Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Prøvere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-11, 00:44   #226
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.


Noenkiloformye og Siria - Testen viser LH-stigning, men det er ikke alltid at et egg slipper, særlig ikke for oss med PCOS. Men man kan få påvist progesteron etter EL hos legen, eller bekrefte EL med temperaturstigning. I følge Stork (tror jeg det var) skal man regne 24 - 48 timer etter første positive test.

Jepp, derfor jeg nevnte det med PCOS og el tester. Om man vet at man sannsynligvis ikke vil få et sikkert svar så er det liten vits i å teste og tro at man får el. Man kan jo teste for å se når man tror el kommer vil jeg tro, og da vet man jo når man bør dra til legen og få bekreftet/avkreftet el. El testen viser jo kunn at kroppen forbereder seg på å slippe egg? Har hørt om de som har fått positiv el test og likevel har ikke eggløsningen skjedd
Men Siria her er jo tydeligvis en av de som har fått en friskere kropp på lavkarbo. Jeg har jo ikke selv PCOS, men har et nært familiemedlem som har det. Så det er kjekt å høre suksesshistorier

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:58   #227
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Jepp, derfor jeg nevnte det med PCOS og el tester. Om man vet at man sannsynligvis ikke vil få et sikkert svar så er det liten vits i å teste og tro at man får el. Man kan jo teste for å se når man tror el kommer vil jeg tro, og da vet man jo når man bør dra til legen og få bekreftet/avkreftet el. El testen viser jo kunn at kroppen forbereder seg på å slippe egg? Har hørt om de som har fått positiv el test og likevel har ikke eggløsningen skjedd
Men Siria her er jo tydeligvis en av de som har fått en friskere kropp på lavkarbo. Jeg har jo ikke selv PCOS, men har et nært familiemedlem som har det. Så det er kjekt å høre suksesshistorier

Jeg har selv PCOS, men har heldigvis fått bekreftet EL med blodprøve to ganger, så føler meg trygg på at det virker (nesten) hver gang. Selv blant friske hender det jo at kroppen ikke klarer å få til EL av og til.
Lavkarbo er helt klart veldig bra mot PCOS, det kan jeg skrive under på!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:28   #228
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Lavkarbo er helt klart veldig bra mot PCOS, det kan jeg skrive under på!

Jeg også! Vet ikke om jeg har sagt det før i denne tråden, men vil også absolutt anbefale akupunktur. Det hjelper kroppen å stresse ned også

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 13:57   #229
Siria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 15
Siria er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Ja, lavkarbo er fantastisk. Jeg har hatt normale sykluser etter at jeg la om og gikk ned endel i vekt. Så var det en stans en periode, men etter at jeg økte på fettinntaket og la over til ketogent normaliserte syklusene seg igjen. Det er ikke så lenge siden jeg leste i et ukeblad om ei jente med pcos som endelig hadde blitt gravid etter at hun la om til lavkarbo ala Hexeberg.

Har også lest at fete meieriprodukter visstnok øker fruktbarheten, men dette vet jeg ikke noe om.

Må du gå til lege den dagen du tror du har EL, for å få bekreftet det i blodprøve?

Skal man som pcos' er være sikker, bør man sikkert uansett prøve annen hver dag.

Siria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 14:04   #230
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Siria

Det er ikke så lenge siden jeg leste i et ukeblad om ei jente med pcos som endelig hadde blitt gravid etter at hun la om til lavkarbo

hvis det var i Kamilla rundt påsketider var det meg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 15:38   #231
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Siria, her.

Må du gå til lege den dagen du tror du har EL, for å få bekreftet det i blodprøve?

Nei, du skal ta blodprøven 5-8 dager etter EL, synes jeg å huske. Legene prøver alltid å komme med "Syklusdag 21", men da må jeg tålmodig fortelle dem at det er da jeg pleier å ha EL Det kommer altså an på sykluslengden din og når du pleier å ha EL.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 17:34   #232
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

I dag er en dag jeg normalt sett ville ha trøstespist ganske så grundig. Men takket være lavkarbo slipper jeg unna skapraidingen. En må jo prøve å se positivt på ting, eller hva?

Hvordan er det med mennene deres, lever de lavkarbo? Mannen min eter sjokolade og drikker urge som om morgendagen aldri kom. Han har en veldig fysisk krevende jobb, men må si jeg uroer meg for fruktbarheten, det kan da umulig være bra for kroppen dette

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 17:54   #233
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Det er veldig bra! Frister det mindre på lavkarbo? Jeg har i hvert fall mye mindre trang til sjokolade og snacks!

Min samboer spiser lavkarbo med meg, men drikker øl og spiser brød til lunch. Han har lagt på seg litt, men det er bare bra for ham.
Fruktbarhetsmessig sett er det vel ikke topp å drikke hverken øl eller urge (jeg mistenker det kommer av for lite energi i kosten, i hvert fall hos min mann), men det er veldig lett å ta en sædtest og se hvordan det står til

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 12:14   #234
Happysmurf
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 5
Happysmurf er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Hei alle
Slenger meg på hær.
Jeg og sambo har vært prøvere siden februar nå, uten resultat.
Er begge nybegynnere på lavkarbo denne uken.
Håper at det skal hjelpe litt på, for nå er jeg utolmodig.

__________________


Happysmurf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 19:32   #235
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Velkommen hit
Skjønne du begynner å bli utolmodig nå. Det er lett å si at du må tenke på noe annet, men vanskelig å gjennomføre. Noen sier at stress kan gjøre at du ikke blir gravid, andre sier at stress ikke har innvirkning på fertilitet.
Samtidig har jeg blitt gravid to ganger når det igrunn ikke passet, så jeg tror kanskje litt på at det kan stemme

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 22:34   #236
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Oppdatering herfra: innsetting fk tirsdag! Har sykemeldt meg fra mandag og halvannen uke. Kjente jeg ble stresset etter forrige SA. Og så skal vi ha en lengre jobbreise neste uke som garantert kommer til å ha høyt tempo og lange dager. OG vesla begynner i barnehagen. Det lukter stress og kav og bekymring lang vei og jeg valgte derfor å sykemelde meg for å eliminere det største stressmomentet. Så nå får dere være med å krysse det som krysses kan, er dere snille

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 23:47   #237
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:00   #238
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.129
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

dakota!

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 15:49   #239
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av dakota, her.

Oppdatering herfra: innsetting fk tirsdag! Har sykemeldt meg fra mandag og halvannen uke. Kjente jeg ble stresset etter forrige SA. Og så skal vi ha en lengre jobbreise neste uke som garantert kommer til å ha høyt tempo og lange dager. OG vesla begynner i barnehagen. Det lukter stress og kav og bekymring lang vei og jeg valgte derfor å sykemelde meg for å eliminere det største stressmomentet. Så nå får dere være med å krysse det som krysses kan, er dere snille

Masse lykke til ,krysser det som krysses kan for deg

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 18:39   #240
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Noen sier at stress kan gjøre at du ikke blir gravid, andre sier at stress ikke har innvirkning på fertilitet.

Jeg kan bekrefte at stress har alt å si! Selv eliminerte jeg alle stressfaktorer (karbohydrater, feil type trening, mentalt stress osv) og først da slo det til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 19:05   #241
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg kan bekrefte at stress har alt å si! Selv eliminerte jeg alle stressfaktorer (karbohydrater, feil type trening, mentalt stress osv) og først da slo det til.

Samme her. Hadde ikke sjans til å bli gravid der vi bodde før, va stresset 24/7. Er stresset nå og så det blir vel ikke på en stund igjen nå.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 01:30   #242
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

jeg skal inn å ha prøverør til høsten å er kjempe spent.
bmi grensa er 32.. å når jeg kommer ned i 102,5 er bmi en på 31.99
veide på onsdag 103.3 gått ned fra 125, så det nærmer seg..
håper såå jeg er under 102,5 innen vi får time til forsamtale..

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 04:20   #243
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Krysser fingrene for det

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 08:24   #244
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Happysmurf - Velkommen hit! Og lykke til med prøvingen!

Dakota - Krysser fingre for dere!

Mizzim - Det kommer du sikkert til å klare!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 11:38   #245
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

skrev feil ser jeg. veide 104,4 på onsdag..

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 17:45   #246
Siria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 15
Siria er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av dakota, her.

Oppdatering herfra: innsetting fk tirsdag! Har sykemeldt meg fra mandag og halvannen uke. Kjente jeg ble stresset etter forrige SA. Og så skal vi ha en lengre jobbreise neste uke som garantert kommer til å ha høyt tempo og lange dager. OG vesla begynner i barnehagen. Det lukter stress og kav og bekymring lang vei og jeg valgte derfor å sykemelde meg for å eliminere det største stressmomentet. Så nå får dere være med å krysse det som krysses kan, er dere snille

Krysser fingrene for deg

Siria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:46   #247
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

En liten oppdatering herfra: innsettingen gikk kjempefint og både gubben og jeg har en mye bedre følelse denne gang enn sist! Så nå bare ruger og ruger jeg og prøver å tenke positive tanker og utelukke alt stress. Har sykemeldt meg til neste onsdag så får jeg se om jeg forlenger eller hva. Test den 28.!

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 11:53   #248
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

God ruging, Dakota. Godfølelse er viktig

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 14:40   #249
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Så bra, Dakota! Tvi tvi!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:48   #250
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Prøvere

Jippi Dakota tvi tvi

Her går det også bra er snart 13 uker på vei nå,men sliter veldig med kvalme da som jeg håper snart går over

Lykke til alle sammen som prøver

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no