Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

17. mai-utfordringen

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-16, 16:48   #76
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 17. mai-utfordringen

Er det mulig å bli så tett i hodet som meg? Hadde kjøpt inn alt til ostesuffle med bacon i går, men så var jeg litt sent hjemme og det var lenge siden jeg hadde spist.... Så da ble det bestilt pizza Og jeg spiste mye! Så resultatet ble opp 1.1 kg

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 08:22   #77
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai-utfordringen

Er jo bare vann, Butterfly! Spist er spist, og så lenge du kommer kjapt opp på hesten igjen, er det ikke gjort stor skade.

De 600 grammene fra lørdag/søndag er vekk, og tok sågar med seg 400 gram til. 69,3 kilo nå. Yay! Over halvveis i 17. mai-målet! Ellers, 600 gram fra den laveste vekta før påske ... oooog 3,6 kilo fra min laveste vekt noensinne i voksenlivet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 13:24   #78
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill
Smile

Sv: 17. mai-utfordringen

Helt siden siste innsjekk fredag for over ei uke siden har vekta stått bom stille, men i helga steppet den ned en hel kilo. Jeg er ganske letta over å være lettere og har altså 1,9kilo igjen til 17. mai.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 15:47   #79
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai-utfordringen

Bra jobba!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-16, 00:56   #80
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 17. mai-utfordringen

Bra jobbet alle sammen!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 12-04-16, 13:29   #81
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 17. mai-utfordringen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er jo bare vann, Butterfly! Spist er spist, og så lenge du kommer kjapt opp på hesten igjen, er det ikke gjort stor skade.

De 600 grammene fra lørdag/søndag er vekk, og tok sågar med seg 400 gram til. 69,3 kilo nå. Yay! Over halvveis i 17. mai-målet! Ellers, 600 gram fra den laveste vekta før påske ... oooog 3,6 kilo fra min laveste vekt noensinne i voksenlivet.

Joda, er sant det. Har spist bra de to siste dagene, men stillstand i går og opp 100 g i dag. Men nå har nok syklusen litt av skylda for å ikke slippe vannet også tror jeg. Satser på ned i morgen

Wow, et kg ned på deg Ikke lenge igjen til 17-mai målet nå

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-16, 21:58   #82
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai-utfordringen

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Wow, et kg ned på deg Ikke lenge igjen til 17-mai målet nå

De første kiloene/grammene går jo fortest av, men jeg er god i trua på at nåla peker rett vei enda en stund!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 00:31   #83
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 17. mai-utfordringen

Passe lei stillestand. Vurderer å legge om kosten en periode, både matlysten og motivasjonen er laber nå, redd det kommer en kjempesprekk om jeg ikke tar noen tiltak for å ta meg sammen på en eller annen måte. Maten vokser i munnen om dagen, sliten og slapp og deppa. Blir sjukt kvalm av kjøtt og ost, og har egentlig bare lyst på knekkebrød, frukt og yogurt... Lurer på om jeg ikke skal lytte litt til kroppen og øke karbene og redusere på fettet en stund, og skippe kjøtt. Lei av å være uggen ass.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 13:45   #84
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 17. mai-utfordringen

3,4 ned, 4,6 igjen til 17.mai-målet. Ønsker alle en flott onsdag!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 19:26   #85
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 17. mai-utfordringen

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Lurer på om jeg ikke skal lytte litt til kroppen og øke karbene og redusere på fettet en stund, og skippe kjøtt. Lei av å være uggen ass.

Det høres lurt ut. Jeg har i alle fall brent meg flere ganger på "dritlei denne maten, men skal holde ut og være flink", og så har det gått en liten periode og så har jeg hatt en jumbosprekk som gjerne har vart i lang tid fordi jeg ikke har orket tanken på å starte igjen. De gangene jeg bare har justert litt, samt funnet litt nye ideer for ting jeg kan spise, så har det gått helt fint, og til og med fortsatt å gå litt ned selv om jeg har justert opp karboinnholdet.

Lykke til!!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 20:06   #86
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 17. mai-utfordringen

Opprinnelig lagt inn av stinei, her.

De gangene jeg bare har justert litt, samt funnet litt nye ideer for ting jeg kan spise, så har det gått helt fint, og til og med fortsatt å gå litt ned selv om jeg har justert opp karboinnholdet.

Lykke til!!

Takk for det! Satte opp måltidsplan med 50g kh i dag, og føler meg litt bedre i psyken, av å ikke måtte tvinge i meg maten. Har liksom alltid holdt meg mye lavere, da jeg har hatt store problemer med overspising om jeg har økt mer, så blir spennene å se om jeg kan klare å lære meg litt måtehold nå.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 22:04   #87
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 17. mai-utfordringen

Ned 200 g....

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 23:40   #88
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai-utfordringen

Jeg har prøvd bukser i dag. Skal snart ned en størrelse, har nå samme livvidde som jeg hadde på videregående.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 11:07   #89
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai-utfordringen

alle! Og HP, det får man si! (Jeg for min del måtte nok ha lagt på meg minst 15 kilo for å bruke samme buksestørrelse som på vgs. )
Lykke til, Spinerette! Å miste matlysta totalt er ikke noe gøy.

Yay! Enda 500 gram ned! Bra greier, asss!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 14:24   #90
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 17. mai-utfordringen

Vekta har variert voldsomt i det siste, fra stillestand til oppgang og ned igjen. Tok ett par oppkarbingsdager og i dag så viste vekta 500g ned 2,9 kg igjen til målet. Skal på jentetur neste helg men får legge til rette så godt jeg kan. Velge vin og sukkerfrie drinker istedet for øl er det noen av dere som har prøvd gin og tonic med den nye schweppes zero uten sukker? Håper den finnes på utesteder!

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 21:59   #91
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 17. mai-utfordringen

400 g ned

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 23:05   #92
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai-utfordringen

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

400 g ned

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 11:02   #93
Liseta
Seniormedlem
 
Liseta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.022
Liseta er ny på veien

Sv: 17. mai-utfordringen

Opprinnelig lagt inn av Liseta, her.

Her er alle velkommen!
Ny oppdatering: -1,2 kg fra forrige uke! Tilsammen -8,3 og 1,7 kg igjen! Dette går veien!

Så flinke dere er!
Ny oppdatering: syklusforsyrrelser og opp 600 gr. Selv om jeg var forberedt på det, er det likevel demotiverende.. Håper vannet forsvinner raskt!

__________________
Siden 12.01.16


Besøk gjerne min blogg: http://lavkarbolife.blogspot.no/
Liseta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 11:18   #94
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 17. mai-utfordringen

Min oppdatering: -1,8 fra forrige uke og -4,1 totalt så langt, så har bikket halvveis i forhold til 17.mai-målet mitt. Men veldig klar over at de letteste kiloene nå er borte, og at jeg nok må slite mer og gå ned mindre etterhvert.

God helg alle sammen!!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 17:00   #95
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 17. mai-utfordringen

Ned 300 g i dag

Men nå begynner bursdagsutfordringene denne mnd. Skal i feiring i kveld, mandag og torsdag neste uke, og to dager uka etter der Blir vanskelig kjenner jeg,men får hvertfall prøve.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-16, 11:28   #96
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai-utfordringen

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Gått ned 0.9 kg, 7.1 igjen.

Gått ned 0.8 kg 6.3 igjen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-16, 13:04   #97
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: 17. mai-utfordringen

Veide meg idag. Denne uka har jeg nemmelig hatt en sprekkdag hvor jeg ble "tvunget" til å spise kake så jeg er godt fornøyd med at jeg har gått ned 700g
Veier nå 85,2 og det er 1,2kg til 17. mai

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 16-04-16, 13:46   #98
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai-utfordringen

alle.

Jeg er på et nytt platå. Demotiverende og det gjør det litt vanskelig med maten, ingen store utskeielser men nok gjennom dagen til at det ikke akkurat bidrar til å bryte platået. I dag har jeg kjøpt inn bacon så nå er jeg klar for skikkelig keto fra i morgen eller mandag.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-04-16, 15:28   #99
Descision
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 330
Descision er på en erverdig vei

Sv: 17. mai-utfordringen

Ned hele 100 g siste uke, hehe!
Tror litt skyldes syklus, litt inntak av hveteboller i går, og så har jeg noe cystegreier som mulig påvirker både vekt og cm (økt 2 cm nederst på magen)? Følt meg veldig oppblåst siden dette kom. Vel vel, ny uke, så får vi se neste lørdag hva som da har skjedd.

Ha en god uke alle sammen!

__________________


Descision er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 11:16   #100
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai-utfordringen

Melder meg på her jeg, selv om jeg ikke så ned 10 kilo til 17 mai da. Det er altfor masse med få uker igjen, men jeg har som mål å gå ned mest mulig da

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
17. mai-utfordringen nisse Ketolysekuren 96 18-05-11 15:26
Tar du Utfordringen - 12 uker til et sunnere og sprekere meg/deg Shrinking Line Generell diskusjon 16 02-05-10 16:35
Ny giv etter ferien, flere som vil være med på utfordringen? hegekat Ketolysekuren 6 30-07-08 01:50
Bli med på anti-lightbrus-utfordringen Sugarpill Generell ernæringsdebatt 62 28-10-07 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no