-3 ganger i uken med ryp opplegg.

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 14:50   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Prosentfordeling protein, fett og karbo

Han kan gjerne ligge på 2 g protein pr kilo kroppsvekt og vel så det utifra hvor mye han trener. Han kan om han vil også ligge en del høyere i kh - tommelfingeregelen er at spiser han over 72g kh pr dag (jfr Lutz), bør han ikke overdrive fettinntaket.

Dere kan begge ta utgangspunkt i rene matvarer, fiskefileter, kjøtt av alle slag, kylling med og uten skinn og sjømat og ellers feks cottage cheese som proteinkilder. MAAAAASSE grønnsaker på dere begge, og gode fettkilder. Nå vet ikke jeg hva han ønsker å spise av kh i tillegg, tenker han lav GI som bønner, linser, bær og sånt, eller noe pasta/ris/brød?

Jeg ville startet "likt" (bare med mer protein for hans del), og så økt på med kh-inntaket til han til et nivå han er komfortabel med. Bare han er obs på at de første par ukene kan være litt tøffe treningsmessig, men at det vil bli bedre når kroppen går over til fettforbrenning. Det er nok individuelt hvor mye han kan eller bør spise av kh, men dere har det kanskje godt planlagt allerede

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:58   #5
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Prosentfordeling protein, fett og karbo

Tusen takk for gode råd

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
prosent fett/protein/karbo ninagronn Spørsmål og svar 0 31-05-11 23:28
Fett, karbo, protein og metthetsfølelse kamp Generell diskusjon 24 24-08-10 14:12
Fordeling fett/karbo/protein Cirkelines Lavkarbo generelt 2 21-08-10 17:07
Karbo-protein-fett-kalkulator Homer Simpson Spørsmål og svar 0 04-05-09 12:23
Hva er formelen for fett, karbo og protein? tattoogl Ketolysekuren 0 28-04-09 17:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no