Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kast ut badevekta-kampanje!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-11, 16:57   #51
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Hva om vi legger alle vektene inn på Finn.no under "Gis bort" ??
Synes jeg ser det: 100 badevektannonser med teksten: "Gis bort mot porto " - og signert erklæring om at den ikke kan returneres selv om den plutselig viser mer enn den gjorde forrige uke.....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 17:25   #52
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Jeg er med! Jeg har stått stille i 3 år(!) så kanskje en veieløs periode vil gjøre at jeg ikke stresser sånn med alt som heter gram, antall og vekt. Er utrolig frustrerende å se på at ingenting skjer år etter år... Det var nesten litt befriende bare å skrve denne posten!

Nei til badevekt!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 18:07   #53
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hva om vi legger alle vektene inn på Finn.no under "Gis bort" ??
Synes jeg ser det: 100 badevektannonser med teksten: "Gis bort mot porto " - og signert erklæring om at den ikke kan returneres selv om den plutselig viser mer enn den gjorde forrige uke.....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 18:09   #54
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Stå på!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:06   #55
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Da er vekta tom for strøm hehe, og det er egentlig deilig. snakket med moren min i dag og og det var ingen krise hvis jeg ikke fikk på meg den kjolen til London, viktigste var at jeg trente og kastet ut den vekta.

Han kompisen min bemerket i går at jeg hadde gått ned og

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:10   #56
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Nå kaster jeg den og. Stått stille i to dager (hva gjør jeg feeeeeeeeeeil?? hehe, neida) og har allerede spist mer karbohydrater i dag enn jeg har gjort hele uka tilsammen. Nå skal jeg ikke veie meg før neste lørdag.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:13   #57
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

Da er vekta tom for strøm hehe, og det er egentlig deilig. snakket med moren min i dag og og det var ingen krise hvis jeg ikke fikk på meg den kjolen til London, viktigste var at jeg trente og kastet ut den vekta.

Han kompisen min bemerket i går at jeg hadde gått ned og

det var jo det jeg sa jo, mammaer forstår

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:19   #58
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Ikke hadde jeg tenkt å kaste ut vekta, men denne tråden må ubevisst ha motivert meg....

Tenkte på hvor stressa/nedfor jeg ble når vekta viste 600 gram mer i går enn dagen før. Selv om jeg vet at det er vann/salt/trening/hormoner som gjør det, påvirker det meg - og jeg stresser og spiser ting jeg ikke burde. Lavkarbo riktig nok, men i litt større mengder enn godt er.

Jeg pakker vekk vekta i dag - og skal ikke veie meg før i desember igjen Håper jeg klarer det - jeg har veid meg daglig i maaaange år .. så litt rart blir det.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:55   #59
Jaudå
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 187
Jaudå er ny på veien

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Trenger å skrive her kjenner jeg. Er møkk lei av å glede meg til å så opp om morgenen, for å se om der er noen hundre gram som har forsvunnet, bare for å innse at det enten var det samme som i går, eller noen hundre gram opp... 5 dager med nedtur og 2 dager med kjempeopptur er faktisk ikke noe ok, selv om jeg totalt har gått ned en halv eller en hel kilo i løpet av uken.. Men nå er det nok... Dette er dag 2 uten veiing på morraen, og jeg skal ikke veie meg før om en måned... Skal også begynne å trene bittelitt...OG ha noen planlagte utskjeielser med blandt anna litt rødvin.... Så der er noen grunner for ikke å gå opp på den hersens vekta på ei stund..

__________________





Jaudå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mel og stivelse....;o) Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:36   #60
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av Jaudå, her.

Trenger å skrive her kjenner jeg. Er møkk lei av å glede meg til å så opp om morgenen, for å se om der er noen hundre gram som har forsvunnet, bare for å innse at det enten var det samme som i går, eller noen hundre gram opp... 5 dager med nedtur og 2 dager med kjempeopptur er faktisk ikke noe ok, selv om jeg totalt har gått ned en halv eller en hel kilo i løpet av uken.. Men nå er det nok... Dette er dag 2 uten veiing på morraen, og jeg skal ikke veie meg før om en måned... Skal også begynne å trene bittelitt...OG ha noen planlagte utskjeielser med blandt anna litt rødvin.... Så der er noen grunner for ikke å gå opp på den hersens vekta på ei stund..

kjemp for friheten!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 14:32   #61
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

ja sant, kjenner jeg føler meg egentlig mer komfortabel med mer karbo i kosten og mindre fett. kjenner motivasjonen er på topp nå egentlig

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:57   #62
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

I dag dro eg badevekta fram frå under vasken, vaska under den, tørka støv av den og satte den fint på plass uten å falle for fristelsen

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 10:54   #63
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av gvm82, her.

I dag dro eg badevekta fram frå under vasken, vaska under den, tørka støv av den og satte den fint på plass uten å falle for fristelsen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 11:18   #64
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Jeg har heldigvis ikke tid til å veie meg hver dag, for om jeg skal veies så gjør jeg det om morgenen, før mat, etter dobesøk, uten klær - og er det minst et barn på badet samtidig med meg, noe det er stor sannsynlighet for at det er, så veier jeg meg ihvertfall ikke. De trenger ikke lære å bli vektfiksert av meg ihvertfall. Vekta er forresten i et skap allerede så det er ikke bare å tråkke oppå heller. Jeg veier meg vel 1-2 ganger i uka kanskje. +/- Skal tenke på om jeg vil kaste den ut, jeg vet at jeg har klart meg utmerket uten vekt i flere år før jeg kjøpte ny før andre svangerskap (har tre barn) under påskudd at jeg ville følge med på vekta når jeg var gravid... dumt! Men nå er jeg i en fase hvor jeg håper å være kvitt de siste kiloene som kom på siste graviditet og det er deilig å se det minker også vektmessig... Som sagt - skal seriøst vurdere å gjemme vekta i garasjeboden - om en stund..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 11:31   #65
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Jeg har heldigvis ikke tid til å veie meg hver dag, for om jeg skal veies så gjør jeg det om morgenen, før mat, etter dobesøk, uten klær - og er det minst et barn på badet samtidig med meg, noe det er stor sannsynlighet for at det er, så veier jeg meg ihvertfall ikke. De trenger ikke lære å bli vektfiksert av meg ihvertfall. Vekta er forresten i et skap allerede så det er ikke bare å tråkke oppå heller. Jeg veier meg vel 1-2 ganger i uka kanskje. +/- Skal tenke på om jeg vil kaste den ut, jeg vet at jeg har klart meg utmerket uten vekt i flere år før jeg kjøpte ny før andre svangerskap (har tre barn) under påskudd at jeg ville følge med på vekta når jeg var gravid... dumt! Men nå er jeg i en fase hvor jeg håper å være kvitt de siste kiloene som kom på siste graviditet og det er deilig å se det minker også vektmessig... Som sagt - skal seriøst vurdere å gjemme vekta i garasjeboden - om en stund..

Jeg tror det er viktigst og skille mellom å bruke vekta som kontroll underveis og være helt panisk med tanke på å ikke veie seg ofte, OG om man reagerer med at dagen er ødelagt om man har gått opp noen gram... Det handler etter min mening om å ha et SUNT forhold til vekta, og innse at den er et verktøy for å oppnå et mål, ikke den tingen som bestemmer hvordan man skal føle seg den dagen avhengig av resultatet For mange betyr dette at å sette den HELT vekk en periode, for andre bare å tenke gjennom hvilket forhold de har til vekta si - dvs ikke tilegne den større påvirkingskraft i livet enn nødvendig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 18:49   #66
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg tror det er viktigst og skille mellom å bruke vekta som kontroll underveis og være helt panisk med tanke på å ikke veie seg ofte, OG om man reagerer med at dagen er ødelagt om man har gått opp noen gram... Det handler etter min mening om å ha et SUNT forhold til vekta, og innse at den er et verktøy for å oppnå et mål, ikke den tingen som bestemmer hvordan man skal føle seg den dagen avhengig av resultatet For mange betyr dette at å sette den HELT vekk en periode, for andre bare å tenke gjennom hvilket forhold de har til vekta si - dvs ikke tilegne den større påvirkingskraft i livet enn nødvendig

Enig!

Jeg forstår ikke hvordan noen kan si at de har gått OPP 100 gram eller NED 100 gram fra den ene dagen til den andre... Vel, vekta sier det, men kroppen har jo ørten meter tarm med god plass til mat og kropp kan samle vann! Så for dem som varierer lite vil jeg si at ukentlig eller helst månedlig veiing er best. Jeg kan, grunnet vannansamling, variere på 3-4 kilo pr dag og da føler jeg behov for å følge med fordi masse vann gjør at armer og bein paralyseres.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 22:02   #67
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

... Det handler etter min mening om å ha et SUNT forhold til vekta, og innse at den er et verktøy for å oppnå et mål, ikke den tingen som bestemmer hvordan man skal føle seg den dagen avhengig av resultatet

Ut fra hva jeg har sett i en tråd her inne, så er det dessverre alt for mange som lar vekta sette dagsorden, selv om de selvfølgelig ALDRI vil innrømme akkurat det. Nei, man har da kontroll...

  Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 22:33   #68
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Jeg må innrømme at jeg har veid meg i dag. Meeeen, det er for å ha litt peil når jeg skal til legen i morgen, hun spør nok om vekta, da er det greit å vite sånn ca. men nå er den satt bort igjen

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 22:58   #69
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg må innrømme at jeg har veid meg i dag. Meeeen, det er for å ha litt peil når jeg skal til legen i morgen, hun spør nok om vekta, da er det greit å vite sånn ca. men nå er den satt bort igjen

Bra Engledans!! Synd at enkelte leger er så opphengt i vekta!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 02:04   #70
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Bra Engledans!! Synd at enkelte leger er så opphengt i vekta!

Jeg var hos henne for første gang for et par måneder siden, og da fortalte jeg om lavkarboen, og hun noterte vekta.Så er ganske sikker på at hun lurer på lavkarboen og vekta, er ikke derfor jeg skal dit, men blir nok innpå temaet, så da er det kjekt å vite vekta.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 17:40   #71
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ut fra hva jeg har sett i en tråd her inne, så er det dessverre alt for mange som lar vekta sette dagsorden, selv om de selvfølgelig ALDRI vil innrømme akkurat det. Nei, man har da kontroll...

Det er vel i denne tråden du har sett det da - siden det er DET som er tema i tråden?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 23:44   #72
Giulia
Juniormedlem
 
Giulia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Danmark
Alder: 32
Innlegg: 39
Giulia er på en erverdig vei

Sv: Kast ut badevekta-kampanje!

Oi for en deilig tråd! Bestemte meg egentlig for å kaste badevekten av helt andre grunner for en måned siden, den viste 9kg for lite. For lite ja.. Husker godt hvordan kroppen min så ut for 9kg siden og det var ikke det jeg så i speilet.
Innrømmer at jeg er skap-kontrollfrik og klarte derfor ikke kvitte meg med den, men nå skal den nederst i en boks lengst inni skapet. Frem skal den heller ikke før dagen før jeg drar hjem til jul!

__________________


Giulia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kast badevekta – finn frem målebåndet – LCHF oppdatering! |Ingrrid Lavkarbo generelt 2 02-05-11 18:38
Kasta batteriet til badevekta Fofa Generell diskusjon 13 17-07-10 05:30
Drøy kampanje fra Ralph Lauren Lillevoff Nyheter / media 5 15-10-09 18:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no