Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-10, 20:17   #1
manesse
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 34
Innlegg: 3
manesse er på en erverdig vei

Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Hei!
Jeg begynte på ketolyse for ca en uke siden. Har ikke fått boken ennå, men har lest endel om det og føler meg ganske sikker på hvikle matvarer jeg kan spise og sånn.

Men jeg blir litt skeptisk når jeg leser at ketolysekuren er en kur for de som er mer enn 10 kg overvektige Jeg veier 63kg og er ca 169 cm høy og ønsker å gå ned til ca 55-56. Jeg ønsker altså å gå ned i fettprosent.

Jeg lurer på om det er noen som har gått på ketolysekuren som har vært normalvektig, om det er mulig å gå ned i vekt med denne selv om man ikke er overvektig (altså bmi over 25)??

Håper på svar Blir veldig forvirret!

manesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 20:35   #2
lille74
Medlem
 
lille74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 275
lille74 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Opprinnelig lagt inn av manesse, her.

Hei!
Jeg begynte på ketolyse for ca en uke siden. Har ikke fått boken ennå, men har lest endel om det og føler meg ganske sikker på hvikle matvarer jeg kan spise og sånn.

Men jeg blir litt skeptisk når jeg leser at ketolysekuren er en kur for de som er mer enn 10 kg overvektige Jeg veier 63kg og er ca 169 cm høy og ønsker å gå ned til ca 55-56. Jeg ønsker altså å gå ned i fettprosent.

Jeg lurer på om det er noen som har gått på ketolysekuren som har vært normalvektig, om det er mulig å gå ned i vekt med denne selv om man ikke er overvektig (altså bmi over 25)??

Håper på svar Blir veldig forvirret!

det vet jeg ikke, men du har jo en BMI på ca 22. og vil ved 55 kg være nede i 19,6 (altså undervektig pr definisjon). Ketolyse er vel i utgangs punktet beregna for folk som har mer enn 10 kg overvekt. tror egentlig ikke ketolyse er det du leter etter.men man skal aldri si aldri. lykke til uansett

__________________


090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 20:39   #3
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

ketolyse er for overvektige, iflg boka.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 20:44   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Det er generelt to grunner til at ketolyse ikke passer for de som ikke har mye de skal ned!
For det første er det å komme i ketose stress for kroppen. Det er ikke verdt det for noen få kilo.
For det andre er ketolyse en vektregulerende kur. Det vil si at de som er overvektige går ned i vekt, de som er akkurat passe går ikke ned i det hele tatt og de som veier veldig lite kan faktisk gå opp en del!

Det som er idealvekt for kroppen er ikke nødvendigvis det som er ønskevekt oppe i hodet til folk, så å bruke ketolyse når man overhodet ikke er overvektig, kan bli veldig feil om man ønsker å gå ytterligere ned i vekt!
Man mister nok en kilo eller to vannvekt, men så er det stopp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 20:46   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Jeg ser ikke noe problem i å spise ketogent, uansett om man er undervektig eller overvektig, forfedrene våre åt jo slik. Men om du skal spise ketogent for å gå ned 5 kg også spise etter norske anbefalinger igjen, så ser jeg ikke vitsen, for det er stor sjanse for at du går opp noen kilo med vann igjen( som kroppen lagrer når man spiser karber) i tillegg til at det stresser kroppen å gå inn og ut av ketose.

Men jeg reagerer litt på at man som normalvektig ønsker å gå ned enda flere kilo. Er du helt sikker på at du trenger å gå ned i vekt?
Trener du? Sunn mat er viktig, men ikke sult deg ned i vekt for å få et usunt kroppsideal. Tren og spis sunt, kanskje vekta bumper ned et par kilo med ketogen kost, eller kanskje du bare går ned i centimeter.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 20:59   #6
manesse
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 34
Innlegg: 3
manesse er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Jeg trener en del, men jeg ønsker ikke å bli undervektig. Vil ned i fettprosent og etter at jeg nå har begynt å kutte ut karber så føler jeg meg bedre og jeg har ikke lyst å begynne å spise mye karber igjen (har egentlig aldri spist veldig mye av det da).

Men er det noen av dere som har kjennskap til en annen type diett (livsstilsendring) som kan passe for meg som ønsker å gå ned i fettprosent.

Jeg synes det er forholdsvis enkelt og ikke innta karber som poteter, ris, pasta, bra osv.

manesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 21:21   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Hva med Fedon Lindberg kost? Prøve det kanskje, så slipper du å gå inn og ut av ketose( med mindre du vil spise ketogent fremover). Det er jo flere grunner til å spise ketogent enn bare å gå ned eller opp i vekt, feks å holde blodsukkeret i sjakk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 21:38   #8
bolla123
Juniormedlem
 
bolla123 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: nedre romerike
Alder: 39
Innlegg: 36
bolla123 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Er det ikke sånn at normal vektige kan risikere å gå opp i vekt på ketolyse? Mener det sto noe om det i boka en plass? Eller et eller annet sted på nettet?

bolla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 22:33   #9
Lunaluna
Medlem
 
Lunaluna sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 56
Lunaluna er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Sorry hvis dette er et dumt spørsmål, men på hvilken måte stresser det kroppen å gå inn og ut av ketose?
Jeg er nemlig av typen som går litt fort lei, så innimellom så blir det noen dager da jeg spiser akkurat det jeg vil, for så å gå tilbake i ketose. Gjelder spesielt når jeg er på tur med hele familien, greit å slippe å lage mat til bare meg.
Har hørt om folk som er tre uker på og tre uker av også. Noen som har noen tanker å dele?

__________________


Lunaluna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 22:45   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Opprinnelig lagt inn av Lunaluna, her.

Sorry hvis dette er et dumt spørsmål, men på hvilken måte stresser det kroppen å gå inn og ut av ketose?
Jeg er nemlig av typen som går litt fort lei, så innimellom så blir det noen dager da jeg spiser akkurat det jeg vil, for så å gå tilbake i ketose. Gjelder spesielt når jeg er på tur med hele familien, greit å slippe å lage mat til bare meg.
Har hørt om folk som er tre uker på og tre uker av også. Noen som har noen tanker å dele?

Her har du en tråd som tar for seg noen sider av saken. Om du i tillegg scroller helt nederst på den siden, finner du flere tråder om samme tema!
En tråd til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 22:55   #11
Lunaluna
Medlem
 
Lunaluna sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 56
Lunaluna er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Takker og bukker!

__________________


Lunaluna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 23:09   #12
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Det med å gå ut av ketose i ny og ne.. Ingen av de trådene som er nevnt sier dette er så farlig, bortsett fra at man går litt mindre ned i vekt de gangene man skeier ut. Så det stresser dermed ikke kroppen noe særlig å gjøre dette?

Har feks hørt om mange som har ketose i ukedagene og går ut i helgene for en slags oppkarb periode på to dager.. for så å gå tilbake. "the anabolic diet.."

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 07:53   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Opprinnelig lagt inn av bolla123, her.

Er det ikke sånn at normal vektige kan risikere å gå opp i vekt på ketolyse? Mener det sto noe om det i boka en plass? Eller et eller annet sted på nettet?

Nei, ikke om du er normalvektig (hva nå enn det er ), da vil du mest sannsynlig ikke gå noe ned i det hele tatt. Er du undervektig derimot, går du gjerne opp i vekt på ketogent kosthold.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 08:12   #14
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Jeg tenker at du kan ha nytte av å lese om kostholdet til Børge Fagerli, på www.myrevolution.com. Moderat lavkarbo, passer fint for å få ned fettprosent.

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 09:12   #15
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Hei

jeg ville ikke valgt ketolyse hvis du er normalvektig og onsker a ga ytterligere ned. Da ville jeg heller innfort et generelt lavkarbokosthold og lagt til en god del trening, sarlig styrketrening og intervalltrening. Jeg har gatt ned omtrent 5 kilo na og er blitt normalvektig (BMI 23,0). Na onsker jeg a ga ut av ketosen og oke noe pa karboene og kutte noe pa fettet og kaloriene. Det blir en balansegang slik at jeg ikke gar opp igjen Malet er a legge pa meg litt muskler og senke fettprosenten, men det er vanskelig a bygge muskler nar man slanker seg. Sa jeg har gjort en ting om gangen.

Magasinet Men's Health har et opplegg som heter Abs' diet http://www.absdiet.com/uof/absdiet/withemail/
som jeg vet fungerer godt som en start pa et bedre kosthold. Det er lavkarbo, men ikke ketogent. Det er sunnere og bedre og mer mat enn Grete Roede og du kan spise mer karbo enn pa ketolyse. Mulig det likner mest pa Fedon. Du kopler det med 5-6 treningsdager.

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 11:07   #16
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

For det første er det å komme i ketose stress for kroppen.


Dette er tydeligvis en seiglivet myte. Ketose er ikke en stressende tilstand for kroppen. Høykarbo derimot, er svært stressende for mange kropper siden vi er dårlig tilpasset et slikt kosthold.

Her er en interessant tråd om emnet:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 13:41   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Dette er tydeligvis en seiglivet myte. Ketose er ikke en stressende tilstand for kroppen. Høykarbo derimot, er svært stressende for mange kropper siden vi er dårlig tilpasset et slikt kosthold.
-

Ikke mine ord, men dr. Torkil sine!
Det er ikke å være i ketose som er stress for kroppen, men det å komme dit, abstinenser og kostholdsomlegging etc!!! For kun et par kilo er det ikke nødvendisvis verdt det sier dr. Torkil!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 15:17   #18
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Hei!

Jeg veide ca 61 kilo da jeg begynte på ketogen diett, målet mitt er å veie 54-55 kilo. Jeg er 158 cm lav, det vil si at jeg ønsker å gå frå en BMI på omlag 24 til 21.7. Det er altså bare kosmetiske, ikke helsemessige grunner til at jeg ønsker å gå ned. Nå har jeg spist lavkarbo i tre uker, og jeg føler meg kanonbra! Det er så herlig å kunne spise seg mett, og HOLDE seg mett lenge! Jeg har mer energi enn tidligere, og det beste av alt er at alle kvisene jeg har vært plaget med det siste halve året har forsvunnet. Humøret har også blitt mer stabilt. Har ikke veid meg ennå, men jeg tror at jeg har gått ned omtrent to kilo. Siden jeg ikke skal ned så mye, er jeg godt fornøyd med denne utviklingen. På grunn av eksamener har jeg ikke hatt tid til å trene kondisjon i det siste, noe jeg vanligvis gjør. Forhåpentligvis kommer vekta til å peke ytterligere nedover når jeg tar opp treningen igjen.

Poenget mitt er at det virker som om kroppen min trives med lavkarbomat, og foreløpig er denne følelsen av velvære viktigere enn vekttapet. Hvis jeg plutselig ser at vekta stagnerer eller går opp igjen må jeg jo gjøre endringer i kostholdet, men jeg kommer garantert til å fortsette med lavkarbo, også etter å ha nådd målet mitt.

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 07:37   #19
lille_Venn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 56
lille_Venn er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Opprinnelig lagt inn av Nyfrelst, her.

Hei!

Jeg veide ca 61 kilo da jeg begynte på ketogen diett, målet mitt er å veie 54-55 kilo. Jeg er 158 cm lav, det vil si at jeg ønsker å gå frå en BMI på omlag 24 til 21.7. Det er altså bare kosmetiske, ikke helsemessige grunner til at jeg ønsker å gå ned. Nå har jeg spist lavkarbo i tre uker, og jeg føler meg kanonbra! Det er så herlig å kunne spise seg mett, og HOLDE seg mett lenge! Jeg har mer energi enn tidligere, og det beste av alt er at alle kvisene jeg har vært plaget med det siste halve året har forsvunnet. Humøret har også blitt mer stabilt. Har ikke veid meg ennå, men jeg tror at jeg har gått ned omtrent to kilo. Siden jeg ikke skal ned så mye, er jeg godt fornøyd med denne utviklingen. På grunn av eksamener har jeg ikke hatt tid til å trene kondisjon i det siste, noe jeg vanligvis gjør. Forhåpentligvis kommer vekta til å peke ytterligere nedover når jeg tar opp treningen igjen.

Poenget mitt er at det virker som om kroppen min trives med lavkarbomat, og foreløpig er denne følelsen av velvære viktigere enn vekttapet. Hvis jeg plutselig ser at vekta stagnerer eller går opp igjen må jeg jo gjøre endringer i kostholdet, men jeg kommer garantert til å fortsette med lavkarbo, også etter å ha nådd målet mitt.

Signerer den!

Men du... Ser vi har ca likt utgangspunkt og lik målvekt og
En ting jeg har blitt veldig bekymra for den siste uka (etter jeg begynte å sjekke hvor mye kalorier jeg får i meg hver dag fordi jeg hadde stått stille ei stund), er at jeg ikke skal få i meg nok! Vekta begynte å rikke seg igjen etter ett par dager, og jeg (prøver) nå å trappe opp igjen til "akseptabel" mengde... Men SLITER med å komme over 1200 til dagen Og nå som jeg spiser ca de mengder jeg har gjort stort sett hele veien, begynner jeg jo å bli skeptisk! Det kan umulig være bra Allikevel føler jeg meg bra, mye energi, "aldri" sulten, humøret er på topp og alle de andre fordelene!

Det jeg funderer på er om dette kan være en av grunnene til at (noen?) personer med BMI ikke bør gå på ketolysekuren? Fordi man ikke klarer få i seg nok mat/næring? Eller er det faktum at jeg opplever alle de positive sidene med kuren et tegn på at jeg ikke trenger mer mat?

__________________


lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 07:38   #20
lille_Venn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 56
lille_Venn er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Opprinnelig lagt inn av lille_Venn, her.

Signerer den!

Men du... Ser vi har ca likt utgangspunkt og lik målvekt og
En ting jeg har blitt veldig bekymra for den siste uka (etter jeg begynte å sjekke hvor mye kalorier jeg får i meg hver dag fordi jeg hadde stått stille ei stund), er at jeg ikke skal få i meg nok! Vekta begynte å rikke seg igjen etter ett par dager, og jeg (prøver) nå å trappe opp igjen til "akseptabel" mengde... Men SLITER med å komme over 1200 til dagen Og nå som jeg spiser ca de mengder jeg har gjort stort sett hele veien, begynner jeg jo å bli skeptisk! Det kan umulig være bra Allikevel føler jeg meg bra, mye energi, "aldri" sulten, humøret er på topp og alle de andre fordelene!

Det jeg funderer på er om dette kan være en av grunnene til at (noen?) personer med BMI ikke bør gå på ketolysekuren? Fordi man ikke klarer få i seg nok mat/næring? Eller er det faktum at jeg opplever alle de positive sidene med kuren et tegn på at jeg ikke trenger mer mat?

Skulle være BMI under 25

__________________


lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 10:53   #21
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Torkils råd til normalvektige: "spis mer frukt og grønnsaker" er ikke nok info. Mange normalvektige spiser nok av det. Jeg gikk ned vann men også litt fett og har blitt undervektig av dette kostholdet. Jeg går ikke opp, slik noen trodde jeg ville komme til å gjøre,og det er fordi jeg har ikke har fått i meg flere kalorier enn jeg gjorde før jeg la om. Sånn kan man sikre seg mot å gå opp. Jeg elsker dette kostholdet siden jeg slipper den fæle urovekkende sulten. Nå er jeg mer markert fordi jeg har mindre vann under huden hele tida. Jeg håper at jeg vil forbrenne fett og bevare muskler og at fordelingen av fett og muskler vil forandres noe. Jeg gikk ned fra 55 til 53 første uka. Vann altså. Nå veier jeg 51,5. Spiser mye kjøtt, og ikke så mye fett som på ketolysekuren, for å bevare muskler. Og en del grønnsaker.

Tror dette ostholdet er bra for alle,jeg. Lavkarbo altså. Hvor strengt man vil ha det er jo opp til hver enkelt hva man liker. Jeg synes det er deilig å unngå blodsukkerstigningen fra frukt så jeg holder meg til grønnsaker og føler meg trygg og rolig av det. Blir stressa om jeg skal uroe meg for om kroppen tåler frukt, nøtter osv . Da synes jeg det bedre å holde seg unna i trygg forvissning om at jeg ikke legger på meg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:28   #22
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

ada-emilie: men du teller jo også kalorier ganske strengt, eller?

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 12:26   #23
shayla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 4
shayla er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Jeg har gått ned fra en bmi på 23 til 21. (ca 9 kilo) Der har det også stoppet, har ikke gått ned et gram siden jul.
Selv om hodet mitt godt kunne sett at rumpa og lårene krympet bare litt til, så har vel kroppen min sagt seg fornøyd med denne vekten.

Men jeg er bare helt frelst på lavkarbo! Så selv om vektnedgangen min stoppet for et halvt år siden, så tror jeg det blir lavkarbo 4 life for min del. Jeg føler meg bare bedre på alle måter. Og hodepinen jeg slet med flere ganger i uken på høykarbo er ikke et problem lenger.

shayla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: undecided Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 15:13   #24
manesse
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 34
Innlegg: 3
manesse er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Takk for svar alle sammen

Jeg er bare redd for at jeg skal gå opp siden jeg må innta sååå mye fett istedenfor karbohydrater på denne kuren. Også er det jo noen som sier at man risikerer å gå opp i vekt hvis man ikke har en bmi på over 25.

Er det noen som vet om det er mulig å sende en mail med spørsmål til Torkil? og eventuelt hva adressen er?

Trives generelt sett bra med lavkarbo, og føler meg bra! Men jeg vil jo gå litt ned i vekt samtidig

manesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 15:28   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Opprinnelig lagt inn av manesse, her.

Takk for svar alle sammen

Jeg er bare redd for at jeg skal gå opp siden jeg må innta sååå mye fett istedenfor karbohydrater på denne kuren. Også er det jo noen som sier at man risikerer å gå opp i vekt hvis man ikke har en bmi på over 25.

Er det noen som vet om det er mulig å sende en mail med spørsmål til Torkil? og eventuelt hva adressen er?

Trives generelt sett bra med lavkarbo, og føler meg bra! Men jeg vil jo gå litt ned i vekt samtidig

Du kan finne han her på forumet. Nicket er Torkil. Bare til å søke på "Medlemsliste"
Ellers så er jeg enig i det som blir skrevet over her. Hvis du bare skal på lavkarbo for å slanke deg også fortsette med høykarbo etterpå, så hadde jeg heller gått for å bare kutte ned på karbene, kutte inntaket i det store og det hele (men ikke for mye) og kanskje trene litt målrettet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no