Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kh i lime?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-14, 22:06   #1
Ladybird88
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 83
Ladybird88 er på en erverdig vei

Kh i lime?

Ifølge Bama er det 0,8. Ifølge alle de utenlandske sidene jeg har vært på er det fra 6 kh og oppover? Noen som har noen formening om hva man skal stole på? Og ja, det er per 100 g de sidene jeg har sett på..

Ladybird88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 22:49   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kh i lime?

Jeg rekner 0,8/100 gram. Det stemmer også med at lime ikke påvirker blodsukkeret mitt,

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 23:10   #3
Ladybird88
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 83
Ladybird88 er på en erverdig vei

Sv: Kh i lime?

Takk!

Ladybird88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 00:59   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kh i lime?

Omtrent 3/4-deler av ren lime er kostfiber, så jeg tipper det er derav du får det høye tallet, ettersom det ofte ikke er trukket fra, men det er det stort sett alltid i det norske næringsinnholdet. Nå spiser man forsåvidt sjelden hele limen, så det er jo på sett og vis reellt, men det er vel heller ikke så ofte man drikker mye limejuice om gangen, heller?! Jeg bruker i alle fall bare saften som smakstilsetning, og da stort sett ikke mer enn en halv lime om gangen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 20:38   #5
Ladybird88
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 83
Ladybird88 er på en erverdig vei

Sv: Kh i lime?

Tar en medisin som gir sterk tørste, derav behovet for lime til å variere litt og smakssette vann men går kanskje en hel lime om dagen. Men skal kutte ned på det og heller spare det til vedlikeholdstiden, ah, sweet vedlikehold, snart, snart...

greia med lime er at den smaker frukt, og frukt forbinder jeg med sukker... Klarer faktisk ikke drikke te med bær i lenger, synes det smaker for søtt, får noia... Men når jeg kommer over på vedlikehold, så er det ikke så farlig lenger. men bare tanken på at vekten står stille pga en dum te gjør at jeg skygger unna... Er vel et petimeter :P

Ladybird88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 20:46   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kh i lime?

Limejuice ble i utgangspunktet laget for militæret for at soldatene der ikke skulle lide av c-vitmangel. Jeg tror at effekten av c-vit er mye større enn konsekvensen av ev karber.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 21:04   #7
Ladybird88
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 83
Ladybird88 er på en erverdig vei

Sv: Kh i lime?

Det har du rett i... Men det er hvis det er over lang tid, og jeg regner med å kunne drikke limejuice hver dag igjen snart, dessuten tar jeg pauser i nullkarbodietten etter en måned eller to...

Ladybird88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avocado-lime smoothie Gracella Smoothies / drikke 15 26-11-13 14:37
Kylling med estragon og lime nonta Middag 0 23-02-12 02:26
Laksewok med lime og chili! Jannik16 Middag 0 31-05-11 18:48
Key Lime Cheesecake Nille Kake/dessert og snacks 23 06-03-11 15:45
Lime-mousse Marianne Kake/dessert og snacks 0 07-02-05 20:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no