Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Du og dere!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-11, 02:21   #26
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av lisamo, her.

Dere som har gått ned fra 20kg-35kg, har dere trent i den perioden dere har gått på lavkarbo? jeg trener hele tiden og jeg har gått ned ca 20, men jeg bare lurer.
Mange sier at de ikke skal trene så mye eller for hardt, mens jeg går på fjellturer og trener styrke. Det går fint for meg, men jeg bare lurer om dere trener mens dere holder på med lavkarbo!

Jeg trener 4-5 tunge økter med vektløfting..og 4 cardioøkter i uka.
Mange som ikke er helt enig at man skal kombinere lavkarbo med så tung trening, men det funker flott for min kropp, selv uten karbohydratene.

(Dog, jeg er kanskje ikke rett person å svare sånn egentlig.. jeg har ikke gått ned 20-35 kg..og skal heller aldri gjøre det. Jeg skal minske fettprosenten og øke muskelmassen Jeg blir bare breiere over ryggen m.a.o)

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 09:42   #27
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du og dere!

Å, som jeg misunner dere som har vært så flinke. Har vært av og på i over ett år nå, startet friskt og standhaftig med ketolyse, falt av lasset etter en stund da jeg ikke gikk ned mer enn 3-4 kilo på tre måneder, en brødskive her og en brødskive der, litt reising, spise det som er tilgjengelig .... - Har vel ikke viljestyrken i orden, enda det er nettopp det jeg VIL!!!! kvitte meg med mange kilo ...
Gratulerer alle dere flinke som går ned både 10 - 20 og 30 kilo! Tror ikke jeg er laga sånn at jeg klarer det.

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 10:13   #28
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Å, som jeg misunner dere som har vært så flinke. Har vært av og på i over ett år nå, startet friskt og standhaftig med ketolyse, falt av lasset etter en stund da jeg ikke gikk ned mer enn 3-4 kilo på tre måneder, en brødskive her og en brødskive der, litt reising, spise det som er tilgjengelig .... - Har vel ikke viljestyrken i orden, enda det er nettopp det jeg VIL!!!! kvitte meg med mange kilo ...
Gratulerer alle dere flinke som går ned både 10 - 20 og 30 kilo! Tror ikke jeg er laga sånn at jeg klarer det.

Jeg har aldri klart noe lignende før i hele mitt liv. MEN, jeg vil så gjerne, derfor allierte jeg meg med folk rundt meg som følger meg opp, spør hvordan det går osv. Det nederlaget vil jeg ikke ha, ergo må jeg bare følge det opplegget jeg har bestemt meg for. Nå er jeg over den kneika og kjenner at jeg bare vil leve sånn. Det er ikke noe problem eller utfordring lenger, det bare er sånn.

Litt forberedelser må til, men jeg har enda ikke støtt på noen problemer på min ferd når det gjelder mat. Jeg går i venninneklubb og jeg går i selskaper og noen ganger har jeg med meg mat, andre ganger ikke. Ett tips er å være mett før du går slik at man ikke er utsultet når man kommer et sted og dermed sluker det som fins.

Endringen sitter i hodet, så vil man, så klarer man, og det klarer du også. Lykke til :-)


Sist redigert av Señora : 10-07-11 kl 12:21.
Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 10:28   #29
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av lisamo, her.

Jeg vet ingenting om deg og din historie, men tok det lang tid for deg og gå ned 30kg da?
ser du har gått ned mere enn som så, men tok de 30kg lang tid?

Tja, jeg brukte vel ca halvannet år vil jeg tro......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:56   #30
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Du og dere!

Som det står på tickeren min startet jeg på en BMI på ca. 33 og har nå en BMI på ca. 23...............

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 18:37   #31
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du og dere!

Jeg har ikke trent noe særlig siden jeg begynte på lavkarbo, etter at jeg havnet på krykker. Og dem hopper jeg dessverre rundt på enda. Så her har man gått ned nesten 30 kg, uten trening (ser du bort ifra et par uker meg styrke etter at det ble slutt mellom meg og eksen. Men da jeg begynte å trene, gikk jeg ikke ned i vekt (Ja, jeg vet hvorfor, men er alt for utålmodig til å fortsette på den måten. Hehe).

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 20:56   #32
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du og dere!

Begynte med BMI på 37,2 i september 2010. Har nå BMI på 28,7 og må ned 10-11 kilo til for å komme innenfor normal BMI. Jeg trodde aldri det kom til å gå da jeg begynte, men nå føles det overkommelig.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 21:20   #33
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Å, som jeg misunner dere som har vært så flinke. Har vært av og på i over ett år nå, startet friskt og standhaftig med ketolyse, falt av lasset etter en stund da jeg ikke gikk ned mer enn 3-4 kilo på tre måneder, en brødskive her og en brødskive der, litt reising, spise det som er tilgjengelig .... - Har vel ikke viljestyrken i orden, enda det er nettopp det jeg VIL!!!! kvitte meg med mange kilo ...
Gratulerer alle dere flinke som går ned både 10 - 20 og 30 kilo! Tror ikke jeg er laga sånn at jeg klarer det.

Det er veldig enkelt til hvorfor det ikke fungerer for deg da...du skriver det selv. "Har vært av og på i over ett år".. det er den av og på-greia som ikke er helt bestevenn med "gå ned i vekt"-oppdraget.

Du skriver ketolyse - kanskje du skal prøve noe å gå opp i karbohydrater? For noen er det faktisk det de må, ha litt mer. Ligge på rundt 50 gram f.eks

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 21:27   #34
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg har aldri klart noe lignende før i hele mitt liv. MEN, jeg vil så gjerne, derfor allierte jeg meg med folk rundt meg som følger meg opp, spør hvordan det går osv. Det nederlaget vil jeg ikke ha, ergo må jeg bare følge det opplegget jeg har bestemt meg for. Nå er jeg over den kneika og kjenner at jeg bare vil leve sånn. Det er ikke noe problem eller utfordring lenger, det bare er sånn.

Litt forberedelser må til, men jeg har enda ikke støtt på noen problemer på min ferd når det gjelder mat. Jeg går i venninneklubb og jeg går i selskaper og noen ganger har jeg med meg mat, andre ganger ikke. Ett tips er å være mett før du går slik at man ikke er utsultet når man kommer et sted og dermed sluker det som fins.

Endringen sitter i hodet, så vil man, så klarer man, og det klarer du også. Lykke til :-)

Hvor lang tid tok det før du kom over kneika? Og har du hoppet av noen ganger for så å begynne igjen? Jeg vil, jeg må, og nå skal jeg klare det!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:12   #35
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Hvor lang tid tok det før du kom over kneika? Og har du hoppet av noen ganger for så å begynne igjen? Jeg vil, jeg må, og nå skal jeg klare det!

Jeg aner ikke hvor lang tid det tok å komme over kneika, men fra slutten av sept. til jul hadde jeg tatt nesten 12 kilo og da følte jeg vel at jeg hadde kontroll, altså etter jula som jeg trodde skulle bli vanskelig.

Jeg har ikke skeiet ut veldig matmessig på denne tiden, men jeg har hatt en fest i måneden i snitt. Det slår dårlig ut på meg med oppgang og lenge stillstand i ettertid, så nå har jeg kuttet ut alkoholen for å se om det løsner litt til.

Det er vanskelig i perioder, men da snakker jeg med mine allierte som får meg opp igjen.

Kom igjen, hiv deg på og hold ut, så får du resultater du også

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 15:52   #36
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Du og dere!

Takk for svar!

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:29   #37
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av lisamo, her.

men om de hadde trenet så hadde det nok gått fortere

Øhh, nei. Ikke nødvendigvis. Jeg begynte på ketolyse i 2007, hadde ca 40 kg å ta av. Gikk fint ned i vekt hele tiden, ca 800 gram i uka, men hver gang jeg forsøkte å trene så stoppa vekta opp. Da tok det alltid et par-tre uker før jeg begynte å gå ned i vekt igjen etterpå. Så for min kropp ble trening en stressfaktor som gjorde at den nektet å slippe på vekta.

Jeg er dame 1.60 høy, startvekt på 96 kg, nå 54 kg og lavkarber for livet.

Trening har jeg begynt litt med nå etter at jeg er ferdigslanka.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:05   #38
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Øhh, nei. Ikke nødvendigvis. Jeg begynte på ketolyse i 2007, hadde ca 40 kg å ta av. Gikk fint ned i vekt hele tiden, ca 800 gram i uka, men hver gang jeg forsøkte å trene så stoppa vekta opp. Da tok det alltid et par-tre uker før jeg begynte å gå ned i vekt igjen etterpå. Så for min kropp ble trening en stressfaktor som gjorde at den nektet å slippe på vekta.

Jeg er dame 1.60 høy, startvekt på 96 kg, nå 54 kg og lavkarber for livet.

Trening har jeg begynt litt med nå etter at jeg er ferdigslanka.

Ofte når man ikke har trent mye vil kroppen samle vann i musklene i begynnelsen, når man begynner å trene altså (dette gjelder ikke nødvendigvis alle og er ikke sikkert det var grunnen hos deg, men er mulig), som gjør at vekten stopper litt opp før den plutselig hopper nedover igjen

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 17:36   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av Hircine, her.

Ofte når man ikke har trent mye vil kroppen samle vann i musklene i begynnelsen, når man begynner å trene altså som gjør at vekten stopper litt opp før den plutselig hopper nedover igjen

Jeg har samme erfaring som Nicpins, og jeg trente jevnt før jeg begynte på lavkarbo også. Men kondisjons og styrketreninga holdt stressnivået konstant høyt, som igjen økte insulinutskillelsen i kroppen. Jeg måtte over på Yoga og lette dansetimer for å få treningseffekt, fordi de senket stressnivået.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:16   #40
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har samme erfaring som Nicpins, og jeg trente jevnt før jeg begynte på lavkarbo også. Men kondisjons og styrketreninga holdt stressnivået konstant høyt, som igjen økte insulinutskillelsen i kroppen. Jeg måtte over på Yoga og lette dansetimer for å få treningseffekt, fordi de senket stressnivået.

Det er fullt mulig, men som jeg skrev, er dette tilfelle for NOEN ikke ALLE.

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:20   #41
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av Hircine, her.

Det er fullt mulig, men som jeg skrev, er dette tilfelle for NOEN ikke ALLE.

Da vet vi at det de ikke funker for med vanlig trening, kan forsøke lettere og roligere trening, som Carisma sier

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater? Anna Ananas Ketolysekuren 26 03-01-12 15:21
Dere som hadde 74-76 kg i vekt da dere begynte, hvordan gjør dere det? beate Ketolysekuren 10 28-11-11 22:51
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no