Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

August-startere 2011

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-11, 22:46   #26
Giulia
Juniormedlem
 
Giulia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Danmark
Alder: 32
Innlegg: 39
Giulia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Yupp... Da er startvekten 65kg igjen. Har det med å gå ned 2-3kg de to første ukene og så ta på alt sammen igjen på en eller to dager om jeg ikke er nøye med karboene. Har vært ekstra vanskelig nå som jeg har vært på ferie i norge og ikke kunne hygge meg på samme måte som resten av familien. Endte med at jeg tok ''fri'' den siste kvelden og vips er de 2.5kg jeg var så glad for var borte på igjen:P

Håper det går litt bedre nå som det er ny runde med faste rutiner og gjøremål!
Lykke til alle sammen

__________________


Giulia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 23:01   #27
imsdal87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 5
imsdal87 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei!

Slenger med med på denne tråden jeg også 1. august er dagen her i huset også

imsdal87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 23:13   #28
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Første dag vel gjennomført. 13 dager igjen til jeg med å være over kneika. Da håper jeg at ting går litt mer av seg selv. Og kanskje går jeg ned litt også slik at motivasjonen bedres...

Når jeg veier 75 kg, altså om 6,2 kg, så skal jeg få premie. Da skal jeg klippe meg, stripe håret og farge vipper/bryn. Det gleder jeg meg veldig til, men jeg skal IKKE gjøre det før vekten viser < 75 kg. Håper det går FORT!!!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 23:39   #29
Modenbringebær
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Nordavind
Innlegg: 1
Modenbringebær er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg er med fra i dag av. Har prøvd Ketolyse tidligere, ble slapp og uvel. Vet ikke hva som ikke fungerte, men har nå lest meg opp på lavkarbo og er klar over at formen kan bli "så der" i startfasen I dag har jeg spist lavkarbo etter beste evne.. Veier ikke maten foreløpig, skal se hvordan det går. Veier 85,6 og skal ned på 70!! Lykke til, dere andre Juhuu, nå er vi igang

Modenbringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 09:53   #30
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Får ikke startet før 15.august likevel. Men, følger med dere som allerede har startet, så jeg får ekstra motivasjon
Har allerede skrevet både handleliste og middagsliste, så føler meg veldig klar, så nå er det egentlig bare å vente på at det skal bli den 15.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 11:12   #31
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Godt igang med andre dagen. Føler meg allerede bedre. Antar at kroppen kommer i ketose i løpet av dagen, men kjenner allerede at magen er mindre oppblåst.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:57   #32
Prilli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Prilli er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Dag 2: lagt på meg to kilo....siden i går. Men men, sånt skjer...får bare bite tenna sammen

Hadde vondt i hodet i går, og litt forstyrrelser i magen i dag, men ellers ingen bivirkninger..

Prilli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:10   #33
pjusket
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 82
pjusket er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei! Jeg hiver meg på denne tråden jeg også! Jeg startet i går, 01.08.11 og vekta viste 109,0kg på morgenkvisten! Jeg bestemte meg for ALDRI mer, og skal nå ned ca 40kg!

Nå blir det egg, bacon og fløte for alle penga - og litt trening hver dag! Dette klarer vi alle sammen!

__________________


pjusket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 19:00   #34
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Laaangt over halvveis på andre dag og ting går veldig fint.

Det er viktig at jeg får det til, at jeg holder meg til dietten og går ned iallefall 10 kg, helst 21,2 kg. Jeg har slanket meg utallige ganger før og tenker at dette skal bli siste gang. Istedet for å halvslanke meg i årevis, så er det jo mye bedre å gjennomføre det ordentlig en gang for alle, er det ikke? Jeg synes jo ikke det er kjekt å slanke meg (men kanskje det kan bli det? Når jeg begynner å gå ned i vekt?) - men det er iallefall ikke kjekt å være så misfornøyd med seg selv heller.

For å ta ett eksempel: I morgen skal min onkel komme innom for å hente en nøkkel. Dersom jeg hadde følt meg vel med meg selv hadde dette vært en hyggelig hendelse, men siden jeg føler meg så stor og ekkel som det jeg gjør så har jeg nå istedet rett og slett diktet opp en inviklet historie om at jeg har planer (som jeg da bare må skaffe meg) og at nøkkelen derfor må legges i en postkasse der min onkel kan hente den uten at han ser meg. Dette er jo helt tullete, egentlig.

Men, altså, det er dag to og ting går bra.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:21   #35
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Nå er dag 2 straks ferdig og jeg holder stand. Kan vel likegodt beklage først som sist og si at det kommer til å bli mye mas om dager i begynnelsen, men det vil forhåpentligvis gi seg når jeg bare kommer godt i gang.

I morgen dukker det opp en liten utfordring: Grillfest!! Jeg er ikke så glad i å fortelle andre at jeg slanker meg, i tilfelle jeg nok en gang skulle feile. Men heldigvis er jo ketolysekuren sånn at man kan spise ganske mye vanlig mat, så forhåpentligvis er det ingen som merker noe.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:24   #36
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Lurer forresten på om jeg skal ha veiedag på fredager istedetfor mandager. Lurer også på om jeg bør begynne å ta noen form for olje, enten Udos Choice eller kokosolje... Man bør vel ha Omega3 og 6 i større mengder enn man får gjennom kosten.

Råd, anyone?

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 10:33   #37
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Dag tre, senere blir det grillfest. Det gruer jeg meg litt til. Får holde meg på 0 karber frem mot ettermiddagen, just in case.

Hvordan går det med dere andre?

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 11:06   #38
Alice84
Nytt Medlem
 
Alice84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 8
Alice84 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Eg slenge meg på her. Planen er å komme i gang over helga, altså den 8 august. Eg er ny, og treng derfor å lesa meg opp på ketolyse

Dette blir spennande folkens

Alice84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketoloyse Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 12:06   #39
ciamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 43
ciamor er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Dag tre, senere blir det grillfest. Det gruer jeg meg litt til. Får holde meg på 0 karber frem mot ettermiddagen, just in case.

Hvordan går det med dere andre?

Du får meske deg med grillet kylling på grillfesten, men noko grønt attåt

Hos meg går det veldig bra, har spist 3 ganger om dagen, prøvd å drikke nok vann (aldri flink nok.....) og har ikke vært særlig sulten utenom. Det eneste var når jeg fant på å ha bringerbær med fløte til frokost, da gikk det "bare" tre timer før jeg ble sulten igjen. Så da ble det egg og bacon med litt agurk og to skiver tomater til lunsj, det holder meg oppe frem til i kveld.

__________________


post tenebras, lux.


ciamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 12:27   #40
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hiver meg på her også.

Har gått på ketolyse tidligere. Nå mer generell lavkarbo.
Dvs. Jeg har nok ikke fått i meg nok fett osv. Skal prøve å bruke diett.no for å se om det hjelper. Har stått stille i over 1 år nå Og ønsker å gå ned de siste 15-20 kiloa. Veier nå 95, og tror 75 kan være en fin vekt..

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 10:30   #41
pjusket
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 82
pjusket er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Håper det går bra med alle sammen så langt?

Her i gården går det glimrende! Vekta viste faktisk -2,8kg mindre i dag enn på mandag, så jeg må nok en gang lovprise lavkarbokosthold! Det er så merkelig hvor fort kroppen begynner å reagere positivt når den får "riktig" mat. Jeg er så opplagt, treningsmotivasjonen har kommet, pcos-symptomer forsvinner. Nei, alt er så flott med lavkarbo, og jeg er så glad for at motivasjonen min endelig kom sigende!

Nå titter solen frem i Trondheim også, så da skal jeg få på meg fillene og gå meg en tur! Ha en fin dag alle sammen!

__________________


pjusket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 13:43   #42
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Hei!

Jeg startet også 1.aigust og har allerede gått ned 3 kilo. Skal vel ned 20 til helst.

Men en ting jeg lurer på, med mindre jeg misforstår så ser jeg i boka at de fleste søtningsstoffer er "ok" for folk på ketolyse å bruke? Likevel er det mange her på forumet som skyr lettbruser som pepsi max og cola zero som pesten?
Jeg har levd et aktivt liv med mer enn gjennomsnittlig mosjon og jobber hardt fysisk, men jeg har spist dårlig og drukket MYE brus for å jukse til meg energi hver eneste dag før jeg begynte på ketolysekuren, det verste for meg er å kutte ut brus helt så da tyr jeg til lettbrus.
Er dette bare dumt?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 16:08   #43
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei Hei folkens.... Jeg vil også være med... hihihihi.... har ca 30 kg å ta av og har levd lavkarbo i ca 10 dager, visste ikke hvilke vei jeg skulle ta, bestemte meg endelig for ketolysekuren og bestilte startpakke idag.. for vel det om en uke.. men holder meg til 20g karbs hver dag uansett.... gledermeg til å lese om fremgangen til alle dere og dele erfaringer.. lykke til alle sammen... håper pakken kommer så fort som mulig

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 16:25   #44
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Ketoseprinsen: Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro ang. Pepsi Max, Cola Zero og andre lettbrus. Jeg velger å fortsette med Pepsi Max en stund til og se hvordan det går, men forsøker å kutte ned på mengden. Vann som tørstedrikk og PM som kosedrikk.

Lykke til, fint at du er med i gruppen.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 19:21   #45
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Nei, vi får vel prøve, går det til dundas vet vi hva vi skal skylde på.

Lykke til alle sammen!

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 00:15   #46
Tetsou
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nesodden
Innlegg: 12
Tetsou er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei.

Jeg henger meg på jeg også. Er nybegynner, men har vært i ketloyse i litt over 2 uker allerede (sier nå stix'en). Tar det foreløpig lett, passer kun på at jeg ikke får i meg for mye karbohydrater.

Drikker vann (så jeg ikke er tørst), og skal ta opp treningen igjen en av disse dagene..

Ikke den store nedgangen enda, men blodtrykket har ihvertfall blitt "normalt".

Har heldigvis lite behov for mat for tiden (i dag ble det kun et måltid - middag: to koteletter + salat og fløte/chili saus), så føreløpig går dette ganske greit.

Har dere forslag til gode og raske frokoster?

Tetsou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 10:51   #47
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Juhuuu, nå er det femte dagen og ting går bra. Gleder meg til veiing på mandag, men vet jo at det første som forsvinner er overskuddsvann. Det er liksom ukene etterpå, der vi har reell fettforbrenning, som er vanskelige.

Skulle ønske det fantes en kombinasjon av frokost, lunsj, middag og kvelds som var OPTIMAL (dvs. at vi får i oss alle næringsstoffer i tillegg til å være max fettforbrennende). Da kunne jeg spist dette hver dag og vært sikker på at jeg gjordt ting rett.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:58   #48
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei
Smile

Sv: August-startere 2011

Forslag til rask frokost:
Legg bacon på bakepapir på stekeplaten, sett inn i kald ovn, sett temp på 200grader varmluft. Baconet er ferdig stekt når jeg er ferdig i dusjen. Lag speilegg eller eggerøre til. Mett i mange timer.

Er ellers spent på veiing. Har drukket for mye vin til at vekten har gått nedover, tenker jeg. Litt for lett å ta et glass eller o på varme, fine sommerkvelder. Er litt usikker på om jeg skal ha veiedag på fredag eller mandag. Får tenke litt på det.

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 09:34   #49
Tetsou
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nesodden
Innlegg: 12
Tetsou er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hmm. Sliter litt med ketolyse boka (Slank med Ketolysekuren). Ser ut som det er mange sider med teori/overbevisning som ikke er fullt så interresangt, og bare noen sider (8-10) på selve gjennomføringen.

Er det jeg som skummerleser for mye ? Hva synes dere andre ?


Tetsou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 11:00   #50
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Tetsou: Jeg synes heller ikke ketolyseboken er velskrevet og informativ, akkurat - men det kommer nok litt an på hva slags litteratur du er vant til å lese. Jeg har skummet gjennom boken et par ganger, men syntes ikke den var stimulerende eller inspirerende. Men det gav jo en liten innføring i hva ketolyse er og hvordan det virker. Og det er jo bra.

Nå er det dag 6 og jeg holder meg fortsatt til ketogen kost. Jeg har gått ned vann-vekten og nå blir det spennende å se om jeg får noen effekt av fettforbrenningen. Mandag er det veiedag og jeg vet at jeg har gått ned litt (vannet) men det er liksom de neste ukene som blir spennende.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
April 2011-startere? dakota Optimal Ernæring 3 19-03-12 20:06
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Skravle tråd for Juli 2011 startere :D mamae Ketolysekuren 0 03-07-11 16:56
Juli 2011 startere? (Veietråd) mamae Ketolysekuren 1 03-07-11 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no