Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Musikktips til bryllup?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-11, 23:08   #1
kthxbye
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 40
Innlegg: 37
kthxbye er på en erverdig vei

Musikktips til bryllup?

Jeg skal være forlover for venninna mi neste sommer, og har selvsagt lyst til å gjøre en god jobb. En idé jeg fikk var å velge ut noen låter som har et passende tema i forhold til anledningen, som kan bli brukt på et tidspunkt i løpet av festen etterpå. Verken henne eller jeg er særlig glad i kliss, selvom ironien noen ganger kan være litt morsom. Ellers har vi variert smak, og både klassikere og ukjente låter er interessant. Ideelt sett hadde jeg finni en drøss låter som vi begge husker fra ålreite stunder, men det er vanskeligere enn jeg trodde. De jeg hittil har sjekka ut, som i utgangspunktet virker passende, viser seg å ha andre betydninger enn jeg har tenkt. Som et eksempel kan jeg dra frem Mr. E's beautiful blues av Eels, der refrenger går som følgende: "God damn right, it's a beautiful day, ah ha". Det høres deilig positivt ut, men ut fra resten av teksten og kommentarer til låta, så er den høyst sarkastisk. Og det passer seg liksom ikke i en bryllupsfest.

Såå, her er spørsmålet mitt: har noen tips til gode, morsomme, koselige, kjente, ukjente, spesielle eller bittelitt sukkersøte låter? Jeg blir kjempeglad for alle tips.

kthxbye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 20:48   #2
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Musikktips til bryllup?

Opprinnelig lagt inn av kthxbye, her.

Jeg skal være forlover for venninna mi neste sommer, og har selvsagt lyst til å gjøre en god jobb. En idé jeg fikk var å velge ut noen låter som har et passende tema i forhold til anledningen, som kan bli brukt på et tidspunkt i løpet av festen etterpå. Verken henne eller jeg er særlig glad i kliss, selvom ironien noen ganger kan være litt morsom. Ellers har vi variert smak, og både klassikere og ukjente låter er interessant. Ideelt sett hadde jeg finni en drøss låter som vi begge husker fra ålreite stunder, men det er vanskeligere enn jeg trodde. De jeg hittil har sjekka ut, som i utgangspunktet virker passende, viser seg å ha andre betydninger enn jeg har tenkt. Som et eksempel kan jeg dra frem Mr. E's beautiful blues av Eels, der refrenger går som følgende: "God damn right, it's a beautiful day, ah ha". Det høres deilig positivt ut, men ut fra resten av teksten og kommentarer til låta, så er den høyst sarkastisk. Og det passer seg liksom ikke i en bryllupsfest.

Såå, her er spørsmålet mitt: har noen tips til gode, morsomme, koselige, kjente, ukjente, spesielle eller bittelitt sukkersøte låter? Jeg blir kjempeglad for alle tips.

Ella Fitzgerald sings the Cole Porter songbook, og ditto Gershwin.

Blir selskapsdans av det, men mange har lang kjole og de gamle skal også ha det gøy.

Mitt eget eventuelle bryllup er laaaangt unna...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 21:24   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Musikktips til bryllup?

Halvdan Sivertsen med Bruremarsj fra Lødingen! Den er bare nydelig!

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 28-03-11 kl 21:39.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 21:45   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Musikktips til bryllup?

Mer Halvdan..

Hvis du vil ha mæ..
Kjærlighetsvisa..


Beatles

The long and winding road..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:36   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Musikktips til bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mer Halvdan..

Hvis du vil ha mæ..
Kjærlighetsvisa..


Beatles

The long and winding road..

Kjærlighetsvisa er bare helt nydelig

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 02:05   #6
kthxbye
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 40
Innlegg: 37
kthxbye er på en erverdig vei

Sv: Musikktips til bryllup?

Takk for tips. Skal sjekke ut.

Flere tips? Det går så trått med meg.

kthxbye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 09:14   #7
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Musikktips til bryllup?

"I was made for loving you" - KISS
"Burnin' love" eller "Wonder of you" - Elvis

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 17:43   #8
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Musikktips til bryllup?

Eller I was made for loving you med Maria Mena, hennas versjon er nydeleg! Og bryllupsvals av Elisabeth andreasson

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 20:43   #9
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Musikktips til bryllup?

Wild horses - Rolling Stones

og

James Marsters - Smile


Sist redigert av Nicpins : 30-03-11 kl 20:53.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 22:03   #10
Tula
Medlem
 
Tula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 62
Tula er på en erverdig vei

Sv: Musikktips til bryllup?

Favorite Adventure ( The Wedding Song ) med K's Choice! Nyyyydelig!!

Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 04:32   #11
kthxbye
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 40
Innlegg: 37
kthxbye er på en erverdig vei

Sv: Musikktips til bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

James Marsters - Smile

OMG, Spike har laga musikk! He's frickin hawt! Vi digger begge Buffy, så denne låta må jeg definitivt ha på lista. Tusen takk!

Og tusen takk til resten også, selvsagt. Har fått noen flere på lista nå.

kthxbye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:32   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Musikktips til bryllup?

Opprinnelig lagt inn av kthxbye, her.

OMG, Spike har laga musikk! He's frickin hawt! Vi digger begge Buffy, så denne låta må jeg definitivt ha på lista. Tusen takk!

Så sant, så sant! Heheheh...

Han har et band som heter Ghost of the Robot, men det meste av musikken er dessverre skikkelig midt på treet... Men denne "Smile" er jo kjempesøt! Hvis man digger Buffy så er det heldigvis 7 sesonger med råbra musikk, bare å sette igang og plukke. Det var delvis derfor jeg tok med Wild Horses også, fra The Prom-episoden.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva hører du på nå? Musikktips Jorkla Generell diskusjon 186 15-08-11 21:59
Bryllup BitTorres Spørsmål og svar 20 23-05-10 11:10
Ønsker musikktips til trimturen min Lindis Generell diskusjon 16 21-08-08 14:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no