Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Tilbake på southbeach

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-13, 13:55   #1
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Smile

Tilbake på southbeach

Vi savner grønnsaker og hopper tilbak på southbeach etter å ha prøvd lchf i 5 uker har vært gjennom lavkalori i mange år etter southbeach men prøvde lchf .. Er nok ikke tålmodig nok og savner grøntfor
Kjører på en uke med fase 1 fra i morgen og håper på å miste de siste gjenstridige kg på magen før påske! De sitter jaggu godt altså! Har sikkert skrudd ned forbrenninga etter lavkalori og mye trening de siste 8 åra! Satser på at det hår veien nå

Kan jeg spise cocosa? Inngår det som riktig fett?

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 14:28   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på southbeach

Opprinnelig lagt inn av Larkollen, her.

Vi savner grønnsaker og hopper tilbak på southbeach etter å ha prøvd lchf i 5 uker har vært gjennom lavkalori i mange år etter southbeach men prøvde lchf .. Er nok ikke tålmodig nok og savner grøntfor
Kjører på en uke med fase 1 fra i morgen og håper på å miste de siste gjenstridige kg på magen før påske! De sitter jaggu godt altså! Har sikkert skrudd ned forbrenninga etter lavkalori og mye trening de siste 8 åra! Satser på at det hår veien nå

Kan jeg spise cocosa? Inngår det som riktig fett?

Jeg spiser da masse grønnsaker på lchf

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 15:09   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på southbeach

Jeg savner også grønnsaker når jeg spiser ketogent. Drit å måtte begrense det. Men lchf er jo et ganske vidt begrep, så mulig du kan spise så mye grønnsaker du bare måtte ønske med din diett Langaard.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 16:46   #4
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på southbeach

Ja, cocosa er bra fett.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 01:41   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på southbeach

Skal man ha fett i det hala tatt på SB da?
Og savner grønnsaker?.... Sikker på du har spist etter reglene da?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 02:49   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på southbeach

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg savner også grønnsaker når jeg spiser ketogent. Drit å måtte begrense det. Men lchf er jo et ganske vidt begrep, så mulig du kan spise så mye grønnsaker du bare måtte ønske med din diett Langaard.


Jeg lever ketogent og spiser masse grønnsaker.
Det er plass til mye grønnsaker på mine 25 karbohydrater pr dag, så lenge jeg velger og bruke storparten av karbohydratene på nettopp grønnsaker.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 10:13   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på southbeach

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.


Jeg lever ketogent og spiser masse grønnsaker.
Det er plass til mye grønnsaker på mine 25 karbohydrater pr dag, så lenge jeg velger og bruke storparten av karbohydratene på nettopp grønnsaker.

Signerer

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 10:15   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på southbeach

Jeg har skjønt at dette er utrolig vanskelig for folk her inne å godta. Blir samme greia hver gang.

Nei, man får ikke spist ubegrenset med grønnsaker. 200 gram brokkoli, 200 gram blomkål. Da er vi oppe i? 13-14? Så skal man telle 1 pr f eks egg. 16. Løk er noe jeg helst vil spise uten å kunne fintelle og 100 gram løk gir? Ca 5? Altså har vi 21 karbohydrater bare der. Og skal man spise noen biter paprika, da må man være forsiktig, for brått har man spist fem karbohydrater verdt av bare det.

Dessuten. De fleste spiser f.eks kremost, har fløte i kaffen osv, så få bruker karbohydrater KUN fra grønnsaker. Og mange sier de må ligge ned i 15 gram kh?

Det må da være greit for dere at noen ønsker å spise mer grønnsaker enn som så.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 13:19   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Tilbake på southbeach

Skjønner ikke problemet. Jeg har aldri spist så mye grønnsaker noen gang som jeg gjør nå på lavkarbo. Spiser riktignok ikke strikt ketogent, men grønnsakene ville jeg ikke ha vurdert å kutte i engang.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 14:07   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på southbeach

Du spiser vel ikke akkurat den strengeste versjonen, index? Da har du vel heller ikke forholdt deg til det problemet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 14:26   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Tilbake på southbeach

Nei, det stemmer. Men Larkollen sier at hun ikke kan gå på lchf på grunn av mangelen på grønnsaker, og der skurrer det litt for meg. Lchf er jo et samlebegrep for lavkarbo, og har lite eller ingenting med ketogent kosthold å gjøre.

Jeg for min del har funnet ut at jeg trives best på 40-60 gram karbohydrater, og har heller ikke hatt noe problem med å ta av på dette nivået. Og da kan jeg spise mengder med grønnsaker...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 14:57   #12
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Wink

Sv: Tilbake på southbeach

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har skjønt at dette er utrolig vanskelig for folk her inne å godta. Blir samme greia hver gang.

Nei, man får ikke spist ubegrenset med grønnsaker. 200 gram brokkoli, 200 gram blomkål. Da er vi oppe i? 13-14? Så skal man telle 1 pr f eks egg. 16. Løk er noe jeg helst vil spise uten å kunne fintelle og 100 gram løk gir? Ca 5? Altså har vi 21 karbohydrater bare der. Og skal man spise noen biter paprika, da må man være forsiktig, for brått har man spist fem karbohydrater verdt av bare det.

Dessuten. De fleste spiser f.eks kremost, har fløte i kaffen osv, så få bruker karbohydrater KUN fra grønnsaker. Og mange sier de må ligge ned i 15 gram kh?

Det må da være greit for dere at noen ønsker å spise mer grønnsaker enn som så.

Enig med deg jeg kommer veldig fort opp i 20 gr karb og har også prøvd å ligge under dette! Nå ble det ikke southbeach heller da jeg må ha pause i hodet mitt.. Står om det i journalen min men fortsatt lavkarbo og nå 70 gr karb pr dag.. Tror dette passer bedre til meg .. Heldigvis er vi alle forskjellige og kanskje har denne perioden gjort noe med forbrenninga? Nå er jeg i hvertfall ikke redd for fett lenger og tør å spise mer av det så får vi se om de siste kg får vente på seg! Kanskje omlegging av treningen også vil ha noe å si hvis ikke jeg er annerledes enn alle andre da he he! Variasjon er ofte det som skal til! Nå har jeg variert kosten veldig drastisk fra tidligere i 5 uker og nå tilbake til " normalen" ! Har i hvertfall bestemt meg for å stresse mindre med dette! Er ikke bra å veie seg flere ganger om dagen :/ fokus på helse og helhet framover

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 14:59   #13
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Tilbake på southbeach

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Nei, det stemmer. Men Larkollen sier at hun ikke kan gå på lchf på grunn av mangelen på grønnsaker, og der skurrer det litt for meg. Lchf er jo et samlebegrep for lavkarbo, og har lite eller ingenting med ketogent kosthold å gjøre.

Jeg for min del har funnet ut at jeg trives best på 40-60 gram karbohydrater, og har heller ikke hatt noe problem med å ta av på dette nivået. Og da kan jeg spise mengder med grønnsaker...

Da er jeg jo pr deg fortsatt nesten på lchf? 70 gr karb, 60 gr fett og resten protein ( ca 120 g)
Så får vi se hva som skjer! 15 gr karb er for lite for meg ! Har ligget på 15-20 gr i 5 uker!

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 15:14   #14
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Tilbake på southbeach

15-20 gram blir for strengt for meg også. Pr definisjon er jo lavkarbo alt under 150 gram, men man bør passe på fettmengden litt om man går over 70-75 gram. pr. dag Jeg teller ikke verken kalorier eller karbohydrater til daglig, men prøver å holde meg på rundt 40-60 gram karbo i snitt. Om jeg går litt over en dag er det heller ikke noen katastrofe, men jeg får fort magesmerter om jeg spiser for mye karbo. Så det regulerer seg egentlig selv, på samme måte som vekten. Jeg har ligget stabilt på BMI på rundt 23,2 i et år nå, og det trives jeg egentlig helt greit med...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 16:52   #15
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på southbeach

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har skjønt at dette er utrolig vanskelig for folk her inne å godta. Blir samme greia hver gang.

Nei, man får ikke spist ubegrenset med grønnsaker. 200 gram brokkoli, 200 gram blomkål. Da er vi oppe i? 13-14? Så skal man telle 1 pr f eks egg. 16. Løk er noe jeg helst vil spise uten å kunne fintelle og 100 gram løk gir? Ca 5? Altså har vi 21 karbohydrater bare der. Og skal man spise noen biter paprika, da må man være forsiktig, for brått har man spist fem karbohydrater verdt av bare det.

Dessuten. De fleste spiser f.eks kremost, har fløte i kaffen osv, så få bruker karbohydrater KUN fra grønnsaker. Og mange sier de må ligge ned i 15 gram kh?

Det må da være greit for dere at noen ønsker å spise mer grønnsaker enn som så.

Jeg spiser mye grønnsaker, men jeg spiser ikke 200 gram blomkål og 200 gram broccoli; jeg spiser til en vanlig middag heller 100 gram av hver, altså 6-7 karbohydrater.
3 egg blir 1 karbohydrat etter mitt regnestykke (0,3 karbohydrater for hvert egg).
Jeg "finteller" ikke løk eller hvitløk; det begrenser seg naturlig hvor mye jeg liker og ha i maten.
Jeg spiser også gulrot, kålrot, sellerirot, etc. men jeg balanserer det slik at mengden der ikke overstiger mine 25 karbohydrater.
.
100 gram philadelphia gir 3,2 karbohydrater og 1 porsjon fløte til kaffien (10 gram) gir 0,29 karbohydrater.
Helt ok at folk ikke vil spise ketogent, lavkarbo er jo alt opp til 150 karbohydrater pr. dag, men jeg synest det er rart og si at de savner grønnsaker på lavkarbo.
Jeg spiser til og med bær daglig på mine 25 karbohydrater......

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 16:24   #16
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Tilbake på southbeach

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg spiser mye grønnsaker, men jeg spiser ikke 200 gram blomkål og 200 gram broccoli; jeg spiser til en vanlig middag heller 100 gram av hver, altså 6-7 karbohydrater.
3 egg blir 1 karbohydrat etter mitt regnestykke (0,3 karbohydrater for hvert egg).
Jeg "finteller" ikke løk eller hvitløk; det begrenser seg naturlig hvor mye jeg liker og ha i maten.
Jeg spiser også gulrot, kålrot, sellerirot, etc. men jeg balanserer det slik at mengden der ikke overstiger mine 25 karbohydrater.
.
100 gram philadelphia gir 3,2 karbohydrater og 1 porsjon fløte til kaffien (10 gram) gir 0,29 karbohydrater.
Helt ok at folk ikke vil spise ketogent, lavkarbo er jo alt opp til 150 karbohydrater pr. dag, men jeg synest det er rart og si at de savner grønnsaker på lavkarbo.
Jeg spiser til og med bær daglig på mine 25 karbohydrater......

Jeg mente ikke at jeg savnet grønnsaker på lavkarbo men på lchf når jeg skulle ha maks 15 gr karb pr dag

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 17:37   #17
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake på southbeach

lchf er det samme som lavkarbo og står for LowCarbHighFat.
Du valgte den strengeste retningen, ketolysekuren, om du skal holde deg til 15 karbohydrater pr dag.
Lchf eller lavkarbo er en samlebetegnelse for alle de forskjellige retningene der man holder karbohydratene under 150 pr dag og balanserer kosten med og øke fettmengden.
Jeg spiser som sagt 25 karbohydrater pr dag og lever ketogent/dvs at kroppen min bruker fett som energikilde istedet for karbohydrater. 25 karbohydrater er strengt, og jeg ville ikke valgt og leve så strengt om jeg ikke måtte, men grønnsaker får jeg likevel mye av.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter på Southbeach i dag! 15.4.13 G I malin South Beach 4 10-05-13 20:53
Hei - jeg er tilbake paprika Mer enn 30 kg overvekt 2 03-09-09 09:28
Lindberg vs Southbeach Iselilja Dr Lindbergs 1 26-05-09 14:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no