Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ikke gått ned et gram siden oppstart

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-11, 07:58   #1
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Ikke gått ned et gram siden oppstart

Da er det et faktum: på tyve dager har jeg gått opp 100g.

I går tittet jeg på før/ etter bilder og det slo meg at kanskje forklaringen er der... Jeg har proposjonalt sett ikke stor mage og har fortsatt livlinje - hos meg legger fettet seg på lår, overarmer, rumpe osv. Min mann som har gått ned kommer fra en familie som legger på seg på magen men har slanke ben - og de fleste før/ etter bildene var sånn.

Jeg har spist fett til alle måltider og vært i ketose hele tiden. Jeg drikker masse væske - de siste dagene over to liter bare vann.

Jeg er i fysisk aktivitet minst fire dager i uken - hvorav to er skikkelig trening.

Jeg skal prøve ti dager til - men er skikkelig demotivert.

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 08:34   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Scroll helt nederst på denne siden, der er det linker til andre lignende innlegg.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 08:57   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Om det er noko trøyst, så har eg brukt 2 år på gå ned 15kg. Eg har ein del hormonproblem, som gjer at det går ultratregt. Men dette er det beste alternativet til eit godt liv for meg.

Kor lenge har du heldt på med ketolyse? Det kan ta litt tid før kroppen skjønar kva det er meininga han skal gjere.

2 liter vatn er ikkje spesielt mykje, berre så det er sagt. På ein vanleg dag på jobben drikk eg nærare 3 reint vatn, berre der. I tillegg kjem te, vatn heime etc. Drikk du eventuelt noko anna enn vatn, som sukkerfri brus?

Eg veit veldig godt at det er demotiverande når ingenting viser på vekta. Men har du sjekka med måleband? Eg har møtt folk denne helga, som ikkje har sett meg på 4-5 månader, som reagerte med at "oj, du har gått ned mykje sidan sist" - når det eigentleg berre er snakk om 2-3kg.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:20   #4
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Jeg er heller ikke som alle andre som raser ned i vekt, men synes jeg ser smalere ut. Har du målt deg, kanskje du er blitt smalere og fått mer muskler?

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:36   #5
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Scroll helt nederst på denne siden, der er det linker til andre lignende innlegg.

Jeg fant ingenting der om kroppsfasong. Ellers var det lite nytt som jeg ikke allerede har testet ut. Men takk for tipset.

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:50   #6
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Om det er noko trøyst, så har eg brukt 2 år på gå ned 15kg. Eg har ein del hormonproblem, som gjer at det går ultratregt. Men dette er det beste alternativet til eit godt liv for meg.

Kor lenge har du heldt på med ketolyse? Det kan ta litt tid før kroppen skjønar kva det er meininga han skal gjere.

2 liter vatn er ikkje spesielt mykje, berre så det er sagt. På ein vanleg dag på jobben drikk eg nærare 3 reint vatn, berre der. I tillegg kjem te, vatn heime etc. Drikk du eventuelt noko anna enn vatn, som sukkerfri brus?

Eg veit veldig godt at det er demotiverande når ingenting viser på vekta. Men har du sjekka med måleband? Eg har møtt folk denne helga, som ikkje har sett meg på 4-5 månader, som reagerte med at "oj, du har gått ned mykje sidan sist" - når det eigentleg berre er snakk om 2-3kg.

Hei

Jeg har ikke noe problem med å gå ned i vekt til vanlig (går litt tregt men helt greit) - hadde bare håpet at LK skulle være et alternativ hvor jeg slapp at hele livet skulle dreie seg om mat det neste året. I tilegg hadde jeg behov for å gjøre noe nytt for å bli motivet...

De siste par dagene har jeg nok ikke fått i meg mer enn to liter rent vann nei, men til vanlig drikker jeg bortimot 4-5 liter om dagen. Har kuttet Pepsi Max, fun light og skummet melk pga LK. En halvliter farris kommer i tilegg.

Jeg har ikke målt - men er i grunnen ute etter en løsning for å gå ned i vekt. Blant annet senke belastningen på ledd (knær, hofter og rygg).

Når jeg i tilegg føler meg elendig blir jeg seriøst i tvil om dette er en god ide for meg, men jeg skal gi det en hel mnd.

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:50   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Jeg fant ingenting der om kroppsfasong. Ellers var det lite nytt som jeg ikke allerede har testet ut. Men takk for tipset.

Du har holdt på i 20 dager, men har allerde rukket å teste ut alle grunner for manglende vektnedgang???

Hva spiser du, da?
Og hva er det du har prøvd ut av triks over hvor lang tid?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:52   #8
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg er heller ikke som alle andre som raser ned i vekt, men synes jeg ser smalere ut. Har du målt deg, kanskje du er blitt smalere og fått mer muskler?

Jeg tror ikke det - men som sagt er jeg mest opptatt av å få vekk vekt

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:56   #9
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du har holdt på i 20 dager, men har allerde rukket å teste ut alle grunner for manglende vektnedgang???

Hva spiser du, da?
Og hva er det du har prøvd ut av triks over hvor lang tid?

Jeg har fulgt ketolyseboken. Etter anbefaling økte jeg vann og fett etter syv dager. Har nå kuttet kunstig søtstoff helt. Min mann spiser det samme som meg - pluss at han spiser søtstoff, drikker lavkarboøl og lettbrus - og har gått ned flere kilo.

Måler ketose hver kveld og har vært positiv siden dag tre.

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:58   #10
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Jeg har fulgt ketolyseboken. Etter anbefaling økte jeg vann og fett etter syv dager. Har nå kuttet kunstig søtstoff helt. Min mann spiser det samme som meg - pluss at han spiser søtstoff, drikker lavkarboøl og lettbrus - og har gått ned flere kilo.

Måler ketose hver kveld og har vært positiv siden dag tre.

Jeg har forøvrig ikke sagt at jeg har testet alle grunner - men jeg har testet de tingene jeg har funnet her i minus 30.

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:58   #11
tittei84
Juniormedlem
 
tittei84 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
tittei84 er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Håper det løsner snart Stå på Er så ny at råd har jeg desverre ikke

__________________
tittei84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:01   #12
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Om du legger ut en typisk dagsmeny vil det være enklere å komme med tips

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:01   #13
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av tittei84, her.

Håper det løsner snart Stå på Er så ny at råd har jeg desverre ikke

Takk Hvis ikke får jeg finne på noe annet!

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:09   #14
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Frokost:
To egg og bacon stekt i smør
Et ryvita med camenbert (to dager jeg har hatt dårlig tid)
Lunsj:
omelett med fløte, fetaost og spinat
Egg og bacon
Middag:
kjøtt (entrecote, nakkekotlett) og brokoli (evt gratinert med ost) eller squash salat (matvraks blogg).
Tacotallerken (matvraks blogg)

Når jeg har vært fysen: atkinsbar, ost, baconcrisp.

Jeg har totalt sett vært under 20 karb og hatt positive stix.

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:11   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Frokost:
To egg og bacon stekt i smør
Et ryvita med camenbert (to dager jeg har hatt dårlig tid)
Lunsj:
omelett med fløte, fetaost og spinat
Egg og bacon
Middag:
kjøtt (entrecote, nakkekotlett) og brokoli (evt gratinert med ost) eller squash salat (matvraks blogg).
Tacotallerken (matvraks blogg)

Når jeg har vært fysen: atkinsbar, ost, baconcrisp.

Jeg har totalt sett vært under 20 karb og hatt positive stix.

Da ville jeg startet med å droppe Ryvita og atkinsbaren jeg. Holdt deg til helt ren mat for å få i gang ting. Bruker du tacokrydder på pose?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:16   #16
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Det med kroppsfasong har jeg lurt litt på også, men har ikke kommet frem til noe el funnet noe som sier at det har noe å si

Jeg sliter også med mye ekstra på hofter, rumpe, lår og overarmer, selv om magen er noenlunde flat og midjemålet ikke er så stort. Har slitt med vektnedgangen på Ketolyse/LCHF (holdt på litt over 2 mnd). Gått ned litt, men ikke så mye etter at de første vann-kiloene forsvant.

Mulig at kroppsfasong har noe å si...? Ikke bare om man legger lett på seg el ikke, men også hvor man legger på seg? Ikke vet jeg...
Noe som vet?

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:17   #17
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Da ville jeg startet med å droppe Ryvita og atkinsbaren jeg. Holdt deg til helt ren mat for å få i gang ting. Bruker du tacokrydder på pose?

Jeg har spist to ryvita i løpet av 20 dager så jeg har lite tro på at det er svaret. Atkins bar har jeg spist 4-5 av siden oppstart men det kan vel hende at det alene forklarer det? Tacokrydder er selvblandet etter matvraks blogg - men igjen er dette noe jeg har spist to ganger...

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:23   #18
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Jeg har spist to ryvita i løpet av 20 dager så jeg har lite tro på at det er svaret. Atkins bar har jeg spist 4-5 av siden oppstart men det kan vel hende at det alene forklarer det? Tacokrydder er selvblandet etter matvraks blogg - men igjen er dette noe jeg har spist to ganger...

Om du virkelig er sikker på at du spiser riktig må du nok bare smøre deg med litt mer tålmodighet, hvor kjedelig det enn er

Forsøk i allefall en uke med helt ren, naturlig mat, nok grønnsaker, plenty fett og mye vann.Legg gjerne måltidene inn på feks diett.no så du ser hvordan du ligger an på næringsfordelinga ooog finn frem målebåndet.
I perioder vekta mi har stått rolig har jeg allikvel gått inn i cm

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:28   #19
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Om du virkelig er sikker på at du spiser riktig må du nok bare smøre deg med litt mer tålmodighet, hvor kjedelig det enn er

Forsøk i allefall en uke med helt ren, naturlig mat, nok grønnsaker, plenty fett og mye vann.Legg gjerne måltidene inn på feks diett.no så du ser hvordan du ligger an på næringsfordelinga ooog finn frem målebåndet.
I perioder vekta mi har stått rolig har jeg allikvel gått inn i cm

Det er sikkert lurt. Jeg hadde nok ikke hatt problemer med stilleperioder i løpet av vektnedgang - problemet er at det ikke er noe nedgang å ha stillstand fra. Skal gi det ti dager til - men kanskje det ikke er for meg. Har fine prøver på alt i utgp (innkludert fastende blodsukker) kanskje derfor?

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:30   #20
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Behøver da absolutt ikke å ha noen sykdommer for å leve på lavkarbo! Heldigvis

Gi det litt mer tid du.... Lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:33   #21
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Det med kroppsfasong har jeg lurt litt på også, men har ikke kommet frem til noe el funnet noe som sier at det har noe å si


Mulig at kroppsfasong har noe å si...? Ikke bare om man legger lett på seg el ikke, men også hvor man legger på seg? Ikke vet jeg...
Noe som vet?


Jeg har lest om dette, men husker ikke hvor. Sikkert i ett eller annet tidsskrift. Om det er riktig at man trenger forskjellig slankekur etter hvor kiloene sitter, vet jeg ikke, men husker at det stod at om man hadde "kjærlighetshåndtak" som problem, skulle det være bra å kutte i karbo.
(huff for en lang og rar setning)


edit: legger til linker

Helse og livsstil

madelyn fernstrom

ikke sikkert dette er hva jeg leste den gan, men det var dette jeg fant nå


Sist redigert av Lava : 03-05-11 kl 10:43.
Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:38   #22
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg har lest om dette, men husker ikke hvor. Sikkert i ett eller annet tidsskrift. Om det er riktig at man trenger forskjellig slankekur etter hvor kiloene sitter, vet jeg ikke, men husker at det stod at om man hadde "kjærlighetshåndtak" som problem, skulle det være bra å kutte i karbo.
(huff for en lang og rar setning)

Nei - men i boken beskrives økt fett på magen som et eksempel - tror det er når han snakker om insulin. Magen og torso er de siste stedene jeg legger på meg. Når jeg var gravid tok det lang tid før det var synlig fordi magen lenge var "proporsjonal" med resten av meg...

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:39   #23
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Heisann, jeh er som deg slank på magen og tillegg på armer og lår. Har levd lavkarbo mest for helsens skyld det siste året, men har vært on/off før det siden 2007. Jeg skal jo ikke noe særlig ned i vekt enn noen få kosekilo, men de sitter godt på meg og om det er en trøst. Men jeg har vel gått ned 4-6 kg det siste året uten å "slanke" meg hele tiden. Jeg lever vanlig lavkarbo og tar noen perioder innimellom med PSMF for å booste litt om jeg vil ned litt. Men du har jo holdt på i bare noen uker, så gi det tid. Noen kropper trenger tid for å omstille seg, de tviholder på alt og vil ikke gi slipp, men vis den at det er du som bestemmer Kutt ut all brøderstatning, kunstig søtning, evt koffein bruk koffein fri kaffe. Spis så ren mat som mulig, egg, kjøtt, fisk og grønnsaker, test ut om det er cherrytomater som stopper eller meieriprodukter. Du må bare prøve deg frem. Egg og bacon er greit og kan brukes til flere ting. Du kan lage ovsnpannekake av det, bruk fantasien. Ønsker deg masse lykke til. Det løsner nok til slutt for deg også.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:47   #24
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Behøver da absolutt ikke å ha noen sykdommer for å leve på lavkarbo! Heldigvis

Gi det litt mer tid du.... Lykke til!

Neida- trodde ikke det men siden blodsukker og insulinregulering er viktig tenke jeg at det kanskje ikke funker så godt på meg siden alle mine prøver er helt fine

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:56   #25
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Du har min fulle medfølelse - jeg har også alt "jevnt fordelt" med i dag minst 15 kilo pluss igjen... jeg gikk ikke ned et gram de første SEKS mnd på lavkarbo selv om jeg ikke skeiet ut med NOE som helst.... dog gikk jeg ikke opp heller heldigvis og chronsen min ble bedre

MEN det hjelper jo ikke da - når man gjør alt korrekt - og det ikke vises på vekta!
Jeg ser du har kuttet alt av kunstig søtning og det tror jeg er fornuftig. Du skal ned 40 kilo til - så det er klart at du har reell overvekt og ta av. Jeg antar du heller ikke spiser noe sukkerfri drops eller annet lovlig lavkarbosnacks, du drikker mye rent vann og spiser god og riktig mat.

Hva spiste du pre-lavkarbo? Vanlig mat - eller har du vært innom lavkalori-diett? Dette kan ta litt tid i overgangen da kroppen tror den har sultet en stund og vil ikke slippe helt med en gang.

Så jeg har ett tips til deg... legg inn all maten din på www.diett.no over et par dager. Vær så nøye som mulig. Finn deretter ut om du har bra fordeling prosentvis over karbo, protein og fett.

Deretter - sjekk ut antall kalorier du spiser hver dag. Det KAN hende du spiser ALTFOR lite til å få i gang ordentlig fettforbrenning - ELLER du spiser for mye til at kroppen trenger å ta av kroppsfettet. Flere av oss her inne har samvittighetsfullt spise lavkarbo korrekt over lang tid uten særlig vekttap og opplever at vi må justere opp eller ned mengden mat vi spiser. For min del fordi jeg spiser fordi jeg synes det er godt - kan spise etter at jeg er mett osv uten problem.

Jeg håper du klarer og finne allerede positive "bivirkninger" av lavkarbokostholdet helsemessig - som kan hjelpe deg på motivasjonen til å fortsette og finne utav hvordan dette må justeres i forhold til vekttap for DIN kropp... akkurat som jeg nå i laaaaaaang tid jobber med og finne "min" metode.

Når det gjelder prøver og insulinresistens så er mine også helt flotte - men det er INGEN tvil om at lavkarbo uansett er bedre for meg! Jeg har ikke lengre blodsukkersvingninger fra helv... og har jevnere energi. I tillegg som sagt er chronsen nå symptomkontrollert med denne type mat

Husk også at for noen tar det 2-8 uker for ordentlig fettforbrenning er i gang - selv om du er i ketose kan man få utslag på fett inntatt - det er ikke garantert at det kommer fra forbrenning av kroppsfett...

Personlig anbefaler jeg deg å sette en frist på feks 4 uker til hvor du ikke veier deg - men bare nyter maten, prøver ut oppskrifter, gjør kostholdet til noe du er komfortabel med. Så veier du - og sjekker vekta. Er den ikke gått ned - forsøk med kaloriendring etter at du har lagt inn maten du spiser på www.diett.no. Hold oss oppdatert da - og lykke til

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
3 oppskrifter på lavkarb brød, sto i et ukeblad for ikke så lenge siden.... trude.lutt Bakst 3 14-11-10 14:30
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Går ikke ned ett gram hegepedersen Spørsmål og svar 4 16-09-08 13:01
Dag 10, ikke ned ett gram Babalotta Ketolysekuren 27 07-08-07 16:33
Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram! **Angelica** Ketolysekuren 25 11-02-07 18:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no