Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Cla

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-08, 21:45   #1
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Cla

Har hørt at CLA fra Ultimate Nutrition skal være meget bra. Bedre forbrenning med den ifht div andre cla produsenter.
Men vil den ha en positiv effekt med tanke på Skaldeman + trening. Må bruke den i over en lengre periode for at den skal begynne å "virke" ordentlig etter det jeg har hørt.
Noen med erfaringer med denne type cla evt. andre typer?

__________________
Slanking og trening. Hardt arbeid.
Beefcake er målet.
Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 22:43   #2
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Kenny, her.

Har hørt at CLA fra Ultimate Nutrition skal være meget bra. Bedre forbrenning med den ifht div andre cla produsenter.
Men vil den ha en positiv effekt med tanke på Skaldeman + trening. Må bruke den i over en lengre periode for at den skal begynne å "virke" ordentlig etter det jeg har hørt.
Noen med erfaringer med denne type cla evt. andre typer?

Det er bortkastede penger. Spis heller fisk.

  Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 00:58   #3
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Sv: Cla

Hmm spiser mye fisk...men vil ikke cla bidra med å forbrenne?

__________________
Slanking og trening. Hardt arbeid.
Beefcake er målet.
Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 01:07   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Cla

Jammen, Kenny, du går jo ned kilovis per uke, akkurat nå behøver du ikke noe mer drahjelp enn det!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 09:20   #5
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Kenny, her.

Hmm spiser mye fisk...men vil ikke cla bidra med å forbrenne?

Effekten til CLA er forsvinnende liten (om det i det hele tatt har noen effekt), og det koster mye mer enn det smaker. Hvis du vil ta tilskudd som hjelper deg med nedgang og trening så ta kreatin (ca 5g om dagen, ikke noe poeng i å "loade" med 20g som produsenten ofte anbefaler), fiskeolje (eller helst feit fisk), og Ketolysetilskuddene hvis du følger den filosofien.

Resten bør komme fra maten. Ta gjerne en proteinshake etter trening hvis du ikke har mulighet til å spise et ordentlig måltid innen ca en time.

Sitat:

Jammen, Kenny, du går jo ned kilovis per uke, akkurat nå behøver du ikke noe mer drahjelp enn det!

+1

  Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 02:07   #6
moreheavygravy
Medlem
 
moreheavygravy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 80
moreheavygravy er på en erverdig vei

Sv: Cla

Fra melk.no

CLA
CLA er forkortelsen for Conjugated Linoleic Acid, på norsk konjugert linolsyre. Alle CLA er transfettsyrer, men ikke alle transfettsyrer er CLA.
CLA produseres naturlig i vommen til kua og finnes naturlig både i meieriprodukter og i kjøtt. CLA har vært mye i søkelyset de siste årene ettersom en del rottestudier indikerte en slankende effekt. man så at forsøksdyrene fikk en endret kroppssammensetning med mindre fett og mer muskler. Man har imidlertid ikke klart å vise lignende effekter i studier på mennesker. Derimot har man sett at CLA kan gi insulinresistens, noe som er klart ugunstig for helsen.


I tillegg har forbrukerrådet advart mot bruk av CLA
http://forbrukerportalen.no/Artikler.../1074238155.14

__________________



Dagbok: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17454
Uke 1 : -1,4 kg Uke 2: -0,7 kg
moreheavygravy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: CKD Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 07:54   #7
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Kenny, her.

Har hørt at CLA fra Ultimate Nutrition skal være meget bra. Bedre forbrenning med den ifht div andre cla produsenter.
Men vil den ha en positiv effekt med tanke på Skaldeman + trening. Må bruke den i over en lengre periode for at den skal begynne å "virke" ordentlig etter det jeg har hørt.
Noen med erfaringer med denne type cla evt. andre typer?

har erfaringer med CLA fra proteinfabrikken f.eks... den gikk jeg ned bare en kg på halvt år kombinert med trening.... ganske bortkastet... for sammen med den måtte jeg ta ditt og datt for at det skulle funke.. og det ble fort en del penger i mnd...

ellers så har jeg prøvd andre CLA`er uten trening... ja- har gått ned... men rett etterpå så kom de tilbake pluss litt til.... selv om jeg spiste rett

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 08:43   #8
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Effekten til CLA er forsvinnende liten (om det i det hele tatt har noen effekt), og det koster mye mer enn det smaker. Hvis du vil ta tilskudd som hjelper deg med nedgang og trening så ta kreatin (ca 5g om dagen, ikke noe poeng i å "loade" med 20g som produsenten ofte anbefaler), fiskeolje (eller helst feit fisk), og Ketolysetilskuddene hvis du følger den filosofien.

Resten bør komme fra maten. Ta gjerne en proteinshake etter trening hvis du ikke har mulighet til å spise et ordentlig måltid innen ca en time.



+1

Hei!
Ser ut som om du vet hva du snakker om så spør deg om noen råd.
Jeg sliter med å gå ned i vekt, følger Ketolysekuren og trener annenhver dag, enda så rikker ikke vekta stort på seg.

Ser du anbefaler kreatin som en "pådytter", er det ett spesielt merke en bør bruke som du vet funker?
Og jeg spiser sjelden en time etter trening så bør kanskje ta en proteinshake, finnes det noe sånt med lite karb i?

Hilsen Trinelise

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 08:51   #9
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Trinelise, her.

Hei!
Ser ut som om du vet hva du snakker om så spør deg om noen råd.
Jeg sliter med å gå ned i vekt, følger Ketolysekuren og trener annenhver dag, enda så rikker ikke vekta stort på seg.

Ser du anbefaler kreatin som en "pådytter", er det ett spesielt merke en bør bruke som du vet funker?
Og jeg spiser sjelden en time etter trening så bør kanskje ta en proteinshake, finnes det noe sånt med lite karb i?

Hilsen Trinelise

vet at du spør en annen, men vil svare likevel

kreatin kan virke som en pådytter- jeg bruker det selv... men jeg bruker kaplser som du får kjøpt på helsekosten...

proteinshake funkerer synes jeg... for det er lett for meg som har det travelt av og til rett etter trening... det finnes proteinpulvere som inneholder minimalt med karboer... f.eks:
http://www.myoshop.no/shop/shop_vis....2&kid=2&pid=35
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/...aspx?plid=1899

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 09:25   #10
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Cla

Kreatin er veldig bra for økt styrke, men at det skal være bra for fettforbrenningen er ny info for meg, kom gjerne med linker.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 17:38   #11
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

vet at du spør en annen, men vil svare likevel

kreatin kan virke som en pådytter- jeg bruker det selv... men jeg bruker kaplser som du får kjøpt på helsekosten...

proteinshake funkerer synes jeg... for det er lett for meg som har det travelt av og til rett etter trening... det finnes proteinpulvere som inneholder minimalt med karboer... f.eks:
http://www.myoshop.no/shop/shop_vis....2&kid=2&pid=35
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/...aspx?plid=1899

Hei....og takk for svar!
Skal kjøpe meg proteinpulver, men kreatin er jeg vel litt usikker på om jeg trenger. Trener styrke 3-4 ganger i uka, men er ingen stor muskelbygger så det er kanskje bortkasta på meg dersom det ikke hjelper med tanke på vektnedgang.

Hilsen Trinelise

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 17:44   #12
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Cla

altså... hadde jeg vært deg så hadde jeg kanskje ventet litt med kreatinen...... jeg for min del har en mål om å få større muskler....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:13   #13
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Trinelise, her.

Ser du anbefaler kreatin som en "pådytter", er det ett spesielt merke en bør bruke som du vet funker?
Og jeg spiser sjelden en time etter trening så bør kanskje ta en proteinshake, finnes det noe sånt med lite karb i?

Hilsen Trinelise

En "pådytter" for treningen, ja

Kjenner ikke til noen effekt (positiv eller negativ) på vektnedgang.

Edit: Hvilket merke kreatin man kjøper er egentlig ikke så nøye, da så og si alle sammen kommer fra samme produsent. Dalblad's er billig, løser seg lett i vann, og smaker omtrent like ille som alle de andre

  Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:19   #14
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Cla

og karen her i huset påstår at det ikke smaker noe......

synes det smaker sand... derfor foretrekker jeg tabletter

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:23   #15
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

og karen her i huset påstår at det ikke smaker noe......

synes det smaker sand... derfor foretrekker jeg tabletter

Så lenge magen din tåler kapslene, og de ikke er overpriset, så er det nok en god løsning

Det er vel mer munnfølelsen enn smaken som er kjip, tror jeg...

  Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:54   #16
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Cla

magen tåler de fint... prisen... noe med 100 for 200 tabletter....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 20:12   #17
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

magen tåler de fint... prisen... noe med 100 for 200 tabletter....

Å hjelp... Jeg betaler 120,- for 500g

En jeg kjenner blander med saft... Kanskje fun light funker?

  Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 20:45   #18
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Cla

men skal bare ta to pr dag... altså de varer i 100 dager a....

fun light saft... hmmm.. kanskje jeg skal forsøke det når tablettene er tomme igjen....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 22:22   #19
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

men skal bare ta to pr dag... altså de varer i 100 dager a....

fun light saft... hmmm.. kanskje jeg skal forsøke det når tablettene er tomme igjen....

Ah... Jeg bytta om på tallene... Da er det nok ikke så ille allikevel, avhengig av hvor mye det er i en kapsel.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:57   #20
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Cla

Hei du Trinelise

Tenkte jeg skulle svare deg litt ang problemer med vektnedgang på Ketolyse kuren. Har selv gått ned 25 kilo på den- 6 mnd. Jeg opplevde å ikke gå ned da jeg trente styrke (vekter) tre dager i uken. Mener jeg fikk svar fra mr.T om at jeg skulle forsøke å trappe ned med styrketrning og opplevde da at vekten begynte å gå ned igjen Evt vurdere å øke fettinntaket litt. Huske tran o.l.
Om du holder på med Ketolyse dietten er protein inntaket ditt så stort at du ikke trenger noe shake. Brukte å ha med meg "Ketolyse-omeletten" over alt i veska, og den gikk ned etter trening og.

Håper kanskje dette kan hjelpe deg

Lykke til vidre, Ketolyse hjelper om du holder deg til den

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 20:16   #21
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cla

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

Om du holder på med Ketolyse dietten er protein inntaket ditt så stort at du ikke trenger noe shake.

Det kommer jo helt an på hva man spiser og hvor mye man trener, det da...

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cla? Frac Kosttilskudd 8 04-02-07 12:31
påvirka av reklame, CLA... tess81 Spørsmål og svar 7 08-09-06 19:36
Cla *iselilja* Induksjonen 2 10-02-05 16:30
Kan en ta CLA når en går på Atkins Smultringen Kosttilskudd 2 04-05-04 17:46
Sunt med CLA? Fedonisten Kosttilskudd 6 22-04-04 09:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no