Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-06, 04:07   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

IKKE si olivenolje.

Jeg har sett diverse nøtteoljer på bla. Ultra. Er valnøtt- eller hasselnøttolje godt i smoothies? De må jo selvsagt være sunne også da, og kaldpressede.

Nille skryter veldig av den der avokadooljen. :hmm:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 07:16   #2
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Jeg liker godt Odelia rapsolje med sitronsmak - synes den gir en fin smak på smoothies. Har prøvd både valnøtt- og hasselnøttolje, det var OK men foretrekker rapsoljen!

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 10:58   #3
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Jeg mener å ha lest at rapsolje ikke er så sunt sammenlignet med andre oljer, men jeg kan ta feil.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 11:06   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Der tar du nok feil, Jankph. Skaldeman liker ikke å bruke slike oljer, men hvis du tar et kjapt søk finner du god info om den oljen Nena bruker.

  Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 11:42   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Ja, jeg foretrekker avocado- eller macadamianøttolje i smoothies. Rapsolje med sitron hørtes snadder ut. Og fordi om Skaldeman ikke liker rapsolje betyr det ikke at den ikke er sunn og god for oss andre ! Det er en av de sunneste beste oljene vi har !

Men om du vil ha en helt uten smak kan du bruke MCT olje som må bestilles/kjøpes på apotek. (De som handler hos Norsk Medisinaldepot kan bestille den og har en i løpet av et par dager).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 12:04   #6
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ja, jeg foretrekker avocado- eller macadamianøttolje i smoothies. Rapsolje med sitron hørtes snadder ut. Og fordi om Skaldeman ikke liker rapsolje betyr det ikke at den ikke er sunn og god for oss andre ! Det er en av de sunneste beste oljene vi har !

Men om du vil ha en helt uten smak kan du bruke MCT olje som må bestilles/kjøpes på apotek. (De som handler hos Norsk Medisinaldepot kan bestille den og har en i løpet av et par dager).

Du får mct-olje hos www.norkost.no eller hos www.internutrition.no

  Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 12:37   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95

Du får mct-olje hos www.norkost.no eller hos www.internutrition.no

Stilig !! Ingen av disse hadde denne oljen da jeg begynte med den !
Flott at det er flere valgmuligheter. Billigere enn på apoteket er det også !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 12:45   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

NOW you tell me.... *sukk*

  Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 13:12   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Åh tusen takk!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 13:14   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Så dette er ekte, god MCT-olje, sant? Bare så jeg ikke kjøper noe dårlig kopigreier. Orker ikke lese alt det.

http://www.norkost.no/product_info.p...roducts_id=372

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 14:24   #11
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Rapsolje med sitron hørtes snadder ut. Og fordi om Skaldeman ikke liker rapsolje betyr det ikke at den ikke er sunn og god for oss andre ! Det er en av de sunneste beste oljene vi har !

.

Ja rapsolje har jo perfekt sammensetning av omega 3 og 6 om jeg ikke husker feil..... I henhold til Lindbergsk kosthold....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 16:33   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Udos Choise.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 21:27   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

urk...udo's i smoothie?! nei det greier ikke jeg, men sundt er det!!

raps er det som gjør nytten ja!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 22:16   #14
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Jeg synes ikke rapsolje er noe godt i det hele tatt jeg .
Jeg liker godt kokosojen fra Cocosa. Den gir imidlertid lett klumper. Jeg har løst det med å løse den opp i litt varmt vann, heller oppi til slutt og kjører igang så fort som mulig så oljen ikke rekker å stivne og lage klumper..!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 02:37   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Opprinnelig lagt inn av Nena

Jeg liker godt Odelia rapsolje med sitronsmak - synes den gir en fin smak på smoothies. Har prøvd både valnøtt- og hasselnøttolje, det var OK men foretrekker rapsoljen!

Tar sitronen bort den typiske rapsoljesmaken? Jeg kjøpte en flaske rapsolje for første gang for litt siden, og vel... er enig med Chamomilla. Det er ikke godt...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 04:20   #16
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Hva slags fett er det MCT for noe egentlig? Er det noe omega?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 06:36   #17
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Tar sitronen bort den typiske rapsoljesmaken? Jeg kjøpte en flaske rapsolje for første gang for litt siden, og vel... er enig med Chamomilla. Det er ikke godt...

Rapsolje med sitron smaker ikke sånn som vanlig rapsolje gjør. Jeg liker heller ikke vanlig uraffinert rapsolje, men denne smaker friskt sitron synes jeg. Bruker den i smoothies, frokostpannekake osv.

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 10:02   #18
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Jeg tar oljen med spiseskje først jeg, og smoothien etterpå.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 10:25   #19
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Jeg tror at den oljen du liker best egner seg best i smoothiesen din. Selv foretrekker jeg raps eller valnøtt.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 10:50   #20
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg tror at den oljen du liker best egner seg best i smoothiesen din.

Vise ord! Så enkelt, så sant!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 13:20   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg tror at den oljen du liker best egner seg best i smoothiesen din. Selv foretrekker jeg raps eller valnøtt.

Hehe ja, så sant så sant. Men problemet er at jeg ikke visste hvilke oljer jeg skulle kjøpe sist jeg så etter det, turde ikke kjøpe noe som egentlig smakte vondt. Men jeg vil prøve avocadooljen, ser de har den på Ultra.

Er virkelig MCT-oljen billigere på de nettstedene når man regner med frakten, som jo er på nesten 100 kr?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oljer - kaldpresset, extra virgin og ikke extra med mer ElinGH Generell ernæringsdebatt 19 05-03-09 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no