Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og atkinsbarer?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-08, 11:47   #1
murmeluppa
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 45
Innlegg: 51
murmeluppa er på en erverdig vei
Question

Ketolyse og atkinsbarer?

Heia...nå i sommervarmen, vi har hatt hetebølge herover, har jeg fullstendig mistet matlysten....
Jeg har spist noen atkinsbarer de gangene jeg har følt meg litt sulten, men ikke hatt lyst på mat.
mandag fikk jeg servert omelett med potet i...jeg var ikke klar over det med poteten, og han som laget den trodde han hadde laget en trygg omelett til meg. men jeg falt altså ut av ketose... og jeg har ennå ikke kommet meg inn igjen... spørsmålet mitt er:
Kan det være fordi jeg i hovedsak har spist atkinsbarer fremfor vanlig mat? jeg har altså ikke lyst på noe som helst for tiden....så jeg har supplert med disse barene...og i bakhodet mitt har tanken om at jeg ikke bør spise fet mat før jeg er tilbake i ketose surret...
planen var, og er, å gå over på fetere kost såsnart jeg er tilbake i ketose...
Jeg syns atkinsbarene er geniale på dager med liten matlyst, men begynner å lure på om det kanskje er for mye søtningsstoffer i de til at man kommer i ketose?
Så....de dagene man er ute av ketose og jobber for å komme inn i ketose igjen, bør man da fortsette med fet kost eller avvente til man faktisk er i ketose igjen?
og er atkinsbarene en trussel mot ketosen?
Grunnen til at jeg spør, er at jeg jo har hørt det kan ta en ukes tid å komme inn i ketose igjen, så jeg vet rett og slett ikke om det har noe med barene å gjøre eller ikke?

__________________


murmeluppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 13:24   #2
alva
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 35
Innlegg: 16
alva er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og atkinsbarer?

jeg vet ihvertfall at hvis jeg spiser så mye som en atkinsbar er det rett ut av ketose! noen tåler det, andre ikke... man må bare prøve ut..... =)

alva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, renest mulig mat =) Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 13:28   #3
murmeluppa
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 45
Innlegg: 51
murmeluppa er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og atkinsbarer?

å??? rett ut etter En??? jeg har bare hengt meg opp i 2 karber pr bar, jeg??
jammen bra jeg spurte da...men nå, må jeg finne noe annet lettvint i sommervarmen :S
Takk for svar...flere med erfaringer?

__________________


murmeluppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 15:03   #4
annabanana
Medlem
 
annabanana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 39
Innlegg: 195
annabanana er ny på veien

Sv: Ketolyse og atkinsbarer?

jeg kan spise atkinsbarer uten å falle ut av ketose. Tror mange går på ketolyse og tar seg en atkinsbar i ny og ne. Men ikke sjekk om du er ute av ketose rett etter at du har spist, men 2-3 timer etter et måltid.. (på kvelden tror jeg)

Er ikke noen ekspert så jeg vil ikke si så mye, men jeg tror i hvertfall at for å komme fort tilbake i ketose skal du spis masse fett.. ikke lite fett.

__________________


annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og trening Sanko Trening 3 12-06-08 13:51
Fra ketolyse til fedon Petronella Spørsmål og svar 1 21-05-08 11:33
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no