Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Du vet du er på lavkarbo når ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-11, 11:03   #276
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du er forkjøla i to dager i stedet for to uker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 13:26   #277
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Når du er forkjøla i to dager i stedet for to uker.

Det er helt sant, dvs. jeg er aldri forkjølet lenger, jeg nyser kanskje 4 ganger en dag, litt snufsen på dag to og så er det over.

Jeg var omtrent kronisk forkjølet tidligere, med minst 4 bihulebetennelser i løpet av vinteren.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 13:30   #278
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Det er helt sant, dvs. jeg er aldri forkjølet lenger, jeg nyser kanskje 4 ganger en dag, litt snufsen på dag to og så er det over.

Jeg var omtrent kronisk forkjølet tidligere, med minst 4 bihulebetennelser i løpet av vinteren.

Bihulebetennelser og trange mellomører forsvant da jeg kuttet melet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 14:45   #279
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Når du er forkjøla i to dager i stedet for to uker.

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Det er helt sant, dvs. jeg er aldri forkjølet lenger, jeg nyser kanskje 4 ganger en dag, litt snufsen på dag to og så er det over.

Jeg var omtrent kronisk forkjølet tidligere, med minst 4 bihulebetennelser i løpet av vinteren.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Bihulebetennelser og trange mellomører forsvant da jeg kuttet melet.

Jeg kan også skrive under på dette her. Helt utrolig. Jeg pleide å snufse hele vinteren og måtte snyte meg titt og ofte. På lavkarbo har jeg én dag hvor jeg må snyte meg og så er snørrproduksjonen normal igjen. Jeg har også hatt mye mindre bihulebetennelse på lavkarbo. Tror det bare har vært en eller to ganger på disse to årene med lavkarbo.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 16:48   #280
Kjersti1982
Medlem
 
Kjersti1982 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 87
Kjersti1982 er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

.....når du må smugle med deg en atkins-bar i nødproviant i veska på metal-konsert da ikke akkurat Narvesen og 7-11 selger lavkarbo-nattmat

__________________


Kjersti1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 23:49   #281
Giulia
Juniormedlem
 
Giulia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Danmark
Alder: 32
Innlegg: 39
Giulia er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

..når lukten av sjokolade gjør deg kvalm, men synet av en banan gjør deg vill!

__________________


Giulia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 00:18   #282
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Giulia, her.

..når lukten av sjokolade gjør deg kvalm, men synet av en banan gjør deg vill!

banan??

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 00:33   #283
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

....når "Majenosgruppen" blir til majonesgruppen...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 00:34   #284
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Du vet at du er på lavkarbo når du står på hobbybutikken med decopage-lim i handa, og tar deg i å sjå etter karbo-innholdet

Altså, jeg får mange rare spørsmål på jobb, men DET spørsmålet har jeg ikke fått ennå...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 00:35   #285
Giulia
Juniormedlem
 
Giulia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Danmark
Alder: 32
Innlegg: 39
Giulia er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

banan??

Har ikke spist frukt siden før sommeren og så en venninne spise en banan her forleden. Hadde lyst til å kaste meg over den som jeg pleide å gjøre med sjokkis før lavkarbo kom inn i bildet!

__________________


Giulia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 17:08   #286
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du har 40 egg i kjøleskapet og tenker at det er jo ikke SÅ mange....

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 18:04   #287
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

.. du blir lettere fornærmet over at folk sier de legger på seg av all den feite maten i julen!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 19:21   #288
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Når du har 40 egg i kjøleskapet og tenker at det er jo ikke SÅ mange....



Godt det ikke bare er meg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 19:45   #289
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

...når du blir forbanna over at sambo (som spiser lavkarbo, men ikke vil innrømme at det ER lavkarbo han spiser) sier han kommer til å få hjerteinfarkt av alt smøret

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 21:28   #290
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når man smører meierismør på skiva med syltetøy til ungene for å få den litt sunnere. Ikke for så fryktelig lenge siden man så på meierismøret som den store synderen

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:06   #291
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Når du har 40 egg i kjøleskapet og tenker at det er jo ikke SÅ mange....

Og likevel alltid konsekvent plukker med en pakning i butikken i tilefelle man går tom.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:09   #292
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Jeg så en som kjøpte en 6 pakning med egg i dag og tenkte "stakkars", han kommer til å gå tom for egg før helgen er omme.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:10   #293
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

...treneren sier at han skal virkelig kjøre oss hardt i dag, siden vi skal spise ribbe i helgen, der jeg svarer: "Jammen ribbe er jo slankemat".

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:47   #294
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

...treneren sier at han skal virkelig kjøre oss hardt i dag, siden vi skal spise ribbe i helgen, der jeg svarer: "Jammen ribbe er jo slankemat".

HAHA! hva svarte trenern?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:51   #295
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

- Når svigermor sier: jammen du tar vel en mandelpotet til julemiddagen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:43   #296
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.



Godt det ikke bare er meg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og likevel alltid konsekvent plukker med en pakning i butikken i tilefelle man går tom.

Haha Ja, lenge leve 18 pakningene!!!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 08:55   #297
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

HAHA! hva svarte trenern?

Han sa ingenting, fikk bare et blikk, han støtter ikke kostholdet mitt. Han om det :-)

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 10:12   #298
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Haha Ja, lenge leve 18 pakningene!!!!

Kjøper jo brett rett fra bonden må vite, 30 av gangen

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 10:27   #299
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

... du ser overskrifte på Kamille "196 sidet heltuten lavkarbo" og tenker hva pokker skal jeg med det da?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:34   #300
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

... du ser overskrifte på Kamille "196 sidet heltuten lavkarbo" og tenker hva pokker skal jeg med det da?


Haha, ja ikke sant. Men egentlig er det en litt genial overskrift for å lokke til seg de som er lei av alt lavkarbomaset i avisene, enten det er positivt eller negativt :P

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no