Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skjer om man stadig sprekker på ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-08, 11:00   #1
annabanana
Medlem
 
annabanana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 39
Innlegg: 195
annabanana er ny på veien
Red face

Hva skjer om man stadig sprekker på ketose?

jeg startet 29/3 og har vell sprukket 3 ganger.. da har jeg spist feil 2 dager i slengen.. men jeg kaver meg stadig tilbake i ketose. vil liksom ikke gi opp dette!

hva kan skje dersom jeg fortsetter å sprekke?
det er litt slit og komme i ketose igjen. og vekta blir jo stående stille de ukene jeg har sprukket..

__________________


annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 11:37   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skjer om man stadig sprekker på ketose?

tja..ingen ketose ingen effekt? Men det stemmer jo ikke alltid det helelr. Mange går jo ned selv om de ikke er i ketose i det hele tatt. MEN, det er vel ikke ok for systemet å bli hersja med..:-)

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 11:47   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer om man stadig sprekker på ketose?

Jeg tenker med ett at kanskje ketogen kost ikke er noe for deg?
3 ganger på 6 uker er ganske mye... Men du har jo gått ned nesten 10 kilo?... men det er kanskje noe fra før du startet på ketolyse også?

Kanskje du vil trives bedre på mer karber, mer ala Fedon?

Jeg tror ikke det er noe poeng å drive på med ett kosthold man ikke trives med, får til eller kan leve med videre.

håper du finner ut av det

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 12:01   #4
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Hva skjer om man stadig sprekker på ketose?

Noen ganger er det jo også sånn at det ikke finnes noen kostholds filosofier som passer heeelt.. Slik som meg f.eks.. finner ingen som jeg kan drikke noe alkohol, hverken lavkarbo øl eller vin på uten å stå stille i vekt... har nemlig nå prøvd i 4 uker...) 2 lavkarbo øl på meg så er vekten stille den uka også..Og jeg som er så fryktelig glad i ølJobber hardt med å kutte de ut...Likevel er dette et kosthold som passer meg aller aller best.. Men ser at jeg er mega sensitiv for sprekk.. av alle slag. Går opp i vekt med en gang.. Kanksje raskere på denne type kosthold enn noen annen kur jeg har prøvd før...

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 13:10   #5
annabanana
Medlem
 
annabanana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 39
Innlegg: 195
annabanana er ny på veien

Sv: Hva skjer om man stadig sprekker på ketose?

ja, jeg har gått ned 2 av kg på grete roede. så det passa ihvertfall ikke. resten er på ketose

hmm hmm.. det er det som er så rart, jeg liker denne kosten kjempe godt!! fatter ikke hvorfor jeg er sprekker og styr og stell.. det er vell mer når jeg ikke har råd til all denne gode ketosematen, at det blir litt stusselig, og lett å sprekke..

nei, nå klarte jeg til og med å holde meg på 17 mai! hvis jeg sprekker en gang til får jeg heller se meg om etter noe anna.

Håper jeg får en god ketose alikavell, og går ned denne gangen! hvis ikke blir jeg sur på meg selv som har ødelagt alt

jeg har tenkt litt på fedon, men innbiller meg at det er så vanskelig. prøvde å lese ei sånn fedon kokebok for mange år siden, skjønnte ikke bæra

__________________


annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 13:20   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer om man stadig sprekker på ketose?

Da har du jo kjempe god virkning av ketosen, 7 kilo på såpass kort tid og til og med med flere sprekker

Har faktisk hørt om folk som har god virkning av karbedager innimellom... så hvem veit, kanskje du er en av de heldige

Pass på å ha koteletter og egg feks... det er jo ikke så dyrt?
Kjøp skinkebokser når det er på tibud... kjempe greit å ha.

skal krysse fingre for deg jeg *detta fikser du*

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:17   #7
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skjer om man stadig sprekker på ketose?

Jeg bruker mindre penger på mat nå enn før jeg begynte på ketolyse, men det handler jo om å handle smart, planlegge for flere dager om gangen osv..
F.eks denne uka er det tilbud på ica maxi her jeg bor på kyllingkjøttdeig til 26kr for 400gram.. da kjøper jeg inn MASSE, deler opp i porsjonsstørrelser og fryser ned. Samme gjør jeg med alt annet kjøtt Hva egg og rømme og slikt angår, er jo det ting som uansett finnes i et kosthold, så sånne utgifter må man bare regne med! Ost kjøper jeg også på tilbud, norvegia sin store 1kgs eller noe er stadig vekk på tilbud rundt omkring!

Hvis du planlegger maten litt mer, så kanskje du føler den er mindre stusselig? Du har jo gått ned mye på den tiden du har holdt på, og det bør jo kunne være en ekstra motivasjon? Jeg får søtsug i perioder, men da spiser jeg en sjokolade uten sukker.. behovet er tilfredsstilt, og jeg er enda i ketose! Tror det er litt hva du gjør det til selv, men ketolyse er jo forferdelig enkelt å følge egentlig

Lykke til

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 16:24   #8
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Hva skjer om man stadig sprekker på ketose?

Er kyllingdkjøttdeig bedre en annen? Om ikke har Rema frosne til 19 kr for 400 gram

Men jeg er enig, jeg har spist enormt ensidig før, og derfor har det ikke vært dyrt. Nå derimot kjøper vi jo smør, bacon, cottage cheeze, seter rømme, fløte, ost - maaasse ost osv.. Det blir veldig dyrt..

Men, synes nå egentlig det er verdt det. Har jo ikke lyst på søtt! Jeg er den eneste av mine kollegaer som ikke er sulten til lunsj Ingenting er mer ødeleggende på humøret og gå med blodsukkersvingninger og sulthetsfølelse

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 17:22   #9
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skjer om man stadig sprekker på ketose?

Jeg synes kyllingkjøttdeig er bedre - blir så mye mer "behagelig" mett av det enn av rødt kjøtt.. sikkert en smakssak, da..

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt? Knubbelubba Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 24-07-12 20:27
Må man være i ketose for å spise mye fett? Iset Lavkarbo generelt 2 08-04-08 14:25
Kan man komme i ketose med BMI på 20? Ullabulla Ketolysekuren 85 18-09-07 11:36
Ketose kstal Spørsmål og svar 13 30-01-07 17:06
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 03:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no