Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilken kokosmelk?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-11, 15:22   #1
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Hvilken kokosmelk?

På kiwi hadde de

"Eldorado kokosmelk med 2.7 karbohydrat -hvorav 0.7g sukkerarter"

og

"Blue dragon med 2,7 karbohydrat -hvorav 2.2g sukkerarter"

Hva er sukkerarter, og hvilken er best ?

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 15:45   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kokosmelk?

sukkerarter er det samme som sukker.

Jeg bruker den med minst sukker.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 17:28   #3
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: Hvilken kokosmelk?

Takk

Er ikke helt sikker på at jeg forstår, er det sånn at forskjellen på sukkerarter utgjør altså sukker når mengden karbohydrater er den samme?

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 17:54   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av sommerklar?, her.

Takk

Er ikke helt sikker på at jeg forstår, er det sånn at forskjellen på sukkerarter utgjør altså sukker når mengden karbohydrater er den samme?

Ja, det stemmer.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 18:01   #5
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: Hvilken kokosmelk?

Takk Gerd
Hva består karbohydrater ellers av?

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 18:14   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av sommerklar?, her.

Takk Gerd
Hva består karbohydrater ellers av?

strivelse bl.anna

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:17   #7
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: Hvilken kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

strivelse bl.anna

Takk for svar

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:30   #8
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hvilken kokosmelk?

Kokosmelk er noe lureri!

Den med minst karber er den som er blandet ut mest med vann. Den prosentvise næringssammensetningen er tilnærmet lik, og ja - det er jo laget av kokosmelk + vann, og det er ingen videre forskjell på nøttene, så her må man bruke hodet.

Velg den med mest fett. Dette er sannsynligvis den med mest karber i, om ikke en av produsentene har tuklet med innholdsfortegnelsen.

Evt bruk mindre av boksen og spar til neste dag om antall karber bekymrer deg. (flott i kaffe o.l. som et lavkarbo alternativ til melk/fløte + du får i deg finfin virgin kokosolje)

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:31   #9
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hvilken kokosmelk?

P.s. i det aktuelle tilfellet tror jeg det er snakk om feilmerking. Kokos er så ofte feilmerket!!!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 19:32   #10
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Hvilken kokosmelk?

Dette er en gammel tråd. Søkte rundt ang kokosmelk, og kom over dette.
Hvilket merke kokosmelk er best?

og så leser jeg at kokosmelk er lureri?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 20:02   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Dette er en gammel tråd. Søkte rundt ang kokosmelk, og kom over dette.
Hvilket merke kokosmelk er best?

og så leser jeg at kokosmelk er lureri?

Hun som skriver at det er lureri forklarer jo også hvorfor - lavere karbohydratinnhold i kokosmelka betyr i all hovedsak bare at det er mindre kokosnøtt i den, altså at boksen inneholder mer vann.


Den fra rema er mer enn god nok - godt fettinnhold og lav pris. Jeg handler fra innvandrerbutikkene i strøket mitt, selv. Unngår bare light-varianter, siden jeg gjerne vil ha det gode kokosfettet.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 20:21   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kokosmelk?

Signerer Rin. synes ikke lett kokosmelk er så godt heller, den smaker kvalmende søtt. Den fete er mye bedre. Jeg bruker den fra rema til 10kr.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 20:21   #13
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Hvilken kokosmelk?

Takk for oppklaring!
Jeg bruker selv den fra rema.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:50   #14
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hvilken kokosmelk?

Den fra Rema er kjempe god! Den har jo god smak og kremen konsistens tvers gjennom. Ikke noe som skiller seg ut i de boksene. Lavest karboinnhold og høyest fettprosent

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 11:48   #15
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Hvilken kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Den fra Rema er kjempe god! Den har jo god smak og kremen konsistens tvers gjennom. Ikke noe som skiller seg ut i de boksene. Lavest karboinnhold og høyest fettprosent

Lavere enn ett gram pr 100 g?

Edit: Jeg synes det sto rimi...

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 23:59   #16
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kokosmelk?

Det er vel kanskje litt som å velge pest eller kolera?

Jeg pleier å kjøpe den som bare er kokos og vann. Heller det enn 3-4-5 forskjellige tilsetningsstoffer. Kanskje flere karber? Men jeg kjøper aldri light.

Kanskje det er lureri hvis den er blanda ut med mere vann?

(ellers er det også den typen som holder seg flytende hele veien, ikke blir hard på toppen, det er absolutt et pluss for meg som kanskje bare skal ha noen skjeer av gangen).

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 00:27   #17
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken kokosmelk?

Jeg bruker Ekstra Creamy Cocont Milk fra Santa Maria. Den inneholder kun kokos og vann. Er nok ikke den billigste, men den er nok tykkere enn mange andre. 3g karbo, 3g protein og 18g fett pr. 100g.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 00:39   #18
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hvilken kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Jeg bruker Ekstra Creamy Cocont Milk fra Santa Maria. Den inneholder kun kokos og vann. Er nok ikke den billigste, men den er nok tykkere enn mange andre. 3g karbo, 3g protein og 18g fett pr. 100g.

overaskende nok så er faktisk rema sin koksmelk både mer kremete og har mer fett og faktisk mindre karbo enn den du nevner fra santa maria. 1,5 g protein, 1 g karbo, 21 g fett. Riktig nok har den stabilisatorer som sikkert gjør den tykkere enn den egentlig kunne ha vert, men ser ikke ut til å være noe farlig med disse to stabilisatorer som er brukt.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 00:52   #19
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

overaskende nok så er faktisk rema sin koksmelk både mer kremete og har mer fett og faktisk mindre karbo enn den du nevner fra santa maria. 1,5 g protein, 1 g karbo, 21 g fett. Riktig nok har den stabilisatorer som sikkert gjør den tykkere enn den egentlig kunne ha vert, men ser ikke ut til å være noe farlig med disse to stabilisatorer som er brukt.

Da skal jeg skjekke den en gang, men jeg er ikke så ofte innom en rema-butikk dessverre.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 09:16   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kokosmelk?

Den fra rema inneholder guarkjernemel(E412),karbosymethylcellulose(videreb ehandlet celleulos, E466) og sitronsyre(E330).
Dette er stoffer jeg ikke er det minste skeptisk til Både guarkjernemel og sitronsyre brukes de mange lavkarbere nesten daglig. E nummer betyr ikke automatisk at det er skumelt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:06   #21
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hvilken kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Den fra rema inneholder guarkjernemel(E412),karbosymethylcellulose(videreb ehandlet celleulos, E466) og sitronsyre(E330).
Dette er stoffer jeg ikke er det minste skeptisk til Både guarkjernemel og sitronsyre brukes de mange lavkarbere nesten daglig. E nummer betyr ikke automatisk at det er skumelt.

nemlig Det eneste jeg tenkte på er den cellolosen, resten er ikke noe å bry seg om

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 12:33   #22
MoccaMaster
Medlem
 
MoccaMaster sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 153
MoccaMaster er ny på veien

Sv: Hvilken kokosmelk?

Har rema 1000 fått ny kokosmelk? Den jeg kjøpte der nå hadde jo over 5g karbo..

MoccaMaster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft <3 Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 13:18   #23
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av MoccaMaster, her.

Har rema 1000 fått ny kokosmelk? Den jeg kjøpte der nå hadde jo over 5g karbo..

Var det den med rema1000-logo på blå boks? De oppdaterte næringsinnholdet på den for en stund siden til 3-4 kh/100g, men ikke over 5, med mindre de endra etiketten igjen veldig nylig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 17:25   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kokosmelk?

Om man ikke bare ser på prisen, synes jeg Go Tan er den udiskutablet beste på smak. 3 gram kh per 100 ml. Helt på det jevne, synes jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:43   #25
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om man ikke bare ser på prisen, synes jeg Go Tan er den udiskutablet beste på smak. 3 gram kh per 100 ml. Helt på det jevne, synes jeg.

Jeg har gått over til å kun bruke den. Smaken er så mye bedre og det er en stor fordel at den er i tetrapack og ikke hermetikk. I det siste har det jo kommet frem at hermetikk bokser med slik plastbelegg er spesielt kreftfremkallende.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aroy-D Kokosmelk KrissiFontaine Generell ernæringsdebatt 8 07-04-12 18:29
Kokosmelk SjokoMons Generell diskusjon 5 05-11-11 03:52
Kokosmelk? ples Induksjonen 2 04-03-11 00:57
Kokosmelk Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 18-03-10 10:05
Kakao og kokosmelk Fjonken Induksjonen 13 19-10-06 20:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no