Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lindberg eller Atkins vedlikehold?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-07, 17:29   #1
Zinger
Juniormedlem
 
Zinger sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 45
Zinger er ny på veien

Lindberg eller Atkins vedlikehold?

Hei!
Jeg ønsker bare å bli kvitt 3-4 kilo, grunnen til at jeg prøver meg på lavkarbo er at jeg har en litt sensitiv mage som tåler sukker og hvitt mel dårlig.

Det jeg lurer på er om jeg kan begynne rett på atkins vedlikehold eller noe sånt, siden jeg ikke skal ta av så mange kilo?? Noen som har en ide om hva som vil passe meg best?

Er helt ny her, men har surfet litt rindt her før jeg bestemte meg for å bli medlem, og jeg syns dette er bedre enn noen av de hundretusen bøkene jeg noen gang har lest!! masse gode tips fra EKTE mennesker!

Zinger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo light Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 00:54   #2
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lindberg eller Atkins vedlikehold?

For en liten vektnedgang passer Lindberg helt fint. For mange så er det også nok å kutte ut sukkerholdig brus for å redusere antall kalorier man får i seg per dag.

Lykke til!

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:41   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lindberg eller Atkins vedlikehold?

Atkins vedlikehold og Lindberg er nesten det samme. Så hva du velger blir hipp som happ. Du kan bruke grunnreglene i disse ot ut fra det lage deg et eget opplegg din kropp trives med.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:46   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lindberg eller Atkins vedlikehold?

enten du velger Atkins vedlikehold eller Lindberg, så anbefales det at du kjøper boka da og har du sprsmål, så er vi her

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:32   #5
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Lindberg eller Atkins vedlikehold?

Atkins V. er mere fokus på sunne matvarer enn Fedon. F. sier helst "kutt ned på" mens Atkins sier heller kutt ut de matvarer som forstyrrer vektnedgang og gir deg "vondter" i kroppen. A. er mere vitenskapelig dokumentert enn F. På A. teller du karber i alle faser som gjør at du har bedre kontroll på vekta og på hva du evt. reagerer på av matvarer. Det er også restriksjoner på hva du kan spise på A. Når du først har lært telling av karber så går ting av seg selv på A. F. ligner mere på Statens Ernæringsråd light.

Dette gjør A. (i alle faser) til ett bedre og sunnere måte å spise på enn F. F. er egentlig ikke så langt unna Statens Ernæringsråd o.l. men er såklart bittelitt sunnere da du skal kutte ned litt på inntaket av poteter, brød osv. i forhold til SE. Ellers så har F. innført matvarer som bønner, linser og fruktose. Disse er ikke spesielt sunne og man trenger ikke disse i ett sunt kosthold. På F. skal du også passe på mere hvor mye du spiser ellers går du ikke ned i vekt.

Så det er altså mange forskjeller på Atkins V. og Fedon. Velg Atkins Vedlikehold er mitt råd fordi det er det beste for kroppen din i lengden.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:41   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindberg eller Atkins vedlikehold?

Jeg tror både Atkins og Fedon er bra på hver sin måte, og forskjellen er ikke veldig stor heller.
Jeg ville ha studert begge deler litt mer inngående, og gått for den som frister mest kulinarisk sett. Uaensett så er det to veldokumenterte og gode måter å leve på!
Veldig godt å lese at noen som bare har et par kilo "for mye" velger å bare ta enkle restriksjoner, i stedet for å kaste seg på et stramt ketogent opplegg, i alle fall

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 16:29   #7
Zinger
Juniormedlem
 
Zinger sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 45
Zinger er ny på veien

Sv: Lindberg eller Atkins vedlikehold?

Tusen takk for supre svar!! Dere er så herlige som gidder å bruke tid på en uvitende nybegynner. Er litt redd for å "mase" etter alle disse diskusjonene som har vært i det siste, om unødvendig trådstarting osv..

Har lest en del om både Atkins og Fedon nå, og jeg tror egentlig det er det samme hva jeg velger. Det e bare det at hvis jeg begynner på Atkins Vedlikehold føler jeg liksom at jeg går glipp av noe når jeg "hopper over" de første fasene. Skjønner dere hva jeg mener?

Zinger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo light Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
ketolyse kuren kontra Atkins.. nomma Lavkarbo generelt 6 10-06-05 23:58
Nytten av ketose + Atkins vs Lindberg - igjen.... Zoë Lavkarbo generelt 3 21-06-04 09:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no