Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Kviser under armene av lavkarbo

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-11, 14:44   #1
Marielle_89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Marielle_89 er på en erverdig vei

Kviser under armene av lavkarbo

Hei, jeg har gått på lavkarbo siden 3.september i år og det går helt supert, men jeg tror nok hormonene mine er litt på bærtur.

Fra 11 til 14års alderen, slet jeg med kviser under armene. Etter å ha kuttet ut barbering og deodorant i flere mnd uten bedring, antok legen min at dette kom fordi jeg var i puberteten og at hormonene mine ikke var helt stabile. Han sa dette kom til å gå over, men det tok pokkern meg 4 år før det skjedde!

Nå er jeg 22 år, og siden september har kvisene kommet tilbake! Jeg har igjen kuttet ut å barbere meg + bruke deodorant i noen uker bare for å teste. Og ingenting skjer.

Hvordan får man hormonene i balanse igjen?

Jeg er litt desperat da jeg har kjøpt en nydelig ermløs-kjole til nyttår som ikke matcher kvisene så godt, hehe.

Marielle_89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - ikke så streng Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 14:45   #2
Marielle_89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Marielle_89 er på en erverdig vei

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

P.s om det har noe å si så er jeg testet for stoffskifte, men alt var normalt

Marielle_89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - ikke så streng Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 15:01   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Høres ut som hårsekkbetennelse eller soppinfeksjon, syns nå jeg.. Er mye som ser ut som kviser, men ikke er det! Lurer på hvor mye peiling legen din har når det gjelder hudtilstander.. Lett for at de antar at det "bare" er kviser og hormoner i ubalanse når de ser kviselignende tilstander hos tenåringer, uten å vurdere andre mulige årsaker. Å få kviser under armene, er jo ikke vanlig.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 16:41   #4
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Har hatt ei under armen i sikkert 2-3 mnd nå......

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 18:17   #5
Marielle_89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Marielle_89 er på en erverdig vei

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Det at det er mye som ser ut som kviser, men ikke er det har du helt rett i.

Men dette er kviser! Jeg kan trykke ut gult kvisefyll fra alle sammen. Og legen min har nok fint lite peiling og gjetta seg nok frem

Marielle_89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - ikke så streng Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 18:44   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Kanskje balansen går seg til av seg selv med tiden?
Kanskje du mangler noe vit/min etter at du la om kostholdet? Som a-vit, e-vit, b6 eller sink. Eller kanskje du skulle prøve å spise anti-betennelsesoljer som omega3 fra fisk og alger istedenfor omega 6 om du spiser det?
Kanskje det er utrensning fra høykarbo-livet du hadde?
Vet ikke.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 20:06   #7
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Marielle_89, her.

Det at det er mye som ser ut som kviser, men ikke er det har du helt rett i.

Men dette er kviser! Jeg kan trykke ut gult kvisefyll fra alle sammen. Og legen min har nok fint lite peiling og gjetta seg nok frem

Selv om det er kvisefyll i dem, trenger det ikke være kviser altså. Hva det "er" kommer an på hvilken baktere evt. sopp det kommer av. Kan jo sikkert være vanlige kviser, men kan også være andre ting. Har du prøvd å smøre med Basiron eller noe produkter med melkesyre?

Ville bedt om henvisning til hudlege hvis det ikke går over av seg selv.. Høres jo ganske plagsomt ut. Follikulitt (hårsekkbetennelse) og enkelte soppinfeksjoner kan også se veldig ut som vanlige kviser, ikke alltid leger ser forskjell engang.. Hvis det er en lett form for follikulitt kan du kanskje behandle det selv, med f.eks. glykolsyre eller melkesyre så talgkanalene holder seg åpne, pluss å la vær å barbere/klø/skrubbe til huden har roet seg. Virker ikke det må det kanskje antibiotikakrem til, eller soppdrepende krem hvis det er forårsaket av sopp. Prøv gjerne Basiron i første omgang da, det har vanligvis veldig rask virkning på kviser, virker ikke det er det antakeligvis noe annet du har. Men bruk det kun om natta og sov i hvit skjorte, for det bleker alt av stoffer.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 20:26   #8
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Sånn i tilfelle jeg tar feil og for å svare på det du EGENTLIG spurte om.. Mange som opplever bedring av typiske hormonkviser ved å ta nattlysolje

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 23:44   #9
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Det kan være svettekjertel betennelse. Meget smertefult og det kan se ut som kviser. Be om henvisning til hudlege.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 03:36   #10
Marielle_89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Marielle_89 er på en erverdig vei

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Tusen takk for alle tips!
Jeg googlet bilder av Follikulitt, og det kan ligne litt. bare at jeg har mye mildere plager. Og de ser mer kvisete, enn røde områder. Skal få spurt fastlegen

Litt av grunnen til at jeg antar at det har med kostholdet å gjøre, er at jeg i ca.5-6 dager (ferie) skeiet ut med litt høykarbo mat hver dag, og da forsvant utslettet.

Jeg spiser en del fisk, kjøtt, salat og drikker en del lettbrus.
Jeg startet med lavkarbo fordi jeg fant ut at jeg har gluten intoleranse, og de fleste LK oppskriftene er uten gluten, samtidig som jeg ville ned i vekt og bli mer bevisst på hva jeg putter i meg. Fikk i meg mye sukker før. Spiser fortsatt sjokolade en gang i uken, og føler jeg har en mindre streng diett (litt sukker og stivelse er ikke mega krise så lenge det er i små mengder).

Fordi jeg har hvetemel intoleranse går jeg på fibertilskudd, men utenom det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt stort på a-vit, e-vit, b6 eller sink.
Jeg går til en akupunktør, så skal jammen spørre hun også

P.s jeg har også egg-intoleranse

Marielle_89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - ikke så streng Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 08:35   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Ja, snakk med akupunktøren din om det. Du kan ikke velge sukkerfrie alternativer da?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 09:57   #12
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Allergier og intoleranser kan jo lett slå ut som kviser og utslett, så du kan jo være inne på noe der også. Men rart at plagene forsvant når du gikk over til høykarbo mat da, er jo motsatt for de fleste. Mange som reagerer med kviser hvis de får i seg melkeprodukter eller sukker, det er det eneste jeg kommer på.. Kanskje du spiser mer melkeprodukter på lavkarbo enn ellers? Men hør med legen din du, evt. be om henvisning hvis h*n fortsatt mener det "bare" er kviser som går over av seg selv

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:39   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Mange får utrensnings-symptomer når de går over til lavkarbo.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 20:30   #14
Marielle_89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Marielle_89 er på en erverdig vei

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

...Kanskje du spiser mer melkeprodukter på lavkarbo enn ellers?

Det har jeg faktisk ikke tenkt på! For det går i en god del h-melk og rømme, og det er produkter jeg knapt rørte før.
Skal på ordentlig utredning i januar, så da får jeg svar på alle intoleransene mine.

Marielle_89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - ikke så streng Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 21:53   #15
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Jeg så på det programmet "Pinlige sykdommer" Var en fyr der som hadde hatt kviser i hodet i mange år, og når han da ble behandlet for sopp ble han plutselig frisk. Ville nok sjekket med en annen lege, sånn tilfelle.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 19:45   #16
Marielle_89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Marielle_89 er på en erverdig vei

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg så på det programmet "Pinlige sykdommer" Var en fyr der som hadde hatt kviser i hodet i mange år, og når han da ble behandlet for sopp ble han plutselig frisk. Ville nok sjekket med en annen lege, sånn tilfelle.

Jeg har krem for sopp i underlivet liggende hjemme (canesten), så smørte litt på i går for å se om det kunne ha noe effekt.

OG DET HADDE DET! Roet seg nesten helt ned! Det klør fortsatt litt, og er fortsatt rødt, men i en mye mindre grad
Håper det ikke bare er tilfeldig, men at dette kanskje er løsningen.

...om jeg bare hadde testet ut dette når jeg var yngre

Marielle_89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - ikke så streng Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 19:46   #17
Marielle_89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Marielle_89 er på en erverdig vei

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Men fortsatt veldig nysgjerrig på hva i kostholdet mitt som er den utløsende faktoren

Marielle_89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - ikke så streng Svar med sitat
Svar

Emneord
arm, armene, armer, hormoner, kviser


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kviser, Diane, lavkarbo slankepia Spørsmål og svar 10 26-07-11 22:37
Sår hud under armene Quinto Fysisk og mental helse 21 25-09-10 12:58
Kviser! Kanutten Barns kosthold 3 14-06-09 13:15
Kviser gilbertine Spørsmål og svar 57 16-05-07 12:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no