Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-07, 11:11   #1
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

Hjelp...!
Jeg sitter her med bok, tabletter og bakemix, klar som et egg for å starte på ny frisk med ketosekuren. Jeg hadde en gedigen sprekk (en ukes, faktisk), men har nå tenkt å ta gå helhjertet inn for kuren. Nå har jeg liksom spist de jordbærene som jeg hadde så lyst på, og magen er enda større enn før, så nå er det bare å sette igang med å få vekk fettet.

Men, jeg fikk tilbake resultatet på blodprøvene mine, og jeg er IKKE insulinresistent! Hmmmm, er det da bra med lavkarbo eller er ikke lavkarbo "it" når det gjelder vektreduksjon?! Noen som vet??

Jeg hadde en C-peptitverdi på ca 0,58 nmol/l (ref-verdi er 0,22-1,4 nmol/l)
Ideelt: 0,3-0,4 (hos friske, ikke insulinresistente, slanke personer)
Sannsynlig insulinresistens: verdier >; 0,7
Betydelig insulinresistens:>; 1,0
Så det skulle visstnok tilsi at jeg IKKE har insulinresistens. Merkelig egentlig, jeg har utpreget eplefasong, alt fettet er samlet rundt mage og hofter. Magen står ut som en ballong, og det siste året har jeg sett konstant gravid ut i 6-7 mnd. Det er litt ille, tatt i betraktning til at jeg faktisk gikk gravid i 9 mnd forut for det siste året, så nå er jeg LEI av å se gravid ut. *sukk*

Håper noen har mulighet til å gi meg noen gode råd....! Er takknemlig for all hjelp!!

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 12:03   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

Jeg husker ikke tallene mine, men i følge fastlegen min er prøvene mine bra (ingen insulinresistens), mens på Balderklinikken sa legen at tallet lå litt høyt og tydet på resistens, selv om det lå innenfor referanseområdet. Så det kommer nok litt an på hvem du spør. Bedre med leger som ikke bare ser seg blinde på referansetallene, de er tross alt bare et gjennomsnitt.

Det høres absolutt ut som lavkarbo er tingen for deg


Sist redigert av Huldr : 09-07-07 kl 12:17.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 13:46   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

Heisann.

Bare sett i gang på kuren du! Jeg har aldri sjekka slike ting med legen, jeg ville bare slanke meg. Og kuren har virka både på kilotap og cm-tap.

Lykke til.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 14:40   #4
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

hva med å gå til en annen lege f.eks. hos en fedonklinikk?

jeg har gått i åresvis å klagd til legen min at jeg stadig får spm om jeg er gravid og ikke klarer å bli kvitt magen, men egentlig ikke blitt tatt helt seriøst. Tatt glukosebelastningstester mtp at jeg hadde nedsatt glukosetoleranse da jeg var liten, men de viste ingenting.

Så ikke før jeg var så desp at jeg var klar for fettsuging og oppsøkte en klinikk fikk jeg hjelp - de rådet meg til å først bli utredet skikkelig og anbefalte meg en lege - visste ikke da at det var fedonklinikk så ble veldig skeptisk hehe da jeg oppdaget det, men er veldig takknemlig når for at jeg ga det en sjanse. For på ca 2 mnd er jeg blitt 7,7kg lettere og 14 cm smalere rundt midjen!

Går på ketogen diett forresten

Så jeg ville oppsøkt en annen lege var jeg deg som har tid og gidder å ta ordentlige prøver. Og inntil videre kan du jo begynne litt forsiktig mtp ketose - start med å kutte ut pasta og ris o.l og bytt til lav gi mat

lykke til!

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 14:55   #5
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

Okei! Det var egentlig det jeg håpte, at ketogen kost kan hjelpe mot "gravide-magen", som absolutt IKKE er gravid...!
Jeg har også vært inne på tanken med fettsuging og bukplastikk for å bli kvitt elendigheten, men jeg forsøker gladelig en ketogen diett i noen mnd først. Det er jo så utrolig dyrt med en slik operasjon, og det tar lang tid å bli i normalt gjenge igjen etterpå. Vil helst slippe, med andre ord...

Har forøvrig vært på trening i dag, for første gang på snart FIRE mnd! Det var utrolig tungt, men det som var litt oppmuntrende var at jeg greide å jogge i to min (wow, liksom) sammenhengende nå også, slik som jeg gjorde da jeg tok en treningspause... Jeg har elendig kondis, så for meg er to min jogging ganske bra, bare for å unnskylde meg selv litt....

Har nettopp kommet hjem og skal slenge meg i dusjen snart, men kroppen hylte etter mat, så nå spiser jeg en halv avokado, litt reker og en ss majones! Ingen karbohydrater her nei, kroppen får værsågod forbrenne litt fett, nemlig!

Da kjører jeg på med ketolysekuren, og krysser fingrene for at kiloene mine forsvinner som dugg for sola! Takk for gode råd og innspill!!

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 15:25   #6
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

nå går ikke jeg på ketolysekur da så kan ikke gå god for den, men ketogent kosthold har iaf funket bra for meg. Om jeg får drømmemagen vet jeg ikke men den er iaf på vei i riktig retning - vekk vekk vekk

Tror jeg er såpass forfengelig at jeg kommer til å ta fettsuging likevel - vil ikke ha den ekle magen tilbake nemlig, men de på klinikken jeg var hos sa at resultatet ble best uansett om jeg klarte å få vekk noen kg fordi det indre bukfettet får de ikke tatt uansett og det begrenser seg hvor mye de kan fjerne ellers.

Så omlegging av livsstil først og fremst er et viktig steg uansett. Hjelper nemlig ikke å fjerne fettet om man spiser som før - uasunn mat og slikt og trener lite. For da kommer det tilbake uansett....

syns det er bra jeg med to min jogg - det er jo en start ikke sant og du prøver!
Du er flink. Lykke til og stå på videre!!!

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 19:25   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

Jeg har blitt kvitt mesteparten av magen etter 5 mnd på ketolysekuren Er blitt 22 cm mindre rundt magan Så det hjelper ja...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 19:45   #8
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg har blitt kvitt mesteparten av magen etter 5 mnd på ketolysekuren Er blitt 22 cm mindre rundt magan Så det hjelper ja...


WOW!!! Oh himmel, som jeg ønsker meg 22 cm mindre på midten. For en ønskedrøm! Vel, saken er klar, jeg skal holde meg til ketolyse og se hva som skjer. Det må være utrolig deilig! Lucky you!
Nå skal vi spise Fun Light-gelé her, nammis! :-) Veldig greit med kur som tillater favorittmat!

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 19:54   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

Jepp, det er det Jeg holdt meg unna alt kunstig søtning, for jeg ville bli kvitt søthungeren. Jaggu klarte jeg det også.

Ketolysekuren er topp for kropp og sjel...

Her kan du se forskjellen på meg: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13602

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:14   #10
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

Jøje meg, det var litt av en forskjell! Du er jo nærmest halvert!!!
Har herved som mål å bli like liten som deg!
Tenk at ketose kan gjøre slike endringer på en kropp, det er helt utrolig!

Jeg får si som deg, det hadde vært deilig å bli kvitt 20 kilo til jul... Så kanskje jeg får drømmene mine oppfylt, jeg også...!

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:27   #11
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra?

du får ønske deg det til jul da vettu da har du noe å jobbe mot.

Godt å finne noe som funker for kroppen iaf! Merker selv at kroppen liker mindre og mindre søtt - også kunstig søtt og heller vi ha naturlige ting som frukt. Det er godt å bli kvitt avhengigheten!

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no